مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

کمیته ای برای جبران خدمت.

[box]مخابرات ما – کمیته ای تحت عنوان جبران خدمت در مخابرات ایران تشکیل شده است با هدف ….[/box]

 

مخابرات ما- بررسی وضعیت فعلی نیروی انسانی , و یافتن راههایی برای افزایش انگیزه در همکاران مخابراتی هدف کمیته جبران خدمت است.

البته آنچه به تصمیم میرسد و یا به بحث گذاشته می شود قطعا از امروز به بعد مد نظر قرار می گیرد و گذشته به راهکارهای امروز ارتباطی ندارد.

در هدف ایجاد این کمیته نوشته شده است:

[box]به منظور اتخاذ تصمیم در راهبردهای کلان سیاست ها و تصمیمات مربوط به نیروی انسانی ( جبران خدمات، پاداش مزایا و تسهیلات رفاهی) کمیته کارکنان و جبران خدمت بعنوان یکی از کمیته های زیرمجموعه شرکت مخابرات ایران تشکیل می شود.[/box]

در حوزه منابع انسانی , هر پیشنهادی که برای جبران خدمت, تشویق و بهره وری ارائه می شود در این کمیته بررسی و سپس به هیئت مدیره ارائه می وشد.در حقیقت این کمیته با درک کتقابل از زبان کارکنان و افراد هیئت مدیره , زمینه تصویب یک طرح در هیئت مدیره را فراهم می کند.

افرادی که در این کمیته عضو می شوند شامل این 5 نفر است:

یک نفر از هیئت مدیره به انتخاب آنان

معاون توسعه نیروی انسانی

معاون راهبرد و توسعه کسب و کار

دو نفر مشاور نخبه و مجرب در حوزه نیروی انسانی به انتخاب رئیس کمیته

به زبان ساده می توان گفت این کمیته همه آنچه را که هیئت مدیره برای تصویب یک طرح در زمینه جبران خدمت نیروی انسانی نیاز دارد فراهم میکند.

در حال حاضر این کمیته به مهندس وصلی عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران سپرده شده است.

بنظر می رسد مشکل ترین کار این کمیته , تغییر نگاه اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل باشد تا بتواند برای ایجاد انگیزه در نیروی انسانی امکاناتی فراهم کند.از سوی دیگر مشکل تز از کنار آمدن با اعضای هیئت مدیره , ایجاد دیدگاه مشترک با کارکنان است.

سپس دیدگاههای این دو دسته را بهم پیوند دهد.

 

 

765670cookie-checkکمیته ای برای جبران خدمت.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
25 نظرات
  1. گیلانی می گوید

    سر دبیرجان خودتان هم یک نفر مثل ما هستید این کمیته ها فقط جلسه جلسه وپول جلسه گرفتن است

  2. امان می گوید

    با سلام خواهشمندم از آخرین اطلاعات مبنی بر بازنشستگی تشویقی اعلام فرمائید وا یا شایعه آمدن بخشنامه در ماه 5 را تایید مکنید یا خیر.؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      فعلا هیچ خبری نیست.
      ما بر اساس خبرها زندگی میکنیم نه شایعات
      همین حرفها پارسال هم بود.یادتان هست؟
      فعلا این شرکت روی بازنشستگی کار نمی کند.

  3. کارمند کوچولو می گوید

    بنظر میرسه مخابرات اول باید قانون حقوق ودستمزد را مطابق تعهداتش بطور کامل اجرا کند وبعد از آن این کمیته اضافه برآن تصمیمات انگیزه آور جهت پویایی همکاران گرفته واجرا کند (نه اینکه این کمیته بخواهد قانون مصوب خود مخابرات را در این کمیته بحث کند که چطور حق وحقوقات پرسنل را بدهیم یاندهیم)
    دوما در حال حاضر نیز متاسفانه هرچه اضافه کار وپاداش وبهره وری و… وجود دارد مدیران و رئیسان برای خودشان بطور صد در صد میگیرند وتهش اگر چیزی ماند به کارکنان لطف میکنند وته مانده اش را با منت به پرسنل میدهند(انگار از جیب خودشان میدهند) اتفاقا در گزارش تفاوت حقوق مخابرات وسازمانهای دیگر که در همین مخابرات ما گذاشته شد گفته شد که سیاست مخابرات این بوده که به مدیران حقوق بالا در سطح سازمانهای دیگر ویا حتی بیشتر بدهند تا بتوانند دهان کارکنان را ببندند واز آنها کار بکشند(لذا اکثر مدیران راضی هستند وهیچ شکایتی ندارند)لذا این کمیته باید روی دریافتی مدیران براساس شایستگی وعملکردشان کار کند(نه اینکه روی همین دریافتیهای اندک کارکنان بخواهند شرط وشروط وبستگی به سیستم عملکرد و… بگذارند بلکه اول باید حقوق اولیه را مطابق آئین نامه بطور کامل وبدون شرط پرداخت کنند وبرای ایجاد تلاش وانگیزش بیشتر پرسنل تصمیماتی بگیرند) یکی از دلخوریهای اکثر کارکنان در کنار حقوق پایین خود(نسبت به سازمانهای دیگر) تبعیض فاحش بین حقوق خود ومدیران خودشان میباشد که باید این کمیته تصمیمات جدی در این خصوص بگیرد

