مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

دایره دوستان در مخابرات تنگ تر می شود.

[box]مخابرات ما – می شد حدس زد که مدیر جدید در حوزه نیروی انسانی یکی از دوستان باشد.[/box]

sardabiriنویسنده: سردبیر

مخابرات ما –  علی باطنی معاون نیروی انسانی شرکت مخابرات ایران درخواست بازنشستگی خود را درست در آخرین شب کاری در سال 1395 به امضا رساند.

دکتر سرائیان , همانطور که انتظار می رفت از حلقه دوستانش یکی را بعنوان جانشین برگزیده است.می گویند دیانی یار همراه اولی دکتر , با وجود مشکلات پیش آمده در همراه اول , بعنوان معاونت نیروی انسانی شرکت مخابرات ایران برگزیده خواهد شد.

انتظار معمول پس از هر انتخاب مدیری این است که حداقل به دلیل یکی از داشته ها , مقبولیت عمومی برای خود ایجاد می کند.در حال حاضر برای مدیرانی که دکتر انتخاب کرده است چنین مقبولیتی در بین مخابرات ایران و استانها دیده می شود؟ این سوالی است که باید دکتر و منتخبینش به آن پاسخ دهند.

اما دیانی انتخاب جدید دکتر سرائیان مردی است از خطه اصفهان , دوست صمیمی دکتر , که امیدوار است سرنوشت مدیر منطقه اصفهان شامل حالش نشود و با مخالفت وزارتخانه روبرو نگردد.

دیانی سابقه حضور در شرکت نوکیای دوبی را دارد.پس از آن توسط مهندس صدوقی به همراه اول آمد.صدوقی او را آورد تا نرم افزارهای مدرن شرکتهای بزرگ را پیاده کند.گروهی می گویند فقط برای دوران گذار انتخاب شده بودبهمین  دلیل  پس از دوران گذار تغییر پیدا کرد.اما گروهی دیگر تغییرش را بدلیل نارضایتی همراه اولی ها و کارکنان منابع انسانی همراه اول می دانند.

تردیدی نداریم که از قبل دکتر سرائیان انتخابش را کرده بوده است. درست مثل بقیه مواردی که در سال گذشته اقدام کرد و یا موارد جدیدی که پس از مجمع نشان خواهد داد.او مخابرات را در حیطه تفکرات خودش و دوستانش محدود کرده است و اجازه حضور به دیگران نمی دهد تا مورد آنالیز قرار گیرد.

به هر حال همه نگاههای زیرک و پرسابقه , چهار چشمی به نتایج انتخابات نگاه می کنند.چنانچه نتیجه آن با وضعیت فعلی تفاوت داشته باشد , فقط جمع دوستان نزدیک برای مدیر عامل خواهد ماند.دلیل این انتخابها شاید این باشد!

 

752780cookie-checkدایره دوستان در مخابرات تنگ تر می شود.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
9 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام
    با تجربه ای که در کار با معاونت منابع انسانی از جنس اصفهانی در سایر شرکت ها داشته ام روزهای وحشتناکی را پیش بینی می کنم. حرکت جلوتر از قانون ، کاهش هزینه ها از محل حقوق پرسنل، مدیریت انقباضی و… از مختصات اصفهانی ها در مدیریت منابع انسانیه
    الان روز خوش همه است.

    1. ناشناس می گوید

      سلام
      اگر می خواهید مدیریت اصفهانی ها یادتان بیافتد. برگردید و به مدتی که مهندس غرضی همه کاره مخابرات کشور بود برگردید آنگاه متوجه می شوید که چگونه توسعه و پیشرفت در کنار رسیدگی به نیروی انسانی با هم آمیخته شده بود.
      مهندس غرضی نمونه ای از بزرگان اصفهانی می باشند.
      در ضمن خوب نیست که یک خصوصیت را به قشری از جامعه تعمیم دهیم.
      جالب است بدانید پس از دوران آقای مهندس غرضی که در همان موقع یک اصفهانی مدیرکل مخابرات استان اصفهان بود هیچ مدیرکل و یا مدیرعاملی که اصفهانی باشد در راس مخابرات استان اصفهان قرار نداشته است. و آخرین مدیرعامل مخابرات استان اصفهان نیز یک آرانی بوده است.

  2. ناشناس می گوید

    سلام
    یکی از نقطه ضعفهای شرکت مخابرات ایران به امور مدیریت انسانی بر می گردد. نفرات این امور همگی متاثر از افکار مدیریت دولتی آنهم به سبک و سیاق ایرانی می باشند.
    روشهای قدیمی مدیریت نیروی انسانی شرکت مخابرات ایران مزایا و معایب بسیار زیادی دارد. از مزایای آن برای کارکنان دایم العمر استخدام کردن نیروی انسانی می باشد و از معایب آن می توان به نداشتن مکانیزمهای مدرن مدیریت نیروی انسانی از جمله مدیریت عملکرد نیروی انسانی و مدیریت نوآوری و مدیریت توانمندسازی و آموزش اشاره نمود.
    معاون نیروی انسانی جدید شرکت که سابقه کار در شرکتهای مخابراتی درون مرزی و برون مرزی را دارد بعنوان یکی از اولویتهای خود می باید فرهنگ سازمانی شرکت را اصلاح نماید.
    در ضمن اگر ایشان به کار خود آشنا باشند و تخصص کافی داشته باشند آنگاه دوست بودن با مدیرعامل می تواند یک مزیت برای ایشان محسوب شود و نه عیب و این موضوعی است که در آینده روشن خواهد شد.
    جمع دوستان را هم نمی فهمیم تا آنجا که ما می دانیم بجز دکتر نبی زاده که تخصص در مدیریت استراتژیک دارد و قبلا با دکتر کار کرده اند همگی معاونین ایشان از نیروهای قدیمی مخابرات هستند و از دوستان ایشان نبوده اند. استراتژی نیز موضوعی عملیاتی نیست که آشنا نبودن با محیط داخلی شرکت خللی در آن ایجاد کند ولی علم و تخصص و جوانی از خصوصیات بارز آقای دکتر نبی زاده می باشد.
    لطفا دعا کنید همگی موفق باشند.

