مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

دکتر صفری در دید و بازدید نوروزی با کارکنان و مدیران مخابرات ایران گفت.

نوشته و گزارش: بهشتی فر

مخابرات ما – در ابتدای مراسم دکتر صفری رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران به طنز  گفت: من با تن کم شروع میکنم اما یواش یواش صدایم میرود نگران نباشید.

دکتر صفری از فیوضات ماه رجب گفت. و آرزو کرد به یمن این ماه سال پر برکتی داشته باشیم.

او تاکید کرد از آنجا که امسال بنام حمایت از کالای ایرانی توسط رهبری نام نهاده شده است می خواهم در این باره صحبت کنم.

او گفت: “مالک هواوی و زد تی ای  ارتش چین است.بیشتر تحقیقاتشان را هم  در ایران با همین کارهای آموزشی  انجام دادند. اما چرا ای سی تی  در چین رشد کرده ولی در کشور ما نه؟ما 80 میلیون نفر بازار خوبی داریم.همسایگان خوبی داریم که می توانیم به آنها سرویس بدهیم.اینها نعمت است.ما فضای داخلی داریم.ولی حمایت نشد.امروز آی سی تی ابزار ابرقدرتی است در دنیا. کشورها جنگ آی سی تی دارند جنگ سایبری نیست اگر مخابرات نباشد جطوری می جنگند.بدانید

صفری ادامه داد: ” ابزار ابرقدرتی در زمینه سیاسی اقتصادی و امنیتی است. روس ها در این 20 سال رشد عجیبی کردند.با آن نیروی انسانی نه چندان مناسب!  چینی ها خیلی هم با هو ش نیستند ولی رشد کردند.اما چطور؟”

دکتر صفری دلیل پیشرفت آنان و یا عدم پیشرفت ما را چنین ذکر کرد: “آنها حمایت دولتی داشتند.دستور دادند به مخابرات که باید تولید داخلی استفاده کند. از همان تولید داخل استفاده کردند.   از اول هواوی و زد تی ای استانداردهای بالای دنیا را نداشتند به مرور رشد کردند.”

 

او در مقایسه دو نوع مدیریت گفت : “مدیریتی که آمد حمایت نکرد.خارجی را برداشت آورد اینجا.از زمان ورود سیستم های خارجی مرکز تحقیقات ما به مسیر دیگری رفت. در زمان جنگ مرکز تحقیقات ما مشکلات   جنگ را هم حل میکرد.متخصصین قوی در مخابرات داشتیم. ”

دکتر صفری بهانه تغییر تکنولوژی را رد کرد:”اگر تکنولوژی عوض شد و  تا مشکلی پیش آمد خارجی ها را آوردند یعنی ما را تحقیر کردند.جایی که بلد نیستیم باید آموزش ببینیم نه اینکه خارجی ها را بیاورند.”

 

صفری در ادامه گفت: چینی ها شورت کات کردند.یعنی دزدیدند. من روسیه 7 سال و در  چین هم 5سال بوده ام.یکی از کارهای روسیه دزدی نقشه ها بوده ما هم باید سواد خودمان را به این طریق بالاتر ببریم. الان می روند از اسپانیا و پرتقال نرم افزار می خرند! حالا شما هی  از حمایت کالای داخلی حرف بزنید.

دکتر صفری حمایت را  به دو بخش تقسیم کرد:

1- مستقیما حمایت کنید.

2- غیرمستقیم .شما موتور محرکه ایجاد شغل و امنیت هستید.

 

صفری گفت: چرا بایددنباله رو همراه اول باشیم. من مطمئن هستم با کوشش و تلاش شما در توسعه و بازاریابی و … می توانیم این مسئله را براحتی بگذرانیم.فنلاند و سوئد جمعیتی ندارند ولی رشد کردند. حمایت دولت و سوبسید به این شرکتها موثر بوده است. دوم اعتقاد به کار داخل.

 

از نمونه های حمایتی مخابرات گفت: آقای کارگزار طرحی برای حل مشکل داد.آقای مدیر عامل گفت وارد میدان شوید و انجام دهید. یکی دیگر گفت در کارتهای تلفن همگانی کاری میتوانیم بکنیم. حمایت کردیم. کارکنان مدیران شرکتها توانائی های خوبی دارند که باید از آن استفاده کنیم.

 

.

دکتر صفری در پایان خطاب به کارکنان گفت:  یکی از دوستان هم در مورد بازنشستگی پرسید باید بگویم هیئت مدیره کلیه اختیارات مدیریتی را به  مهندس صدری واگذار کرده است کاملا اختیار دارند در این موارد تصمیم بگیرند. بهمین دلیل من تصمیم گرفتم از این موارد صحبت کنم.

 

886460cookie-checkدکتر صفری در دید و بازدید نوروزی با کارکنان و مدیران مخابرات ایران گفت.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.