    1. پیام.ا می گوید

      تبعیض بین حقوق مدیر وکارشناس؟؟؟؟؟@؟

  4. رسمی 500 می گوید

    سلام
    این هم یک بازی و یک وقت کشی و یک فرآیند سرگرم سازی دیگر است.
    مدیران ارجمند اگر به فکر کاری برای پرسنل هستند اول بگویند تکلیف همکارانی که در سیستم جدید سمت سازمانی آنها ظالمانه تنزل پیدا کرد و مقدار زیادی از دریافتی آنها کاهش یافت چه شد؟
    قول هایشان در این رابطه را فراموش کرده اند؟؟؟؟
    هرکس زور و پارتی و قدرت چانه زنی و تملق گویی و … داشت دوباره براش پست درست کردن ولی بقیه افرادی که اخلاق و شرافت را رعایت کردند حقشان پایمال شد.
    کمیته جبران خدمت فقط بهانه ای برای ندادن حق همکاران است.
    یعنی راهی است برای اینکه بعدا” به هرکس حقش را ندادند بگویند چون کمیته جبران خدمت تایید نکرد ما هم نمی توانستیم بدهیم.
    بازی …. بازی و خلاصه …. باز هم بازی….

  5. بادیه نشین امان می گوید

    باسلام .لطفا در صورت امکان اطلاعاتی درمورد بازنشستگی تشویقی برای مدرک دیپلم وگروه بالای 10اطلاع رسانی فرمایید

  6. پیام.ا می گوید

    سلام این کمیته ظاهرا کاری از پیش نمیبره چون ما ساعات آموزشی زیادی داشتیم دریغ از رتبه آموزشی . رضایت کارکنان در پیشبرد اهداف شرکت خیلی موثر است . مدیران ارشد باید این و درک کنند.

  7. بهروز می گوید

    سر دبیر محترم
    آیا شما از انتخاب شعار سال مخابرات اطلاعی دارید ؟

  8. همکار می گوید

    سلام
    کمیته محترم جبران خدمت در شرکت مخابرات لطفا بررسی بفرمایید وضعیت فعلی نیروی انسانی , و یافتن راههایی برای افزایش انگیزه در همکاران مخابراتی با شرح حالی کما بیش مشابه ذیل
    اول استخدام حقوق دریافتی من تقریبا دو برابر حقوق همسرم بود مسافرت می رفتیم مهمانسراهای مخابرات بودیم برای خانه دار شدن روی وام 6% اداره برنامه ریزی کردیم تا بتوانیم در زمان مناسب مبلغ کار راه اندازی دریافت کنیم بیمه تکمیلی و خدمات درمانی هم خدمات مخابرات بهتر بود. همسرم دفترچه بیمه ای را که از طریق مخابرات دریافت کرده بودیم را استفاده می کرد و تا چند وقت قبل سراغ خدمات بیمه اداره خویش نمی رفت و … در تمام موارد مخابرات بود و بس.
    ولی امروز حقوق همسرم معادل حقوقم شده دیگر سروقت دفترچه بیمه ما نمی رود و از بیمه و بیمه تکمیلی اداره خودش استفاده می کند. مسافرت می رویم به مهمانسرای اداره ایشان می رویم و شرایط برای گرفتن اماکن مخابرات خیلی سخت شده است کمک هزینه های مناسبتی هم که ایشان دریافت می کنند خیلی بهتر و ابرومندانه تر از آنچه که ما دریافت می کنیم هست. برای خرید خانه هم اداره ما قول داده قبل از بازنشستگی نوبت وام 6% من برسد ( سالی چهار نفر من نفر 120ام هستم و مبلغ ذخیره حساب من روی فیش حدودا 18 میلیون است ) ولی ایشان یک درخواست نوشت و با موافقت رییس اداره و اخذ معرفی نامه از رفاه اداره مبلغ ده میلیون تومان قرض الحسنه و سه برابر موجودی صندوق پس انداز را کمتر از یک ماه دریافت نمودیم ( جمعا 31 یک میلیون تومان ).
    و از همه جالبتر اینکه چند وقت قبل با انتقالی ام از یک استان به استان جدید موافقت گردید و زمان تسویه حساب امور اداری فرمودند در صورتی که شخصا از دریافت کمک هزینه جابجایی انصراف ندهی انتقالی شما لغو می گردد ( البته چنین در خواستی ندادم و مدتها هم پیگیری کردم و همه گفتند کلا درخواست امور اداری غیر قانونی بوده و وجاهت اجرایی هم نداشته است ولی هنوزی مبلغی پرداخت نگردیده است و کسی هم جواب گو نیست و نهایت دوستانه می فرمایند مبلغ ارزشمندی نیست که خودت را درگیر این بحث ها نمایی!!!؟؟؟ ).

