مدیر عامل رایانه کمک، معترض به مخابرات!
[box] مخابرات ما – سوء مدیریت در مخابرات باعث شده تا کسب و کارهای این حوزه به کما بروند به نحوی که بی قانونی مخابرات باعث فرار سرمایه گذاران از این حوزه شده است. [/box]
مخابرات ما (محمد – الف ) – پاشا ناصرآبادی مدیرعامل رایانه کمک گفت: سوء مدیریت در مخابرات باعث شده تا کسب و کارهای این حوزه به کما بروند به نحوی که بی قانونی مخابرات باعث فرار سرمایه گذاران از این حوزه شده است.
وی با بیان این مطلب گفت: شرکت مخابرات با قطع عمدی دسترسی عمومی به شماره های 909907 اصرار دارد تا قانون را نقض کرده و مدام برای کسب و کارهای دیگر سنگ اندازی کند و گویی کسب و کارهای نوین باید خودشان را با ذهنیت مدیران بازنشسته مخابرات هماهنگ کنند!
ناصرآبادی ضمن اشاره به تلاش های مخابرات برای جایگزین کردن سر شماره 7070 به جای 909907 تاکید کرد: در زمان واگذاری شرکت مخابرات به بخش خصوصی، تعهداتی از مالکان جدید آن اخذ شده که بر اساس آن باید حقوق سایر فعالان اقتصادی و مردم را به ویژه در خصوص خدمات انحصاری تحت اختیار مخابرات رعایت کنند. این در حالی است که مخابرات ابتدایی ترین تعهداتش را هم رعایت نکرده و نمونه اش این است که هیچ نسخه ای از قرارداد تلفن ثابت را به مردم نداده است.
وی گفت: مدیرعامل مخابرات به جای عذرخواهی از 2000 شرکت فعال در بستر شبکه هوشمند سراسری که بر روی کسب و کارهای مبتنی بر شماره های 909907 سرمایه گذاری کرده اند ولی به سلیقه مخابرات کسب و کارشان تعطیل است، با فرافکنی از وجود دستور قضایی برای قطع سراسری شبکه هوشمند سخن می گوید! ولی بنده صراحتاً عرض می کنم که ایشان یا خبر ندارند و یا دروغ می گویند و گرنه قانون مداری مخابرات کم سابقه است و به عنوان مثال چرا دستور سازمان تنظیم مقررات دایر بر وصل فوری شماره های 909907 را اجرا نمی کنند؟
وی گفت: دستور قضایی مورد استناد مخابرات ناظر بر تخلفات خود مخابرات است و ربطی به شرکت های ارائه دهنده خدمات IN ندارد و کاملاً مربوط به عدم رعایت تعهدات پروانه در خصوص حقوق مشترکین و عقد قرارداد با مردم است که این هم موضوع جدیدی نیست و مخابرات سالهاست که به حقوق مردم بی اعتنایی می کند!
ناصرآبادی با بیان این مطلب افزود: هیچ مقام قضایی نمی تواند راساً دستور قطع عمومی سرویس های مخابراتی کشور را صادر کند و این موضوع در پروانه مخابرات هم تاکید شده و تنها مراجع صلاحیت دار برای صدور دستور قطع عمومی سرویس های مخابراتی شورای عالی امنیت ملی و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستند که هیچ یک از این مراجع دستوری مبنی بر قطع عمومی سرویس صادر نکرده اند.
وی ادامه داد: ادعای شرکت مخابرات به اندازه ای غلط است که برای باور کردن آن باید اصول و مبانی علم حقوق را نادیده گرفت وگرنه کدام مرجع قضایی می تواند بر علیه اشخاصی حکم صادر کند که اساساً طرف دعوی قرار نگرفته و شاکی نداشته اند و به دادرسی هم دعوت نشده اند؟!
اینکه مخابرات می گوید یک شرکتی تخلف کرده و ما کل سرویس را قطع کرده ایم؛ مانند این است که بگوید چون یک نفر مزاحم تلفنی شده بود ما کل شبکه ارتباطی کشور را قطع کردیم که چنین رفتاری حکایت از عمق ناآشنایی مدیران مخابرات با کسب و کارهای ارتباط محور دارد.
ناصرآبادی گفت: امیدوارم که دستگاه های نظارتی به موضوع ورود کرده و از حیثیت قوه قضائیه دفاع کنند و اجازه ندهند که با سوء استفاده از نام این دستگاه تخلفاتی به این بزرگی انجام شود.
