مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

از یک میلیون حقوق, 300 تا 600 هزار جریمه!منطقی است؟/همراه اول بخواند!

مخابرات ما- آیا منطقی است از یک میلیون تومان حقوق 600 هزار تومانش جریمه شود؟ آن هم بدون امکان پاداش!

 

مخابرات ما- در هر جایی که منطق حاکم باشد هم شرایط تشویق جاری است هم شرایط تنبیه! در حقیقت کارها طوری تنظیم می شود که در برآینده تنبیه و تشویق ها به حقوق کارمند اضافه شود یا حتی کم شود.

در حقیقت در مقابل یک شیوه تنبیهی روشی تشویقی هم م یگذارند تا بتواند شیوه کارش را بهبود بخشد.

وگرنه همیشه تنبیه و همیشه فقط تنبیه! درکجای دنیا دیده اید؟

گذشته از آن تنبیه باید منطقی باشد آیا می شود 60 درصد از حقوق را بابت تنبیه کم کرد؟

.

در بخش مشترکی ارتباطات سیار شیوه جالبی برای اپراتورها در نظر گرفته اند.هر پاسخگو بر مبنای سفارش های مدیرش و خطاهایش تنبیه می شود.اما تشویقی وجود ندارد.بطور نمونه این کامنت را بخوانید که از تبریز برای سردبیر ارسال شده است:

كارشناس مركز ٩٩٩٠ تبريز می گوید:
با سلام و احترام خدمت سردبیر محترم

در مرکز تماس تبریز در این دوره میانگین مبلغ ٣٠٠ الی ۶٠٠ هزار تومان از یک ملیون حقوق حلال حلال حلال ما کم کردند به علت خطا و بهانه های دیگر، شما رو به خدا قسم میدم یک نفر به داد ما برسه

 

این کدام روش تنبیه و تشویق است که توانسته 60 در صد از حقوق کارمند را تبدیل به جریمه کند!

اصولا کارمندی با این بیلان کار می تواند به کارش ادامه دهد؟ آیا فرصتی هست تا او حداقل با تشویق این تنبیه را جبران کند؟

انتظار داریم همراه اول گزارش نیروهای استانی را منتشر کند تا ما هم با این شیوه ها آشنا شویم.

 

 

909080cookie-checkاز یک میلیون حقوق, 300 تا 600 هزار جریمه!منطقی است؟/همراه اول بخواند!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
6 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    در سامانه 9990 اول خطا می گیرند بعد خطا از حقوق کسر می کنند بعد به پاسخگو اعلام می کنند که باید این را می گفتی یا نباید این را می گفتی. در ضمن این خطا را فقط همان پاسخگو می داند بقیه پاسخگوها از خطا بودن یا نبودن خطای مذکور اطلاع ندارند یعنی تا زمانی که خطایی برای پاسخگو گرفته نشود نمی داند. اگر پاسخگویی در طول 5000 تماس ماهانه ، به طور مثال به 100 مورد مفقودی پاسخگویی کند و از این 100 مورد در یک تماس به عنوان مثال یادش برود که دفتر گروه A را به مشترک اعلام کند 4 خطای بحرانی از قرار هر خطا 50 تا 80 هزار تومن از حقوق باید کسر بشود. یا به دلیل خطای لسانی سهوی به جای ستاره مربع بگوید 5 خطای بحرانی گرفته می شود. یا اگر مشترک وسط توضیحات پاسخگو بیاید و نگذارد جمله پاسخگو کامل شود سه خطای بحرانی ، و اگر به مشترکی اعلام بشود اجازه بدهید جمله ام کامل بشود یک خطای بحرانی بابت عدم تعامل با مشترک گرفته می شود یعنی چپ بیایی راست بیایی خطاست خطایی که 90 درصدشون منطقی نیست .
    سیستم طوری تعریف گردیده است که تماس پشت سرهم با فاصله 5 ثانیه به پاسخگو وصل می گردد و به پاسخگو برای تمرکز و نفسی تازه کردن یا گلویی خیس کردن نمی دهد و اگر نیاز به استراحت بود باید درخواست بدهد تا درخواست استراحت در صفی قرار بگیرد که در آن صف سوپروایزیران قبلش 3 الی 5 کد پاسخگویی که دیگر در مرکز کار نمی کند قرار داده اند تا در بین 60 الی 70 پاسخگو همزمان 2 پاسخگو به حالت استراحت نرود و پاسخگو برای رسیدن به اول صف و رسیدن به وقت استراحت اش 30 دقیقه الی یک و نیم ساعت منتظر بماند. استراحتی که در هفت ساعت و 20 دقیقه پاسخگویی ، 60 دقیقه تعریف شده است که بعضی از شیفت ها نمی شود بیش از 30 دقیقه پاسخگو نمی تواند استراحت کند. مشترکی اگر فحش ناموسی به پاسخگو بدهد به مسئول مرکز تماس که اعلام می کنیم می خندد و می گوید مشترک به مادر همراه اول فحش داده و برای شما 280 تومن پول شده چون هر تماس 280 تومن می شود. اما کدام انسان عاقلی به جز پاسخگوی بیچاره ای که مجبور است در آنجا کار کند در ازای 280 تومن فحش برای مادرش بشنود. درد زیاد است با نوشتن تمام نمی شود به خدا قسم با وجود اینکه روز جمعه ای نزدیک سه ساعت است که به خانه رسیده ام گوشم همچنان وزوز می کند و همسر بیچاره ام که از مهمانی خاله یکدانه اش که افطار دعوت کرده بود به خاطر شغل همسرش نرفته است ناراحت می باشد. هفته ای فقط یک روز شیفت صبح داریم یک روز تعطیل . بقیه روزها حتی اگر سنگ هم از آسمان ببارد و کل دنیا تعطیل بشود ما باید تا پاسی از شب در اداره باشیم و چون کرایه ماشین های شخصی در نصف شب n می باشد پای پیاده به خانه برگردیم در تعطیلات نوروز کلا دو روز تعطیلی داشتیم که آن را هم مرخصی حساب می کنند و ریالی بابت اینکه روزهای تعطیل می آییم دریافت نمی کنیم. خلاصه ما هر روز درد می کشیم دردی که وقتی به مسئولمان اعلام می کنیم اعلام می کند ما برای شما نامه دعوت نفرستادیم که بیاین اینجا کار کنید دوست ندارید راه باز است

