مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گزارشی از مشهد, تجمع کارگران شبکه مخابرات.

[box]مخابرات ما- از همه شما خواهش میکنم به ما اجازه بدهید در بخش خبرها, فقط به بازتاب دیده ها و شنیده ها بپردازیم.شعار دادن های ما چیزی را برای شما تغییر نخواهد داد… اما در اینجا, آفتاب شنبه که برآمد, همه باید تصمیم خود را گرفته باشند.امیدوارم آگاهانه باشد.(سردبیر)[/box]

نویسنده: نادری80

مخابرات ما – تجمع بخشی از  نیروهای شبکه در مشهد, حرکتی که روز به روز به سامان رساندنش سخت تر, و بسیار پیچیده تر می شود.

از آخرین روزهای ماه مبارک رمضان در جلوی شرکت مخابرات در منطقه خراسان رضوی نیروهای شبکه جمع شدند. (من هرگز نمی خواهم نام تجمع و تحصن روی آن بگذارم تا همه چیز امنیتی شود)

آنان درخواستهایی مطرح کردند با این عنوان که طرح طبقه بندی مشاغل اجرا شود و طرح حجمی از روی نام شبکه برداشته شود.این حرفها تکرار شد تا اینکه روز گذشته خبر رسید حرفهایی مثل  قرارداد مستقیم با مخابرات به حرفهای قبلی اضافه شده است. اما از خود کارگران چیزی نشنیده ام.

این اتفاق روزها ادامه یافت تا به امروز رسید.فکر میکنم حدود ده روز طول کشیده باشد.

این بار با دفعات قبلی تفاوت در این است که پیمانکاران برای جلوگیزی از ضرر و زیانشان کاملا فعال وارد صحنه شده اند بطوریکه مخابرات کاملا جدا از سیاست ها و تنش های موجود است.شرکت شسکام و سهند شرق پیمانکاران شبکه در سه منطقه مشهد هستند.

تفاوت دیگر این است که مراکز و مجامع دیگر نیز بطور کامل وارد ماجرا شده اند و بدنیال حل آن می باشند از جمله اداره کار و … اما تمام بخش ها از جمله اداره کار, همه روی ادامه روند بر اساس قانون تاکید میکنند. شرایط ویژه کشور باعث شده است همه بخواهند این موضوع سریعتر حل شود.اما  هر چند که بخشی از کارگران تا ساعت 11 5 شنبه  به سر کار خود برگشتند اما گروه بیشتری تجمع را ادامه دادند.

لذا در نظر افراد تصمیم گیر در شهر که همیشه با کارگران در ارتباط می باشند, تصمیم کارگران درست جلوه نمی کند.

روز یکشنبه گذشته جلسه ای بین طرف های موثر برگزار می شود که در پایان جلسه به کارگران پیشنهاد می شود سر کار خود برگردند و به اداره کار اجازه بدهند از مسیر خودش درخواست کارگران را دنبال کند.معاونت های اداره کار واقعا قعال رفتار کرده اند.

اما بخشی از کارگران بر خواسته قبلی خود تاکید کردند و همچنان جلوی مخابرات جمع شدند.تا روز چهارشنبه که وقتی از مخابرات کاملا نا امید شدند  به اداره کار رفتند.یعنی دیروز و امروز جلوی اداره کار بوده اند. آنان می گویند تا چهارشنبه جلوی شرکت بودیم اما هیچ حرکتی از سوی مخابرات ندیدیم.

کارگران از این موضوع عصبانی بودند و این پاسخگویی را حق خود میدانستند. مخابرات نیز مثل همیشه این نیروها را افراد شرکتهای پیمانکاری میداند.

