چگونگی درخواست مشاغل سخت وزیان آور
[box]مخابرات ما- در یکی از کانالهای اجتماعی اطلاعات مهمی از مطالب قانونی درج میشود.ای مطلب انتخاب ما از این گروه است.در مطالب بعدی این گروه را معرفی خواهیم کرد.[/box]
چگونگی درخواست مشاغل سخت وزیان آور
۱- بیمه شدگان شاغل در کارهای سخت و زیان آور و کارفرمایان پس از دریافت فرم مربوطه از ادارات کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی محل سکونت یا اشتغال و تکمیل آن می بایست تقاضای خود را طبق فرم شماره ۱ و کارفرمایان کارگاه یا سایر مراجع مدعی سخت وزیان آور بودن شغل یا مشاغل کارگاه تقاضای خود را طبق فرم شماره ۲ به اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان یا اداره تعاون ، کارو رفاه اجتماعی شهرستان محل اشتغال خود تحویل و رسید دریافت نمایند .
۲- پس از ارائه درخواست ، کمیته استانی با تطبیق شغل یا مشاغل مندرج در فرمهای شماره( ۱یا ۲)وبا توجه به مشاغل سخت و زیان آور موضوع ماده ۱۱ و گزارش کارشناسان موضوع ماده ۲ آئین نامه در مورد سخت و زیان آور بودن یا نبودن هر یک از شاغل ذکر شده در فرم تقاضا اظهار نظر نموده و طی فرم شماره ۳ جهت بررسی سایر شرایط و اقدامات بعدی مراتب را به شعبه تامین اجتماعی محل پرداخت حق بیمه ارسال و رونوشت نامه نیز برای اطلاع بیمه شده یا سایر افراد متقاضی فرستاده می شود.
سلام
بد نيست نكته اي اضافه شود .
اين قانون براي كليه كارگران است (دايمي و پيمانكاري ) .
پس از درخواست كارگرطبق روال بالا : كارشناسان مربوطه از محل مورد درخواست بازديد ميكنند در صورت تاييد آنها مبني بر زيان آور بودن محيط به كارفرما دستوررفع موانع سخت و زيان آور را مي دهند . دو حالت دارد :
1- كارفرما ايرادات را در زمان اعلام شده برطرف ميكند كه مسئله حل است و شغل از شمول زيان آور بودن خارج مي شود .
2 – كارفرما قادر به رفع نواقص ( مثلا : آلودگي صوتي و شيميايي گردوغبار كار مدام زير آفتاب و برف و… ) نيست كه در آنصورت حق را به كارگر مي دهند و او از مزاياي سختي كار استفاده مي كند .
چیزی که الان در مخابرات جریان دارد گزینه اول است برخی همکاران اقدام کردند به نتیجه نرسیدند
خیلی با ارزش بود .
مورد توجهِ همه ی عزیزانِ مشمول.
خوب است که حقوقی های مناطق استانی( شرکت های سابق) هم وارد گود شوند و آخرین وضعیت را حد اقل برای خودشان روشن کنند.