مخابرات به کاهدان زد! ده هزار تومان را برگردانید!
مخابرات ما (همراه )- بعد از انتشار خبری با عنوان “کشف ماجرای معوقه ۱۰هزار تومانی در قبوض تلفن” که حکایت از اضافه شدن بند هزینهای جدید و عجیبی در قبوض تلفن ثابت این دوره داشت، وزیر ارتباطات به گزارش واکنش نشان داد.
در آن گزارش آمده بود که در قبوض این دوره برخی مشترکان تلفن ثابت مخابرات بندی با عنوان “معوقه مبلغ ثبتنام تلفن” درج شده که بررسیها نشان میدهد این معوقه به مصوبهای مربوط به دو سال پیش بازمیگردد.
با پیگیری این بند جدید گنجانده شده در قبوض تلفن ثابت متوجه شدیم که شرکت مخابرات ایران “معوقه مبلغ ثبتنام تلفن” را با تکیه بر مصوبه ۲۰۵ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بابت هزینه ثبتنام تلفن دریافت کرده است.
مصوبه مذکور مربوط به تاریخ ۱۳۹۳/۱۰/۷ است که کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سقف تعرفه خدمات تلفن ثابت را برای دفاتر پیشخوان خدمات دولت، دفاتر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات و دفاتر خدمات پس از فروش اپراتورها تعیین کرده است.
براساس این مصوبه سقف تعرفههای ثبتنام، تغییر نام و تغییر مکان تلفن ثابت هر کدام بهتفکیک ۱۰ هزار تومان است که مخابرات میگوید از تاریخ مصوبه مذکور، هزینه ثبتنام را از مشترکان دریافت نکرده است.
با توجه به اینکه مخابرات بعد از گذشت این همه مدت یکباره به فکر دریافت هزینههای ۱۰ هزار تومانی ناشی از ثبتنام تلفن ثابت افتاده، وزیر ارتباطات در واکنش به این موضوع اعلام کرد: دریافت ۱۰۰ هزار ریال در برخی قبوض تلفن ثابت اگر خلاف مقررات باشد لازم است به مردم بازگردد.
محمود واعظی با اشاره به قبضهای مخابرات و دریافت هزینههای مربوط به دو سال گذشته بیان کرد: مخابرات اگر میخواست طلب خود را بگیرد باید از قبل اطلاع میداد، زیرا همه مردم از نظر مالی شبیه هم نیستند به همین خاطر ما به آنها پیغام دادیم در رابطه با طلبهای گذشته با مردم مدارا کنند.
حال به فاصله سه روز از انتشار گزارش، محمدرضا فرنقی زاد -رییس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت ارتباطات- رسما اعلام کرد که مبلغ ۱۰۰ هزار ریال مندرج در قبض تلفن ثابت بابت بدهی ثبتنام، اشتباه بوده و به مشترکان بازگردانده میشود.
وی تصریح کرد: با توجه به درج برخی مبالغ در قبض تلفن ثابت این دوره، مانند مبلغ ۱۰۰ هزار ریال با عنوان بدهی ثبتنام اولیه این موضوع با دستور وزیر ارتباطات مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه این امر ناشی از اشتباه برداشت شرکت مخابرات ایران از مصوبه ۲۰۵ کمیسیون تنظیم مقررات بوده است، مقرر شد نسبت به برگشت مبلغ مذکور به مشترکان تلفن ثابت اقدام شود.
سلام
شما را نمی دانم.
ولی برای من خیلی زشت و ناراحت کننده بود که شنیدم مخابرات چنین اشتباه مضحکی را انجام داده است.
کمتر پیش می آمد که در قبوض چنین اشتباهات فاحشی بشود و بعد بیایند و عذرخواهی کنند.
تو را به خدا ای صاحبان جدید مخابرات و ای مدیران جدید به تمام مقدسات قسمتان می دهیم حقوق ما را حرام نکنید.
همیشه در بین خانواده و اقوام سرمان بلند بود که حلالترین حقوقها را دریافت می کنیم.
مگر می شود به هر قیمتی درآمدزایی کنید. پس حلال و حرام چه می شود؟
از آقای دکتر سرائیان خواهش می کنم حتما مسبب این اشتباه را پیدا کنید و اگر هرگونه سوء نیت و یا فهم اشتباهی از درآمدزایی داشته اند و یا می خواسته اند ولو چندماه هم که شده پول نقدی را از جیب مردم به حسابهای مخابرات وارد کنند بدون هیچ ترحمی تا حد معرفی به دیگران و اخراج پیش روید.
باور کنید حقوق کم و یا دیر را تحمل می کنیم ولی حقوق حرام را تحملش را نداریم.
مدیران تجاری مخابرات حواسشان باشد که هنرتان این باشد که از راه ارایه خدمات درآمد کسب کنید و نه از راه های غیر مشروع و غیر اخلاقی مثل این مورد.
مثل روز روشن است که وقتی مصوب می کنند برای ثبت نام تلفن، مردم به دفاتر خدمات ارتباطی می باید 10 هزار تومان حق الزحمه بدهند. این ربطی به مخابرات ندارد! مگر مخابرات دفتر خدمات ارتباطی است؟ که خودسرانه پول از قبوض مردم برای خودش بردارد. حال آمدیم 10 هزار تومان هم نه فقط یک ریال از مردم روی قبوض اشتباه دریافت کنید و مردم هم نفهمند. فکر می کنید خدا نمی فهمد؟
عاجزانه ما کارمندان می خواهیم رعایت این موارد را بکنید و نگذارید برکت از زندگی و کار ما برداشته شود.
با سلام در مورد حداقل مکالمات که در این دوره آمده میشه کمی توضیح دهید تا آنجا که من میدانم این حداقل مکالمات برای خطوطی است که کارکرد ندارد یعنی درآمدی برای مخابرات ندارد در حالیکه خط من وصل به adsl است و 30 هزار تومان قبض برای آن صادرشده ، در واقع درآمد داشته است