  3. ناشناس می گوید

    سلام
    لطفا وسط دعوا نرخ تعیین نکنید.
    تغییر انجام شده در اصفهان هیچ اشکالی نداشت. و اقدام آقای دکتر سرائیان بدرستی انجام گرفت. در ضمن هیچ مخالفتی از طرف دولتیها برای حضور مدیر جدید منطقه اصفهان وجود نداشته است. و مدیر مذکور فردی جوان و لایق می باشد.
    شاید منظور نویسنده استان دیگری مثلا گیلان بوده است که به اشتباه اصفهان نوشته اند.

  4. علی احمدی می گوید

    من در حیرتم حیرت از عملکرد مجموعه ای بنام مخابرات،مجموعه ای که باید تکنولوژی محور باشد و اصل سرمایه اش نیروی انسانی باشد اما
    اما سرتاپای این شرکت فقر وعقب ماندگی را نشان می دهند و حتی از سر و روی میزها و صندلی ها و کامپیوترهای شرکت فقر می بارد به نحوی که مورد تمسخر دیگران قرار می گیریم بله تمسخر دیگران حتی پیمانکاران
    از سویی دیگر باید نیروی انسانی مهمترین سرمایه این شرکت باشد اما
    اما هر روز حق نیروی انسانی پایمال می شود،هر روز حقوقش کمتر می شود ومزایایش کمتر،هر روز اینده برای نیروی انسانی تیره تر می شود وانگیزه کمتر وجالبتر انکه حتی قوانین مصوب خودشان در خصوص حقوق ومزایا را نیز رعایت نمی کنند.اقایان مدیران وبزرگان مخابرات شما امروز و فردا خواهید رفت ومن وامثال من به عنوان نیروی استخدامی جدید خواهیم ماند لطفا خرابه و ویرانه به ما تحویل ندهید و بدانید در شرکتی مثل مخابرات اصل بر تکنولوژی و نیروی انسانی هستش.زمانی خواهد رسید که دیگر مکالمه ان هم از نوع ثابت حذف خواهد شد و من مشتاقم بدانم که مدیران برای چنین روزی چه برنامه ریزی کرده اند.زمانی خواهد رسید که اینترنت مخابرات مخصوصا ADSL تلفن ثابت اشباع و روند نزولی ان اغاز خواهد شد برای چنین روزی مدیران چه تصمیمی گرفته اند؟؟؟
    حقیقتا نگرانم هم نگران خودم و هم نگران آینده شرکت
    و جالبتر اینکه میدانم هر نگرانی سرانجام خوبی نخواهد داشت
    من فوق لیسانس امدم مخابرات وقبل مخابرات 8 سال سابقه کار داشتم و اکنون شده 12 سال اما نه گروهی داده اند و نه رتبه ای و نه چیز دیگری.حال به نظرتان انگیزه ای می ماند ؟؟؟انگیزه ای برای دادن پشنهاد و دهها راه حل برای بهبوده وضعیت وعملکرد شرکت
    سردبیر ما را دریاب

    1. رحیم می گوید

      واقعا سطح حقوق و مزایای ما استخدامی های 92 با این همه تحصیلات و سابقه کار نسبت به ادارات و سازمانهای مشابه برگزار کننده آزمون استخدامی خیلی خیلی کمتره.لطفا یک فکری بحال ما بکنید.

  5. حمیدی می گوید

    لطفا حالا که معاون منابع انسانی مون از همراه اول میان و این بسیار حرکت فرخنده ای می باشد همان طور هم الگوی مدیریت منابع انسانی و طرح حقوق و مزایا و پاداشهای کارکنان همراه اول را در الگوی پرداخت حقوق کارکنان شرکت مخابرات ایران پیاده بفرمایند که باعث بسی مسرت و دعای خیر خواهد گردید . با تشکر فراوان

  6. سعيد می گوید

    متاسفانه كاملا درست است كه نوشتيد دايره دوستان . شنيده شده دو تن از مديران موجه سيستم به ايشان براي تصدي معاونت منابع انساني با رزومه اي بسيار بهتر معرفي شدند ،ليكن ايشان اصرار به انتصاب اقاي دياني از دوستان خود داشته است

    1. مریم می گوید

      خب با ایشان راحته کار کنن و هماهنگ هستند . ربطی به نظر من به رزومه نداره 2 نفر اگه با هم خوب مچ باشن کارها درست جلو میره تا هی مدام با هم دعوا کنن و وقت تلف کنن.

نظرات بسته شده است.