مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سرگشاده ای برای دکتر سرائیان- به گذشته احترام بگذارید.

[box]مخابرات ما- چنین بنظر میرسد که در مسیر ره نگاشت , می خواهند تمام گذشته را تغییر دهند … تمام آن را. نویسنده در این مورد نامه ای سرگشاده برای مدیر عامل نوشته است.[/box]

shoma-neveshte-eed-100x100[box]

همکار شما

 

جناب آقای دکتر سرائیان
سلام
امیدوارم که آینده را خوب و عالی بسازید چه به سبک خودتان و چه به سبک این همکارمان که گفته است بر اساس یک طرح معماری ولی عاجزانه خواهشمندیم گذشته را خراب نکنید.

ما و کارکنان قبل از ما در گذشته زحمات بسیار زیادی برای این شرکت و مخابرات کشیده اند و مخابرات را تا بدین جا رسانده اند. لطفا به این گذشته بسیار افتخارآمیز احترام بگذارید و آن را کوچک نشمارید و آن را خراب نکنید.

دیروز جمعه در یک مهمانی در جمع اقوام نشسته بودیم و مثل خیلی از جلسات این سبکی مسایل مختلف سیاسی و اجتماعی مرور می شد و هر کسی چیزی می گفت تا اینکه بحث رسید به اینکه مخابرات ده هزار تومان اضافه روی قبوض از مردم گرفته است و طبیعی بود که همه جلسه من را نگاه کردند و انتظار داشتند که برایشان بگویم قضیه چیست؟ من هم با اعتماد به نفس بالا و طبق تجربه ای که سالها در مخابرات داشتم و می دانستم که مخابرات دارای سیستمهایی کاملا الکترونیکی در خصوص حساب و کتاب مکالمات مردم است و در قبوض خود اشتباه نمی کند و بر اساس عرق و تعصبی که به مخابرات داشتم محکم ایستادم که نخیر اشتباه نیست و احتمالا مربوط به افزایش تعرفه های اخیر مخابرات می باشد که باعث شده است قبوض مردم نسبت به ماههای قبل بیشتر نشان بدهد.
چیزی نگذشت که در همان جلسه، اخبار تلویزیون شروع شد و در تیتر اخبار از زبان آقای دکتر زارعیان گفته شد که مخابرات اشتباه کرده است و در ماههای بعد جبران خواهد کرد. و شما تصور کنید که من در آن جلسه خانوادگی چه حالتی پیدا کردم و مثل این بود که تمام دنیا را روی سرم خراب کردند.
جناب آقای دکتر سرائیان، ما در مخابرات همواره از جان و وقتمان مایه گذاشته ایم تا یک لقمه نان حلال سر سفره خانواده مان ببریم. و اگر مخابرات تا به امروز اعتباری کسب کرده است بخاطر عملکردهای امثال ما و همکاران بازنشسته ما و شما است. ما مخابرات را در گذشته خوب ساختیم و مخابراتی آبرومند را تحویل شما دادیم و امیدواریم که شما نیز این امانت را بهتر از گذشته بسازید و باعث بی آبرویی گذشتگان نشوید.
در هر صورت این یک امتیاز منفی برای شما می باشد.
شاید اگر شما و یا یکی از معاونین شما غیرت مخابراتی داشتید لااقل یکی از شما بخاطر چنین اشتباهی استعفا می دادید که نشان دهید قصد و نیتی در شرکت برای تکرار این اتفاقات وجود ندارد و این اشتباه نیز سهوی بوده و بصورت عمد نبوده است.
شرکت سامسونگ اخیرا در یکی از تولیداتش اشتباه کرد و مدیرعاملش رسما از تمام مردم دنیا عذرخواهی کرد. و حتی در تلویزیون ایران نیز خبرش را پخش کردند. آیا شما که مدعی هستید قصد دارید شرکتی در حد کلاس جهانی را ایجاد کنید، نمی خواهید قدم های اولیه آنرا خوب و درست و شرعی بردارید؟!

[/box]

 

677260cookie-checkسرگشاده ای برای دکتر سرائیان- به گذشته احترام بگذارید.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
3 نظرات
  1. نایبی می گوید