    1. مهران می گوید

      حقوق الان کارمند مخابرات حقوق یه معلم یا آبدارچی بانکه کافیه کمی به سرووضع ادارات دیگه بنگریم بدون دیدن فیش حقوقی متوجه میشیم

    2. مریم می گوید

      خب اشکالی نداره. هرچی مخابرات بهتون کمتر میده همسرتان در عوض جبران میکنه (رفاهیات از بین نمیرود بلکه از جایی به جای دیگه جابجا میشود ) از دو اداره نمیشه که کلی برداشت !!!!! بعضی ها 1000 تومان هم ندارند با تحصیلات دکتری و فوق . البته که دیگه مخابرات هم درست نمیشه. همینطور استهلاک وار داریم به جلو میریم. ایشالا آخرش مدیریت بحران بدرستی کنترل کنه.

      1. همكار می گوید

        سلام تا وقتي ديدگاه همكاران اينه كه معلومه درست نميشه چه ربطي داره به اينكه همسرشون رفاهيات ازاداره خودش ميگيره حق خود اين اقا هست كه اداره ش براش فراهم كنه اگه اين همكار خانمش خانه دار بود چي مهم اصل قضيه هست كه مخابرات داره اجحاف ميكنه درحق كاركنانش نه چيزاي ديگه همكار عزيز

  9. در انتظار بازنشستگی می گوید

    سلام

    از بازنشستگی تشویقی چه خبر

    1. خدائی می گوید

      قربون شکلت هیچی! اگه یه طیفی از مدیران ومسئولین رده بالا که هنوز مجوز نگرفتند موقع بازنشستگی شون بشه! یه مصوبه چند ماهه می آد! وگرنه! برای عامه همکاران هیچ خبری نیست! اصلا” ما رو نمی بینند! هیئت مدیره ومعاونت ها ومدیرا فقط همه چی رو واسه خودشون می خواهند! ای کاش صراتشون مشخص بود! تحت لوای پیشنای های برآمده ظلمی بر ما روا داشته اند که مپرس!

  10. روشنگر می گوید

    سلام بر همکاران محترم من فکر می کنم اصلا نیازی به تشکیل کمیته نیست مفاد آیین نامه حقوق ودستمزد مصوب خود شرکت را اجرا کنند ما چیزی اضاف تر نمی خواهیم مگر اینکه بخواهند سر ما را گرم کنند به این جلسه وآن کمیته تا شکایت ها دیر شده ومطالبات ما دچار مرور زمان وسپس با بازنشستگی وغیره بکلی فراموش شود ولی مسولین بدانند حجب وحیای ما هم حدی دارد.

  11. حمایت مهمتر از کمیته می گوید

    سلام
    اول لازم است متن احکام و وظایف کمیته را بدانیم تا بهتر بتوانیم در خصوص چنین کمیته ای اظهار نظر کنیم.
    کار گروهی و کمیته ای خوب است ولی نه وقتیکه سیاست حمایت و تکریم کارمند وجود ندارد.
    اگر هیات مدیره راست می گوید لازم نیست که یک کمیته درست کند و آدمهای ریز و درشت را در ان انتصاب دهد. بلکه تنها کافی است در هیات مدیره تصمیماتی نگیرد که به ضرر کارمندان باشد.
    جبران خدمت یک وظیفه قانونی است و در قانون کار هم امده است و در آئین نامه پرسنلی کارکنان شرکت مخابرات ایران نیز تصریح شده است. و با این ضوابط و مفروضات اولیه کمیته نیاز ندارد. مگر اینکه آقایان قصد داشته باشند که از دل همین ظرفیتهای موجود در قوانین و آئین نامه ها نکاتی را استخراج کنند که بتوانند اعداد و ارقام پرداختی را از حداکثر خودش کم کنند.
    همکاران توجه کنند که اگر قرار است در این کمیته دو ماه پاداش را متصل به جبران خدمت کنند یعنی اینکه می خواهند حداکثر پاداش را ندهند.
    و اگر قرار است به بهانه مدیریت عملکرد ، عملکرد حداکثری کارکنان را به حداقل دستمزدی که می دهند متصل کنند یعنی اینکه می خواهند هزینه نکرده، سیستم مدیریت عملکرد راه اندازی کنند.
    اگر هیات مدیره به کارکنان بها می دهد، اضافه کاری را که نمی دهند و در آئین نامه هم وجود دارد و یک تخلف محض است را از استانها پیگیری کند. کافی است آقای وصلی در سیستم hr اضافه کارها را ببیند و با فیش آخر ماه کارمند مقایسه کند و دریابد که حقوق مسلم کارکنان را نمی دهند.
    اگر هیات مدیره به کارکنان بها می دهد پرداخت و انجام رفاهیات را تسهیل کند.
    اگر هیات مدیره به کارکنان و برند شرکت مخابرات ایران بها می دهد آنگاه متوسط پرداخت به کارکنان را در رده های مشابه با کارکنان شرکت زیرساخت برابر کند.
    اگر هیات مدیره به کارکنان بها می دهد کارکنان را به اندازه کارکنان در شرکتهای نوظهور FCP و ایرانسل توانمند و دارای اطلاعات و دانش نو و تازه کند. منظورم تحصیلات نیست بلکه منظورم توانایی و دانایی است.
    اگر هیات مدیره به فکر بالابردن روحیه کارکنان است بجای کم کردن هزینه های شرکت که منجر به بد شدن کیفیت سرویس های شرکت مخابرات ایران در مقابل رقبا شده است و آبروی هر کارمند مخابراتی را در تمامی محافل خانوادگی و اجتماعی می برد راهکارهای افزایش کیفیت و سرویس های نو و جدید را ارایه دهد.

