مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

پاسخ روابط عمومی مخابرات ایران به “توصیه دوستانه مخابرات ما”

مخابرات ما – مطلبی داشتیم برای دوستان خوبمان در روابط عمومی شرکت مخابرات ایران.اما این بار هم در پاسخشان انگیزه های مدیریتی جابجا امضا می گذارد! اشکالی ندارد!  بگذاریم آینده قضاوت کند!

شرایط ارتباطات درست مثل دنیای الکترونیک آنقدر به سرعت پیش رفته است که دیگر تکرار دانسته های قبلی پاسخگو نیست! قطع و یقین نوآوری و ابداع ضروری است.ما اهلش نبودیم ولی امیدوار بودیم جوانان همکار باشند.

.. البته من هم باید یک چیز را بپذیرم! روابط عمومی بخشی از مخابرات است.با همان شیوه ها با همان خوبی ها و با همان اشکالات!انتظارات من بی مورد بوده است.

چندی قبل مطلبی داشتیم با این عنوان: توصیه ای برای دوستان خوبم در روابط عمومی!

آنچه می خوانید پاسخ روابط عمومی مخابرات ایران است به این مکتوب!

[box]

پاسخ به مطلب «توصیه‌ای برای دوستان خوبم در روابط عمومی» مندرج در سایت مخابرات ما

ضمن تشکر از توصیه‌های شما به استحضار می‌رساند با توجه به محدودیت حالت instant view  در شبکه اجتماعی تلگرام امکان بارگذاری بیش از یک عکس مقدور نمی‌باشد و بنابراین همکاران ما با ترکیب عکس‌ها، سعی می‌کنند تا چند عکس را در یک عکس جاگذاری کنند؛ البته لازم به ذکر است که در مراسم‌های مهم عکس‌ها به‌صورت آلبوم گزارش می‌شود. استفاده بیش‌ازحد از عکس در کانال TCI این کانال را تبدیل به آلبوم عکس کرده و از رسالت اصلی خبری آن خارج می‌کند.

 

همچنین به سردبیر محترم پیشنهاد می‌شود چنانچه نیاز به‌عکس بیشتری دارند، مانند سایر رسانه‌ها و خبرنگاران از حوزه روابط عمومی تصاویر موردنیاز را دریافت کنند.

 

در تیتر خبر عنوان‌شده : «بازدید سرزده مهندس صدری»، بنابراین در بازدید سرزده هیچ خبرنگاری حتی خبرنگارانی از روابط عمومی حضور نداشتند، طبیعتاً اگر قرار بود تیم خبری همراه مهندس صدری اعزام می‌شد دیگر بازدید سرزده معنایی پیدا نمی‌کرد.

 

با توجه به مطلب مورداشاره در خصوص رسمی و یکطرفه بودن خبر به اطلاع می‌رساند در مراسم‌های برگزارشده با توجه به زمان کم وعدم تبادل اطلاعات وسیع و گسترده طبیعتاً فضای خاص رسانه‌ای شکل نمی‌گیرد تا روابط عمومی بتواند آن را منتقل نماید. بازدید سرزده مهندس سید مجید صدری از مرکز 2010 و یا سایر بازدیدهای سرزده ی ایشان در جهت بررسی و رصد وضعیت فعلی شرکت است تا چنانچه صلاح بدانند در آینده با توجه به نتایج این بازدیدها و بررسی گفته‌ها و شنیده‌ها، تصمیم‌ها و دستورالعمل‌های لازم را اتخاذ نمایند. نقل گفته‌ها و شنیده‌ها در این‌گونه مراسم‌ها طبیعتاً جزو اطلاعات سازمانی بوده و نیاز به انعکاس خبری ندارد.

 

با توجه به اصول خبرنویسی در روابط عمومی سعی ما بر این است که آنچه را در مباحث مربوط به علوم ارتباطات، روزنامه‌نگاری و روابط عمومی آموخته‌ایم به اجرا درآوریم، ضمناً لازم به ذکر است گزارش‌نویسی و تحلیل اخبار کار اصحاب رسانه و خبرنگاران است، یعنی پس‌ از آن که اصل خبر توسط روابط عمومی یا منبع ارائه‌دهنده خبر اعلام و ارسال شد، هر رسانه‌ای با توجه به موضع و حوزه فعالیت خود، برداشت و تحلیل لازم را از آن ارائه می‌کند .همچنین شایان‌ذکر است در این گونه اخبار که موضوع بحث بود، فضاسازی خبری رایج نیست و این کار بیشتر در گزارش های خبری و یا پوشش خبری کلی مراسم و همایش ها صورت می‌گیرد.

 

گفتنی است، با توجه به رسالت روابط عمومی از تمام پیشنهاد‌ها و نظرات به دیده منت استقبال کرده و پیشنهادی در این خصوص به شما ارائه می‌نماییم: بهتر آن است که در تهیه اخبار، گزارش و یا مطالب ارسالی در یک رسانه، ساختار نوشتاری، جمله‌بندی و ویراستاری به‌صورت اصولی و حرفه‌ای رعایت شود.

 

در پایان، از آرزوی زیبا و ارزشمند جناب عالی نسبت به خودمان سپاس‌گزاریم.

[/box]

دوستان! مرت ببخشید برای اولین بار مجبور می شوم این پاسخنامه را به چند سوال دیگر مزین کنم.

