مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

برای آنچه در حال تکرار است اعلام خطر می کنیم. قراردادی های 92 را دریابید.

[box]مخابرات ما- انگار مخابرات باید پی در پی اشتباهی را تکرار کند.حالا باید قراردادی های 92 را دریابید وگرنه فردا دیر است.[/box]

 

مخابرات ما- مهمترین سود رسانه ها این است که هر رخدادی را پیش از بروزش یادآوری می کند.موضوع شرکتی ها و تجمعات چند باره شان, شکایات رسمی ها برای رفاهیات , شمایت بازنشستگان برای پاداش و …. از این نمونه اند!

 

اما همیشه شرکت مخابرات و مدیرانش دیواری بین خود و اطلاعات کشیدند.انگار بی خبری , یا رها کردن موضوع دردی دوا خواهد کرد.

موضوعی که امروز از آن می خواهیم حرف بزنیم , چیز تازه ای نیست.

نزدیک به 4 سال است که حدود 2000 نفر از جوانان را به هر شکل و آزمون و روشی به مخابرات کشیده ایم.از روز اول نیز به آنان گفته ایم حداکثر سه سال قراردادی می مانند و پس از آ« تکلیفشان روشن می شود.

طبق قوانین  نیز حداکثر 6 ماه بعد , باید تکلیف مردم را روشن کنیم.

اینک کم کم , کاسه صبر این افراد لبریز می شود و احتمال درگیری مخابرات با یک پرونده پر سر و صدای دیگر محتمل است.

پیشنهاد می شود در این مورد , مخابرات به یک تصمیم برسد و همان را اعلام کند تا این جوانان تکلیف خود را بدانند و بتوانند برای زندگی خود برنامه بریزند.

آیا لازم است بیش از این موضوع را باز کنیم؟

 

757750cookie-checkبرای آنچه در حال تکرار است اعلام خطر می کنیم. قراردادی های 92 را دریابید.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
50 نظرات
  1. امیر می گوید

    این سایت به همه توجه داره غیر شرکتی ها

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      یادته قبل از عید همه می گفتن : چه خبره! همه سایت شده شرکتی!
      از این نفرات سال 92 , این اولین مطلب در طی این چندسال است!
      اینقدر کم توجه نباشید عزیز من.
      ما همه با هم, و به هم زنده ایم

  2. امیر می گوید

    جناب آقای دکتر سرائیان لطفا طبق آئین نامه مخابرات دستور تغییر وضعیت استخدامیهای 92 رو از قراردادی به دائمی صادر بفرمائید چرا که هر سازمانی بدلیل منفعت خودش بدنبال ایجاد امنیت شغلی برای نیروهای تحصیلکرده و تازه نفس می باشد ولی در مخابرات بدون دستور جنابعالی اراده ای برای این امر مهم و بدیهی مشهود نیست.با تشکر

  3. احسان می گوید

    سلام و عرض ادب
    این افراد اکثرا با پارتی بازی و امتیازات ناحق وارد شرکت شدند و اکثرشون فرزندان مدیران و کارمندان بوده اند و یا با سفارش فلان نماینده مجلس پذیرفته شده اند .
    پس قانونی و شرعی باید پایان قراردادشون رو باید بهشون اعلام کنند و اخراجشون کنند. چون ماشاالله خیلی هم طلبکار هستند .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      احسان!!!!
      اگر تازه وارد بودی یه چیزی!
      ولی شما چرا؟!
      حکم شرعی صادر میکنی اخوی؟!
      از کی تا بحال اجازه صدور حکم داری؟!
      …خب بله دیگه …
      وقتی آقای سرائیان حکم صادر میکنه چرا شما نکنین!؟

