مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

استعلام وضعیت گذرنامه چگونه انجام می‌شود؟

[box] مخابرات ما – با استفاده از عملیات #110* و سیستم پیامکی 1100 می‌توانید استعلام وضعیت گذرنامه خود را دریافت کنید.  [/box]

مخابرات ما (محمد) – این روزها بحث پرداخت الکترونیک و پرداخت آنلاین بین مردم رواج یافته است و با گسترش فناوری‌های مختلف در این زمینه مردم هم هر روز بیشتر به استفاده از این فناوری‌های جدید علاقه مند می‌شوند. اگر شما هم جز افرادی هستید که حوصله‌ی ترافیک و صف‌های طویل را ندارید، از دیگران عقب نباشید. می‌توانید به موبایلتان رو بیاورید. با همین موبایلی که در دست دارید می‌توانید انواع خدمات قابل ارائه در مراکزپلیس +10 را در منزل انجام دهید. یکی از راه‌ها این است که به نزدیک‌ترین مرکز پلیس+10 رجوع کنید، اما خب یک راه ساده تر هم دارید. این که از مزایای بستر USSD  استفاده کنید. سرویس#110*اینجا به کار شما می‌آید. هم مشترکین ایرانسل، هم مشترکین همراه اول و هم رایتل می‌توانند از این خدمات استفاده کنید.

سرویس #110* چگونه عمل می‌کند؟

سرویس #110* در واقع یک سرویس در بستر USSD است که شرکت پژوهش و توسعه ناجی باهمکاری اپراتورهای موبایل ارائه کرده است. در این سرویس کاربر بدون نیاز به نصب نرم افزار و یا تنظیم آیتمی خاص در گوشی خود، تنها عبارت #110* راشماره‌گیری می‌کند. درمرحله بعد، پس از وارد کردن عدد گزینه‌ی مورد نظر انواع خدمات قابل ارائه به فرد نشان داده می‌شود.
با وارد کردن کد مربوطه وارد منو انتخابی گردید و سپس مانند تصاویر گزینه‌های مورد نظر را انتخاب کنید. در مراحل بعدی نیازمند شماره ملی و شماره گذرنامه خود هستید که با وارد کردن این اعداد به‌راحتی می‌توانید استعلام وضعیت گذرنامه خود را دریافت کنید. اما روش‌های غیرحضوری دیگری نیز برای استعلام وضعیت گذرنامه وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

استعلام وضعیت گذرنامه توسط سامانه 1100

شرکت پژوهش و توسعه ناجی در طرحی جدید برای حل این معظل و صرفه‌جویی در زمان، با راه اندازی سامانه 1100 به اطلاع رسانی پیامکی از روند پیشروی خدمات ارایه شده در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + 10) می‌پردازد و در هر مکان و زمانی که به تلفن همراه دسترسی داشته باشید می‌توانید از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوید. برای شروع کافی است عدد یک را به شماره 1100 بفرستید تا خدمت رسانی برای شما آغاز گردد.
در صورتی که شماره تلفن همراه شما در سامانه موجود باشد، در پاسخ، کد ملی مرتبط با شماره تلفن همراه برای شما ارسال شده و در صورت صحیح بودن می‌بایست عدد صفر را به آن پاسخ دهید.
با این کار شما به عضویت سامانه خدمات پیامکی الکترونیک انتظامی در آمده‌اید و زین پس مرحله به مرحله پیشروی خدمات مختلف تقاضا شده توسط شما، از جمله صدور یا تمدید گواهینامه، استعلام وضعیت گذرنامه، کارت پایان خدمت و معافیت، کارت هوشمند سوخت، کارت خودرو، گواهی سوء پیشینه و اماکن به شما پیامک می‌شود.
1102
نکته: لازم به ذکر است از دو اپراتور همراه اول و ایرانسل می‌توانید با شماره 1100 در ارتباط باشید.
  • ویژگی دیگر این سامانه ارایه راهنمای سایر خدمات پیامکی انتظامی است که بدون نیاز به عضویت در دسترس است که برای دریافت آن می‌توانید با ارسال علامت سؤال (؟) به شماره 1100، از سایر شماره پیامک‌هایی که در زمینه خدمات انتظامی در حال خدمت رسانی هستند مطلع شوید.
  • در صورت عدم تمایل به دریافت این سرویس کافی است عدد 2 را به 1100 ارسال نمایید تا ارسال پیامک برای کلیه خدمات لغو گردند.
  • همچنین با ارسال عدد 3 به شماره 1100 و دریافت راهنما می‌توانید به صورت موردی دریافت پیامک را غیرفعال نمایید.
  • هزینه هر ارسال در این سامانه پیامکی 100 تومان می‌باشد.
400-khabar-22
***
701660cookie-checkاستعلام وضعیت گذرنامه چگونه انجام می‌شود؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
1 نظر
  1. علی می گوید

    سامانه ۱۱۰ فقط عضویت دارد و هیچ خدمتی ارائه نمیکند بعد از اینکه به شما اعلام میکند عضو شده اید هیچ پیام جدیدی یا طلاعاتی به شما نمیدهد

نظرات بسته شده است.