مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

همراه اول, مخابرات استانی؛ مانور قطع برق برگزار کنید.

[box]مخابرات ما- به همراه اول و مخابرات ایران پیشنهاد می کنیم در سراسر کشور مانور قطع برق برگزار کند تا وضع باتری هایش چک شود.[/box]

نوشته : سردبیر سایت

مخابرات ما -در این نوشته , طرح و یا درخواست هرگز قصد آن را نداریم که از کسی انتقاد کنیم یا کسی را مقصر جلوه دهیم.بلکه صرفا می خواهیم موضوع مهمی را تذکر بدهیم.

[box type=”info”]قطع برق بطور ناگهانی حداقل در سه استان بزرگ کشور به ما نشان داد که در صورت قطع برق ارتباطاتمان روی هواست.یعنی بصورت گسترده تلفن ثابت و موبایل قطع خواهد شد.[/box]

دلیل آن کاملا روشن است.با قطع برق سیستم برق اضطراری در مراکز بزرگ بکار خواهد افتاد و سرویس تلفن ثابت قطع نخواهد شد.اما این فقط بخش کوچکی از کار است.بخش اعظمی از تماس ها و ارتباطات مردم از طریق موبایل روی bts خواهد بود و یا با تلفن ثابت روی کافوهای نوری.

برق این دو , bts  و کافوهای نوری با قطع برق , بوسیله باتری تامین می شود.این باتری ها باید حداقل سه تا پنج ساعت برق کافو یا بی تی اس را تامین کند.

اماتصور کنید چنانچه این باتری ها فرسوده باشند و یا کلا خراب شده باشند چه اتفاقی می افتد؟

همان اتفاقی که در سه استان بزرگ ما افتاد.از آنجا که هدف ما انداختن بار یک تصمیم روی دوش استانها نیست لذا از ذکر نام استانها می گذریم.در این سه استان به محض حادثه , در مدتی کوتاه  کلیه ارتباطات روی باتری از کار افتاد.دلیلش نیز اشکال در باتری هاست.

بی جهت بدنبال مقصر خرابی یا پیری باتری در استانها نگردید. وقتی حتی پرداخت حقوق در استانها با مشکلاتی روبروست , انتظار از آنان برای تامین هزینه خرید یا تعمیر باتری ها قدری زیاده خواهی است.

برای اینکه این هزینه ها در استانها انجام نشود , گزارش باتری ها جدی گرفته نمی شود.

لذا از مخابرات ایران بعنوان متولی ارتباطات ثابت , و همراه اول بعنوان متولی ارتباطات سیار انتظار می رود با عمل کردن به این پیشنهاد , جلوی قطع ارتباطات در زمان بحران را بگیرد.

پیشنهاد ما این است که در استانها بنوبت , مانور قطع برق برای مدتی طولانی برگزار کنند و برق تمامی واحدهای مخابراتی را قطع کنند تا رفتار سیستم بطور واقعی مشخص گردد.سپس در مورد وضعیت باتری ها تصمیمی کلی گرفته شود.

چنانچه این پیشنهاد جدی گرفته نشود , خدای نکرده در زمان بحران , قطع برق و حوادث مختلف, مردم ما بدون امکان ارتباط و تماس ع بی دفاع  خواهند ماند.

********

730390cookie-checkهمراه اول, مخابرات استانی؛ مانور قطع برق برگزار کنید.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
2 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام در استان آذربایجان شرقی با تلاشهای برخی همکاران تلاشهای بسیاری جهت پایداری شبکه در صورت قطع برق صورت می‌گیرد ولی در کل روسای ادارات اهمیتی به وجود باتری نمی دهند

  2. سعيد می گوید

    سلام با پيشنهاد شما موافقم الان برق مركز من نيم ساعت ميره كل سيستم مركز بي تي اس و تلفن هاي پنج روستايي همجوار قطع ميشن و چندين بار تذكر دادم به مسولان ولي كو گوش شنوا ميگن باتري شارز نيست پول نداريم

نظرات بسته شده است.