مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما نوشته اید- آقای دکتر! لطفا سند , طرح و الگوی معماری مخابرات را ارائه کنید.

[box type=”info”]مخابرات ما – دکتر سرائیان در مشهد تاکید کرد که باید آینده را ما بسازیم.یکی از همکاران با ارسال کامنتی در این مورد حرف زده است.[/box]

مخابرات ما- این همکار عزیزمان در کامنتی می نویسد:

 

[box]

سلام
آقای دکتر سرائیان در جمع همکاران مخابرات مشهد گفت: “آینده را باید ما بسازیم.خودش ساخته نمیشود .”
در خصوص این جمله زیبا باید چند کلامی صحبت کنیم.
شما قبول دارید برای ساختن آینده به یک مدل و یا یک طرح و معماری نیاز داریم. یک ساختمان را که می خواهند بسازند ابتدا معماران نقشه ساختمان را به تفصیل طراحی می کنند و سپس سازندگان بر اساس آن طرح شروع به ساخت می کنند.
قبل از ان که معماران بخواهند طراحی کنند از مالکین می پرسند که شما این ساختمان را برای چه منظوری می خواهید بسازید آیا مسکونی است یا تجاری و یا اموزشی و …
نکته بعدی اینکه سازمان و شرکت مثل یک موجود زنده است موجودات زنده را نمی سازند بلکه خدای متعال تمام آنچه این موجود در وضعیت بلوغش می باید بشود را در درون آن موجود و در قالب خصوصیاتی در تک تک سلولهایش قرار می دهد و تمامی اجزاء موجود زنده می دانند که شکل نهایی شان چه باید باشد.
از این دو نکته می خواهم استفاده کنم و عرض کنم که شرکت مخابرات ایران می باید قبل از شروع به ساخته شدن دارای یک طرح کلان و یک معماری باشد و هر اقدامی قبل از اینکه طرح کلان طراحی شود اشتباه و دوباره کاری است. همچنین چنین طرح کلانی می باید در تمامی سلولهایش و یا در حالت حقیقی اش تمامی افراد موثر در ساخت و ساز باید این طرح کلان را بدانند و مطابق آن عمل کنند.
حالا سوال این است که آیا این نقشه معماری وجود دارد یا خیر؟
ما نقشه راه را ترسیم کرده ایم و می دانیم به کجا می خواهیم برسیم ولی نمی دانیم با چه ساختمان و ساختاری می باید به این مقصد برسیم. اگر بخواهم شبیه سازی کنم می توانم به این صورت بگویم که ما به منظور دیجیتال شدن مسیر حرکت را تعیین کرده ایم ولی به دلیل اینکه مدل معماری نداریم ممکن است ساختار یک شرکت تک محصولی را برای خود تصویر کرده باشیم و این باعث خواهد شد که شرکت نتواند در آخر مسیر بهترین بهره برداری را از ساختار خود بکند. در صورتیکه معماری ما معین می بود آنگاه شاهد این همه آشفتگی در این چند سال نبودیم. ابتدا شرکت ارتباطات ثابت را ایجاد می کنند و آنگاه آن شرکت را حذف می کنند و سپس در مرحله ای دیگر ساختار استانی و منطقه ای و هم اکنون نیز حذف استانها و مرحله بعدی را ذکر می کنند ادغام همراه اول و اینکه آیا این اتفاق بیافتد و یا خیر معلوم نیست! و کل این آشفتگی نشاندهنده این است که ما مدل معماری مشخصی نداریم .
از آقای دکتر سرائیان خواهش می کنیم که سند معماری شرکت مخابرات ایران را که در ان مشخص باشد که ساختار شرکت در درازمدت چه خواهد شد را ایجاد کنند و یا اگر موجود است اطلاع دهند. ساختن و تخریب کردن ساختار فقط به ما ضرر می رساند. اینکه شما فرموده اید در سال اول استانها حذف شوند و در سال سوم همراه اول اضافه شود را ساختار نمی گویند بلکه طرح معماری سازمان، سندی مشخص است که در ان نیازمندیهای شرکت در دراز مدت بیان شده باشد و بر اساس تئوریهای مبرز معماری سازمانی تدوین شده باشد و از الگوهای مشخص مطرح در دنیا اقتباس شده باشد.
امیدوارم از کنار این قضیه به راحتی نگذرید که آسیبهای زیادی خواهید دید.
از توجه و حوصله همکاران برای خواندن این مطلب تشکر می نمایم.

