مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

چرایی یک نامه/ سرگشاده دکتر قنبری برای کارکنان و سهامداران

[box]مخابرات ما – دکتر قنبری پس از دو سال, نامه ای سرگشاده به کارکنان و صاحبان سهام نوشته است.چرا؟![/box]

 

مخابرات ما- دکتر قنبری در وانفسای بی مدیر عاملی مخابرات نامه ای نوشته است خطاب به کارکنان و صاحبان سهام مخابرات.در ذیل همان خبر به چند نکته اشاره کرده ایم اما اهمیت قضیه ما را بر آن داشت تا مطلب جداگانه ای در این مورد بنویسیم.

در همان مطلب نوشتیم که:

دکتر قنبری هیچ اشاره ای به این ندارد که چرا اگر طرح های دکتر سرائیان خوب و مناسب بوده است, مجمع صهامداران با اجرای بخش هایی از آن موافقت نکرده است از جمله ادغام دو شرکت ثابت و سیار. این بحث آنقدر مهم است که گفته می شود دلیل خداحافظی زودهنگام دکتر سرائیان همین نکته بوده است.

ضمن اینکه باید از دکتر بپرسیم اگر این طرح ها اینقدر مهم بوده است چه کسی بهتر از طراح آن برای اجرای این طرح ها! چرا دکتر سرائیان خودش نماند تا اجرا کند؟ اگر طرح های دکتر سرائیان آینده را آنچنان زیبا تصویر می کند که دکتر قنبری می گوید چرا طراح آن برای رسیدن به این مدینه فاضله باقی نماند!

این نامه بیشتر به یک رضایت نامه برای دکتر سرائیان می ماند که صاحب کار قبلی برای آینده اش می نویسد و نه بیشتر! وگرنه اگر رئیس هیئت مدیره می خواست حرفش را به صاحبان سهام بزند می توانست رودررو بزند.

تابحال هیچیک از مدیران مخابراتی بجز مهندس وصلی خود را در معرض نگاه رسانه ها قرار نداده است.وصلی هم مصاحبه نکرده است اما در حد توانش پاسخگو بوده است.مدیرانی که حصار سختی به دور خود و عقایدشان می کشند هرگز در معرض قضاوت هم قرار نمی گیرند.در حقیقت کارنامه ای از آنان دیده نمی شود که قضاوتش کنیم. دکتر قنبری هم به هیچ وجه نمی توواند نوشتن نامه به کارکنان را در کارنامه خود توجیه کند!

کارکنان چه زمانی رئیس هیئت مدیره خود را دیده اند که حالا نامه ای سرگشاده از آن بپذرند؟

کدام رد پای رئیس هیئت مدیره در رخدادهای خوب کارکنان دیده می شود؟ برعکس هر جا مکافاتی هست, رد پای هیئت مدیره و رئیسش هم دیده می شود!وقتی میگویم هیئت مدیره, واقعا از صمیم قلب دلم میخواهد مهندس وصلی را از دیگران جدا کنم هر چند که اگر روزی بلایی در رسد خوب ها و بدها را با هم در بر میگیرد! اما اگر دیگران بقدر وصلی خود را نزدیک به کارکنان نشان میدادند شاید ما امروز از نوشتن نامه رئیس هیئت مدیره تعجب نمی کردیم!
رضایت نامه رئیس هیئت مدیره را خطاب به دکتر سرائیان می پذیریم و دیگر هیچ!

خطاب دکتر به صاحبان سهام نیز در قالب نامه نمی گنجد مگر اینکه بدلیل اتفاقات اخیر اعتماد عمومی آنان را از دست داده باشد. اتفاقا حرکت دکتر سرائیان نشان داد که   اعتماد کامل بین تیم مدیریتی , علیرغم ظاهر فریبنده آن وجود نداشته است وگرنه امروز بی مدیر عامل نمی ماندیم.وگرنه امروز دکتر سرائیان از گرداب مخابرات فرار نمی کرد!

خود را مجبور میدانم یک سوال از خوانندگان و اعضای سایت مخابرات ما بپرسم:” بنظر شما آیا ممکن است مدیر عامل برود, و رئیس هیئت مدیره بی خبر بماند؟ .. و از قبل کاندیدای معتبری برای جانشینی نداشته باشد؟ و …

سوالات زیادی داریم که اگر دکتر قنبری به آنها پاسخ دهد, می تواند آغاز ایجاد یک رابطه با کارکنان باشد.ارتباط با کارکنان, همان حلقه مفقوده مدیریت دو سال گذشته است!

***

پی نوشت نویسنده: در مورد دلایل و چرائی رفتن دکتر سرائیان نویسنده های سایت مطالبی نوشته اند اما بزودی آنطور که دیدم سردبیر سایت نیز مطلب ویژه ای منتشر خواهد کرد.تا امروز اظهار نظر صریحی از او ندیده ایم شاید این اولینش باشد.

 

 

851180cookie-checkچرایی یک نامه/ سرگشاده دکتر قنبری برای کارکنان و سهامداران

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.