مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

ماجراي هزينه معروفیت مشاغل قبوض تلفن ثابت چيست؟

مخابرات ما – ابتدا اجازه بدهید مطلب روزنامه جوان را برایتان عینا نقل قول کنم:

[box]

تعداد زيادي از مغازه‌داران و جامعه اصناف كه قبض تلفن ثابت خود را دريافت كرده‌اند با عناوين جديدي روبه‌رو شده‌اند كه هزينه قابل ملاحظه‌اي براي آنها به همراه داشته است. يكي از عناوين قبوض اين دوره يك بند 4 هزار توماني به نام «معروفیت مشاغل» است.

گويا افرادي كه با 118 تماس بگيرند آدرس مغازه‌دار و مشاغل را ارائه مي‌كند، اگر اين مورد صحيح باشد، عملاً ديگر تماس با 118 مجاني به شمار مي‌آيد. یعنی مشاغل بدون اينكه رضايت داده باشند آدرسشان از طريق 118به درخواست‌كنندگان معرفي مي‌شود . اين امر بدون رضايت صاحبان مشاغل امري صحيح به نظر نمي‌رسد.

گفتني است قبوض مخابرات و همراه اول با مشكلات قابل ملاحظه‌اي مورد محاسبه قرار گرفته است و به نظر مي‌رسد مخابرات از مصوبات اخير وزارت ارتباطات دچار سوء‌تعبير شده است؛ سوء تعبيري كه براي مردم هزينه قابل ملاحظه‌ای در بر داشته است.

در قبوض قبل نیز مبلغ 10‌هزار تومان معوقه مبلغ ثبت‌نام تلفن براي برخي مشتركان لحاظ شده بود كه با اعلام وزارت ارتباطات مبني بر اشتباه بودن تفسير مخابرات از اين مصوبه، مقرر شد مخابرات اين مبلغ را به عنوان بستانكاري به مشتركان بازگرداند.

[/box]

و اما تجربه عینی که خودم با آن مواجه شدم را خدمتتان عرض میکنم…

جهت خرید لوارم برقی به مغازه ای مراجعه کردم. بعد از صحبت و گفتگو با مغازه دار به محض اینکه گفتم در مخابرات مشغول به کار هستم، قبض تلفنش را بی درنگ جلوی من گرفت و گفت لطفاً ببینید که این گزینه که از برج 11 سال پیش در قبض من لحاظ شده چی هست و من هم پس از دیدن قبض خدمتشان گفتم که این گزینه معروفیت مشاغل است که برای ثبت شماره شما در سیستم 118 لحاظ شده.

ایشان در جواب گفت:

[box]من برای این کار چنین درخواستی ندادم و حتی برای درخواست غیرفعال کردن این سرویس تماس گرفتم که در پاسخ گفتن که باید مدارک ارائه کنم و درخواست کتبی لغو بدم با هزینه 5000 تومان بابت چیزی که درخواست نکرده ام! جالبتر اینکه برای تست این سرویس با 118 تماس گرفتم و پس از ذکر اسم و آدرس مغازه با جواب “برای این مورد شماره ای ثبت نشده است” روبرو شدم![/box]

 

این هم تصویر قبض که با رضایت ایشان گذاشتم.

 

 

 

شرکت مخابرات  ایران اگر به فکر سرویس دهی  مناسب , رعایت حال جیب مردم و  رعایت احترام خودش  نیست حداقل به فکر آبروی کارکنان این شرکت  باشد که در جامعه با این اتفاقات دیگر نمی توان بین مردم سر را بالا گرفت!

 

 

 

 

768450cookie-checkماجراي هزينه معروفیت مشاغل قبوض تلفن ثابت چيست؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
12 نظرات
  1. رضا می گوید

    لطفا راهنمایی کنید چطور این هزینه رو از بین ببرم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      به دفاتر پیشخوان دولت بروید

  2. سیامک می گوید

    اقا الان ۲۸۵۰۰ تومان هزینه مشاغل و کلی چیز دیگه برای قبض تلفنی که خاموش است نزدیک ۵۰ هزار تومان امده برای یک ماه
    یعنی نمیدونم 😡

  3. عبدل می گوید

    با سلام بنده ده ساله که به خط تلفن دارم وعین ده سالش هم قطع هست و فقط ماهیانه مبلغ آبونمان و نمی‌دونم حداقل مبلغ مکالمه .یعنی به زور باید ماهی ده هزار. تومن حرف بزنی واکه نتونی باز هم باید اون پول رو پرداخت کنی آخه مسخره نیست اگه مربوط میشه واقعا به هزینه نگهداری باس روی مبلغ آبونمان بیاد واین ماهم که لطف فرمودن هزینه مشاغل هم اضافه شده الان ماهی ۲۵ هزار تومن برای خط قطع شده هزینه میاد قیمت تلفن چنده ۲۰۰ تومن بخوای بفروشی چی صد هزار تومن مخابرات میگیره جابجا می‌کنه یعنی امتیاز خط من مساوی پرداخت ۴ تا قبض که حتی یک تلفن هم نزدی .واقعا مسخره هست کل خطش مال خود مخابرات نخواستیم نگه داریم مغز الاغ که نخوردیم

  4. ناشناس می گوید

    وقتی ۵۱درصد سهامو مخابراتو میدن بیه واحد نظامی میشه از جیب مردم

  5. ناشناس می گوید

    سلام آخر کسی باسخ گو هست چرا ماهی ۴۵۲۲۵۹ هرینه مشاغل رو قبض تلفن ثابت

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اگر مخالفین میتونید حذفش کنید
      شغل شما بمتصل به شماره ات میشه در ۱۱۸ پاسخگو به سوال کننده میگه

  6. حسین حکیمی می گوید

    ۱۲۰گیگ اینترنت پس پرداخت گرفتم با تعرفه ۷۵ تومن سرعتش هم تعریفی نداره با۱۶ مگاسرعت هر دوهفته سه هفته ۱۸۰ تومن ۱۴۶ تومن قبضمه ۱۲تومن مالیاته ۹تومن هزینه مشاغله
    …. ازاین تابلوترخجالت بکشین.

  7. مردم می گوید

    بازم از جیب مردم…

  8. علی می گوید

    این دزدی درروز روشن است خدا ازسرتون نگذره که این به فکر دزدی ازمردم هستین

  9. حسین می گوید

    مبلغ استفاده بنده از تلفن ۱۸۰۰تومان بوده ولی قابل پرداخت شده ۲۹۷۰۰تومان فقط ۲۵۰۰۰تومان هزینه مشاغل زده ۲۴۰۰عوارض ۱۰۰۰تومن اشتراک و…..
    مخابرات چند سال پیش یه ماهی ۲هزار تومن توپاچه ملت کرد حالا هم شده این زنگ زدم ۱۱۸ میگم تلفن و ادرس فلان مغازه را میخوام (مغازه خودم) دقیقا آدرس و تلفن همکارم را اعلام کرد ولی پولشو از من میگیره.

  10. بهمن می گوید

    شورشو دیگه در آوردن مسابقه گذاشتن سر خالی جیب ملت

نظرات بسته شده است.