    2. مهران می گوید

      خداییش شما خودت چطور اومدی تو شرکت؟؟؟ کجا اعلام نیاز کردن که اومدی؟؟ اینو بفرما بگو تا ما ساکت شیم حداقل خوبه ما یک آزمون دادیم و دوسال دویدیم شما چطور اومدی داخل شرکت ؟ این روند استخدام که هر کس آزمون بده سه سال بعدش تغییر وضعیت داشته باشه نباید اجرا بشه اما شماها همگی بدون آزمون باید جذب بشید؟؟؟ راست میگی مدیران مقصرن که هرکسی رو برای منافع خودشون میارن داخل
      سردبیرجان منتشر کن

  4. امیر می گوید

    حقوق مزایای رسمی ها رو دارن میگیرن دیگه چی میخوان

  5. ناشناس می گوید

    دوستان شرکتی که میان به حق خواهی مسلم ما خرده میگیرن بدونن اگر روال های قانونی شرکت اجرا نشه هیچ وقت برای آنها هم تغییری نخواهد بود پس راه حق خواهی دیگران رو مختل نکنیم چون الان هم از شما آزمون میگرین و انشاله تغییری در وضعیت افراد محق و با لیاقت در بین شما ایجاد خواهد شد
    به امید موفقیت برای همه

  6. قراردادی سال 80 می گوید

    با سلام
    پس تکلیف قراردادی هایی که الان از زمان ورود به شرکت 13 تا 1 سال می گذره چی میشه !!!! فکر کنم کسی نمی داند که چنین افرادی هم الان هستند اما وعده و وعید شرکت الان از 3 سال به 15 سال رسیده!!!!

    1. داریوش می گوید

      بعضی ها هنوز غوره نشده مویز شدن. حرص ریاست و اعتماد به نفس بالا باعث حرمت شکنی ها شده قدیما حجب و حیا خیلی زیاد بود جلوی پیش کسوت خجالت می کشیدیم با همدیگر حرف بزنیم چه برسه به اینکه ادعای برتری کنیم.تا 5 سال اول استخدام کارآموز بودیم و دائم در حال یادگیری ولی الانه هر کس وارد مخابرات می شود یه پا صاحب نظره البته در ذهن خود در عمل که چیزی ندیدیم. مهمتر از همه اینکه پرسنل رسمی را جزو فسیلات محسوب می نمایند و سه سال کار در شرکت را جان کندن و سی سال کار را وظیفه می دانند.

  7. احمدی شرکتی می گوید

    حقوقتون دو سه برابر نیرو های شرکتیست .بازم کمبود دارید !؟؟؟!؟؟؟اگر جای ما شرکتی ها با چندین سال سابقه و زن و بچه و مستاجری بودید چکار میکردید .هنوز سه سال نشده ادعای پست و مقام هم دارند

    1. محمود4آزی می گوید

      مطالبه حق قانونی ربطی به شرکتی یا قراردادی یا رسمی نداره همکار گرامی.شما اگر آزمون دادین موقع ورود به شرکت میتونین پیگیر باشین

    2. میهمان می گوید

      دوستانی در این آزمون پذیرفته شده اند که از توانایی های بالایی برخوردارند و جز رتبه های برتر کنکور در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده اند و درحوزه مخابرات صاحب حرف هستند این افراد در صورت که تامین نشوند مثل خیلی های دیگه که جدا شدند بدون شک توسط مدیران it شرکت های رقیب مثل شاتل – رایتل و … با حقوق ها خوب جذب می شوند .افرادی مثل من که نامه تایپ می کنیم یا کارهای که هر فردی عادی دیگری می تواند آن کار را انجام می دهد را انجام می دهد از این مجموعه خارج شویم بیکار می مانیم نمی توانیم ادعای خاصی داشته باشیم.
      البته حق تمام همکاران است که حداقل هار برای داشتن یک زندگی شرافت مندانه دریافت نمایند.در خصوص 3 برابر هم شایعه ای بیش نیست در سال گذشته این مبلغ برای جدید استخدامی ها (استخدامی ها سال 1392)حدود ۲ تا ۲۴۰۰ بسته به شرایط کاری متغییر بوده است.نه گروهی نه رتبه ای نه هیچ چیز خاصی در حکم این افراد نیست .اختلاف این افراد با استخدامی های قدیم در دریافتی فوق العاده زیاد است.

