سرپرست نیروی انسانی مخابرات در مصاحبه با پیام تهران آنلاین!
[box type=”info”]مخابرات ما- دیانی گفت کارکنان اگرمطالبه ای دارند، باید در جهت اهداف شرکت باشد. [/box]
مخابرات ما (منبع : پیام تهران آنلاین) – سرپرست معاونت توسعه سرمایه انسانی شرکت مخابرات ایران گفت : اگر مجموعه کارکنان مطالبه ای دارند، باید در جهت اهداف شرکت باشد. پاداش و مزایا زمانی معنا دارد که نتیجه کاری که انجام شده، دیده شود.
پیمان دیانی سرپرست معاونت توسعه سرمایه انسانی شرکت مخابرات ایران در گفت وگو با ماهنامه ارتباطات ضمن بیان این مطلب افزوده است :امروز جو سازمانی ما، جو مطلوبی نیست. از پیام ها و نظرات کارکنان و نمایندگانشان در شبکه های اجتماعی و سایر درگاه های ثبت نظرات ، نتیجه گیری می شود که همه به دنبال انتظارات و خواسته های فردی هستند و دغدغه شان، شرکت و مسایل آن نیست.
وی در این مصاحبه با اعتقاد به اینکه تا زمانی که از این پیله خارج نشویم و فردیت و سهم خواهی و مطالبه شخصی را کنار نگذاریم، به اهداف اصلی و بنیادی دست نخواهیم یافت تصریح کرده است : امروز مطالبات مربوط به میزان سنوات و سابقه کاری، گروه، رتبه و حق جذب که از سوی کارکنان مطرح می شود ، همگی فردیست و این فردیت ها زمانی مهم است که تک تک افراد دغدغه دیگر افراد مجموعه را داشته باشند و بیندیشند که چه کاری انجام دهند که همکاران دیگر را از دست ندهند.
دیانی خاطرنشان می کند: همه همکاران باید در صورت تحقق موفقیت سازمان ، مطالبه حقوق و مزایا داشته باشند. هرقدم ما باید با موفقیت سازمانی همراه باشد. اگر مهارت، موفقیت و بازده موثری داشته باشیم. شرکت مجبور و موظف است کارکنان را به بهترین نحو حفظ کند.
به اعتقاد او، شرکت موظف است که این تغییر نگرش را در کارکنان ایجاد کند که دغدغه سازمان برایشان از مطالبات فردی ارجح باشد. اما در شرایط نامناسب، کارکنان تحت هیچ شرایطی از شرکت نمی روند، از طرفی هم دلشان با شرکت نیست و کار نمی کنند و در نهایت، ستون شرکت فرو می ریزد.
سرپرست معاونت توسعه سرمایه انسانی شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این سئوال خبرنگار ماهنامه ارتباطات مبنی براینکه” آیا ضمانت اجرایی وجود دارد که مدیران ارشد شرکت به اصولی که باید در مجموعه سازمان به طور شفاف اجرا شود، پایبند باشند و تغییرات سلیقه ای درآن اعمال نکنند؟ و آیا شرایط نامتوازن گریبان کارکنان را نمی گیرد؟ ” اظهار می دارد: رهبران سازمان طبق اصل 44 و اقتدا به سیاست های کلی و تحقق آن ها، باید این شفافیت را به وجود آورند که کارکنان حق انتخاب را داشته باشند تا برای نیل به تعالی فردی و جمعی چگونه رفتار و منش خود را همسو کرده و هویت سازمانی داشته باشند.
دیانی خاطرنشان می کند: اگر رهبران در مسیر شفافیت و تبیین نتیجه گرایی و خلاقیت کوتاهی کنند، موفقیتی وجود نخواهد داشت.
وی در این مصاحبه با اشاره به شرکت هایی که در سال های اخیر از دنیای کسب و کار خارج شدند، معتقد است : برای مخابرات هم تضمینی نیست که باقی بماند. مسیر دوربرگردان هم وجود ندارد. برخی نیز بحث دولتی شدن مجدد مخابرات را مطرح می کنند که شدنی نیست. این الزام رهبران سازمان به تعهدی که به سهامداران دارند است. پس ما هیچ راهی جز شفافیت فرهنگ سازمانی و ا ستراتژی آن نداریم. شرکت هایی موفق هستند که در این حوزه صریح و شفاف بوده اند. باید شفافیت و روشنی را به کارکنان منتقل کنیم که تمامی افراد در میدان مبارزه باشند. مخابرات چیزی از شرکت های بزرگ و رقیب کم ندارد.
در پایان این مصاحبه و در بخش نتیجه گیری چنین امده است که:آنچه از صحبت های دیانی برآمدآن است که شاهراه حیاتی بقای هر گروه کوچک و بزرگی، پایبندی به شفافیت و عملکرد توام با صداقت و صراحت است.
سیستم مالی شفاف و الزام همگان به رعایت آن، پایبندی به فرایند ارزیابی عملکرد که منجر به تحقق رویکرد نتیجه گرا و شایسته سالاری می شود و همسویی و همترازی فرهنگ، برنامه و کارکنان در یک مسیر ، می تواند در سازمان تحول ایجاد کند. اما در نهایت چکیده تمام حرف هایی را که زده شد می توان در کلمه شفافیت خلاصه کرد.
شایان ذکر است مباحث مهم دیگری از جمله ” تقدم فرهنگ سازمانی بر استراتژی ، کشف ارزش های بنیادین ، گام های بلند برای تحول فرهنگ سازمانی و موضوعات ارزنده ای در این مصاحبه موجود است که درصفحات 10الی 14 ماهنامه ارتباطات شماره 248 تیرماه 1396 با عنوان ” کاوشی در فرهنگ سازمانی ” به همت دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.
خیلی خنده داره بیش از سه ساله بازنشسته شدم برابر اساسنامه شرکت میبایست طی مراسمی جهت تجلیل از این قشر به رسم یاد بود سکه ای میدادند که این امر تا گروه قبل از بازنشستگی گروه ما انجام می پذیرفت اما نوبت به ما که رسید آسمان تپید هر بار با روابط عمومی شرکت تماس حاصل میشد جوابی دراین زمینه ندادند گویا قصد پاسخگویی هم وجود ندارد اما این جزیی از مطالبات است جناب دیانی که در اساس نامه شرکت نیز اورده است
سلام و خداقوت به شما مسئولان
عرضی داشتم، من مودم خریدم و به خاطر کرونا نمی تونم بیام اجازه مودم رو تو مخابرات بگیرم
لطف کنید بگید چطوری آنلاین می تونم این کار را انجام دهم؟؟؟!!!
چه نوع مودمی؟ برای چه کاری؟ با چه قراردادی؟
و در کجا؟
ضمنا ما کارمندا داریم زندگی می کنیم هنوز هم از کرونا نمردیم انشا الله شما هم مراقبت کنی طوری نمیشه
ملیکای گرامی بقول مشهدیا (وخی برو پی کارت) برو دنبال کارت نذار بمونه