مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مهندس صدری در طرح ادغامش باید بازنگری کند!

مخابرات ما – مهندس صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران اخیرا د رمورد طرح ادغام شرکت مخابرات و ارتباطات سیار چنین گفته است:

[box]

مجید صدری ضمن اعلام برنامه های دوره جدید مدیریت این شرکت،درخصوص ادغام شرکت مخابرات و همراه اول طبق تکلیف تا پایان سال ۹۷  گفت: در بحث ادغام این که دو شرکت یکی شود، خیلی حرف با مسمایی نیست، ما بیشتر معتقدیم باید بتوانیم منابع را صحیح و به جا استفاده کنیم. با رابطه خیلی خوبی که با همراه اول داریم، تلاش این است که کارهایی را که می‌توان به صورت مشترک انجام داد.

وی ادامه داد:‌ معنی یکی شدن می تواند این باشد که بتوانیم منابع خود را در جایی که امکان پذیر است، به صورت اشتراکی استفاده کنیم و در حوزه‌های مختلف از جمله فنی، بازاریابی و بازرگانی از ظرفیت دو شرکت استفاده کنیم.

صدری در پاسخ به سوال طبق آنچه قبلاً مطرح شده تاکیدی بر ادغام دو شرکت از نظر حقوقی وجود ندارد؟ گفت: فکر می‌کنم روی این موضوع باید قدری تامل کنیم، باید ببینیم تصمیم هیئت مدیره چه خواهد بود، اما آنچه به جدیت دنبال می‌کنیم، هم افزایی و استفاده بهینه از منابع است برای مثال در حوزه مرکز تماس، نگهداری فنی و تجهیزات فنی می‌توانیم خیلی امکانات را مشترک استفاده کنیم.

[/box]

بنظر می رسد مدیر عامل شرکت مخابرات ایران به جایگاه شرکت مادر و نقش خود در این میان چندان فکر نکرده است.

مهندس صدری بعنوان مدیر عامل مخابرات ایران ، فرمانده و مدیر شرکت ارتباطات سیار هم هست بنابراین نمی تواند بگوید: با رابطه خیلی خوبی که با همراه اول داریم، تلاش این است که کارهایی را که می‌توان به صورت مشترک انجام داد.

رابطه؟! ارتباطات سیار باید خود را با سیاست های مخابرات همراه کند!

ضمن اینکه اینها را که شما فرموده اید بارها ازموده اند اما  نشده است!

شرکت ارتباطات سیار صاحبا اموالی شده است که قبلا جزو مایملک استانها بوده است.بنابراین نمی توان گفت طرح ادغام لازم نیست! چرا نباید اموال استانها را به آنان برگرداند؟

بحث ادغام شرکتها موضوع ساده ای نیست که بتوانیم به وجه تسمیه اش فکر کنیم! چندان با مسما هم نبود اشکالی ندارد! اما طرح ادغام دلایل دیگری دارد که انتظار می رود مدیر عامل محترم ابتدا این دلایل را از دکتر سرائیان بپرسند سپس در جمعی کارشناسی نظر بدهند!

ما فقط به یکی از این دلایل اشاره میکنیم.

ادامه این شرایط برای مخابرات ایران واستانها دوام ندارد! یعنی افزایش سود ممکن نیست مگر با سرمایه گذاری. سرمایه گذاری پول میخواهد که مخابرات ایران ندارد! ادغام شرکتها هزینه ها را کاهش میدهد لذا میتوان به درآمد آنها به سرمایه گذاری اندیشید.

حالا که به اینجا رسیدیم بد نیست به تفاوت جایگاه نیروی انسانی در دو شرکت فکر کنیم.

با یان شرایط مدیر عامل نمی تواند از نیروی انسانی بخواهد پای کار باشند!در حالیکه نیروهای سیار نابرده رنج, گنج می برند و در مخابرات ایران؛ بقول سعدی علیه الرحمه، همه را به کار گل می گمارند!

872780cookie-checkمهندس صدری در طرح ادغامش باید بازنگری کند!

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.