      1. امیر می گوید

        سلام دوست عزیز
        منظور از توانایی بالا نمیدونم چیه؟ ولی اگر شما الان مدرک گرفتین و استخدام شدین خوش شانس بودین چون خیلیها مثل من بودن که بین 12 تا 15 سال پیش مدرک گرفتن اونهم مدرک مهندسی نه مثل حالا که تمام شهرها و دانشگاهها مدرک مهندسی میدهن و …. و الان مشغول کار در مخابرات هستن و هر چه کار توسعه و راه اندازی سیستمهای جدید مخابراتی هستن را دارن انجام میدهن. ولی مثل شما جذب نشدن؟؟؟؟؟ چه کار کنیم تقدیر ما همینه پس برین خدا را شکر کنین.

    3. امیر می گوید

      خیلی … با این ادب و حرف زدنت حقته …

    4. استخدام جدید می گوید

      دوست عزیز کسی ادعایی ندارد.
      فقط دنبال آن شرایطی هستیم که قبل از استخدام ، عرض نمودند.
      انشا الله شما نیز بحق خود برسید اگر محق باشید .
      به هر حال ما با مجوز مجلس و از طریق آزمون استخدامی که چندین هزار شرکت کننده داشته وارد شدیم و چیزی مضاف بر چارچوبی که خود مخابرات ایران وضع نموده بود را طلب نکردیم .

  8. علی می گوید

    جناب سردبیرباسلام وتشکرازاینکه پیگیرحق کارمندان هستید لطفا این روهم بصورت سئوال مطرح فرمائید که اززمان خصوصی شدن دریافت نکردیم ،کارمندرسمی هستیم وسه شیفت کارمی کنیم ودرتمام ایام تعطیل سرکارهستیم ولی:
    – چنانچه روزهای کاری کارگران نوبتی با تعطیلات رسمی برخورد نماید کار در این ایام برای این قبیل کارگران متضمن چه امتیازی می تواند باشد ؟

    کارگران نوبت کار نیز حق استفاده از تعطیلات رسمی با استفاده از مزد را خواهند داشت و در صورت مصادف شدن روزهای کاری کارگران نوبت کار با ایام تعطیلات رسمی ، کار در ایام مذکور از همان ساعت اول به عنوان اضافه کار تلقی و برای هر ساعت کاری چهل درصد علاوه بر مزد هر ساعت کار عادی باید پرداخت گردد .

    تشکر

  9. بانوی شرکتی می گوید

    بابا چکار دارید…. حداقل قراردادی ها دارن مثله آدم حقوق و پاداش میگیرن حالا یا قراردادی یا دائم چه فرقی داره…. اگه راست میگین یه فکری به حال ما بیچاره های کنید

  10. دانیال می گوید

    سلام
    اولاً ممنون از پیگیری هایی که بابت ما انجام دادید و می دید
    ثانیاً احکام سال 96 استان مرکزی که امروز صادر شده باز هم نوشته قرارداد کار مدت محدود

