مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

حقوق هماهنگ ! از چه زمانی؟

مخابرات ما- سوال ما این بود که آیا مخابرات مایل است پرداخت حقوق کارکنان بصورت همزمان در سراسر کشور پرداخت شود؟ آیا امکانش وجود دارد؟ اگر امکانش هست از چه زمانی آغاز می شود؟

برای پیدا کردن پاسخ آن باید در بین کارکنان مالی گشت.

خوشبختانه در حوزه مالی با وجود اینکه فضا خیلی بسته است اطلاعات عمومی و مورد نیاز همکاران گردش خوبی دارد.

اما پاسخ سوالها.

در حال حاضر حقوق کارکنان در استانها بصورت همزمان پرداخت نمی شود.اما شرکت مخابرات در پی فراهم کردن امکانات آن است بنظر میرسد این امکانات تا این لحظه فراهم شده باشد  و یا در آخرین مراحلش باشد.به بیان دیگر از نظر اجرا , مخابرات ایران هم قادر به انجام است و هم مایل به اجرایش.

اما چرا تابحال اجرا نشده؟

احتمالا یکی از دلایلش کمبود درآمد در برخی استانهاست.

وقتی در سطح کارشناسی پیگیر موضوع بودیم گفته می شد اگر استانها از پرداختی هایشان مطمئن باشند احتمالا ممکن است  بقدر گذشته برای کسب درآمد تلاش نکنند.

اما آنچه دیده می شود این است که درآمد استانها نه از این بیشتر می شود , نه کمتر. مگر پارامترهای دریافتی تفاوت کند, چیزی مثل تعرفه! وگرنه فشار بی مورد به استانها  کارکنان را از همین تلاش هم وا خواهد داشت.

***

677910cookie-checkحقوق هماهنگ ! از چه زمانی؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
8 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    چرا همه از اینکه مخابرات داره ادغام میشه ناراحتن؟!
    آیا جواب چیزی به غیر از منافع شخصی است ؟!

  2. ناشناس می گوید

    سلام.مگه از روز اول مخابرات ایران ثابت و سیار با هم بصورت قسطی فروختند.این داستانها چیه که ثابت زیانده شده.منطقی نیست

  3. حمید می گوید

    با سلام
    سردبیر محترم لطفا” از حوزه مالی بپرسید پاداش ADSL استانها چه شد؟ و کی پرداخت می شود؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      برای کجا؟

      1. حمید می گوید

        برای کل استانها غیر از 6 استان آخر

  4. اصغر می گوید

    مدیران استانها و همکاران مالی
    سلام
    امروز رسالت بزرگی روی دوش شما است و می باید نقش خود را بخوبی در تحولاتی که امروز در شرکت مخابرات ایران و مناطق استانها در خصوص حقوق و دستمزد پرسنل مربوط می شود بازی کنید.
    فارغ از نقاط قوت و ضعفش و دیر و زودش، تنهاترین حالت برای پرسنل شرکت مخابرات ایران این خواهد بود که همگی طی یک فیش یکسان ، حقوق خود را از شرکت مخابرات ایران بگیرند.
    اگر به شما گفتند که هر استانی که درامدش بیشتر است حقوقش نیز بیشتر خواهد شد و یا اینکه استانی که سودزا نیست پس حقوق هم ندارد که بدهد، اینها همه یک کلک انحرافی است.
    شرکت مخابرات ایران شرکتی سودده است و می باید حقوق پرسنلش را طبق قانون کار بدهد.
    پس از شما خواهش می کنیم که با مسئولین مالی شرکت مخابرات ایران توافقاتی را انجام ندهید که طی ان مسئولیتی در قبال حقوق و دستمزد را به کار و یا عملیات استان گره بزنید. هر چند تنها آیتمی که می توانند کم یا زیاد بدهند آیتم پاداش می باشد که ان هم مبتنی بر عملکرد است و حتما لازم است مبنایی را برای عملکرد انتخاب کنند استانی که به فرض در سال گذشته زیان زیادی می داده است را که نمی توانند به یکباره بگویند که شما طی یکسال بعدی می باید اینقدر سود دهی بلکه لازم است که یک رشد منطقی را برای ان درنظر بگیرند و امکانات و منابعش را نیز بدهند تا اینکه استان مذکور به ان رشد برسد.
    نهایتا هم نگران ورشکستگی برای شرکت مخابرات ایران نباشید چونکه مالکانی که در بالا نشسته اند نه بر اساس ملاکهای تجاری بلکه بر اساس ملاکهای سیاسی تعیین می کنند که ایا می خواهند ورشکسته شوند و یا نه. و هیچ ربطی به عملکرد کارکنان ندارد. اگر حتی سودزا باشید و نهایتا اراده آقایان بر اعلام ورشکستگی باشد انگاه به راحتی صورتهای مالی را به نفع ورشکستگی خواهند گرداند.
    پس خواهشا فقط به فکر کارکنان، مردم و استان خود باشید و به فکر مالکان و سرمایه گذاران شرکت نباشید. کارمندان در این پروسه خصوصی شدن مخابرات، تمام زندگی و جوانی شان را فدا کردند و متاسفانه هیچکس به فکر آنان نبود و نیست!

