مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

با ابراز تعجب, دکتر قنبری نامه ای خطاب به کارکنان و صاحبان سهام مخابرات نوشته است!

[box]مخابرات ما- مهندس قنبری رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران (شما) است.او پیامی نوشته است خطاب به سهامداران و کارکنان این شرکت![/box]

مخابرات ما- مهندس قنبری نزدیک به دو سال است که رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران (شما) نامیده می شود.تاکنون او در جلسات خصوصی با کارکنان پیوسته از تکریم کارکنان گفته است اما تابحال در عمل چیزی ندیده ایم.

واقعیت این است که از بین اعضای هیئت مدیره و مدیران, فقط مهندس وصلی است که در عمل به رفاه کارکنان اهمیت داده است در این مسیر مشکلاتی را تحمل کرده. اما اینک دکتر قنبری نامه ای خطاب به کارکنان و صاحبان سهام نوشته است.هدف اصلی از این نامه, حمایت کامل از دکتر سرائیان است.

دکتر قنبری خطاب به کارکنان می نویسد:

در طول نزدیک به هفت دهه فعالیت، با تلاش بی‌امان شما مدیران، مهندسان و تکنیسین‌ها، شبکۀ مخابراتی کشور به آخرین فن‌آوری‌های ارتباطی تجهیز شد تا شرکت مخابرات ایران کماکان نقشی پیشرو بر عهده داشته باشد. تا آنجا که می‌توان گفت، درحال‌حاضر، مشترکین مخابراتی سرزمین پهناورمان از اکثر خدمات روز مخابراتی دنیا بهره‌مند می‌باشند.

در عرصۀ ساختاری، طی سال‌های اخیر، نخست، تغییر ساختار مخابرات و پس‌ازآن، «خصوصی‌سازی» به‌رغم با چالش‌های فراوانی با درایت و کوششِ‌ تک‌تک شما عزیران یکی پس از دیگری با موفقیت اجرا شدند و تحولی بی‌سابقه را در تاریخ مخابرات ایران رقم زدند از دل آن، به تدبیر هیئت‌مدیره کارآمد، یکدست و منسجم و مدیرعامل سخت‌کوش، برادر متعهد و مدبر، جناب آقای دکتر سراییان، ره‌نگاشت پنج‌سالۀ توسعۀ مخابرات تدوین و تصویب شد و هم‌اینک اهداف خود را با جدیت هرچه‌تمام‌تر دنبال می‌کند. به‌گونه‌ای که یکپارچگی مناطق مخابراتی کشور از دست‌آوردهای بسیار ارزشمند این برنامه بوده است. سیاست و راهبرد غالب اپراتورهای دنیا همگرایی در دو بخش ثابت و و همراه است، ما نیز در شرکت مخابرات ایران به یاری شما عزیزان به همین سمت حرکت می‌کنیم که درنهایت، آهنگِ رشد و توسعۀ مخابرات کشور را به نحو خیره‌کننده‌ای افزایش خواهد داد.

رئیس هیئت مدیره مخابرات ایران در وصف دکتر سرائیان می نویسد:

آقای دکتر سراییان ازجمله مدیرانی بوده‌اند که در دو دهۀ اخیر در این تحولات نقشی مؤثر ایفاء کردند و در طول نزدیک به دو سال گذشته نیز، در کسوت مدیرعاملی شرکت، با ارائه و اجرای برنامۀ پنج‌سالۀ تحول و توسعه نقشی مهم و استراتژیک را در این مهم به دوش کشیدند. ‌اینک که سیاست‌های نظام کشور اقتضا نموده که معاونت وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات را برعهده بگیرند، یقین دارم که منشأ خدمات ماندگاری برای حوزۀ ارتباطات کشور، تحققِ اقتصاد دیجیتالی، و پیوند و هماهنگی هرچه بیش‌تر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان متولی ارتباطات کشور، و شرکت مخابرات ایران، به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور مخابراتی کشور خواهد شد.

دکتر قنبری هیچ اشاره ای به این ندارد که چرا اگر طرح های دکتر سرائیان خوب و مناسب بوده است, مجمع صهامداران با اجرای بخش هایی از آن موافقت نکرده است از جمله ادغام دو شرکت ثابت و سیار.

این بحث آنقدر مهم است که گفته می شود دلیل خداحافظی زودهنگام دکتر سرائیان همین نکته بوده است.

ضمن اینکه باید از دکتر بپرسیم اگر این طرح ها اینقدر مهم بوده است چه کسی بهتر از طراح آن برای اجرای این طرح ها!

دکتر قتبری با توجه به طرح های دکتر سرائیان آینده را تصویر میکند:

 مخابرات ایران چشم‌اندازی بسیار تابناک را به روی‌مان می‌گشاید. ضمن آرزوی موفقیت برای آقای دکتر سراییان در مسئولیت جدید، امیدواریم با انتخاب هرچه سریع‌تر مدیرعامل محترم شرکت که با اجماع سهامداران عمده خواهد بود، سرعت اجرای برنامۀ تحولِ شرکت افزایش یافته و با برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده برای افزایش سرمایه در تاریخ دهم دیماه سالجاری در راستای تقویت بنیۀ مالی شرکت و توسعۀ سرمایه‌گذاری، آینده به مراتب روشن‌تری در انتظار مجموعۀ مخابراتی کشور باشد و هیئت‌مدیره قبلی با حفظ انسجام تا زمان مناسب به فعالیت خود ادامه دهد.

دکتر قنبری نگرانی خود را از برگزاری مجمع زودهنگام مخابرات در دهم دی ماه کتمان نمی کند.اگر مدیر عامل تا آن زمان انتخاب نشود چه خواهد شد؟

آنچه خواندید نامه سرگشاده دکتر قنبری بود خطاب به کارکنان و صاحبان مخابرات. شاید دلیل این مکتوب نگرانی از مجمع آینده باشد اما هر چه هست خوب است اگر حرف میزنیم, کامل بگوییم.اگر چیزی می گوییم درست بگوییم و آدم های اطراف خود را نیز به هوشمندی بشناسیم.

این نامه بیشتر به یک رضایت نامه برای دکتر سرائیان می ماند که صاحب کار قبلی برای آینده اش می نویسد و نه بیشتر! وگرنه اگر رئیس هیئت مدیره نتواند حرفش را به صاحبان سهام رودررو بزند, چگونه می تواند رئیس هیئت مدیره باشد.

تابحال هیچیک از مدیران مخابراتی بجز مهندس وصلی خود را در معرض نگاه رسانه ها قرار نداده است.وصلی هم مصاحبه نکرده است اما در حد توانش پاسخگو بوده است.

مدیرانی که حصار سختی به دور خود و عقایدشان می کشند هرگز در معرض قضاوت هم قرار نمی گیرند.در حقیقت کارنامه ای از آنان دیده نمی شود که قضاوتش کنیم.

 

851160cookie-checkبا ابراز تعجب, دکتر قنبری نامه ای خطاب به کارکنان و صاحبان سهام مخابرات نوشته است!

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.