مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

محاسباتی برای درآمد و هزینه در مخابرات/هزینه واقعی حقوق پرسنل؟

[box]مخابرات ما (سردبیر) – روز گذشته دوست و همکارم, یک سری محاسبات برایم فرستاد که اینجا می خوانید.البته بخشی از این محاسبات را -قبل از ویرایش من – در گروه های رسمی مخابرات ما خوانده اید.[/box]

 

مخابرات ما –  سود خالص مخابرات پس از کسر مالیات و هزینه ها از جمله حقوق پرسنل حدود ۲۸۱۴ میلیارد تومن است. توضیح اینکه تعداد سهام اخابر ۶۰ میلیارد سهم و ای پی اس امسال ۴۶.۹ تومن است.

صورتهای مالی مخابرات ایران در بورس را اینجا بخوانید.

 

در اینجا دقیقا می توانید ببینید…درآمدهای مخابرات شامل   ۴۹۶۹ میلیارد تومان به اضافه ۴۰۲۰ میلیارد تومان است. یعنی مجموعا حدود ۹ هزار میلیارد تومن…
هزینه هایش شامل ۴۳۷۶ میلیارد تومان به اضافه ۱۶۷۳ میلیارد تومان به اضافه ۳۶۱ میلیارد تومان  که مجموعا حدود ۶۴۱۰ میلیارد تومان می شود.
سودنهایی پس از کسر مالیات   ۲۸۱۶ میلیارد تومان بوده است.
.
حال هزینه های پرسنلی قسمتی از هزینه های تشکیلاتی است که حدود ۱۶۷۳ میلیارد اعلام شده است…اگر برای ۶۰ هزار نفر در سال و برای هر نفر ماهیانه ۸ میلیون تومان و سالیانه ۹۶ میلیون تومان در نظر بگیریم به عدد ۵۷۶۰ میلیارد تومان می رسیم که غیر واقعی است چون کل هزینه ها ۱۶۷۳ میلیارد تومان شده است.
.

 

حال اگر معکوس عمل کنیم و ۱۶۷۳ میلیارد تومان را بر ۶۰۰۰۰ نفر تقسیم کنیم به عدد ۲۷.۸۳۳.۳۳۳ تومان در سال برای هر نفر بطور متوسط می رسیم که ماهیانه می شود ۲.۳۲۳.۶۱۱ تومان !
.
حالا بد نیست به موضوعی دیگر نزدیک شویم.یعنی محاسبه حقوق و مزایا نسبت به کل درآمد.
اگر فرض کنیم  که کل عدد 1673 میلیارد تومان , فقط و فقط برای پرسنل هزینه شده باشد -که نشده – از تقسیم این عدد به کل درآمد ناخالص یعنی 9000 میلیارد تومان، عددی معادل 18 درصد می شود نه 60 درصد.
1673 / 9000 * 100 = 18
*****
****
پی نوشت سردبیر – طبیعی است که با دانستن اعداد و ارقام واقعی بهتر از این می توان محاسبه کرد.ما فقط می خواستیم ترک کوچکی در محاسبات مخابرات ایران ایجاد کنیم تا د رمحاسبات بعدی آمار و ارقام واقعی نیز گفته شود. … همین!
بزودی محاسبات کامل این اعداد و ارقام در مخابرات ما منتشر می شود!
824700cookie-checkمحاسباتی برای درآمد و هزینه در مخابرات/هزینه واقعی حقوق پرسنل؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.