  5. جابری زاد می گوید

    سلام
    بدلیل اینکه شرکتهای استانی حذف شدند دیگر نباید چیزی به نام درآمد استان وجود داشته باشد بلکه درآمد شرکت مخابرات ایران مطرح است.
    لطفا قسمتهای مالی استانها زیر بار هیچ مسئولیتی نروند تا مدیرانی که تصمیم به یکپارچگی گرفته اند خود مشکل بوجود آمده را حل کنند. و استخوان لای زخم نشود.
    استانها فوق فوقش برای کنترل های مالی در حد یک مرکز هزینه و یا یک مرکز درامد شناسایی می شوند ولی هیچ مسئولیتی در قبال اینکه این مراکز هزینه و یا درامد خودگردان باشند نیست. و شرکت مخابرات ایران نمی تواند حقوق کارکنان در یک استان را بدلیل مشکل درامدی آن منطقه دیرتر پرداخت نماید بلکه همه کارمند یک شرکت هستیم و می باید طبق یک ائین نامه پرداختها صورت گیرد.
    دوستان مالی توجه کنند هرگونه اجحافی که به کارکنان در قبال چنین موضوعی بشود شما مسئول هستید که نتوانسته اید از حقوق کارکنان دفاع کنید و انتظار است تمام مسئولیتهای شرکت مخابرات ایران را به خودش بسپارید و زیر بار هیچ مسئولیتی که قانونی نیست نروید.
    احتمالا هم اکنون و یا در آینده ای نزدیک از شما دعوت می شود که در تدوین ائین نامه های مالی و پرسنلی در جلسات تنظیم و تهیه آنها شرکت کنید و اظهار نظر بفرمائید، لطفا به این موضوعات بعنوان نماینده منطقه و کارکنان حساس باشید و دلسوزی برای تهرانی ها نکنید و هر چیزی که بار مسئولیتی استانها را زیاد می کند بدلیل اینکه اختیارات مالی را از شما گرفته اند به خودشان بسپارید.
    کمک کردن و پذیرش مسئولیت تا جائی جا دارد که اختیارات قانونی داشته باشید و حقوق کارکنان نیز رعایت شود.
    دیگر خود دانید و خدای خود
    خدا نکند که به خاطر پاداشهای مالی خاصی که بعضا به شما مالی چی ها پرداخت می شود حقوق کارکنان را زیر پا گذارید.

  6. کارمند کوچولو می گوید

    سلام قبل ازآن باید تبعیضی را که در پرداختی به مدیران وکارکنان وجود دارد را از بین ببرند نه اینکه مساوی شوند بلکه عدالت برقرار گردد در حال حاضر هیچ انگیزه ای بین همکاران جهت تلاش ورشد سازمان وجود ندارد چرا که مدیران استان به فکر مقام وجیب خودشان هستند وبدلیل تبعیض وعدم رعایت شایسته سالاری انگیزه در بین کارکنان مرده است

نظرات بسته شده است.