  11. iVahid28 می گوید

    ده سال پیش شرکت مخابرات ایران با انحصاری که در بازار تلکام وجود داشت و نیز رضایت نسبی کارکنان
    از مسائل رفاهی، خطری بابت خروج نیروی انسانی متخصص خود احساس نمیکرد اما در سالیان اخیر با مجوزهای ارتباطی ثابت FCP و همراه MVNO رقابت در بازار تلکام ایران بیش از هر زمان دیگری جدی شده است. شرکتهای زیادی با منابع عظیم مالی و بانکی در حوزه ICT پا به عرصه گذاشته و در نتیجه فرصتهای کاری بیش از گذشته رشد کرده است. برای مثال، هر متخصص ICT که یک پروفایل تکمیل شده با تعداد ارتباطات کافی در LinkedInایجاد کرده باشد، در چند ماه گذشته کمتر روزی را به خاطر میآورد که وارد این سایت شده باشد و هیچ خبری از استخدام و جذب نیروی این شرکتها را در زمینه های مختلف نبیند. از طرف دیگر، قرارداد نیروهای جوان شرکت مخابرات ایران اکثراً یکساله است. در مجموع با این شرایط، خطر خروج نیروی جوان و متخصص شرکت بیش از هر زمان دیگری حس میشود. مسئله وقتی حالت بغرنجتری بخود میگیرد که برخی از مدیران سابق یا بازنشسته مخابرات، اکنون بر مسند شرکتهای رقیب نشسته اند. لذا با درک و بینشی که از نقاط ضعف و قوت مخابرات دارند، و آگاهی از پتانسیل نیروهای متخصص شرکت مخابرات، ممکن است اقدام به ترغیب کارمندان شرکت مخابرات ایران برای پیوستن به رقبا نمایند. اقدامی که آینده رهنگاشت را در معرض تهدید جدی قرار میدهد. لذا با همه این شرایط، پیشنهاد میگردد شرکت نسبت به کسب رضایت کارکنان علی الخصوص نیروهای متخصص و کارآمد جدیدالاستخدام خود، اقدامات لازم را انجام دهد. از جمله این اقدامات میتوان به تغییر قرارداد از مدت محدود به دائمی، بهینه کردن نظام پرداخت و پاداش، ایجاد ساختار ماتریسی و پروژه محوری در شرکت و توجه ویژه به استعدادهای شرکت، اشاره نمود. شایسته سالاری یکی از مهمترین نیازهای شرکت مخابرات ایران پس از خصوصی سازی میباشد. طرح نظام اعلان شغلی برای جذب و جابجایی و ارتقا پست کارکنان در وهله اول بسیار امیدوار کننده به نظر میرسید اما در عمل بعد از اجرایی شدن به طرحی گنگ و غیرشفاف و بدون فایده مبدل شد. طرح های دیگر هم همچون تربیت 110 مدیر شایسته که به نیروهای جدید اصلا اجازه ورود داده نشد هم سیگنال های مثبتی برای آینده شرکت نشان نمی دهد. به شخصه وقتی وضعیت نیروهای جدید در برخی شرکت های رقیب و رشد سریع آن ها و بکارگیری صحیح از آنان را می نگرم بسی افسوس میخورم که چرا مخابرات از نیروی فوق لیسانس ممتاز خود در حد یک اپراتور و تکنسین صرف استفاده می کند. و آخر نکته اینکه عصر تحول دیجیتالی که در آن قرار داریم به شرکت هایی که نتوانند ساختار خود را چابک و هدفمند کنند و خود را با رشد سریع تحولات IT هماهنگ و همراه کنند، رحم نخواهد کرد. چگونه می خواهیم در سال 1400 از اینترنت اشیا و “اتصال همه چیز همه وقت همه جا” و NFV و CDN و SDN و5G و ساختار تمام IT و … صحبت کنیم در حالیکه برترین نیروهای جوان خود را از نظر هوش و تحصیلات و قدرت فنی به کاری اپراتوری گماشته ایم آن هم بدون امنیت روانی و ثبات شغلی ؟

  12. ناشناس می گوید

    اگر همین الان سرچ کنید در اینترنت آرشیو هست و خود آقای زارعیان فرموده بودند که این افراد پیمانی هستند اما بعدا شدیم قرارداد موقت. انگیزه برای کارکنان از همین راه ایجاد میشه وگرنه هیج وزارت خانه ای تبدیل وضعیت نمیکنه

  13. قراردادی تهران می گوید

    سلام
    تو را به خدا زیاد انگولک نکنید ما را از نان خوردن می اندازید.
    اگر عرصه را زیاد تنگ کنیم ممکن است پایان قرارداد بامبول در بیارن دیگر با ما قرارداد امضا نکنند.
    از شانس بد ما اگر یه اتفاق بدی مثل عدم تمدید قرارداد اتفاق بیفتد ما که دم بخت هستیم بد بخت می شویم.
    با همین قراردادی بودن بازنشسته شویم خیلی راضی هستیم. پست و ریاست هم نمی خواهیم.