    سلام
    قبض مخابرات یکی از محکم ترین رسانه ها و معتبرترین ارتباط بین شرکت و مشتریان(مردم) می باشد.
    مردم هر دو ماه یک مرتبه منتظرند که قبض به آنان برسد. چه ارتباطی را در بین شرکتهای خصوصی می شناسید که بجای اینکه شرکت سعی کند، ارتباطی دایم را بین خود و مشتریانش برقرار کند، این مشتریان هستند که هر دو ماه منتظر قبض مخابرات باشند.
    قبض مخابرات هنوز بین مردم همان اعتباری را دارد که قبوض شرکتهای برق و آب و گاز دارند و این ارزشی است که هیچکدام از رقبای تازه وارد ما ندارند که اگر داشتند حتما با آن کلی فخر می فروختند.
    قبوض مخابرات وقتی درب منزلی آمد صاحب خانه آن قبض را در سطل آشغال نمی گذارد بلکه آن را حتی اگر روی زمین افتاده باشد بر می دارد و حتی پس از پرداخت آن را جزو اسناد رسمی در خانه و در صندوقی نزد بقیه اسناد سال خود نگه می دارد.
    شکل و اندازه قبض مخابرات بین قبوض و کاغذهای تبلیغاتی دیگر شناخته شده است یعنی اینکه همینکه شکل کلی قبض را می بینند و حتی روی آن را نیز نمی خوانند متوجه می شوند که قبض مخابرات است و در حفظ ان تلاش می کنند.
    تمام مقامات استان از جمله استانداری، فرمانداری، وزارت بهداشت و یا حتی وزارت فرهنگ می دانند که بهترین رسانه و مطمئن ترین رسانه که احتمال قرائت آن در بین تمام رسانه های کاغذی بیشتر است و مناسب مهمترین اخبار و یا توصیه های کشوری می باشد همین قبوض آب و برق و گاز و تلفن می باشد. و بسیاری از اوقات دیده ایم که پیامهای توصیه ای خود را در نوبت به مخابرات جهت ثبت و چاپ رو یا پشت قبوض به مخابرات می دهند.

    اجازه بدهید به خودم جرات دهم و بگویم چنین رسانه ای در برقراری ارتباط موثر با مشتری و انجام تبلیغات غیر مستقیم و آبرومند حتی از رسانه ملی هم بالاتر و برخی اوقات موثرتر است.

    اما ما با این رسانه تاریخی و زنده مخابرات چه کرده ایم؟

    به محض اینکه خصوصی شدیم اولین اقداماتی که بصورت طبیعی از یک مدیر ناشی جهت سودآوری بر می آید کم کردن هزینه ها به هر نحو و درآمدزایی به هر سبک می باشد. بدین لحاظ اگر توجه کرده باشید و یادتان بیاید اولین فکری که برخی از مدیران استانی جهت درآمدزایی کردند انجام تبلیغات بر روی قبوض بود که باعث شد حتی تبلیغات بسیار سبکی مثل مزون عروس نیز بر پشت قبوض مخابرات در برخی از استانها چاپ شود که صدای بسیاری از افراد دلسوز را نیز درآورد. همچنین حذف قبوض مخابرات اقدام دیگری بود که هنوز بین برخی از مدیران طرفدار دارد و کماکان جهت کم کردن هزینه ها انتخاب می کنند.

    در دنیای رقابت هر شرکتی دارای یک سری مزیتهای رقابتی می باشد که بر اساس آن مزیتها برنامه ریزی می کند و سعی می کند در عرصه رقابت از ان مزیتها بخوبی بهره برداری کند و از فرصتهای بازار به نفع خود استفاده کند. این مزیتها می باید تقویت شوند و نه اینکه تضعیف و از بین بروند.
    متاسفانه در شرکت مخابرات ایران بخاطر عدم اطلاع از روشهای مدیریت تجاری مدرن و بعضا بخاطر سودآوریهای کوتاه مدت و زودگذر هر روز شاهد هستیم که چگونه داشته های مخابرات به تحلیل می رود.
    موضوع قبض یکی از دهها موضوعی است که در این فضا می شد مثال زد و مطمئنا شما نیز هر روزه با موارد دیگری برخورد دارید. و چه خوب بود مدیران ارشد شرکت این داشته و سرمایه ها را لیست کنند و جهت حفظ و نگهداری انها برنامه ریزی کرده و اقدامات موثری انجام می دادند.

    1. جمالی می گوید

      سلام
      توزیع قبضها افتضاح شده است و قبضهای مخابرات بصورت دسته ای در کوچه و معابر پخش است. اینهم بخاطر کم کردن هزینه ها و عدم نظارت صحیح می باشد. فقط یک کلام می توان گفت و ان هم این است که روزگار و دوران طلایی مخابرات گذشت و مخابرات از بی صاحبی به این روز افتاده است.

  2. فکرت می گوید

    سلام
    خیلی جالب بود

    “شاید اگر شما و یا یکی از معاونین شما غیرت مخابراتی داشتید لااقل یکی از شما بخاطر چنین اشتباهی استعفا می دادید که نشان دهید قصد و نیتی در شرکت برای تکرار این اتفاقات وجود ندارد و این اشتباه نیز سهوی بوده و بصورت عمد نبوده است.”

نظرات بسته شده است.