مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گزارشی از تجمع نیروهای پیمانکاری در جلوی مجلس._دوشنبه)

[box]مخابرات ما (نادری) – ادامه تجمع روز یک شنبه, دوشنبه هم ادامه داشت و حضور افراد مصلح نیز کمکی به شرایط نکرد.[/box]

نویسنده گزارش- نادری 80 ساعت 3 ی صبح

مخابرات ما (نادری) – تجمعی که از اولین ساعات روز  یکشنیه شروع شده بود و می توانست در همان روز اول با ورود نمایندگان مجلس پایان یابد متاسفانه تا امروز ادامه پیدا کرده است.

این تجمع با این سه خواسته شروع شد: قرارداد مستقیم, وحذف پیمانکاران واسطه, امنیت شغلی. و طرح طبقه بندی مشاغل.

شرکت مخابرات همانطور که قبل از آغاز تجمع گفته بود در مورد بحث قرارداد مستقیم هرگز کوتاه نیامد و در اطلاعیه ای اعلام کرد که افزودن هزاران نفر به بدنه شرکتی که الان هم نیروی مازاد دارد ممکن نیست اما در مورد طرح طبقه بندی مشاغل هر چه قانون بگوید تمکین میکند.امنیت شغلی هم برای همه در مخابرات یکسان است.

این موضع همانی است که از هفته گذشته دکتر سرائیان به تمام مدیرانش صراحتا گفته بود.وقتی رسمی های خوزستان اعتراض کرده بودند سرائیان گفت  : حاضر نیستم دین کسی به گردنم باشد.بروید از نظر قانونی بررسی کنید اگر حق کسی است, حقش را بدهید.اگر نداشته باشیم قسطی میدهیم.

در مورد شرکتی ها هم مجددا همین را گفت.

در اینکه مخابرات دیر می جنبد و فرصتها را می کشد حرفی نیست اما افرادی پا در میانی کردند که میشد به حرفشان اعتماد کرد و از برگزاری تجمع در جلوی مجلس در این مقطع و این همه هزینه جلو گیری کرد.

اما بهر صورتی بود نظر این افراد توسط نیروهای شرکتی پذیرفته نشد و به تجمع رفتند.

روز اول گزارش ما را خواندید.در حالیکه نماینده های مجلس قول پیگیری داده بودند و تجمع در حال پایان یافتن بود یکی از لیدرها به جمع معترضین می آید و می گوید :امشب یا فردا قرار است جلسه ای با نمایندگان مخابرات, محجوب نماینده مجلس, نماینده وزارت ارتباطات و … برگزار شود لذا ما می مانیم تا نتیجه اش معلوم شود.

حالا دیگر همه میدانند هرگز نه جلسه ای برگزار شد نه قرار بر برگزاری بود ولی این روش شاید می توانست عده ای را به این جمع اضافه کند در حالیکه نتیجه نداد و عده ای مجبور به بازگشت شدند! در کار شیفتی اگر حاضر نشوید همکار شما ضرر میکند.اینها هم برگشتند.

اگر روز اول 600- ( یا بقول دوست شرکتی سردبیر   800 نفر ) آمده بودند , 200 نفر از آنها کم شد.روز دوم بمن گفتند 400 نفر حاضر بوده اند.همه حاضران و نیروهای شرکتی و مدیران مخابراتی همه میدانند که هم من و هم سردبیر با جزئیات این چند روز را دنبال کرده ایم.

انصافا این بار بر خلاف دفعات گذشته کسی از مدیران نمی خواست قول بیخودی بدهد یا حاضران را با وعده بفریبد.از این نظر باید رفتارشان را پذیرفت.ولی اینکه شرکتی ها می گویند کسی نیامد و روز دوم تحویل نگرفتند درست است. مخابرات حرفش را دیروز زده بود دلیلی نداشت بیاید.

ضمنا, مدیران مخابراتی هفته قبل , صراحتا اعلام کرده بودندکه اگر تحصن و یا تجمع انجام شد دیگر از ما انتظاری نداشته باشید.

این هم منطقی است در جدل و مناظره حلوا پخش نمی کنند.باید منتظر هر نوع رفتاری باشید.

در روز دوم , دیگر بیا و برو, بگیر و ببندهای روز اول خبری نبود تا اینکه باز هم ….

(از این بعد بخشی را مجبورم به ذهنیات خودم و تحلیل رفتارها توجه کنم)

باز هم دکتر سرائیان طاقت نمی آورد و تصمیم میگیرد یک نفر را به نمایندگی بفرستد تا با این گروه صحبت کند و کارکنان مخابرات را برگرداند و قائله تمام شود.اما به همان صراحت می گویم که این گروه شرکتی ها فقط دنبال قرارداد مستقیم هستنددلیلش را هم در تخصص های حاضران جستجو کنید.

