مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نمایشگاه ویژه مخابرات برای نمایش سرویس های مبتنی بر فیبر.

[box]مخابرات ما- نمایشگاهی که شرکت مخابرات ایران در مرکز فرد اسدی ایجاد کرده بود مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت.[/box]

 

مخابرات ما- روز دوشنبه برای افتتاح فیبر نوری مخابرات ایران , نمایشگاهی نیز ایجاد شده بود که در طبقه سوم مرکز فرد اسدی سرویس های مختلفی را در معرض توجه بازدید کنندگان قرار میداد.

در ابتدای امر , این نمایشگاه توسط دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور  و در حضور دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح  و بازدید شد.

 

این نمايشگاه  شامل چند بخش مختلف بود. اما در کل مسیر حرکت معاون رئیس جمهور و وزیر ارتباطات , مهندس تراکمه عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران, بحث های فنی را مطرح می کرد و به سوالات دو مهمان پاسخ می داد
مهندس تراکمه ابتدا نمایی كلي از شبكه فيبر نوري و كار انجام شده توسط مخابرات در اين پروژه توصیف کرد و گفت :  فناوری فیبر نوری با پهنای باند بالا و متقارن که سرعت یکسان آپلود و دانلود اطلاعات را برای کاربر فراهم می‌کند، می‌تواند بهترین گزینه برای رفع نیازهای ارتباطی دهه‌های آینده باشد.

او به بزرگترین ویژگی این فناوری اشاره کرد و گفت : فیبر به صورت نامحدود سرعت تبادل اطلاعات را ممکن می‌کند و توانایی انتقال اطلاعات در فاصله ۶۰ کیلومتر و حتی بیشتر را بدون افت کیفیت دارد.

 


دکتر واعظی از سرويسهاي قابل ارائه بر بستر فيبر پرسید. عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات در پاسخ به سرویس های خانه هوشمند، آموزش مجازي و پشتيباني از تصاوير4k اشاره کرد و گفت : مشاهده برنامه‌های زنده تلویزیونی با کیفیت HD و FK، بانکداری الکترونیک، خرید آنلاین، آموزش از راه دور و تلفن تصویری به همراه اینترنت فوق سرعت برای دانلود فیلم و نرم‌افزار از جمله سرویس‌هایی است که  قرار است بر روی این شبکه به مردم ارائه شود.

تراکمه تاکید کرد که شرکت مخابرات با ایجاد سه دیتا  سنتر یا مرکز داده توانسته است بخشی از نیازهای این بخش را برآورده سازد.

ایجاد شبكه خدمات پس از فروش , تهیه نرم افزار oss كشوري  و ایجاد پرتال فروش مكانيزه  توضیحات بعدی عضو هیئت مدیره برای نمایندگان دولت بود.
پس از افتتاح این نمایشگاه , مرحله نخست اتصال فیبر نوری به منازل توسط دکتر جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مرکز مخابرات شهید فرد اسدی تهران برگزار شد،

این شبکه با نام تجاری تانوما در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه و کرج آغاز به کار کرد.

 

764460cookie-checkنمایشگاه ویژه مخابرات برای نمایش سرویس های مبتنی بر فیبر.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.