1- به پاسخ یک سوال فکر کنید! این چه سفر سر زده ای است که مدیر روابط عمومی حضور دارد ولی یک خبرنگار حرفه ای نمی تواند حاضر باشد؟

2- از مدیر روابط عمومی حرفه ای تر هم داریم؟ اگر کسی نبوده همان گزارش را چه کسی نوشته است؟ اطمینان دارم کار یک حرفه ای بوده است!تمام حرف من در آن نوشته همین بود! ” امضای شما پای آن است نه دیگران!”

3- سایت شما بخاطر انتشار در تلگرام تعداد عکس هایش را کاهش داده؟تلگرام مقدم بر صفحه وب است؟ استفاده از Instant View اجباری است؟ اگر هم باشد خودش اولین عکس را انتخاب میکند و با بقیه کاری ندارد.

4- “استفاده بیش‌ازحد از عکس در کانال TCI این کانال را تبدیل به آلبوم عکس کرده و از رسالت اصلی خبری آن خارج می‌کند.” از رسالت اصلی خبری آن خارج کرده است!… لازم است چیزی بگویم؟ … دقیقا یک بار دیگر حرف خود را بخوانید! … حیف است …

5- “مانند سایر رسانه‌ها و خبرنگاران از حوزه روابط عمومی تصاویر موردنیاز را دریافت کنند.” باز هم یک بار دیگر بخوایند حرف خودتان را! … یادتان رفته است که در چه دوره ای زندگی میکنید؟ یادتان رفته است که ضرورت سایت و سرور برای چیست؟ همان سایتی که شما تجاری اش کرده اید و جای خالی آن را با کانال میخواهید پر کنید موجب این اشکالات شده است!  مرا ببخشید! خبرهایی که در کسری از زمان منتشر می شود دیگر این ارتباطات را نمی پسندد! ضمن اینکه این را نیز آزموده ایم!نتیجه را می دانید؟ از بیادآوردنش حس خوبی ندارم.

6- “در مراسم‌های برگزارشده با توجه به زمان کم وعدم تبادل اطلاعات وسیع و گسترده طبیعتاً فضای خاص رسانه‌ای شکل نمی‌گیرد تا روابط عمومی بتواند آن را منتقل نماید.” باز هم عذر میخواهم! جلسه ای که بدلیل اهمیت مسائل روانی و روحی تبادل شده بین حاضرین و مدیر عامل همه را تحت تاثیر قرار داده نیاز به زمان دارد؟ شما خوب میدانید که نویسنده حاصل یک حس, لحظه، دید و .. خود را در کل صحنه توصیف میکند.لذا زمان کم توجیه خوبی نیست!

7- “نقل گفته‌ها و شنیده‌ها در این‌گونه مراسم‌ها طبیعتاً جزو اطلاعات سازمانی بوده و نیاز به انعکاس خبری ندارد.” جالب است! از همان جلسه، مهندس صدری مطلبی در اینستاگرامش میگذارد که 3700 بازدید دارد!او هم یک حس را منتقل کرده.از کاری اداری حرف زده! … نه! تفاوت دیدگاه است که شما را محدود کرده است!

8- ” فضاسازی خبری رایج نیست و این کار بیشتر در گزارش های خبری و یا پوشش خبری کلی مراسم و همایش ها صورت می‌گیرد.” ای وای! ای وای! شما اصلا خواننده خود را در نظر نمیگیرید! اصلا درک درستی از خواننده خود ندارید! شما خواننده خود را نمی شناسید! …متاسفم! حرفی نیست بحث در این مورد بی فایده است! شما اصولا بدلیل الکن بودن قلم من ، منظور مرا درک نکردید.امروزه در بزرگترین خبرگزاری های دنیا شیوه نوشتاری و استفاده از المانهای جذاب تغییر کرده است!

9- “با توجه به اصول خبرنویسی در روابط عمومی سعی ما بر این است که آنچه را در مباحث مربوط به علوم ارتباطات، روزنامه‌نگاری و روابط عمومی آموخته‌ایم به اجرا درآوریم،” بسیار عالی است! اما آنچه خبرنگاران و نویسنده ها را از یکدیگر تفکیک میکند, یکی را برجسته میکند و یکی را پیرو دیگران، همین ابداعاتی است که بر این علم می چسبد!اگر قرار بود علم به تنهایی نجات بخش باشد امروز ما با بیشترین فارغ التحصیل دانشگاهی باید مرجع غلوم روز دنیا می بودیم!چرا نیستیم؟!

.

تا امروز پیوسته پاسخ های شما را بدون کلمه ای منتشر کردم اما احساس میکنم بقدر کافی زمان نگذاشته اید برای تهیه پاسخ!شاید شما هم مثل من وقتتان تنگ است.شاید شما هم مثل من 20 ساعت در شبانه روز کار میکنید.شاید شما هم مثل من کار سایت و رسانه کار سوم شماست!

.

حرف آخر اینکه ما با شما تفاوت عملکردی داریم. ما بر مبنای تفکرات خواننده جلو می رویم.ما با نوشته خواننده جلو میرویم.لذا بسیاری از چارچوب های نوشتاری را رعایت نمی کنیم.قیدی هم برایش نداریم.البته شما نه می توانید و نه شایسته است که چنین کنید.

حیف است! حیف است! حیف است! با این امکانات چنین نکنید!

دیگر خود دانید!

بنظرم دیگر کافی است.قضاوت با خوانندگان است و من بابت احساس امکان تغییر در شیوه ها، از شما عذرخواهی میکنم.باز هم من اشتباه کرده ام.آن را می پذیرم و این راه را پایان می دهم1

 

878590cookie-checkپاسخ روابط عمومی مخابرات ایران به “توصیه دوستانه مخابرات ما”

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.