مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

طرح «کوا» الگویی موفق است

[box]مخابرات ما – خسرو سلجوقی عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: طرح کودک و اینترنت (کوا) ایران که موفق به دریافت جایزه اجلاس جهانی اتحادیه جهانی مخابرات (ITU )شد می تواند به عنوان الگویی ارزشمند در حفاظت کودکان در فضای مجازی مورد استفاده جهانیان قرارگیرد.[/box]

مخابرات ما (محمد –  ایران آنلاین) – عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران  افزود: طرح کودک و اینترنت (کوا) با همکاری سه جانبه بین سازمان فناوری اطلاعات ایران، پلیس فتا و وزارت آموزش و پرورش در مدارس کشور به مرحله اجرا درآمد.

مجری سند حمایت و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان گفت:طرح سه جانبه هنگامی که در مدارس ارائه شد، مورد استقبال فراوان خانواده ها و خود دانش آموزان قرارگرفت که نشان دهنده عملکرد موفق این طرح بود.

وی ادامه داد: اتحادیه جهانی مخابرات، هرساله فعالیت کشورها را در بخش های مختلف بررسی و در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS) به طرح‌های برتر در 10 بخش، جایزه اعطا می‌کند.

وی افزود: مشکلات امنیتی و اخلاقی که ممکن است در فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان مخاطره هایی به همراه داشته باشد در این طرح و در قالب داستان، طنز و فکاهی برای دانش آموزان ارائه می شود و آگاهی انها را به این ترتیب افزایش می دهد.

سلجوقی طرح اینترنت و کودک را پاسخی به گفته محمدجواد آذری جهرمی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر آن که سلامت فضای مجازی و کنترل کودکان و نوجوانان و آگاه سازی خانواده ها از آسیب های فضای مجازی به صورت جدی، در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفته است، دانست.

سلجوقی با بیان اینکه یکی از بخش‌هایی که مورد تاکید سازمان ملل بوده، طرح حفاظت از کودکان در فضای مجازی است، افزود: برهمین اساس و با توجه به استقبال خوبی که خانواده های ایرانی از این طرح داشتند، ایران گزارش عملکرد و اقدام‌های خود را برای ارتقاء جنبه‌های خود حفاظتی کودکان و خانواده‌ها به اتحادیه جهانی مخابرات ارائه کرد.

وی خاطرنشان ساخت:اجرای بیش از 700 کارگاه آموزشی در مدارس سراسر کشور با حضور والدین و کودکان و نوجوانان و ارائه راهکارهای حفاظت از مخاطرات موجود در فضای مجازی برای این قشر از جامعه و همچنین برنامه پیش‌بینی‌شده برای آینده، از جمله بخش‌های گزارش ارائه‌ شده به اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی محسوب می‌شود.

مجری سند حمایت و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان گفت:بر همین اساس از میان 400 موضوع و طرح که در همه بخش‌ها از سوی کشورهای مختلف ارائه ‌شده بود، طرح ‘کودک و اینترنت’ ایران توانست در شاخه حفاظت از کودکان در فضای مجازی، جایزه سال 2018 را به خود اختصاص دهد.

***

886500cookie-checkطرح «کوا» الگویی موفق است

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.