مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سواد رسانه ای یکی از اولویتهای روابط عمومیها باشد.

[box] مخابرات ما – به دلیل رشد و توسعه ابزارهای نوین جهانی از قبیل اینترنت، ماهواره و گروههای اجتماعی مجازی امروز حبس اطلاعات معنایی ندارد[/box]

مخابرات ما (محمد – راهنمای سفر من) – وضعیت گردش اطلاعات به گونه ای است که در سریعترین زمان ممکن به وسیله یک تلفن همراه کمتر از چند صدم ثانبه اخبار و اطلاعات هر منطقه به اقصی نقاط جهان مخابره می شود.
به همین دلیل لازم است تا روابط عمومیها با به روز کردن خود از فضای موجود برای ارائه خدمات سازمانهای خود و معرفی کارکردهای سازمانی استفاده لازم را انجام دهند.
ارتباطات یک روز نیست بلکه یک جریان ، تفکر و یا پدیده است . امروز ارتباطات نقش بسیار مهمی در زندگی همه دارد.
روزگاری بستر ارتباطات بسیار محدود بود و رسانه ها و روزنامه ها اندک بودند که امروز با آمدن اینترنت و گروه های اجتماعی بخش ارتباطات گسترده شده و جایگاه ویژه ای در زندگی مردم پیدا کرده است.
با وجود اهمیت نقش روابط عمومی ها در ادارات اما اغلب روابط عمومی ها توسط مدیران سازمانها به درستی دیده نمی شوند و حتی در پستوها پنهان می شوند.
محسن بهاروند مدیر خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خوزستان افزود: ابتدا مدیران باید به ارتباطات و رسانه ها اعتقاد پیدا کنند تا در ادامه بتوانند مدیران و کارمندان خوبی برای روابط عمومیها انتخاب کنند.
در یک فرهنگ غلط اداری نقش اصلی روابط عمومی ها در سازمانها فراموش شده و اغلب روابط عمومیها نقش تشریفات را اجرا می کنند.
در بخش روابط عمومی نقش کارمند عادی از کارمند رسانه ای جداست و اگر قرار است اطلاعات یک مجموعه منتقل شود باید توسط کارمند رسانه ای انجام گیرد.
وی به ضرورت ارتباط روابط عمومیها با رسانه ها اشاره کرد و گفت: بهترین راه معرفی امور هر سازمان تنها با تعامل روابط عمومیها با رسانه ها امکان پذیر است.
تقابل روابط عمومیها با رسانها آفت کار روابط عمومی ها است و روابط عمومیها باید بجای تقابل با رسانه تعامل با آن را برگزینند.
وی یکی دیگر از آفتهای کار روابط عمومیها با رسانها را بمباران خبری رسانه ها ذکر کرد و گفت: رسانه ها از اینکه روزانه باید از طرف برخی روابط عمومیها دریافت کننده حجم وسیعی از اخبار کم ارزش آنان باشند نگران هستند و از این موضوع بیزار هستند.
وی گفت: روابط عمومیها اجازه دهند رسانه ها خود به تولید اخبار و گزارشهای مورد نظر بپردازند و در تکمیل اطلاعاتشان به آنان کمک کنند .
روابط عمومیها نباید به رسانه ها القا کنند که بیشتر از آن ها مسائل را اشراف دارند و هیچگاه برای تکمیل اطلاعات آنان مانع ارتباطشان با مدیران و یا مجموعه نشوند.
آشنایی مدیران روابط عمومی با بیانیه های رسانه ای یک کار مهم است زیرا بین تکذیبیه با اصلاحیه و یا توضیح بسیار متفاوت است و گاهی مدیران روابط عمومی این مسائل را با هم اشتباه می گیرند.
در مواردی که اتفاقاتی در استان می افتد مدیران و روابط عمویها خود را از دسترس خارج نکنند زیرا رسانه ها منتظر آنان نمی ماند و ممکن است برای تکمیل اطلاعات خود از منابع دیگر استفاده کنند.
رسانه ها نیاز به بانک اطلاعاتی شرکت ها و سازمان ها دارند تا در موقع ضروری از آن به عنوان سابقه و تاریخچه خبر استفاده کنند.
در ادامه این مراسم مدیر عامل شرکت مخابرات استان خوزستان بیان کرد: شعار امسال روز جهانی ارتباطات ‘ کلان داده ها’ است که ایران برای نخستین بار در سطح خاورمیانه بحث اینترنت اشیا را مطرح کرده است و قرار است که در این زمینه کار کند.

***

772530cookie-checkسواد رسانه ای یکی از اولویتهای روابط عمومیها باشد.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
1 نظر
  1. بهمن می گوید

    با بخشنامه و “باید ” و”باشد” جبران طبقه بندی مشاغل نمی شود، وقتی شخص آموزش لازم را ندیده وتجربه نداره، میشه روابطِ خصوصی.

نظرات بسته شده است.