کاش روزی سردبیر اجازه دهد برخی حواشی کار را ذکر کنم تا همه کاملا هوشیار باشند و بدانند بین شعار اولیه و راه رسیدن به شعار اگر هماهنگی و تیزهوشی نباشد شرایط دشواری پیش می آید..اما سردبیر تاکید کرده باز شدن مسائل دقیقا به ضرر خواستگاههای کارگری است و شبهه ایجاد کند ما هم میپذیریم و به این تجربه احترام میگذاریم. بهر حال بخشی از کارگران سر کار خود نمی روند اما پیمانکاران قدم به قدم بر اساس طرح پیش بینی شده خود عمل میکنند.کاری که دفعات قبلی نشد.

پیمانکاران ترک کار تمامی کارگران را از همان روز اول, به اداره کار اعلام کرده اند.این کارگران چنانچه تا روز چهارشنبه گذشته سر کار خود حاضر نمی شدند از کار خود اخراج  شده منظور می شوند  و از آنجا که ترک کار کرده اند از بیمه بیکاری نیز نمی توانند استفاده کنند.

گذشته از این, گفته می شود  برای تعدادی اندک از افراد , نامه جدا شدن از کار به اداره کار فرستاده شده است لذا برگشت آنان به این راحتی امکان پذیر نیست.اما برای کسانی که نامه های مبنی بر اخراج به اداره کار فرستاده نشده است تا شنبه فرصت داده شده تا به کارگاه خود برگردند. این افراد  نیز اگر تا شنبه برنگردند همین وضعیت را خواهند داشت یعنی با دریافت نامه  رابطه کاریشان با شرکت پیمانکاری قطع می شود.چیزی که اداره کار بارها پیش بینی کرده و به کارگران از قبل گفته بود.

طبیعی است که پیمانکاران با کارگرانی که حاضر بکار بوده اند و همچنین افرادی که از بیرون آورده اند کارهای روزمره را انجام میدهند. البته مسائل ریز و بسیار مهمی در این میان وجود دارد مواردی مثل خرابی های غیر متعارف, نبود کلیدهای کافو و ابزارهای کار در محل کار, رفتار تند با کسانی که کار می کردند و سر کار خود مانده اند از سوی کارگران و … از نظر قانونی حائز اهمیت بوده است.

 

امروز 5 شنبه , باز هم اداره کار به کارگران پیشنهاد کرده است سر کار خود برگردند و به آنان اجازه بدهند از مجرای قانونی خواسته هایشان را دنبال کنند.  این حرفهای خود را  آنقدر تکرار کرده اند که دیگر فکر میکنند کارگران به حرفهای آنان کم توجه شده اند.

شرایط روز به روز پیچیده تر می شود.

اگر تا دیروز امکان برگشت همه کارکنان تجمع به سر کار  ممکن بود, امروز دیگر این امکان وجود ندارد….

شنیده ها می گوید پیمانکاران از روز شنبه , اطلاعیه های استخدام کارگر جدید را منتشر خواهند کرد و پس از آن دیگر امکان بازگشت هیچکس وجود نخواهد داشت.

******

پی نوشت نویسنده : بعنوان کسی که نویسنده خبری سایت است, خبرم را نوشتم.اما بعنوان یک مخابراتی صبح امروز از سردبیر خواستم هر کاری که می تواند برای کمک به اتمام داستان بکند. همه چیز به مویی بند است که زندگی تعدادی کارگر را که به این درآمد احتیاج دارند مختل خواهد کرد. بدون تعارف واقعا چنین  خواهد شد … با نامه هایی که به اداره کار نوشته شده است باز کردن گره این کار بسیار سخت شده …

دیگرانی که گمان می کنند با شعار می توان شرایط گذشته را تکرار کرد واقعا در اشتباه هستند.من فقط نگرانم…. همین.

 

785660cookie-checkگزارشی از مشهد, تجمع کارگران شبکه مخابرات.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
11 نظرات
  1. اشنا می گوید

    تبعیض در نهادهای دولتی غیرعادلانه است/ دولت موظف است «شرکتی‌های مخابرات» را تعیین تکلیف کند

    ایلنا: رئیس پیشین کمیسیون اجتماعی مجلس از تعیین تکلیف کارکنان شرکتی مخابرات به عنوان یک الزام یاد کرد.