  12. ناشناس می گوید

    سلام جبران خدمت الان هم هست اما همه اش به جیب مدیران واریز میشه باز همان آش و همان کاسه

  13. حامد شاکریان دربندی می گوید

    سلام
    سردبیر عزیز
    1- مدیران به کار کارکنان اصولا اعتقادی ندارند . به نظرانها کارمند چه بخواهد چه نخواهد بلاخره کار انجام خواهد شد.
    2- ارائه پیشنهاد- ابتکار- انتقاد در نظر مدیران یعنی فضولی در کار مدیران
    3- تا زمانی که حق و حقوق کارکنان به درستی پرداخت نشود صحبت از سایر مسائل ارزشی ندارد .

  14. فاینمن می گوید

    سلام سردبیر عزیز ؛
    آیا فعالیتهای این کمیته در راستای ساماندهی به مشکلات عدیده نیروهای شرکتی هم هست یا فقط به مسائل نیروهای خود مخابرات ، قراردادی و دائم ، میپردازد ؟؟

  15. خدائی می گوید

    خدایا اخه!چی بگم!مگه می شه تو کمیته ای که برای رفاه کارگرا تشکیل می شه !از نماینده شون خبری نباشه!مشاور قبلی مدیران عامل در حوزه نیروی انسانی چه بلای سر ما آور دکه مشاور های کلاسیک نخبه بی تعهد اینده بخواهند برای ما شادی اورباشند!!!تراوش اندیشه قبلی این اعضاء وضعیت فعلی را ایجاد کرده!حالا می خواهند رفرماسیون ایجاد کنند!چه امام زاده هائی!خداوند از مال دنیا بی نیاز وبه عقبی باور پذیرشان نماید!

  16. همکار . رشت می گوید

    سلام صبح بخیر سردبیرمحترم
    کی اقدامات عملی این کمیته انجام میشه؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      این کمیته ابتدا باید پیشنهادات و نظرات بقیه رو جمع کنه
      اگر آدم صاحب نظری در جایی می بینه دعوتش کنه.
      بعد تصمیم بگیره
      البته از سوال شما چنین بر یماد که انگار فکر میکنی این کمیته یه روزی کارش با یه گزارش تموم میشه.
      ولی اینجور نیست.
      این کمیته ادامه داره و در تمام سالهای آینده هم خواهد بود و روندی دنباله دار خواهد داشت
      لذا گزارش دادن مفهومی پیدا نمیکنه.همه میتونن در روند کار, ببینن چه شده.
      البته بنظر میاد اگر همه , سال به سال یه گزارش عملکرد بدن خیلی بهتره

      1. حق طلب می گوید

        http://petitions.hamkhahi.ir/#/p/HGy0C#signers
        همکاران گرامی لطفا در دادخواست فوق که توسط همکاران مخابراتی جهت پیگیری مطالبات و معوقات قانونی انجام گرفته هر چه پرشمارتر شرکت نمایید .
        این آسان ترین . کم هزینه ترین و حداقل ترین کاری است که فعلا می توانیم انجام دهیم .

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          دوست خوبم
          خبر رسانی وقتی اتفاق میفته که بمن خبر بدین
          شما که میدونید ما جایی خبرنگار نداریم و کاملا متکی هستیم به خبرهایی که دوستانمان و همکارانمان می دهند

نظرات بسته شده است.