نحوه پرداخت پاداش در Hris.
[box]مخابرات ما – آخرین دست پخت معاونت نیروی انسانی پرداخت پاداش از طریق Hris است.[/box]
مخابرات ما- آنچه در اینجا می خوانید توسط معاونت توسعه نیروی انسانی منتشر شده است. در این مطلب نحوه پرداخت پاداش بهره وری کارکنان به خوبی توضیح داده شده است.
*****
نحوه پرداخت پاداش بهره وري كاركنان
” مقرر شده است منبعد پرداخت پاداش بهره وری کارکنان ، با در نظر گرفتن عملکرد کشور در شاخص های راهبردی کشوری و لحاظ کردن عملکرد منطقه در شاخصهای راهبردی و عملیاتی منطقه ، و بر اساس سیاست های زیر به کارکنان شاغل دائم و قراردادی دارای پست های سازمانی تخصیص یابد :
میزان پاداش تخصیص یافته به هر شخص از سه ماخذ محاسبه می گردد :
الف – 25% از محل عملکرد کشور در شاخص های راهبردی کشوری
ب – 25% از محل عملکرد منطقه در شاخص های راهبردی و عملیاتی منطقه یا حوزه در شرکت مخابرات ایران
ج – 50% از محل عملکرد فردی ثبت شده در سیستم HRIS
پاداش بهره وری به عنوان درصدی از حقوق استاندارد شده ، پس از کسر ایام مرخصی بدون حقوق ، غیبت ، کسر کار و مرخصی استعلاجی بیش از 3 مرتبه 3 روز (برای کارکنان عضو صندوق بازنشستگی 7 درصد) محاسبه می شود ؛ که حقوق استاندارد شده برای هر یک از سطوح شغلی در کل کشور به صورت میانگین حقوق مبنای ماهیانه برای هر سطح شغلی به تفکیک منطقه/شرکت محل خدمت کارکنان محاسبه و منظور می شود.
ضمناً شهدای گرانقدر و جانبازان محترم حالت اشتغال از سقف پاداش مربوط به سطح شغلی خود و با در نظر گرفتن عملکرد منطقه محل خدمت در شاخص های راهبردی و عملیاتی منطقه یا حوزه در شرکت مخابرات ایران بهره مند خواهند شد.
ضروری است کلیه همکاران گرامی توجه بفرمایند که منبعد صرفاً از نتایج تعیین شده در سیستم HRIS جهت پرداخت پاداش استفاده خواهد شد و همکاران فاقد امتیاز در زیر سیستم مدیریت عملکرد از پاداش مربوط به آن دوره محروم خواهند گردید . لذا ضروری است برای دوره اول سال 96 حداکثر تا تاریخ 96/6/15 برای کلیه کارکنان شاغل توسط سرپرست مستقیم آنان برنامه عملکردی تعیین شده و حداکثر تا تاریخ 96/7/10 ارزیابی شوند.
توجه : همکارانی که در محلی غیر از محل تعیین شده در ساختار مامور به خدمت می باشند ضروری است هماهنگی های لازم توسط سرپرست همکار مامور در محل اشتغال با سرپرست وی در محل خدمت مطابق ساختار سازمانی ، صورت گرفته و نهایتاً برای این همکاران توسط سرپرست آنان در محل خدمت (مطابق ساختار) تعیین برنامه های عملکردی و ارزیابی آن ها در زمان مقرر انجام شود.
با توجه به اهمیت اجرای صحیح مدیریت عملکرد کارکنان ، کلیه مدیران و سرپرستان شرکت مخابرات ایران و واحدهای تابعه ملزم میباشند در آغاز هر دوره برنامههای عملکردی مرتبط با زیرمجموعه خود را بر مبنای روش SMART، تعریف و در سیستم مدیریت عملکرد ثبت نمایند. برنامههای عملکردی تعریف شده بر مبنای روش SMART میبایست دارای خصوصیات زیر باشند:
واضح و شفاف باشند (Specific): این برنامهها میبایست به طور دقیق آنچه را که ارزیابی کننده به دنبال تحقق آن است، مشخص کنند.