خلاصه هیچکسی نمی گوید من نماینده سرائیان هستم اما رفتارها نشان میدهد سرائیان مدیر عامل شرکت خدمات اول را فرستاده است وگرنه او از جانب خود نمی توانست این همه قول بدهد.

حالا از این به بعد گزارش نویسی است.

نماینده بوشهر به کاشانی می گوید :انصافا برای حل مشکل آمده اید یا نظر دیگری دارید؟

کاشانی می گوید: انصافا برای حل مشکل آمده ام.می خواهم حل کنم قضیه را.

اینجا از من فاصله می گیرند و دیگر نمی شنوم چه گفتند.

فقط بعد نماینده بوشهر , حجت الاسلام خدری به میان جماعت می رود. نوار سخنانش در اینترنت موجود است.

ایتدا از خود و پیگیری هایش می گوید.سپس میگوید :من از این پس , یکی از شما هستم! کارتان را پیگیری میکنم شدیدتر از خودتان! شما بروید! این شماره موبایل من است.هر کدامتان مشکلی داشتیدبمن خبر بدهید.

تعدادی از اخراج می ترسند.تعدادی می گویند اخراج شده اند.

خدری می گوید : من تضمین میکنم از اینجا که بروید برای این دو روز هیچکس با شما کاری نداشته باشد.بمن زنگ بزنید .

او بشوخی میگوید : حتی میگویم برایتان ماموریت رد کنند!

سپس از انان می خواهد کارشان را به او بسپارند و بروند خیالشان هم راحت باشد.

سپس شمه ای از پیگیری هایش را برمی شمارد تا نشان دهد مرد پیگیری است.

انصافا هم هست.شرکتی ها یک پشتیبان محکم و بدرد بخور را از خود ناراحت کرده اند.

پس از آن چند نفر نماینده از معترضین وارد مجلس می شوند.با حضور نماینده بوشهر و کاشانی مدیرعامل خدمات اول مخابرات به نمایندگی از دکتر سرائیان مذاکره میکنند و متنی را می نویسند تا همه امضا کنند.

بار دیگر خدری از کاشانی قول میگیرد که متن قابل قبول همه را اجرا کند کاشانی گفت: بخشی از اینها با اینکه موافقت مخابرات را می خواهد من از طرف سرائیان قول میدهم انجام دهم.

بعد نشستند و متنی را آماده کردند. این کار خیلی طول کشید ولی همه چیز بخوبی پیش می رفت.

قرار شد:

کاشانی به نمایندگی از مخابرات در دو ماه طرح طبقه بندی مشاغل را اجرایی کند.( در این لحظه کاشانی می گوید : با اینکه وظیفه من نیست ولی قول میدهم برای همه پرسنل کشور اجرا کنم.)

در مورد امنیت شغلی نیز گفته شد هر کس طبق برنامه مصوب کار کند امنیت شغلی دارد.هیچکس بخاطر این روزها با کسی کاری ندارد.

به تاریخ دریافت حقوق معترض بودند قرار شد ظرف مدت مشخصی از ابتدای ماه, حقوق پرداخت شود.این هم توسط نماینده سرائیان پذیرفته شد.

گفتند بیمه را باید درست پرداخت کنید.این هم مکتوب و پذیرفته شد.قرار شد بیمه هم مثل حقوق بدرستی پرداخت شود.

چند مورد ریز و درشت دیگر هم بود که کاشانی متعهد شد و حرفی نزد.او  نشان داد میخواهد مشکل حل شود.

بعد نوبت تعهد نماینده ها بود.آنها نیز قول دادند حرفهایشان را جلسه ای بزنند و دیگر تجمعی در کار نباشد.ابتدا جلسه ای مشکلات را عنوان کنند.

دوم انکه تجمع خاتمه یابد.

 

آنقدر تلفن نماینده بوشهر زنگ خورد که مجبور شد برود.به هر دو توصیه کرد حالا که کار تمام شده همه  امضا کنند , سپس بروند. بعد خود نماینده پیگیری می کند.

بعد از رفتن خدری, شرایط قدری برای معترضین عوض شد. نماینده معترضین خواستند با بیرونی ها مشورت کنند,  تعدادی از معترضین بیرون از مجلس  هم وارد شدند و به محض اطلاع از تصمیمات لیدرهایشان, بشدت معترض شدند.حرف , سر و صدا , اعتراض و .. به نماینده ها که چرا   این ورقه را امضا می کنید.

