جدول وضعیت شکایت مردم از کم فروشی اپراتورها در سال 95 اعلام شد/مخابرات ایران رتبه اول کمفروشی
[box] مخابرات ما – سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جدول تعداد شکایات درج شده در سامانه ۱۹۵ به تفکیک اپراتورهای همراه و ثابت در خصوص کم فروشی اینترنت در سال 95 را اعلام کرد. [/box]
مخابرات ما (محمد – خبرآنلان) – حسین فلاح جوشقانی گفت: حدود ۳/۹ درصد از مجموع شکایتهای ثبت شده در سامانه ۱۹۵ در سال ۹۵ در حوزه تلفن همراه و ۸/۷ درصد در حوزه ثابت و به طور میانگین در هر دو حوزه حدود ۷ درصد مربوط به ارائه خدمات اینترنت بوده و در چهار بخش تحویل ترافیک کمتر از مقدار فروخته شده، تحویل سرعت کمتر از قرارداد، گرانفروشی و تعرفه خدمات در این سامانه ثبت شده است.
وی با اشاره به اینکه تمامی شکایات ثبت شده در سامانه به صورت دقیق بررسی و پاسخ لازم ارائه شده است، افزود: با وجود اینکه ۷ درصد از شکایتهای ثبت شده مربوط به کمفروشی در خدمات اینترنت است با این حال این تعداد شکایات نیز زیاد بوده و حائز اهمیت بوده و باید در کنار نظارت جدی رگولاتوری، اطلاعرسانی کافی درباره استفاده از خدمات این حوزه و روشهای جلوگیری از سوء استفادههای احتمالی، از سوی اپراتورها به مردم ارایه شود.
فلاح جوشقانی تصریح کرد: ساماندهی وضعیت فروش بستههای اینترنتی و کمفروشی خدمات، تدوین نظام تعرفهای مناسب برای خدمات ثابت، تدوین ضوابط لازم برای حمایت از OTTها و اپلیکیشنها و ساماندهی دکلها از اولویتهای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در دستور کار رگولاتوری نیز قرار گرفته است.
سرپرست رگولاتوری از ارائه آمار شکایات مربوط به ۵ ماهه سال ۹۶ در روزهای آتی خبر داد.
جدول تعداد شکایات درج شده در سامانه ۱۹۵ به تفکیک اپراتورهائی که بیش از ۲۰ شکایت در مورد کم فروشی در خدمات اینترنت داشتهاند در ذیل آمده است:
درصد شکایات مربوط به کم فروشی خدمات اینترنت همراه در سال ۱۳۹۵ به کل شکایات ثبت شده
در سامانه پاسخگوئی ۱۹۵
ردیف | اپراتور | تعداد کل
شکایات |
مربوط به کم فروشی اینترنت |
درصد شکایات کم فروشی اینترنت به کل شکایات |
۱ | رایتل | ۷۰۰ | ۳۳ | ۴/۷ |
۲ | شرکت ارتباطات سیار | ۵۹۳۳ | ۲۳۶ | ۳/۹ |
۳ | ایرانسل | ۴۶۵۴ | ۱۷۳ | ۳/۷ |
جمع کل | ۱۱۲۸۷ | ۴۴۲ | ۳/۹ |
درصد شکایات مربوط به کم فروشی خدمات اینترنت ثابت در سال ۱۳۹۵ به کل شکایات ثبت شده
در سامانه پاسخگوئی ۱۹۵
ردیف | اپراتور | تعداد کل
شکایات |
مربوط به کم فروشی اینترنت | درصد شکایات کم فروشی اینترنت به کل شکایات | |
۱ | مبین نت | ۱۸۲ | ۴۱ | ۲۲/۵ | |
۲ | آریا رسانه تدبیر (شاتل) | ۱۰۹۰ | ۱۸۰ | ۱۶/۵ | |
۳ | انتقال دادههای رهام داتک | ۱۹۹ | ۳۰ | ۱۵ | |
۴ | شرکت انتقال دادههای ندا گستر صبا | ۶۱۶ | ۸۲ | ۱۳/۳ | |
۵ | حلما گستر خاورمیانه | ۱۸۱ | ۲۲ | ۱۲/۱ | |
۶ | داده گستر عصر نوین | ۷۳۰ | ۸۹ | ۱۲/۱ | |
۷ | شرکت مخابرات ایران | ۹۷۸۴ | ۸۶۵ | ۸/۸ | |
۸ | شرکت پارسان لین | ۱۳۸۳ | ۱۰۵ | ۷/۵ | |
۹ | آسیاتک | ۴۱۸۳ | ۳۰۲ | ۷/۲ | |
۱۰ | پیشگامان توسعه ارتباطات | ۵۷۴ | ۳۸ | ۶/۶ | |
۱۱ | دادهپردازی فنآوا | ۱۵۸۲ | ۴۳ | ۲/۷ | |
جمع کل | ۲۰۵۰۴ | ۱۷۹۷ | ۸/۷ | ||
***
“حجم خواری و کم فروشی اینترنت”
آقای وزیر ارتباطات، آقایان دولت و مجلس، ادعای حق الناس و احقاق حقوق مردم رو دارید؟ از خواب ناز بیدار بشید و یک قلم “حجم خواری و کم فروشی اینترنت” رو سر و سامان بدید. البته از شریک دزد و رفیق غافله هیچ توقعی نیست و واگذارتون به خدا. به قرآن قسم حتی یک ریال از پولی که سر سفره هاتون می برید حلال نیست، نون دزدیه، دزدی، همه مردم ایران از این دزدی باخبر هستند و شما خودتونو به خواب زدید چون منافع شخصیتون در این هست.
“حجم خواری و کم فروشی اینترنت”
“حجم خواری و کم فروشی اینترنت”
“حجم خواری و کم فروشی اینترنت”
متاسفانه سایتی که خود مخابراتی است عنوان منفی در مورد مخابرات می زند و آن هم اشتباه. تعداد شکایات به تنهایی مهم نیست، مثال زیر را در نظر بگیرید
یک شرکت 1000 مشترک دارد و 100 نفر شکایت کرده اند.
شرکت دیگر 2000 مشترک دارد و 110 نفر شکایت کرده اند.
مشخص است که وضعیت شرکت اول به مراتب خرابتر می باشد با توجه به تعداد کل مشتریان و همانگونه که می دانید تعداد مشترکین مخابرات نسبت به شرکتهای دیگر قابل مقایسه نیست و مشتریان بسیار بیشتری دارد.
در واقع درصد شکایات کم فروشی اینترنت به کل مشترکین آن شرکت بسیار مناسبتر می بود.
سلام
این شکایات مربوط به کسانی است که سامانه 195 را می شناسند 95 درصد استفاده کنندهها هم 195 را نمی شناسند و نمی دانند چطور باید شکایت کنند و با مراجعه حضوری ابراز نارضایتی می کنند و میروند پس با یک حساب سرانگشتی نتیجه می گیریم که مشترکان از اینترنت ( همه شرکت ها ) علی الخصوص مخابرات راضی نیستند .
اگه در سایت ADSL مخابرات و دیگر شرکت ها نظر سنجی کسانی که تخلیه می کنند و دیگه برنمی گردند را بررسی کنید متوجه مشکلات کاربران خواهید شد .
احسنت