مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما در کامنت ها نوشته اید- :همکاران شرکتی واقع بین باشند!

[box type=”info”]مخابرات ما- این هم نوشته دیگری از همکاران است که در باب انتظارات از مخابرات صحبت کرده است.[/box]

 

مخابرات ما- در زمانه ای که بسیاری از امتیازات ندیده گرفته شده است , و یا به افرادی خاص بخشیده شده, صحبت از منطق قدری سخت است.صحبت از موضوعی منطقی بسیار دشوار است.اما این کار سخت را همکارمان سعی کرده در قالب این نوشته انجام دهد.لطفا بدون موضع گیری غیر منطقی بخوانید:

[box]متاسفانه برخی از اظهار نظرها بوضوح نشان می دهداظهار نظر بر اساس منافع گروهی و بدون اطلاع و احاطه بر شرح وظایف بخشهای مختلف صورت می گیرد و باعث نادیده گرفتن و تخریب تلاش شبانه روزی همکاران به قیمت دفاع از گروه خود است.

بنده بنا ندارم که زحمات همکاران بخش خصوصی را کم جلوه داده و یا منکر عدم تناسب دستمزد این عزیزان با حجم کاری آنها شوم هر چند بسیاری از این عزیزان دانش کافی نداشته و از فیلترهای احراز شرایط علمی و معلوماتی گذر نکرده اند و صرفا براساس روابط و سفارش جذب شده و خواهان رشد سریع هستند! چند مطلب در این کامنت وجود دارد که لازم است به آنها پاسخ داده شود.

بله بنده نیز موافقم که شرکتهایی نظیر شاتل در شهرستانها با حداقل پرسنل فعالیت کرده و بخشهایی که می توانند بصورت متمرکز مدیریت شود را متمرکز کرده اند اما نکته ای که باید به آن توجه شود اینست که شرکتهای FCP بجای ایجاد ادارات متعدد در شهرستانها و پرسنل متخصص از سرویسهای دیتا استفاده می نمایند بعنوان مثال برای ارتباط بین مراکز و شهرستانها مختلف و نهایتا تجمیع ترافیک از سرویسها PTP و یا PTMP و یا اینترانت دیتا استفاده می نمایند که این امر نه تنها سرمایه گذاری و نگهداری تجهیزات در لایه های فیزیکی و انتقال و دیتا را نیاز ندارد بلکه نیاز به ایجاد سازمانها و بکارگیری پرسنل متخصص در استانها و مراکز را مرتفع ساخته و در عوض هزینه بسیار اندکی بابت سرویسها پرداخت می کنند و هر زمان نیاز به افزایش ظرفیت و یا سرویس جدیدی باشد تنها با یک نامه این ظرفیت در اختیار ایشان قرار می گیرد و هر زمان که نیاز به سرویسی نداشته باشند براحتی آنرا جمع آوری می نمایند پس نیاز به سرمایه گذاری نداشته و بسیاری از هزینه های استهلاک و توسعه و … را ندارند

بنابراین پرسنلی که شما نمی بینید درواقع مخابرات برای آنها تامین نموده است و دقیقا به اندازه ای که نیاز دارند هزینه پرداخت می نمایند .

برای روشن شدن مطلب مثال دیگری می زنم فرض کنید یکی از این شرکتها بخواهد تجهیزات لایه Access خود را نصب و سرویس دهی کند اگر مخابرات نبود حداقل باید فضای چندین برابر نیاز خود را خریداری و یا اجاره نماید ، برای آن تغذیه N.B ایجاد نماید ، cooling و هزینه های مرتبط با آن را ایجاد نماید و حداقل به ۴ نفر پرسنل جهت نگهبانی از تجهیزات مرکز حقوق بدهد و به این مجموعه هزینه های استهلاک ساختمان تجهیزات سرمایش و …. را اضافه نمایید . حال این هزینه کرد قبلا توسط مخابرات انجام شده و چرا با هزینه اندک صاحب آن نباشند! که متاسفانه مصوبات سازمان تنظیم هم این موقعیت استثنایی را با هزینه بسیار پایین در اختیار آنها قرارداده . بنابراین اگر چیزی را نمبینید دلیل بر این نیست که به کل منکر آن شوید .اگر این شرکتها هم چنین بسترها و امکاناتی در اختیارشان نبود مطمئنا نیاز به بکارگیری پرسنل فراوانی داشتند تا بتوانند سرویسهای مطمئن و با کیفیت ارائه دهند . بنابراین بحث های نگهداری ،مانیتورینگ و توسعه دیتا نه تنها ضروری هستند بلکه برای سرویسهای پایدار باید تقویت گردند. ضمنا اگر از توسعه دیتا ، نصب DSLAM و کابل کشی را برداشت نموده اید کاملا تصور محدودی به این موضوع دارید . البته انجام کارهای پسیو بصورت پیمانکاری هم ازنظر سرعت و هم از نظر هزینه ها مناسب ترند.[/box]

 

 

672110cookie-checkشما در کامنت ها نوشته اید- :همکاران شرکتی واقع بین باشند!

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.