کلید های طلایی برای دکتر سرائیان
[box]مخابرات ما- در ادامه ارسال کلیدهای طلائی نجات برای دکتر سرائیان از سوی همکاران, این مطلب را نیز بخوانید.[/box]
مخابرات ما (محمد) – از میان تمامی کامنتها و نوشته های همکاران , دسته کلیدی طلائی ساخته ام از کلیدهای شما! از حرفهای شما! از نوشته های شما!
این دسته کلید طلائی, هدیه امروز همکاران به دکتر سرائیان, مدیر عامل شرکت مخابرات ایران!
[box]
- به کسی که بدون اجر و مزد به شما اطلاعات می دهد بهاء دهید.
- تنها منبع اطلاعاتی شما اطرافیانتان و مدیریتهای استانی نباشند بازرسان ویژه افتخاری از همه استانها برای خود انتخاب کنید.
- موفقیت شما در مخابرات در یک قدمی است به شرطی که تصمیم گیریها شفاف و با یک رویکرد مشارکتی و علم آموزانه انجام شوند.
- هیچ کس را در مخابرات کوچک نشمارید و اینو به اطرافیانتان یاد دهید.
- شهرستانیها را هم بازی بدهید.
- شما پدر یک خانواده بزرگ به نام شرکت مخابرات ایران هستید و همه کارکنان فرزندان شما ، پدر که بین بچه هایش فرق نمی گذارد فقط بر اساس توانائیهایشان به آنان بهاء می دهد.
- حسودان و چاپلوسان را اگر در سازمان موقعیتیهای کلیدی دارند بر دارید.
- اگر از شما تعریف کردند خوشحال نباشید.
- پرورش اعتماد در بین همکاران را جدی بگیرید.
- همیشه در معرض دید کارکنان و در دسترس باشید.
- به نیازهای روانی و فکری و عاطفی همکاران توجه کنید
- کار کن و کار نکن نباید در نظر شما یکسان باشد.
- مدیرانی را که شخصیت خود را در پست و مقام جستجو می کنند بردارید.
[/box]
مطالب دیگر شما را در بقیه نوشته ها جمع بندی و منتشر خواهم کرد.
شما می توانید همچنان به ما اعتماد کنید و نظرات خود را ارسال نمایید.
***
اقای دکتر سراییان :کلیدهای طلایی پیشنهادی من در دسته کلیدی هستند که کلیدهای نقره ایی و برنزی هم در ان یافت میشوند……
ولی ابتدا کلیدهای طلایی را رو میکنم:
ابتدا مقدمه ایی کوتاه ،تا منعقد شود کلیدهای طلایی پیشنهادی ام به کدام در و درد ؛میخورد….
مقدمه: دکترجان خود فرموده اید که کارکنان جزو سرمایه های شرکت و جزو مشتریان اصلی شرکت ،یا به عبارتی ذینفعان شرکت هستند ،پس اگر احساسشان به شرکت ،به مدیران شرکت ، به سرویسها و به کیفیت سرویسهای شرکت ، مطلوب باشد ،میتوان امید واربود که بخش قابل توجهی از جامعه اماری مشتریان ،دارای همین احساس مطلوب خواهند بود.
لذا اگر در تمامیت شرکت مخابرات ایران ،کارمندی ،زبونم لال مدیری ، مشتری سرویسهای مخابراتی رقبا است ، همان جا را به عنوان حفره و نشتی شناسایی و در تغییر دیدگاه یا جلب نظر وی اقدام اساسی نمود……خودتان فرمودید اگر یک ناراضی از سرویس پیدا شود ،از خود جنابعالی گرفته تا سایر رده ها باید در رفع مشکل و جلب رضایت بسیج شویم……
با این مقدمه میروم سراغ کلیدها :
1- تمرکز حوزه مشتریان بر روی رصد رفتار ها ،درخواست ها و گله های مشتریان داخلی (کارکنان) که از سرویسهای مخابراتی عام خودمان استفاده میکنند.
نظرسنجی های جاری با توجه به نوع جامعه اماری هدف ، نمیتواند گامهای ما را به سمت شرکت number 1در سطح منطقه سوق دهد،نیازبه جمع اوری اطلاعات از حرفه ایی ها داریم. قبول ندارم که مشتریان خارج از سازمان از مشتریان داخلی ،حرفه ایی ترند ، در اغلب خانواده های مخابراتی فرزندان بسیار موفق که نیازهای حرفه ایی ارتباطی دارند ، حضور دارند.لذا جامعه اماری پیشنهادی را دست کم نگیرید…..
2-شناسایی مشتریان داخلی که “”””صرفا””””از رقبا سرویس دریافت نموده اند.(شماره تلفن پرسنل براحتی موضوع را قابل رصد میکند)
باید جالب باشد که چرا در حالی که شرکت مخابرات به کارکنان رسمی خود بابت سرویس adsl سوبسیت میدهد ،چرا همه جامعه کارکنان رسمی شرکت ، مشتری این سرویس مخابرات نیستند!!!! شناسایی حفره ها ،انهم از سرچشمه بسیار بسیار حایز اهمیت است.
اگر ما بتوانیم روی این جامعه ی چند ده هزار نفری خودمونی مون ، در کل کشور کار کنیم ،رضایتشون رو جلب کنیم ،و فرایندها رو بر اساس درد دل انها اصلاح کنیم ،مطمین باشین برنده ایم.
سلام آقای دکتر سراییان لطفا قانون کاهش ساعات کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص، مصوب 1395/6/2 مجلس شورای اسلامی، که دستور اجرایی آن بر اساس نامه به شماره 45818 در تاریخ 1395/6/28 از سوی ریاست محترم جمهوری صادر گردیده است را موافقت فرموده ودستور مقتضی اعلام فرمایید.
با سلام وعرض ادب خدمت سردبیرعزیز وآقا محمد وهمچنین دکتر بزرگوارمدیریت محترم عامل نکته ها بالا کاملا درست است شما کارکنان زیر پا را ساده نگیرید به آنها هم بها بدهیدبه آنها فرصت بدهید والله آقای مدیر اگر آن نگهبان یا آن کار مند دبیر خانه و… نباشند مدیران روسا و… چه کارمیتواندانجام دهندبه خدا 26سال سابقه دارم چون یک کارمند ساده هستم حق ما را نمی دهند لطفا بازرس نامحسوس که حتی مدیراستان هم در جریان نباشد به واحدها مختلف شهر ستانهای مختلف بفرستید مشکلات بر خورد همکاران را ببیند وبه شخص شما گزارش فرمایند بخدا گرفتارهستیم
و همه ی این موارد باید موکول به ارایه ی مستندات باشه، وگرنه جو زیر پا خالی کنی جدید راه میفته و به قولی : کله پز ها میرن و گربه ها جاشون می شینن.