مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آفتاب آمد دلیل آفتاب! (نقدی بر اشاره دکتر بقائی!)

[clear]

[box]مخابرات ما- دکتر بقائی در جلسه تودیع و معارفه مدیران مخابراتی گفت: نیروی انسانی اولویت اول است! نویسنده سایت نقدی دارد بر این گفته[/box]

نویسنده : تهرانی فر

مخابرات ما – دکتر بقایی سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل و اعضاء هیئت مدیره قبلی و جدید شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار در سالن همایشهای صدا و سیما  به نکته ای اشاره کرده است که بنظر خیلی ها شاه کلید حل معما ورفع مشکلات و راهکار اصلی خروج از بحران پیش آمده درسطح شرکت مخابرات ایران است.

دکتر بقائی  در مقام تجلیل و تقدیر و تشکر از تلاشها و مدیریت 12 ساله مهندس صدوقی مدیر عامل سابق شرکت ارتباطات سیار چنین گفت: از خصوصیات مهم مهندس صدوقی توجه به منابع انسانی و نگهداشت و توسعه منابع انسانی است ودر ادامه همچنین توصیه ای داشت به مدیر عامل و اعضاء هیئت مدیره جدید شرکت مخابرات ایران که باید به مقوله نیروی انسانی توجه ویژه ای داشته باشند.

نظر به اهمیت موضوع منابع انسانی و توجه به کرامت و شخصیت مادی و معنوی کارکنان در یک سازمان تصمیم گرفتیم به شرح و بسط موضوع بپردازیم اما بد نیست ابتدا به رزومه کاری دکتر بقائی اشاره  کنیم تا مشخص گردد که سخنان امروز ایشان بر اساس باور قلبی و اعتقاد به این موضوع است یا خدای ناکرده براساس رفع تکلیف.

دکتر علی بقائی از ارکان اصلی ستاد اجرائی فرمان امام(ره) است که در حال حاضر سمت نایب رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل گروه اقتصادی تدبیر زیر مجموعه ستاد اجرائی فرمان امام(ره) را دارد.

گروه اقتصادی تدبیر  شرکتهای هلدینگ بزرگی دارد به نامهای :

  1. گروه توسعه انرژِی
  2. – گروه سرمایه گذاری
  3. – شرکت داروئی برکت
  4. -شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران
  5. -گروه ساختمان تدبیر
  6. – شرکت کشت و صنعت نو اندیشان تدبیر
  7. -گروه مشاوران مدیریت ومطالعات راهبردی تدبیر
  8. -بنیاد برکت .

ایشان همچنین از زمان خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران از آبان ماه 1388 تاکنون به نمایندگی از سهامدار عمده مخابرات ایران (ستاد اجرائی فرمان امام (ره)) در سمتهای کلیدی و ارشد مدیریتی مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار حضور فعال داشته است که به آنها اشاره می کنیم :

  • نایب رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران
  • -رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران
  • -رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات استان تهران
  • -عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران
  • -…..

 

حال سوال اساسی از  دکتر بقائی این است که در مقام تعریف و تمجید از مدیریت و تلاشهای 12 ساله مهندس صدوقی گفته اید از خصوصیات مهم مهندس صدوقی توجه به منابع انسانی و نگهداشت و توسعه منابع انسانی است که به حق درست هم اشاره کرده اید، شاید هم رمز و راز موفقیت مهندس صدوقی در همراه اول توجه همزمان به مقوله منابع انسانی (توجه به کرامت و شخصیت مادی و معنوی کارکنان) درکنار ارائه سرویس به مشتری و رضایت مشتری و حفظ برند و اعتبار همراه اول بوده است.

از دکتر بقائی سوال می کنم شما که در این مراسم به دیگران (هیئت مدیره جدید شرکت مخابرات ایران ) بصورت باید و دستوری تاکید دارید بر توجه به منابع انسانی چرا در این چند ساله که در راس و مرکز تصمیم گیری شرکت مخابرات ایران  (از سوی سهامدار عمده) حضور داشته اید در عمل شاهد پیاده سازی این حرف شما نبوده ایم و صد البته عدم توجه به این امر مهم باعث شده امروز کار به جائی برسدخودتان حاضر و ناظر بر آن هستید.

خود شما بهتر می دانید  که چه بر سر کارمندان از نظر مادی و معنوی آمده است.

آیا صحبتهای امروز شما یک نوع فرار به جلو برای عدم پاسخگوئی نیست؟

یا شاید از باب همرنگی با محیط است که گفته اند خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو!؟

آقای دکتر!

شما در این سالهای دراز مسئولیت و تصمیم گیری، امتحان خود را پس داده اید و متاسفانه نمره قبولی نگرفته اید. نه شما و نه باقی همکاران و هم ردیفهایتان!

اینک نیز از شما می خواهیم اجازه بدهید خاطرات تلخ شعارهای قبلی شما و دیگران را فراموش کنیم تا شاید بتوانیم با مدیران جدید مخابرات, خون تازه ای در رگ این بیمار رو به موت جاری کنیم!

جالب است که این روزها همه بزرگان, همان حرفهایی را می زنند که ما سالهاست می گوییم! حرفهای آنها سندی است بر درستی تمامی گفته های ما در همین سایت!  یک بار دیگر، باز هم آفتاب آمد دلیل آفتاب!

******

 

863390cookie-checkآفتاب آمد دلیل آفتاب! (نقدی بر اشاره دکتر بقائی!)

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.