حرف از قرارداد مستقیم و امنیت شغلی با استفاده از قرارداد و … شد.

بهر حال ورقه توافقات با حضور خدری امضا نشد و کعترضین رفتند.باز هم فرصتی از دست رفت چونکه خدری می توانست به آنان و هر دو طرف کمک کند در مدت کوتاهی, آن همه صحبت و گفتگو و مذاکره بهم خورد چون کسانی از بیرون آمدند و مسائل دیگری عنوان کردند.نمایندگان معترضین نیز دیگر از امضا صرفنظر کردند.

بهر حال قطعا نماینده بوشهر از عدم امضا و احرای متن خوشحال نخواهد شد

بخاطر دارم در زمانی که حجت الاسلام خدری نماینده بوشهر در بیرون داشت برای معترضین سخنرانی میکرد می گفت :ما روی مواردی با مخابرات و وزیر تفاهم کرده ایم قرار شده خواسته های شما طرح طبقه بندی مشاغل اجرا شود.

او دیگر به هیچ چیزی اشاره نکرد.معنا و مفهوم بیرونی این حرف این است که بجز طبقه بندی مشاغل از نظر نمایندگان بقیه حرفها فعلا یا اجرا نمیشود یا نمی تواند اجرا شود یا … بالاخره باید بماند فعلا.

ابن عبارت برداشت نویسنده است.

گفته می شود این گروه امشب هم در تهران مانده اند و در جلوی ساختمان وزارت ارتباطات جمع شده اند تا فردا نیز بماننداز آنجا که سه شنبه رئیس جمهور و وزیرانش به مجلس می ایند لذا شرایط امنیتی است و شاید به کسی اجازه حضور ندهند.

آنچه خواندید یک گزارش نویسی ساده است نه جانبداری از کسی یا گروهی.

 

[box type=”info”] ساعت 03:10 دقیقه صبح (دوشنبه شب یا سه شنبه صبح) که در حال جمع بندی اطلاعات ورودی هستم.ساعات بسیاری را بدنبال خبرها  بوده ام.با حاضرین در تجمع, افراد حاشیه حتی حاضران در جلسات گفتگو صحبت کرده ام.

ما فقط به وظیفه اطلاع رسانی خود اقدام میکنیم لذا هیچکس انتظار نداشته باشد خبرهای ما مطابق میل او باشد.من مسئول نوشته هایم هستم سردبیر در این نوشته هیچ نقشی نداشته و  چون مرا مامور این گزارش کرده بود هیچ دخل و تصرفی در آن نداشته است.[/box]

681920cookie-checkگزارشی از تجمع نیروهای پیمانکاری در جلوی مجلس._دوشنبه)

Please rate this

0 1 2 3 4 5
5 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر جان من کمی درباره اصول خبرنگراری مطالعه دارم ، از نوشته هات معلومه خودت هم دوست نداری کسی قرارداد اداره بشه ، خیلی کنایه میزنی سردبیر ، من دوتا سؤال دارم امیدوارم مطرح بشه ، یکی اینکه آیا اومدن کاشانی به جلس بعنوان نماینده مخابرات درسته ؟مگه کاشانی پیمانکاره مخابرات نیست ؟پیمانکار چطوری از طرف مخابرات تضمین میده ؟ دوم اینکه فرض کنیم برای نیروهای تی سی تی میخواهد قول بده ، پس تکلیف نیروهای پیمانکاریه شسکام و پیمانکارهای محلی چی میشه ؟ آیا کاشانی از طرف پیمانکار محلی من هم تعهد میده ؟ عجیبه

  2. ناشناس می گوید

    قرارداد مستقیم حق قانونی و قانون مبارزه با دزدی و رانت خواری محسوب میشود و نباید بر اجرای آن منت گذاشت

  3. ناشناس می گوید

    مطمئنا” همکاران شرکتی درست تریت تصمیم را خواهند گرفت خسته نباشید به همه. خدا پشت و پناهشان باشد

  4. امیر می گوید

    ضمن عرض خسته نباشی و خدا قوت به شما
    هیچ تغییری نخواهد کرد… تاریخ این حقیقت را بارها نشانمان داد

  5. ناشناس می گوید

    ممنون از اطلاع رسانی.
    راه گشایش در گرهِ مخابرات ، ادغام ثابت و سیار و اجرایِ طبقه بندیِ (مغفول مانده) است.

نظرات بسته شده است.