[/box]

672190cookie-checkشما نوشته اید- آقای دکتر! لطفا سند , طرح و الگوی معماری مخابرات را ارائه کنید.
2 نظرات
  1. همکار شما می گوید

    جناب آقای دکتر سرائیان
    سلام
    امیدوارم که آینده را خوب و عالی بسازید چه به سبک خودتان و چه به سبک این همکارمان که گفته است بر اساس یک طرح معماری ولی عاجزانه خواهشمندیم گذشته را خراب نکنید.

    ما و کارکنان قبل از ما در گذشته زحمات بسیار زیادی برای این شرکت و مخابرات کشیده اند و مخابرات را تا بدین جا رسانده اند. لطفا به این گذشته بسیار افتخارآمیز احترام بگذارید و آن را کوچک نشمارید و آن را خراب نکنید.

    دیروز جمعه در یک مهمانی در جمع اقوام نشسته بودیم و مثل خیلی از جلسات این سبکی مسایل مختلف سیاسی و اجتماعی مرور می شد و هر کسی چیزی می گفت تا اینکه بحث رسید به اینکه مخابرات ده هزار تومان اضافه روی قبوض از مردم گرفته است و طبیعی بود که همه جلسه من را نگاه کردند و انتظار داشتند که برایشان بگویم قضیه چیست؟ من هم با اعتماد به نفس بالا و طبق تجربه ای که سالها در مخابرات داشتم و می دانستم که مخابرات دارای سیستمهایی کاملا الکترونیکی در خصوص حساب و کتاب مکالمات مردم است و در قبوض خود اشتباه نمی کند و بر اساس عرق و تعصبی که به مخابرات داشتم محکم ایستادم که نخیر اشتباه نیست و احتمالا مربوط به افزایش تعرفه های اخیر مخابرات می باشد که باعث شده است قبوض مردم نسبت به ماههای قبل بیشتر نشان بدهد.
    چیزی نگذشت که در همان جلسه، اخبار تلویزیون شروع شد و در تیتر اخبار از زبان آقای دکتر زارعیان گفته شد که مخابرات اشتباه کرده است و در ماههای بعد جبران خواهد کرد. و شما تصور کنید که من در آن جلسه خانوادگی چه حالتی پیدا کردم و مثل این بود که تمام دنیا را روی سرم خراب کردند.
    جناب آقای دکتر سرائیان، ما در مخابرات همواره از جان و وقتمان مایه گذاشته ایم تا یک لقمه نان حلال سر سفره خانواده مان ببریم. و اگر مخابرات تا به امروز اعتباری کسب کرده است بخاطر عملکردهای امثال ما و همکاران بازنشسته ما و شما است. ما مخابرات را در گذشته خوب ساختیم و مخابراتی آبرومند را تحویل شما دادیم و امیدواریم که شما نیز این امانت را بهتر از گذشته بسازید و باعث بی آبرویی گذشتگان نشوید.
    در هر صورت این یک امتیاز منفی برای شما می باشد.
    شاید اگر شما و یا یکی از معاونین شما غیرت مخابراتی داشتید لااقل یکی از شما بخاطر چنین اشتباهی استعفا می دادید که نشان دهید قصد و نیتی در شرکت برای تکرار این اتفاقات وجود ندارد و این اشتباه نیز سهوی بوده و بصورت عمد نبوده است.
    شرکت سامسونگ اخیرا در یکی از تولیداتش اشتباه کرد و مدیرعاملش رسما از تمام مردم دنیا عذرخواهی کرد. و حتی در تلویزیون ایران نیز خبرش را پخش کردند. آیا شما که مدعی هستید قصد دارید شرکتی در حد کلاس جهانی را ایجاد کنید، نمی خواهید قدم های اولیه آنرا خوب و درست و شرعی بردارید؟!

  2. ناشناس می گوید

    نیروی شرکتی
    سخنان متین وجالبی بود یک مورد را باید درنظر داشت با چنین وضعیتی که نوشته شده و آینده نامعلوم فقط دوباره نیروهای شرکتی باید تلاش کنند بدون آنکه بدانند آینده برای آنها چطور خواهد بود براسال نوشته معماری باید اول فندانسیون ساختمان محکم شود تا اسکلت وبقیه مصالح روی آن دوام پیدا کند با یک قرارداد مستقیم -طبقه بندی مشاغل امنیتی ایجاد می شود همه دست به دست هم می دهند تا کار این معماری را به معماری اصیل ایرانی تبدیل کنند از مسئولین خواهشمندیم به این قضیه توجه داشته باشند هم دلی – هم زبانی می شود اقدام وعمل حرکت به سوی آینده ای با دوام.

نظرات بسته شده است.