مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گزارش دوم- پرسش و پاسخ صریح با مهندس صدری- شرکتی ها و 92 ی ها بخوانند.

[box]مخابرات ما- پرسش و پاسخ های مدیران خراسان رضوی با مهندس صدری آنقدر جالب است که نمی خواهیم یک کلمه اش را از دست بدهیم.بهمین دلیل بحث ها طولانی می شود.قول میدهم در مطلب بعدی همه چیز را تمام کنم..[/box]

مخابرات ما – سوال کننده بعدی همکاری از بندر عباس بود.

 

خانم پویا از بندرعباس. برای ریارت به مشهد آمده بود.او مهمان خراسانی ها شده بود.

از راه دور از بندرعباس آمده ام.یکی از نمایندگان استخدامی های 92 هستم.بارها نامه هایی را به مدیران پیشین داده ایم اما نتیجه نگرفته ایم.از دفتر شما هم وقت خواسته ایم ولی موفق نشده ایم با شما صحبت کنیم.ما جوانیم به توجه ویژه ای نیاز داریم.

صدری:  شما مطمئن باشید همه محترم هستند ومن خودم را مکلف میدانم به همه اینها رسیدگی کنم.در لیست متقاضیان دیدار با مدیر عامل کسانی بودند که یک سال و نیم در نوبت بوده اند.من خیلی خجالت کشیدم. من باید از همه عذرخواهی کنم.اصلا  نه خودم را در این حد میدانم نه ادعایی دارم که کسی یک سال و نیم در صف انتظار ملاقات با من باشد.دنبالش هستیم که به شیوه ای این مشکلات را حل کنیم. از هفته پیش ملاقاتهایم را شروع کرده ام. روش ها را هم تغییر داده ام. … اگر ایمیل بفرستند هم خودم شخصا رسیدگی میکنم.

قرار شد بعد از سه سال دائمی شویم اما حالا بعد از 4 سال قرارداد معین هستیم.به ما میگویند سال 94 قانون عوض شده و آن بخشی که قرار بوده شما دائمی شوید حذف شده است.

مهندس صدری: خب … ما که این کار را نکردیم؟! … (طنز و مطایبه… خنده حضار) اعتقاد من بر این است که چه دائمی و چه موقت باید از کارش راضی باشد.اگر فکر میکنید که با رسمی شدن حاشیه امنیتی دارید اشتباه میکنید الان با قوانین جدید اگر در خانه هم بنشینید حق بیمه را بدهید بعد از 30 سال بازنشسته اید.البته این احساس روانی است که اگر رسمی شوم همه چیز درست می شود اما شما حالا با رسمی ها حرف بزنید.خیلی هایشان ناراضی هستند….حالا من میگویم اینهار ا بررسی کنند و جواب خواهم داد اکا مهم این است که ما فضای خوبی برای کارکنان فراهم کنیم تا از کارش راضی باشد و به حق و حقوقش هم برسد.

ما خودمان را ثابت کرده ایم.مدیر رئیس و کارشناس 92 داریم.ما هنوز افرادی را داریم که کماکان در آزمونهای استخدامی شرکت میکنند! سیاست های مخابرات متغیر است

مهندس صدری: مگر از وقتی آمده اید کسی به شما گفته بروید؟ .. سوالی میخواهم بپرسم! شما چه امکاناتی میخواهید بگیرید که به شما نمی دهند و فقط به رسمی ها می دهند؟تاکید میکنم من خودم را مسئول میدانم به تمام خواسته های همکاران مخابراتی رسیدگی کنم… حتما به این مشکل هم رسیدگی میکنم و جواب میدهم.

رئیس اداره-در حوزه معاونت تجاری- خراسان رضوی- مهندس مهرانفر:

سوالم در مورد شاخص های درآمدی است که شما هر سال برای استانها تدوین می کنید.دو مشکل اساسی در تحقق درآمدی وجود دارد.با توجه به اینکه درآمدهای سنگینی برای استانها درنظر گرفته اید تجهیزاتی که برای تحقق برنامه موردنیاز است به موقع تحویل نمی شود.یعنی بر اساس رصد بازار کالا بدست استان نمی رسد.اگر برنامه ای تنظیم میشود تجهیزاتش بموقع ارسال شود.

مهندس صدری: تذکر بجایی بود. 

دوم اینکه ساختار تجاری استانها نیاز به بازنگری دارد.تمام نیروها و همکارانی که می خواهیم با ما همکاری کنند به این دلیل که خیلی راحت می توانند در جای دیگری از شرکت با صرف انرژی کمتری و همان درامد کار میکنند چه نیازی دارند که به حوزه هایی مثل تجاری  با کار زیاد بیایند.انگیزه کاری باید ایجاد شود.یکی از کارها بهبود ساختار است و دیگری افزایش درآمد. قرار بود بر اساس فرم های عملکردی پاداش هایی به همکاران داده شود اما نشد.

