مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آنچه پس از این آرامش در راه است… !/حکم دیوان عدالت اداری.

[box]مخابرات ما- پس از احکام صادره از سوی وزارت کار و ادارات کار استانها در قالب هیئت های حل اختلاف  , در حمایت از کارفرمای بزرگ مخابراتی , مشخص بود راهی دیگر هم موجود است.[/box]

مخابرات ما –  سال 94 اوج پرونده های شاکیان مخابراتی -شاغلین و بازنشستگان-  در محاکم اداره کار بود. موضوع آنقدر واضح بود که در هیچیک از محاکم به نفع مخابرات حکمی صادر نشد مگر در دو استان. البته آن هم بدلیل نفوذ برخی.

داستان همان رفاهیات نداده است!

همان که هنوز گروهی می گویند مخابرات حق کاهش آن را نداشته است و گروهی معتقدند کاهش حق طبیعی کارفرماست.

رفاهیاتی که پس از سالها انتظار در بخش خصوصی سر و سامانی به پرداختهای کارکنان میداد و البته همیشه در شرکت دولتی نیز مرسوم بوده است.

اما مخابرات دقیقا پس از یک سال , رفاهیات مصوب  هیئت مدیره اش را و همچنین تایید شده توسط وزارت کار را به کناری انداخت و به دلخواه خود درصدهای جدیدی وضع کرد.

از سال 92 و 93 هر چه گفتیم کسی نشنید.تا اینکه در سال 94 کارکنان بازنشسته راه شکایت در پیش گرفتند.شکایاتی که کم کم به جمع شاغلین نیز رسید.احکام یکی یکی از راه رسید و حساب مخابرات های استانی برای پرداخت مطالبات شاکیان مسدود شد.

گروهی از شاغلین نیز حکم گرفتند ولی به روش های مختلف تحت فشار قرار گرفتند تا پول های گرفته را بنحوی مستهلک کنند. مثلا پاداش های آخر سالشان صفر شد.

دعوا به اوج خود رسیده بود تا اینکه شرکت مخابرات توانست حکمی کلی از ادارات کار بگیرد که شکایت مخابراتی ها را منتفی کند.

اما باز هم گفتیم این کار عاقبت خوشی ندارد! بهترین راه دادن حقی است که در زندگی کارکنان رقم درشتی شده است.

حتی همه اقلام را به ریز محاسبه  و کل طلب کارکنان را از روز تصویب قوانین جدید حقوق و دستمزد اعلام کردیم. اما مخابرات راهی را رفت که قبلا آزموده بود! نفی هر آنچه که بود!

باز هم گفتیم مخابرات بداند این پایان راه نیست! بزودی احکام دیگری از جایی دیگر می رسد که ناقض این قانون خود خواسته باشد.

حالا باز دوباره در جایی ایستاده ایم که قبلا ایستاده بودیم.!  نفی مخابرات, شکایت کارکنان و بازنشستگان به دیوان عدالت اداری و در نهایت کشیدن پول از حساب مخابرات و پرداخت به شاکیان!

باز هم مخابرات از فرصت نفس کش برای مصالحه سود نبرد!

البته از حق نگذریم که کارکنان و بازنشستگان به احترام ورود نماینده دولت به مخابرات دست از شکایت کشیدند.آنها معتقد بودند دولت خود حقوق اولیه آنان را پرداخت خواهد کرد!

اما نماینده دولت همان کرد که بخش خصوصی کرده بود! شاید هم شدیدتر!

حالا این حاصل کار است!

حکمی که می بینید درست 15 روز قبل از پایان سال 95 صادر شده است!در این حکم که توسط دیوان عدالت اداری صادر شده است حق را به شاکیان مخابرات داده است یعنی پرداخت تمام مبالغ ذکر شده در رفاهیات , تا امروز!

گرچه شاکیان سه تفر بوده اند اما قبل از آغاز سال جدید در بوشهر نیز شکایت به دیوان عدالت اداری , باعث شد چند نفر دیگر بر علیه مخابرات حکم بگیرند.

تاکنون ما خبر این دو پرونده را منتشر کرده ایم اما قطعا شکایات دیگری هم در راه است که در سال جاری به حکم می رسد.لذا پیشنهاد می کنیم مخابرات راه رفته را بازگردد.

 

756100cookie-checkآنچه پس از این آرامش در راه است… !/حکم دیوان عدالت اداری.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
13 نظرات
  1. سعید می گوید

    پیشنهاد میکنم عزیزان تبریزی متن دادخواست را برای کسانیکه همین راه را میخواهند بروند در سایت بگذارند بعضی از همکاران توانایی حقوقی لازم را ندارند و میتوانند مشابه اون دادخواست را بنویسند و پیگیری کنند.