    1. iVahid28 می گوید

      دوست عزیز اصلا شایسته شما به عنوان یک نیروی ورودی جدید نیست که با این ترس و لرز به اینده کاری خودت بیندیشی. با این ادبیات ناشی از ترس و دلهره که بکار بردی من خیلی نگران شما شدم که چه بسا در سایر عرصه های زندگی از جمله زندگی متاهلی هم با مشکل جدی مواجه خواهی شد. لذا پیشنهخاد برادرانه دارم برای شما که فکری به حال عزت نفس و ارزش کرامت خود بکنید که اینطوری در مقابل مسائل قد خم نکنید.
      در ضمن جمله آخر شما هم صرفا نظر شخصی شماست بهتره این جور مواقع خودمون رو نماینده جمع قرار ندیم و صرفااز جانب خودمون صحبت کنیم. من و بسیاری از هم ورودی های دیگرم که الحمدالله غالبا تحصیلکرده، خوش فکر و با اراده هستند، با شما هم نظر نیستیم. شایسته سالاری هم بسیار موضوع مهمی هست که اگر برای این دسته از نیروها رعایت نشه صدمات غیر قابل جبرانی رو به مخابرات وارد خواهد کرد.

    2. میهمان می گوید

      دوست عزیز اگر شما از گروه شاغل در این مجموعه هستی که فقط توانایی نشستن روی صندلی خود را دارند و در این مدت توانایی کسب نکرده اند و خلاصه اینکه اگر بیرون از مخابرات بروند مثل خیلی ها در این شرکت باید مسافر کشی کنند حرفت درست است.ولی اگر جز مجموعه ای باشی که با توانایی های خودت نه اتکا به …. وارد شده ای و در این مدت اموزش لازم هم دیده ای ترسی نداری شرکت های فراوانی حقوق بسیار بالاتری می دهند.البته نه برای نشستن روی صندلی اتاق و خیره شدن به دیوار بلکه برای توانایی های که داری.ثانیا روزی را خدا می دهد این و اون چکاره اند .
      ومن یتوکل الی الله و هو حسبه

  14. رسمی می گوید

    سلام بر تمامی همکاران رنجیده خاطر. سردبیر جان درد دل ما را گفتین درود بر شما . مدیران محترم باید بدانند که کاسه صبر ما کارمندان رسمی لبریز شده هر چه زودتر باید طبقه بندی مشاغل و گروه های عقب افتاده و معوقات مربوطه و رفاهیات غیره داده شود. از این همه تاخیر و وقت کشی تنها صندوق های بازنشستگی سود می برند اکثر همکاران در آستانه بازنشستگی هستند چرا این را نمی فهمند…….

    1. نکته سنج می گوید

      سلام
      همکار رسمی عزیز این پست مربوط به مشکلات همکاران قراردادی می باشد.

  15. ناشناس می گوید

    باسلام خدمت آقای سردبیر عزیزو همکاران شما
    میلاد آقا امیرالمومنان را به شما و همه همکاران تبریک و تهنیت عرض مینمایم
    سر دبیر عزیز جانا سخن از زبان ما میگویی ، بخدا بنده حقیر با توجه به عدم جایگاه شغلی ثابت قادر به تصمیم گیری جهت ازدواج نمیباشم سی سال سن دارم اما بخاطر این موضوع نمی توانم سرسامان بگیرم هر روز هم شایعه پشت شایعه اگر این موضوع را پیگیری نمایید ممنون میشم.