مهندس صدری: اینها را بباید شما از آقای موسوی (معاون تجاری خراسان رضوی) بخواهید نه از ما.باید مدیر شما اینها را پیگیری کند و از ما بخواهد.ما توقعمان از مدیر است.بحث توسعه بموقع که توسط شما مطرح شد قبول دارم. ما درآمد را بر اساس موجودی فعلی سما در نظر گرفته ایم.ضمن اینکه حرفهای شما را مد نظر قرار خواهم داد… من رسیدگی خواهم کرد.

مورد بعدی پرداختهای پرستلی است.پرداختهای مخابرات نسبت به بقیه جاها افت کرده است.اگرر به این هم رسیدگی کنید نشکر میکنیم.

مهندس صدری: جاهای دیگر را که بررسی میکردم اینجوری نیست اگر جایی سراغ دارید از ما بهتر میگیرند معرفی کنید.

یکی از همکاران گفت: نیروهای زیر ساخت بیش از ما می گیرند!

مهندس صدری: نه! من میدانم بیشتر نمی گیرند! شاید خواسته است دل شما را بسوزاند!… (همه به این طنز نهفته در کلام خندیدند) من در این حوزه فعال هستم با دولتی ها هم در تماس هستم.واقعیت این است که ما وضعیت حقوق مان از جاهای دیگر بدتر نیستشاید از یکی دو جا کمتر باشد اما وضعیت بدی نداریم.

یکی از همکاران گفت: مخابرات از کجا به اینجا رسیده است؟ وضع گذشته مخابرات را در نظر بگیرید! حقوقشان با نفت برابری می کرد اما امروز …

مهندس صدری: بله! همه حرف ما هم همین است! مخابرات باید برگردد به جایگاه اصلیش.وقتی به منطقه ای می رویم و می بینیم که مردم بجای گرفتن سرویس از ما بطرف شاتل می روند من واقعا ناراحت می شوم.شرکتی که 70 سال قدمت دارد و مردم به آن اعتماد دارندخیلی بد است که شرکتی 5 تا 10 ساله بتواند از ما جلو بزند.من همان اول هم گفتم اگر درآمد ما زیاد شود باید سود ابتدا به پرسنل ما برسد کما اینکه من از ابتدای کارم گفته ام اولین پولی که در مخابرات کنار میگذارید برای حقوق پرسنل است.اعلام هم کرده ام.24 بهمن منصوب شدم.یک روزه نمی توانستم کاری بکنم.27 ام حقوق دادیم.از ماه بعد 25 ام حقوق دادیم و سعی کردیم برای اولین بار 15 اسفند حقوق پرداخت کنیم.داریم تلاشمان را برای بازگشت به آن جایگاهی میکنیم که در شان کارکنان مخابرات است .قبلی ها هم تلاش کرده اند ولی اولویت های من فرق میکند.اولویت اول من حقوق کارکنان است.حالا مهم نیست کسی خوشش بیاید یا نیاید.این اولویت اول من است.تلاش من هم همین است.

دغدغه من این است که 30 هزار نفر از پرسنل ما حقوقی معادل یک میلیون دویست هزار تومان می گیرند.شما هرگز نمی توانید تصور کنید که چه فشاری روی من است.خیلی ها متاهل هستند زن و بچه دارند وظیفه رسیدگی به پدر و مادرشان را دارند واقعیت این است که بسیار دشوار است.هر وقت به اینها فکر میکنم واقعا اذیت می شوم.نمی توانم یک شبه این مبلغ را به دو میلیون تومان برسانم.ولی می توانم با کمک شما مخابرات را در مسیری ببرم که درآمدش بیشتر شود تا با این درآمد دوباره بگوییم که اولین اولویت من حقوق کارکنان است.این کار هم زمان می خواهد.ولی مطمئن باشید که من اگر امروز بتوانم این کار را انجام دهم به فردا نمی گذارم.

******

بخش آخر را انشا الله فردا بخوانید. باور کنید از لحظه پایان جلسه تا این لحظه (ساعت 2 و نیم از صبح روز شنبه , حداقل سه نفر , یک سره  و بدون توقف کار کرده اند تا خبرهای بعد از جلسه را پشتیبانی کنند.

البته رادیو دیدنی تر و شنیدنی تر است و همان هم زمان برده است..بهمین دلیل قدری مطالب دیرتر آماده میشود که عذرخواهی میکنم.

 

 

 

 

 

888530cookie-checkگزارش دوم- پرسش و پاسخ صریح با مهندس صدری- شرکتی ها و 92 ی ها بخوانند.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.