من غرفه مخابرات را در تله کام دیدم!
[box]مخابرات ما (سردبیر) – یکی از دوستان با من تماس گرفت.او گفت امروز در نمایشگاه بوده است.به درخواست من حاصل دیدارش را نوشت.از او تشکر میکنم.[/box]
نویسنده : بهشتی فر
[box]
باسلام و عرض ارادت
لازم دیدم گزارش مختصری از بازدید خود از تلکام در محل نمایشگاه بین المللی تهران را خدمتتان عرضه کنم.
نگاهی کلی
در بازدید از غرفه شرکت مخابرات ایران حضور پررنگ بخش تجاری نسبت به سالهای قبل مشهود بود.البته واحدهای زیر مجموعه از جمله کاراشاب، شسکام و … نیز حضور داشتند .
بنظر می رسید روابط عمومی شرکت مخابرات ایران نوآوری و خلاقیت خاصی عرضه نکرده بود تا موجب جذب بازدیدکنندگان شود.آن هم بازدید کنندگانی که از جلوی دهها غرفه متنوع عبور میکنند و در جلوی غرفه ای می ایستند که برایشان جذاب باشد.
دوستان مخابراتی و مدیران مناطق را در بخشهای مختلف نمایشگاه و در غرفه های متنوع می دیدی که به تماشا و بررسی مشغول بودند. علی الخصوص در غرفه مخابرات حضور این افراد پر رنگ تر بود.صد البته دیدار همکاران مخابراتی از سراسر کشور برایم خالی از لطف نبود. هنوز هم آن دوستی و صمیمیت در بین همکاران و مدیران مخصوصا مدیران مناطق وجود داشت و آن را حس میکردی .
.
غرفه های مختلفی را دیدم از جمله غرفه همراه اول ، ایرانسل ، رایتل ، مجموعه وزارت ارتباطات (سازمان تنظیم ، زیرساخت ، پست بانک و …).در این غرفه ها برخی فعالان حوزه ارتباطات و مخابرات را هم می توانستی ببینی.بهمین دلیل تفاوت برخورد همکاران را با یکدیگر و با مشتری را رصد کنی.
در حقیقت می خواهم به نوع برخورد این شرکتها با همکاران خودشان اشاره کنم.چیزی که کاملا مشهود بود تفاوت این شرکتها در ارزش گذاری به کارکنان و منابع انسانی خودشان و همچنین در بها دادن به دیگران بعنوان یک مشتری درس های خوبی به ما می داد.
طبق روال معمول ایرانسل و رایتل, سرویسهای متنوع و جذابی را معرفی می کردند و ضمن آن با مسابقات مختلف و برنامه های آموزشی بازدیدکنندگان را جذب می کردند و در غرفه خود نگه می داشتند.
همراه اول هم مسابقات و برنامه هایی را ترتیب داده بود که در سطح کیفیت و قابلیت ایرانسل و رایتل ( مخصوصا ایرانسل ) نبود . ایرانسل شلوغ ترین غرفه را به خود اختصاص داده بود .
.
جرا غرفه ایرانسل شلوغ بود؟
ایرانسل شلوغ ترین غرفه را به خود اختصاص داده بود .در هنگام ورود با خوشامدگویی و برخورد بسیارخوب و دوستانه کارکنان آن مواجه می شدی.این رفتار خوب و محترمانه وقتی صد چندان می شد که می فهمیدند مراجعه کننده از کارکنان شرکت خودشان است. از همین رفتار احساس می شد که برای کارکنان و نیروی انسانی خودشان ارزش زیادی قائل هستند.
من مخابراتی در غرفه های ایرانسل ، رایتل و مجموعه وزارت ارتباطات برخورد بسیار گرم وصمیمانه تر و بسیار شایسته تری نسبت به غرفه همراه اول و مخابرات ایران دیدم.
.
غرفه های مخابراتی
غرفه همراه اول که چنان بیگانه و خصمانه با مخابراتی ها برخورد می کرد که همکاران با اکراه از آنجا بازدید می کردند و رغبت نمی کردند در آن پا بگذارند . در غرفه شرکت مخابرات ایران با کمال خست برخورد می کردند. بگذریم که نسبت به بقیه غرفه ها هم آن چنان حرفی برای گفتن نداشتند ولی لااقل می توانستند حفظ ظاهر کرده و برخورد خوبی داشته باشند.
کارکنان روابط عمومی طوری رفتار می کردند که انگار می خواهند به سرعت از دستت خلاص شوند تا مبادا مجبور شود تعارف مختصری بکند.در این غرفه انگار قحطی آمده بود! لااقل جلوی بازدید کنندگان، رقبا و مردم عادی باید حفظ آبرو می شد.اما چنان با اخم از کنارت می گذشتند که خستگی به تن آدم می ماند.
متاسفانه بدلیل عدم حمایت مدیرعامل بخشهایی که متولی ارزش گذاری و احترام به کارکنان هستند وظیفه شان را کاملا فراموش کرده اند و عزت خویش را هم فدا کرده اند . روا نیست اینگونه کاسه گدایی به دست بگیرند و آبروی شرکت را به باد دهند . مشتری یک طرف قضیه است که بایستی به طرق مختلف او را جذب و نگهداری کرد ولی احترام و اهمیت دادن به کارکنان ارزشمند و مجموعه متخصص مخابراتی است که شرکت را معتبر می سازد.
[/box]
.
اینجا گزارش این دوست خوب ما از نمایشگاه پایان می یابد اما انگار حال و هوای نمایشگاه و نوع برخورد با همکاران او را بسیار آزرده است.بهمین دلیل در پایان نوشته اش می نویسد:
.
[box]
آقای مدیر عامل!
کسی که برای کارکنان خود ارزشی قائل نباشد چطورمی تواند مشتری را جذب کند؟ شاهراه موفقیت و رشد شرکت بر طرف کردن معضلات بسیار کنونی علی الخصوص در بخش منابع انسانی و حذف سیستم های ناکارامد و غیر حرفه ای است.
قطعا با انسان مداری و ارزش گذاری به مجموعه نیروی انسانی می توانید این سیل عظیم را همراه خود کنید و این شرکت را به اوج برسانید . تا انشااله در سالهای آتی شاهد حضور جذاب و کارآمد شرکت در نمایشگاه بین المللی باشیم و با عزت و افتخار بگوییم ما در این شرکت کار می کنیم.
امید که متولیان امر اندکی به خود بیایند.[/box]
نظرات بسته شده است.