وی با انتقاد از اهمال سازمان تنظیم مقررات در مواجهه با تخلفات اپراتور ها گفت امیدوارم که در دولت دوازدهم تقویت رگولاتوری در اولویت برنامه های جهرمی و وزارت ارتباطات قرار گیرد و شاهد قاطعیت رگولاتور در برخورد با تخلفات اینچنینی باشیم.
ناصرآبادی در خصوص قبض 15 میلیونی هم گفت: وقتی مخابرات نمی تواند از کسب و کار خود مراقبت کند چرا فعالیت های قانونی سایرین را مورد هجوم قرار می دهد؟ اینکه مدیران مخابرات از شرکت زیرساخت توقع صورتحساب آنلاین را داشته باشند، اساساً توقعی غیر فنی و غیر کارشناسی است چون کنترل تماس قبل و بعد از ورود به سوئیچ زیرساخت در اختیار اپراتور است همانطور که در همراه اول و ایرانسل چنین است و نباید سایرین جوابگوی ناتوانی یا کاهلی مخابرات در اعمال صورتحساب مشترکین این اپراتور باشند.
وی گفت: اتفاقاً قبض 15 میلیونی مورد اشاره مدیران مخابرات کاملاً حکایت از سوء مدیریت در این شرکت دارد که متاسفانه می بینیم با فرافکنی می خواهند از پذیرش مسئولیت های خود شانه خالی کنند و با انحراف موضوع سایرین را مقصر جلوه دهند.
ناصرآبادی گفت: شرکت های IN شکایت خود را هم به سازمان تنظیم مقررات و هم به شورای رقابت تسلیم کرده اند و امیدواریم که با ورود فوری سازمان تنظیم مقررات و شورای رقابت به موضوع، مخابرات برای همیشه دست از رفتارهای سلیقه ای و خلاف قانون برداشته و به حقوق سایر کسب و کارها احترام بگذارد.
***
با سلام
این شرکتها نه سوییچ درست و حسابی دارن و نه برنامه اکانتینگ درستی هر طور که دوست داشتن محاسبه میکردن هر چقدر که دوست دارن مردم رو پوست میکنن این کاری که مخابرات کرده بهترین و تنها راه چاره برای جلوگیری از دریافت هزینه های گزاف IN کشوری و استانی بود.
من از این آقا درخواست می کنم یکروز بیاد بشینه در واحد آبونمان ، ببینه مردم چی میگن؟
متاسفانه اکثر کسانی که با این شماره ها تماس میگیرند از مبلغ تماسشان اطلاع ندارند و یا خردسالانی هستند که گول تبلیغات تلویزیون را خورده اند . تقریبا تمامی این افراد از قبض پرداختی خود ناراضی می باشند و همه یک کلام می گویند این دزدی از جیب مردم است.
در این بین چند سوال مطرح میشود:
چه کار کارشناسی برای این خدمات انجام شده که نرخ های 2 هزار تومانی به ازاء هر دقیقه مکالمه از مشترک میگیرند؟ ( 2000 تومان معادل 400 دقیقه مکالمه با تلفن شهری است یعنی معادل بیش از شش ساعت و نیم!!!!!!!!!!!)
واقعا برای این مبلغ چه خدماتی ارائه می دهند آیا شنیدن یک جک بی مزه به قیمت 20 هزار تومان ارزش دارد ؟ چه کسی متولی نرخ گذاری برای این خدمات میباشد؟ آیا سازمان تنظیم مقرارت و رگولاتوری هیچ به محتوای ارائه شده توسط این شرکتها توجه کرده است آیا واقعا خدماتی که ارائه میدهند این ارزش این مبلغ را دارد؟
ببخشید 2000 تومان معادل 666دقیقه مکالمه درون استانی یا 11 ساعت مکالمه هست
انسداد کلی شماره های شبکه هوشمند کشوری (اصطلاحا IN ) و ایجاد امکان ارتباط به در خواست مشترک , کار کاملا منطقی و اصولی بود که متاسفانه خیلی خیلی دیر انجام شد و خانواده های بسیار زیادی به خاطر ناآگاهی فرزندان کوچک خود و تبلیغات تلویزیونی بسیار گسترده و فریبنده این سرویس دهنده ها خسارتهای مالی زیادی دیدند که گاها این قبوض مبالغ بالا باعث درگیری و مشکلاتی در خانواده ها میشد و خود من به عنوان کسی که باید جوابگوی مشترکین معترض باشم هر دوره بعد از صدور قبض شاید بیش از هزار مورد اعتراض مشترکین را پاسخ می دادم و متاسفانه پاسخ ها هم قانع کننده نبود و مورد قبول مشترک واقع نمی شد . چندین بار از طریق بازرسی بصورت کتبی و تلفنی خواستار انسداد و اطلاع رسانی دقیق در مورد این شماره ها شدم و خوشحالم که بالاخره این اتفاق افتاد . شاید تا حدودی از مشکلات مردم در رابطه با این شماره ها و مشکلات خود ساخته برای مخابرات و صدور قبضهای گاها میلیونی کاسته شود .پس طبیعی است که این سرویس دهنده ها که فقط از این گذر سهم سهل الوصول تبلیغی خودشان را دریافت می کردند و هیچ دردسری در ارتباط با مشکل مردم نداشتند معترض باشند.