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      امشب حدود ساعت 20:00 نوشته های شما در یک مطلب مستقل منتشر می شود.

      1. ناشناس می گوید

        سلام سردبیر محترم. بی صبرانه منتظر هستیم

  2. کارمند حرف گوش کن می گوید

    یکی بما بگویند در مخابرات چه خبره
    بعد از سه ماه از سال ۹۷ هنوز پاداش ۲ سال ۹۶ پرداخت نشده
    شما چقدر برای همکارانتان ارزش قائلید
    با این رفتار شما چه انتظاری از همکاران دارید
    مجمع با یک ماه تاخیر برگزار شد
    هرروز حرف های ناباورانه می زنید و ۸ سال است بدنه مخابرات راخراشیده و خورده اید و دریغ از تکنولوژی جدید
    فقط بما بگوئید تکلیف کارمندان ۳۰ تا ۳۵ سال سابقه که در برزخ نگهداری می کنید چیست
    تکلیف صندوق ۶درصد و رفاهیات را چرا یکسره نمی کنید
    تا کی می خواهید از مدیران پوسیده قبلی استفاده کنید

  3. پاسخگوی بدبخت می گوید

    آنچه منعکسش کردید درد کهنه پاسخگویان این مرکز است. خود بخوبی می دانید که پیانکاران محلی به نوعی همبازان مسئولان استانی هستند. پیمانکار پیشین که بدون مناقصه پرسنل بدو واگذار شده بود و پیمانکار فعلی که رئیس اداره قبلی همینجاست و پس از بازنشستگی در قامت پیمانکار مجددا بازگشته. کسر غیر قانونی از حداقل دستمزد با عنوان جریمه خطای چاسخگویی مسئله ای است که بارها به گوش مسئولان استانی رسیده که نتیجه آن اعزام همکاران بازرسی و حتی بازرس اداره کار به مرکز بود. ولی اینها همه مسکنی بیش نشد. این خطا سازی و کسر های متعاقب آن هر چند همیشه از سوی همراه اول( تهران) معرفی می شود ولی پیمانکار یکبار بخوبی گفت: «نمی صرفد». به قدری فریاد کشیده ایم که دیگر در گوش مسئولان عادی شده. دیگر نمی دانیم دست بسوی چه کسی دراز کنیم چرا که … « چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم»

  4. ناشناس می گوید

    سلام نیروی شرکتی هستم از استان اصفهان
    بخدا ما هم در شبکه حال و روز بهتر از شما نداریم. پیمانکار جریمه ی خودرو نامناسب و اجناس نامرغوب و جریمه تاخیر در فراهم نمودن
    اجناس را هم از ما کم میکند

نظرات بسته شده است.