قابل اندازهگیری باشند (Measurable): یعنی میبایست یک مرجع کیفی و یا کمی در خصوص برنامهها وجود داشته باشد تا بتوان میزان محقق شدن و یا نشدن آن ها را اندازهگیری نمود.
باید مورد توافق ارزیابی کننده (سرپرست) و ارزیابی شونده (افراد تحت سرپرستی) باشد (Agreed): یعنی ارزیابی کننده (سرپرست) میبایست با تک تک کارکنان زیر مجموعه خود جلسهای رو در رو را برگزار کرده و با آنها نسبت به آنچه از آنها انتظار میرود محقق سازند به توافق برسد . توافق مذکور یک توافق دو طرفه میباشد .
در زمان توافق در خصوص برنامههای عملکردی میبایست اطمینان حاصل نمود که برنامهها مرتبط با شغل کارمند بوده و در راستای استراتژی کلان شرکت و طرحهای موجود در بخش یا واحد کسب و کار تعریف شدهاند . هیچ برنامه عملکردی نباید بر مبنای هدف یا برنامهای که نیازی به تحقق آن نیست تعریف شود . سرپرست می تواند در قسمت توضیحات و مراحل اجرای برنامه مشخص کند چه منابع و مهارتهایی به منظور تحقق برنامههای عملکردی مورد نیاز بوده و به کارکنان زیر مجموعه خود در راستای کسب مهارتهای بیشتر و همچنین تامین منابع مورد نیاز کمک رساند.
واقعگرایانه باشند (Realistic): برنامهها باید در عین چالش انگیز بودن قابل دستیابی باشند .
در زمان تعریف برنامههای عملکردی سرپرست ارزیابی کننده می بایست کلیه مهارتها ، دانش و منابع مورد نیاز به منظور تحقق برنامهها را مد نظر قرار دهد.
مقید به زمان باشند (Timebound): برنامههای عملکردی میبایست زمانبندی مشخصی داشته و مهلت زمانی خاصی را برای انجام وظایف محوله مشخص نمایند، به این منظور تکمیل قسمت زمان بندی در زمان تعریف برنامه های عملکردی در زیرسیستم مدیریت عملکرد اجباری می باشد .
در صورتیکه ارزیابی کننده در زمان تعریف یک برنامه عملکردی به زمان بندی طولانی تری از مدت دوره نیاز دارد ، میتواند برنامه کلی را به برنامه های کوچک تر تقسیم کرده و مراحلی را که میبایست برای اجرای برنامه طی شود تا برنامه کلی محقق گردد را شناسایی نموده و پس از تخمین مدت زمان انجام این برنامه ها ، برای هر یک از مراحل در یک تاریخ خاص با ارزیابی شونده به توافق رسیده و سپس در سیستم ثبت نماید.
لازم به ذکر است که در خصوص روش مذکور کارگاه های آموزشی برای کلیه رابطین محترم مدیریت عملکرد در مناطق مخابراتی برگزار شده است و آموزش های لازم به این همکاران گرامی داده شده است . لذا در صورت نیاز به توضیح بیشتر یا ارائه مثال ، همکاران محترم در مناطق می توانند با ادارات/ واحدهای مدیریت عملکرد در منطقه تماس بگیرند.
در پایان از کلیه همکارانی که در دو سال گذشته با استفاده از سیستم HRIS و ارائه پیشنهادات سازنده به بهبود و توسعه این سیستم کمک کرده اند تشکر می گردد ، امیدواریم با استقرار کامل سیستم مدیریت عملکرد به بهبود عملکرد کلی شرکت و سودآوری آن کمک کنیم تا نهایتا کلیه همکاران خانواده مخابرات از منافع آن بهره مند گردند. ”
سلام همکاران عزیز استفاده نطراتتون ممنون