با سلام وعرض ادب
اینکه اقای ناصر اباد ی با احساس به مخابرات حمله کرده حق دارد.چون درامد کذایی که به جیبش میرفته قطع شده.بنده بعنوان کسی که دست اندر کار شکایات مردم هستم خدمتتان عرض کنم که ایشان اشک چشمه یک پدر با درامد کم را ندیده حق دارد که اینطوری ناراحت است .اقای ناصر ابادی با این قطع انجام شده هم از محل ۹۰۹ درامد خوبی داشته
با سلام
میدونید اصل موضوع چی بوده واین آقایون مدیر عامل های شرکتهایIN داغ کردن؟
موضوع این بود طبق قراردادی که مخابرات با این شرکتها داشته هر هزینه ای که مشترکین از روی این شمارهها انجام میدادن باید ابتدا توسط مخابرات به این شرکتها پرداخت می شده بعد مخابرات از مالکین این هزینه ها رل در یافت می کرده!!
حالا شما فرض کنید مشترکی (که واقعا وجود هم داشته) هزینه 15 ملیونی روی خطش بهخاطر همین شماره ها بیاد فکر می کنید پرداختش میکنه ؟؟؟
محاله میگه خط رونمی خوام اصلا قطعش کنید!! و میره به نام یکی دیگه از افراد فامیلش یه خطه دیگه میگیره!!
پس این هزینه ها واسه کی می مونه مخابرات!!!
من نمیدونم این قرارداد ترکمن چای رو کی نوشته!!!! از اینقرارداد ها تو مخابرات زیاده امیدوارم همش مسدود بشه!!
مهدی جان
راست میگی
البته الان که گفتی یادم اومد – قبلا فراموش کرده بودم
در قرارداد مخابرات یا INی ها همینطور بود.پول رو مخابرات چه بتونه بگیره چه نتونه، باید به این شرکتها بده!
برای ترغیب شرکتها به کار خوب بود، ولی دیگه قرار نبود طرف ها برن جیب مردم رو بزنن فاکتور صادر کنن!
مگر یک مشترک تجارت جهانی داره که 15 م تومن براش قبض بره؟
سو مدیریت که تو مخابرات زبانزد عامو خاص شده دیگه مدیران نالایق موجود بزرگترین اقتصادای دنیا رو هم از پا درمیارن
سلام
مگه حرف حساب جواب داره ؟
صــــــــــــــــــــــــحیح مـــــــــــــی فرمایند
داداش تند نرو
خیلی از مردم از این شماره 909 شاکی هستند و سر خیلی هاشون کلاه رفته بخاطر تعرفه های بالای شما که اعلام نمی کردید و بچه ها را گول می زدید
با سلام
فرمایشات اقای ناصر ابادی در مورد عدم توانایی مدیران بجا و قابل تامل است اما اینکه شماره های 909907 چگونه و چه بلایی سر مردم در می اورند هم قابل توجه و تامل است که این شماره های کذایی با عناوین مختلف پول های کلانی را از مردم می گیرند و بدون اطلاع رسانی کافی و اینکه چقدر هزینه انها می شود مردم بدون اطلاع از هزینه انها مجبورند هزینه های کلانی را بپردازند اگر راست میگویند ترتیبی اتخاذ کنند وقتی با ان شماره ها تماس گرفته می شود پیامی مبنی بر هزینه تماس با انها به محض ارتباط به مشترک اعلام شود و مشترک بداند با تماس با انها چه هزینه ای را متقبل خواهد شد ایشان هم چون مدیران خود شیفته مخابرات فقط شعار می دهند و چون منافع احتمالا نا مشروع عده ای به خطر افتاده به تکاپو افتاده است
حذف شماره های 909907 کار خیلی خوبی است چون اکثر مشترکین از جمله خانواده های کم در امد که بچه تماس می کیرد و مبالغ هنگفتی به وی می اید که می گویند این ها را قطع کنید بلاخره خیلی در گیریم