علمی- عدد شناسی برای مدیران.
[box]
عددشناسی
درک اعداد پنهان مهمترین کاری بود که من در کسب و کارم انجام دادم.
شرکت ما یک سرویس مبتنی بر اشتراک دارد و مهمترین چالش ما کاهش نرخ از دست دادن مشتریان بود. ما توانستیم با کاهش نرخ از دست دادن مشتریان از ۶ به ۴ درصد میزان ارزش عمر مشتری را ۵۰ درصد ارتقا دهیم. اگر به درستی داده های خود را آنالیز نمی کردیم نمی توانستیم روی این معیار تمرکز کنیم و آن را کشف کرده و بهبود دهیم.
–سول اورول، موسس Examine.com
[/box]
ما به (نرخ از دست دادن مشتریان) می گوییم : ضریب ریزش, یا چیزی مثل این.
در زمینه تلفن ثابت فعلا این عدد را بررسی نمی کنیم چون رقیبی نداریم ولی در بخش اینترنت ADSL به آن اهمیت می دهیم.
دقت می کنید؟
با کاهش ضریب ریزش مشتری بقدر 2 درصد, ارزش عمر مشتری 50 درصد ارتقا یافته است.
چنانچه داده های آماری خود را بدرستی مقایسه کنیم , به نتایج واقعی می رسیم.ولی تا وقتی که با عصبیت به عدد نگاه کنیم , و به مدیران پرخاش کنیم , آمار واقعی پنهان می شود و فقط بخش های خوشایندش را به ما نشان می دهند!
نظرات بسته شده است.