    ادامه اعتراضات شرکتی‌های مخابرات در استان‌های مختلف
    کمیسیون اجتماعی مجلس از تعیین تکلیف کارکنان شرکتی مخابرات به عنوان یک الزام یاد کرد.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      آشنا جان
      400 تا کپی پیست کردی؟
      چرا اینقده زحکت بخودت دادی خب؟
      یه کپی پیست هم کافی بود!

  2. احسان می گوید

    خیلی جالبه مخابرات وپیمانکاران اصلا اعتنایی به بخشنامه ها وابلاغیه های اداره کار ندارند و نامه ترک کار به اداره کار می فرستند آیا قرارداد هم فرستاده اند!!!!!

  3. یک همکار می گوید

    چند روز این دوستان کار نکردند خبرش تا بی بی سی رفت . همین افرادی که به قول اقای دکتر از بنده مخابرات نیستن . حالا بیاید یک ماه مدیران مخابرات کار نکنند اعتصاب کنند ببینیم اصلا خللی به امور مخابرات وارد میشه که همیشه خودشونا برتر می دونند

  4. جعفر از همدان می گوید

    با سلام
    دوست عزیزی که این خبر رو نوشتی لطف کن یکبار دیگه متن خودت رو مرور کن
    شما صراحتا و کاملا از مخابرات دفاع قاطع کردی و هیچ حقی به کارگران ندادی که این خودش خلاف انسانیته
    البته میدونم که این متن منتشر نمیشه ولی خبرهاتون رو طوری بنویسید که اون دنیا بتونید جواب بدید
    حرف حق رو بنویسید حالا چه حق از جانب مخابرات باشه چه کارگران

  5. م ن می گوید

    سلام
    آنچه به نظر می رسد تجمع کارگران را همه مسئولین به عنوان تجمع غیر قانونی اعلام نمودندو عدم حضورشان در کارگاه زمینه اخراج قانونی توسط خودشان رغم خواهد خورد و با توجه به اینکه تعداد زیادی از این کارگران به واسطه کارشان درآمد جانبی خوبی دارند( سیم کشی داخلی، رفع خرابی اینترنت و همکاری با پپ ها و …) و با از دست دادن کار مخابرات کارهای دیگرشان را هم از دست خواهند داد و هم بیمه بیکاری لذا کارگران باید تصمیم درست و قانونی را بگیرند که بعدا موجب پشیمانی نشود

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      حرف اولتون درسته در میان خبرها هم هست

    2. علی شیراز می گوید

      همکار عزیز تو که اون بالا بالا نشستی دستور میدی یک ساعت همراه همکار شبکه بیرون بیا هیچ کاری هم نمیخوادبکنی فقط همراهی باش ببین گرما یاسرما چه برسرت میاد پس دستور نده خواهشا ……..ماحقمان اون دنیا میگیریم اون دنیایی وجود داره منتظر باش که جلوتان میگیریم.دیرزود داره ولی منتظریم….یاعلی

  6. علی می گوید

    شما هرچی زور در بازو داری بزار جهت جلوگیری حرکت این کارگران . اخوی شما کارگری یا هیت مدیره مخابرات

  7. شرکتی می گوید

    سر همه همکاران شبکه بلند و تنشان سلامت. بیشترین حجم کار مخابرات رو دوش همین گروهه. تو گرمای تابستون و سرمای زمستون تو فضای بیرون کار میکنند. مدیران قدری خجالت بکشند به فرض که کارگر جدید استخدام کنین مشکل همونه که هست.

    1. علی شیراز می گوید

      واقعا واقعا متاسفم آ خه اون کارگریکه ازبیرون میارید به نظر شما جای همکارمان که 15سال سابقه داره پرمیکنه ….چون از حقش دفاع میکنه گناه کرده خوب که نشدید رئیس جمهور….

نظرات بسته شده است.