مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

توسعه فضای مجازی بدون توسعه افتا ناممکن است

[box] مخابرات ما – قائم مقام مرکز ملی فضای مجازی کشور گفت: بدون توسعه افتا (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات و ارتباطات) توسعه فضای مجازی ممکن نیست. [/box]

مخابرات ما(محمد – ایرنا) – امروز شاهد این هستیم که مردم در فضای مجازی زندگی می کنند و به کسب و کار و ارتباطات خانوادگی و اجتماعی می پردازند، لذا این فضا تنها فضای فنی و فناورانه نیست و به یک فضای اجتماعی تبدیل شده است.
جعفری گفت: امکانات و مزایای این فضا موجب شده مردم مشتاقانه وارد این فضا شوند و جریان بیرونی که این حرکت را در جوامع شکل می دهد سعی دارد که مرزهای جغرافیایی را از بین ببرد و جوامع درونی نیز کسب و کارهای مختلف را شکل دهد.
وی اظهار کرد: اقتصاد فضای مجازی امروز مبتنی بر دانایی است و اقتصادهای سنتی را پشت سر گذاشته و در عین حالی که فرصت هایی را برای جامعه فراهم می کند چالش هایی را برای جامعه ایجاد می کند.
قائم مقام مرکز ملی فضای مجازی کشور افزود: این جامعه یک جامعه شیشه ای است و حریم خصوصی افراد می تواند در این فضا دستخوش حملاتی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه بازی های شبکه ای در این فضا در حال شکل گیری است، ادامه داد: این بازی ها با استقبال گسترده ای در سطح کشورهای مختلف مواجه است که به وسیله آن می توان جوامع را روان سنجی و روان سازی کنند.
جعفری با تاکید بر اینکه نباید از چالش های فضای مجازی غافل شد، اضافه کرد: حاکمیت ها و دولت ها مکلف هستند تا امنیت مردم را در جامعه تامین کنند و امنیت فضای مجازی نیز در دولت تدبیر و امید مورد توجه است.

***

774230cookie-checkتوسعه فضای مجازی بدون توسعه افتا ناممکن است

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.