مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

چگونه مخابرات قرون وسطایی می تواند بانی فناوری اطلاعات باشد + سند

[box] مخابرات ما – شرکت مخابرات به عنوان بانی توسعه فعالیت ارتباطی یکی از عقب مانده ترین سیستم های اداری را دارد به طوری که بسیاری ازدرخواست ها و پیگیری ها به صورت دستی انجام می شود. در تماس یکی از مخاطبین با سایت تیترشهر وی مسئله ای را در میان گذاشت که بسیار جای تامل دارد.[/box]

مخابرات ما(محمد – تیتر شهر) – سال های سال است که در ادارات دولتی ثبت اطلاعات دستی جایش را به اتوماسیون داده و این مسئله سبب شده است تا دیگر نامه ای گم نشود و همه کارها بر اساس یک روند اصولی انجام شود از همین رو گم شدن یک نامه درخواست و یا یک نامه اداری هیچ توجیهی ندارد.

 

شرکت مخابرات به عنوان بانی توسعه فعالیت ارتباطی یکی از عقب مانده ترین سیستم های اداری را دارد به طوری که بسیاری ازدرخواست ها و پیگیری ها به صورت دستی انجام می شود. در تماس یکی از مخاطبین با سایت تیترشهر وی مسئله ای را در میان گذاشت که بسیار جای تامل دارد.

این مخاطب  در تاریخ 15/ 12/ 95 با مراجعه به یکی از دفاتر مخابرات شهر تهران درخواست انتقال خط خود را اعلام می کند و طبق روال اداری این انتقال 5 روز بیشتر زمان نمی برد اما تا تاریخ 15 / 1/ 96 هیچ اقدامی صورت نمی گیرد. وی پس ازمراجعه مجدد به مخابرات و طرح شکایت مبنی بر عدم انتقال خط پس از گذشت یک ماه متصدی بخش می گوید که پرونده گم شده و باید مجددا برای انتقال خط درخواست کنید.

این اتفاق نه یک مورد بلکه به صورت متداول در مخابرات رخ می دهد. مسئله ای که تنها به تهران و یا یک منطقه خاص محدود نمی شود. ای کاش مخابرات روزی به چنین رفتارهای غیر حرفه ای خود پایان می داد و با یک نوگرایی تمام عیار تمامی زیرساخت های خود را به روز می کرد.

یکی از نمونه های بسیار مشمئز کننده عدم ارائه پورت اینترنت پر سرعت به شرکت های خصوصی است تا در یک رقابت ناسالم به تعداد مشترکین مخابرات اضافه شود. ای کاش سرویس های ارائه شده قابل استفاده بود. مخابرات با ارائه اینترنت بسیار ضعیف با سرعت به شدت کند کاربران را به شدت دچار مشکل می کند و مردم نیز به نوعی گرفتار سرعت پایین اینترنت می شوند.

حکایت مخابرات حکایت آب خوردن کوزه گر از کوزه شکسته است، دستگاهی که متصدی توسعه مخابرات و تجهیزات زیرساخت ارتباطی است خود از ضعیف ترین سرویس دهنده های اینترنت به حساب می آید. در کشورهای اروپایی اشتراک اینترنت پر سرعت به صورت رایگان به در منازل می رسد و تنها هزینه آبمان از مردم گرفته می شود اما مخابرات نه به مردم بلکه به آبروی خودش هم رحم نمی کند این مجموعه حتی نمی خواهد با اندکی هزینه یک شبکه داخلی اتوماسیون ایجاد کند تا سفارشات به شیوه قرون وسطایی ثبت نگردد. 

این شهروند محترم یکی از هزاران است که توانسته صدای خود را از طریق رسانه منعکس کند اما هستند بسیاری از مردم که وقت خود را در اتاق های مخابرات تلف می کنند تا مشکلشان حل شود. هرچند سخت است اما باید مخابرات به جای اعتراض و عدم پاسخگویی نگاهی به درون سیستمش بی اندازد و شرایطش را با زمان منطبق سازد.

***

755530cookie-checkچگونه مخابرات قرون وسطایی می تواند بانی فناوری اطلاعات باشد + سند

Please rate this

0 1 2 3 4 5
3 نظرات
  1. حامد شاکریان دربندی می گوید

    سلام

    الان وقتی زیر ساختهای ما هنوز مبتنی بر ip نیست یعنی در واقع سیستمهای انتقال ما هنوز تعویض نشده ما چه ادعایی داریم !

  2. ناشناس می گوید

    سلام
    وقتی تولیگری فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران را به دست آقای مهندس پوررنجبر می دهند. همین آش است و همین کاسه!!
    آقای دکتر سرائیان شاید شما هم تجربه کرده اید که آقای مهندس پوررنجبر از مدیریت کردن فقط ریسکش را می داند. و دلیل آن هم این است که هرجا بوده اند پول بی زبان در دست و پایشان ریخته بوده است. یک دورنمای خیالی و غیرواقعی را با اطلاعات غلط در ذهنشان می پرورانند و سعی می کنند بهر صورت و با پذیرش خطرات آن خود را به آن هدف غیرواقعی برسانند. و در این بین همه سرمایه های شرکت را پای اهدافشان از بین می برند.
    لطفا ایشان را از تصمیمات فناوری اطلاعات حذف کنید. اصلا دلیلی ندارد که یک عضو هیات مدیره غیرموظف چنین در امور و تصمیمات اجرایی دخالت کنند.

    1. ناشناس می گوید

      آفرین به این دل و جرات و جسارت!
      الحمدلله که چنین سایتی وجود دارد که همکاران خطرات احتمالی پیش رو را گوشزد کنند.

نظرات بسته شده است.