  16. استخدام جدید می گوید

    ممنونم از نویسنده
    واقعآ نمیدونم دلیل این بى تفاوتی چیست که حاضر به تعیین تکلیف ما نیستند و معلوم نیس تا کی باید آخر سال استرس تمدید قراردادی که قرار شده بود دایم بشه رو به ما وارد کنند .
    از سردبیر محترم که واقعآ از 1سال قبل از ورود ما تا به امروز متحمل زحمات زیادی برایمان شده اند خواهشمندم یه پیگیری برامون انجام بدن ببینیم نظرشون چیه !!!

    سردبیر خدا ازت راضی باشه چون همواره مزاحمتای مارو تحمل کردی

  17. دربه در می گوید

    با سلام،
    در قراردادهای سال 96 در سیستم hr برای ورودی های 92 نوع قرارداد از مدت محدود به دائم تغییر کرده. لطفا سایر دوستان هم چک کرده و صحت حرف بنده رو تایید کنند.

    1. راضی و ناراضی می گوید

      سلام.کماکان عنوان” قرارداد کار مدت محدود” میباشد.البته شاید برای بعضی دوستان تغییر کرده باشد.

    2. حسن می گوید

      برای ما که قرارداد کار محدود زدن. شاید بعضی ها رو داءم کردند.

    3. محمود4آزی می گوید

      ضمن عرض سلام لطفاً بفرمایین که در کدام استان این اتفاق افتاده و در صورت امکان برای جناب سردبیر مستندات ارسال فرمایید با تشکر

      1. دربه در می گوید

        سلام، استان تهران. برای سردبیر ارسال می کنم. در ضمن همکارانی که با سابقه بیشتر و به صورت قرارداد مدت محدود بودن، چندتاشونو من دیدم حکمشون دائم شده بود.

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          ممنونم
          یا ایمیل کنید
          یا روی تلگرام بفرستید
          @sardabir

        2. در به در می گوید

          سردبیر جان همچین id در تلگرام موجود نیست. لااقل برای من میزنه نیست.

        3. همدانی دل آزرده می گوید

          من تست کرد ، آدرس تلگرامش درسته، شما ادرس تلگرام را به خودتتون بفرستین ، بعدش به اون که لینک آبی شد پیام بفرستین، یا به ایمیلش بفرستین

        4. در به در می گوید

          با سلام، من به این آی دی فرستادم. سردبیر یک روزنامه جواب بنده رو دادن!!!???

        5. میدیا می گوید

          مبارک باشه.
          انشاءالله برای همه دوستان هم همچین حکمی بزنن که از نگرانی در بیاد.

          یه سوال : یعنی شما قرارداد کاغذی امضا نکردین؟

    4. استخدام جدید می گوید

      نه دوست عزیز
      اتفاقآ بنده چند روز پیش رفتم اداره و قرارداد 1ساله 96 که مشابه قبل بود رو امضا کردم

      1. همدانی می گوید

        در همدان هم همه را قرارداد محدود زده اند تا آنجایی که بنده اطلاع دارم

  18. علي می گوید

    زنده باد سردبير گرامي
    كه به فكر همه هست . برعكس مخابرات كه به فكر كسي نيست جز خودش.

    منابع انساني شركت در الويت بسيار پاييني قرار دارد و البته ميشود بيشتر به فكر هم منابع انساني بود و هم سود بيشتر ،شايد يك روزي اتفاق بيفتد شايد هم به همين صورت ادامه پيدا كند ولي كاش تصميم گيرندگان شركتي به اين بزرگي واقعا در حد همين شركت بزرگ فكر كنند . سپاس

  19. nahid می گوید

    فردا مستندات و متن نامه ای که مخابرات ایران به استناد آن از تبدیل وضعیت ازمونی های عزیز امتناع میکند را جهت بحث و … خدمتتات اسال میکنم.

  20. nahid می گوید

    با سلام به سردبیر عزیز
    ظاهرا از بین قبولی های سال 92 که از فرزندان مغزز شهدا نیز بینشان بوده از طریق بنیاد شهیددر حال پیگیری می باشد

نظرات بسته شده است.