  2. کارمندان وبازنشستگان می گوید

    الله اکبرازخداوندبترسند مدیران مخابرات که جز حرص دادن کار دیگری بلدنیستن رفاهیات رابدهیدتاشکایت نکردیم بازنشستگان وکارمندان مخابرات

    1. بهمن می گوید

      تعارف کم کن و بر مبلغ افزا!!!! هر یک شکایت جایگاهِ خود را دارد ً شما هم قدمی بردارید.

  3. الف م می گوید

    بنام خدا
    امانت را به صاحبانش برگردانید ( قران کریم )
    حقیر در این نوشته جناب اقای ربیعی وزیر محترم کار که ادارت کار استان تحت نظر ایشان مشغول بخدمتت هستند را مخاطب قرار میدهم و به ایشان جدا تذکر میدهم نفوذ مخابرات به دلایل …….. در ادارات کار استانها بشدت بالا گرفته تا جایی که از محکومیت این شرکت در بدیهترین امور خود داری می نمایند . (بعضا شایعاتی در خصوص هماهنگی شما با شرکت برنده مزایده مخابرات بر سر زبانهاست ) که ما دعا میکنیم اینگونه شایعات که اعمال اداره کار انرا جدیتر می نماید دروغ باشد. خصوصا اداره کار گیلان در سالهای ماضی. بحکم اینکه بنده شما را فردی مومن میدانم لذا شرعا موظفم بشما تذکر دهم و تذکر دوم به عزیزان همکارم پس از رد شکایت در اداره کار به رای صادره در همان اداره کار اعتراض نموده و پس از رد دوباره تمامی مستندات و احکام را طی لایحه ای بعنوان شکایت از اداره کار استان به دیوان عدالت داری ارائه دهید یقیننا این امری زمان بر اما نتیجه ده میباشد . فراموش نکنیم ما حقوق خود را طبق قانون طلب می کنیم لا غیر .
    یقیننا خداوند به همان اندازه که از ظالم متنفر است از مظلوم بی عمل نیز متنفر است
    الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم

    1. بهمن می گوید

      واقعیت قضیه اینه که وزارت کار ،تعاون و رفاه… در این قضیه ، هنوز جایگاهِ “پیش آمدهِ”ساختاری و حجم و کارایی نیروی مخابرات راتجربه نکرده ،و صرفاً به این شکایات ،”هنوز!!!!!” گذرا نیگا می کنه.مخابرات بیش از 50 میلیون شاغل و باز نشسته داره!!!! وزارتِ کارباید برای رفع مسایل این قشر عظیم، به اطلاعات ِ رسیدگیِ مطابقِ روز مجهز بشه ، نه اینکه احکامش، در مراتب مختلف ،توسط دیوان عدالتِ اداری نقض بشه. و بقولی “…زحمت ما می داری.”
      واقعاً لازمه که محاکم وزارت کار ، بررسی جدی بر روی دستورالعمل استخدامیِ جدیدِ شرکتِ مخابرات و تناقضهایِ عجیب آن از لحاظ قانونی و حقوقی بکنن.

  4. حامد شاکریان دربندی می گوید

    سلام

    دز شهرهای مختلف دهها نفر تاکنون از ادارات کار حکم گرفته وبا انسداد حساب طلب شان را از بابت رفاهیات گرفته اند
    ولی اکثرا در جایی منعکس نمی شود .

  5. بهمن می گوید

    عبور از بدوی و تجدیدِ نظر و رفتن به دیوانِ عدالت اداری ، رویه ای درست بوده که به نتیجه رسیده.
    از اطلاع رسانیتان متشکرم،در ضمن ، “رایِ دیوان” باعثِ “وحدتِ رویه” و”تسری” میشه.

  6. گرگانی می گوید

    جایـی که قانـون به پایان رسـد، ظلـم آغاز می شـود.
    جان لاک .

    1. علي می گوید

      ??????

  7. رشت همکار می گوید

    باسلام و وقت بخیر
    شامل حال گیلان هم میشود؟رفاهیات کی پرداخت میشود؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      عزیزمیه نفر کنار دستتون بذارین
      که حوصله خوندن مطالب رو داشته باشه
      اون وقت حتما براتون توضیح میده که این سه نفر شکایت کردن گرفتن!
      حالا بنظر شما چه زمانی نوبت من و شما میشه؟

      1. بهمن می گوید

        سردبیر عزیز، این اشکال ما که منتظریم کسی برایمان کاری بکند، خیلی جدیست ! کار شما سخت است و باید به افراد دایماً یادآوری کنید که باید خودشان قدم اول را بردارند؛”منتظرِ همسایه ، گشنه می خوابه!”

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          دقیق, درست , منطقی!
          یه چیز مهمتر!
          باید طوری رفتار کنیم که به ما تهمت تحریک هم نخوره! نگن دارین بقیه رو تحریک میکنید

نظرات بسته شده است.