مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

اپلای از نگاه یک مدیر!

[box]مخابرات ما – در ادامه بحث ها در مورد اپلای سازمانی، این نوشته نیز کار نویسنده مهمان ماست.[/box]

نویسنده : بهشتی فر

مخابرات ما (بهشتی فر)- در سیستم کاری تا به نیروی انسانی بهای لازم داده نشود پیشرفت فقط یک شعار است.

بها به نیروی انسانی فقط در بخش مالی مطرح نیست بلکه مهمتر از آن گزینش برای تشویق، افزایش رتبه و یا انتساب مد نظر است.حرف اصلی اسن است که:

تا به کارکنان خود اهمیت ندهید و به این نیروهای ارزشمند  بها ندهید چیزی درست نمی شود!

در این میان باید رابطه را اندکی کنار گذاشت و در شیوه های گزینش به حرمت افراد هم توجه کرد.برای نمونه از سیستم گزینش فعلی یا اپلای می خواهم حرف بزنم.

سیستم Apply در حال حاضر بصورت نمایشی و ناکارامد درآمده.دلایلش را می توان بطور مثال چنین بنویسم:

چرا  کسی که تحصیلکرده, مجرب و برگزیده  است  خود باید رجوع کند و مثل یک  تازه وارد خود را معرفی کند.

آیا این روش, تنها راه گزینش افراد است؟کسی که سالها در یک سازمان کار کرده تحصیلکرده است دوره های مختلف را گذرانده رده های شغلی مختلف داشته و بارها کارامدی خود را اثبات کرده آیا باید تازه رجوع و درخواست کند و با آزمونهای بی سروته که پشتوانه علمی و مدیریتی ندارد محک زده شود؟

دقت کنید! من با اصل گزینش مخالف نیستم! با این شیوه فعلی مشکل دارم.

بنده خودم, هم مدیر بوده ام و هم مدیریت خوانده ام و این سیستم را که قابلیت تشخیص توانمندی و محک را ندارد تایید نمی کنم .در کشورهای پیشرفته     نرم افزارهای خاصی فراهم شده که با سوالهای مختلف و خاص قابلیت مدیریتی افراد را می سنجد. ضمن اینکه این آزمون برای تازه وارد ها انجام می شود نه برای یک رده مدیریتی!

ضمن اینکه این شویه گزینش در کجا امتحان شده است؟ یکی از مدیران ارشد جزوه اش را باز میکند و از روی جزوه سوال و جواب می کند! گاهی خودش بلد نیست جواب را از رو بخواند! در حقیقت یک شیوه که می تواند در ابتدای ورود افراد همه را محک بزند ، به وسیله ای برای حذف آدم ها تبدیل شده است.

واقعا متاسفم که اینقدر ناشیانه هزینه می شود. بدون فکر چنین سیستم هایی را انتخاب می کنند که حتی دیدگاههای مدیریتی خصوصا در بعد منابع انسانی در آن لحاظ نشده است. بایستی با عزت و احترام افراد مجرب و کار کشته را شناسایی و در جای مناسب با شان و منزلت و توان و تخصص آنها قرار دهند. در این صورت است که  قطعا از این باتلاق بیرون آمده و  کارکنان این شرکت به این باور برسند که شرکت به آنها دروغ نمی گوید،صادقانه رفتار می کند.

.

حالا یک سوال اساسی مطرح میکنم!

شرکتی که  برای کارکنان خود ارزشی قائل نباشد چطورمی تواند مشتری را جذب کند؟

.

شاهراه موفقیت و رشد شرکت بر طرف کردن معضلات کنونی علی الخصوص در بخش منابع انسانی است و حذف سیستم های ناکارامد و غیر حرفه ای. قطعا با انسان مداری و ارزش گذاری به مجموعه می توانید این سیل عظیم را همراه خود کنید و این شرکت را به اوج برسانید . تا انشااله در سالهای آتی شاهد حضور جذاب و کارآمد شرکت در عرصه های مختلف باشیم و با عزت و افتخار بگوییم ما در این شرکت کار می کنیم.

امید که متولیان امر اندکی به خود بیایند .

 

823550cookie-checkاپلای از نگاه یک مدیر!

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.