مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

ایجاد ۹۰ هزار شغل با توسعه زیرساختهای مهارتی

[box] مخابرات ما- رئیس دانشکده پست و مخابرات از برنامه ریزی برای ایجاد ۹۰ هزار شغل با توسعه زیرساختهای مهارتی فناوری اطلاعات و ارتباطات پیرو حکم وزیر ارتباطات خبر داد.[/box]

مخابرات ما (محمد – مهر) – وحید یزدانیان در نشست خبری با اشاره به حکم وزیر ارتباطات مبنی بر توسعه زیرساختهای مهارتی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و محول کردن این وظیفه به دانشکده مخابرات اظهار داشت: وزارت ارتباطات به عنوان پشتیبان نظام کارآفرینی و اشتغال در کشور، موضوع توسعه زیرساختهای آموزشی را با هدف ایجاد ۹۰ هزار شغل با همکاری دستگاههای ذی ربط و بخش خصوصی برای سال جاری در برنامه دارد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح، دانشکده مخابرات نسبت به استخراج نیازهای بخش خصوصی در حوزه مهارت فناوری اطلاعات اقدام کرده است، ادامه داد: اینکه هر استان به چه تعداد نیرو و با چه نوع مهارتی نیاز دارد، احصا می شود و با توجه به این نیازها، دوره های مهارت آموزی توسط دانشکده مخابرات برگزار می شود.

یزدانیان تاکید کرد: در پیاده سازی این طرح، وزارت کار، سازمان مدیریت برنامه ریزی و سندیکاهای مخابرات، افتا و بخش خصوصی همراه وزارت ارتباطات خواهند بود. به همین دلیل شورای راهبری با حضور نمایندگان این دستگاهها تشکیل شده و قرار است الگوی توسعه زیرساختهای آموزشی مهارتی ICT برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور، شکل گیرد.

وی گفت: این طرح با برنامه ریزی تربیت ۹۰ هزار نیروی مهارتی در سال جاری تعریف شده و هم اکنون فاز پایلوت آن در استان کردستان به اجرا درآمده است.

***

896990cookie-checkایجاد ۹۰ هزار شغل با توسعه زیرساختهای مهارتی

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.