مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سیاست های هیئت مدیره مخابرات ایران (1) – رقم بزرگ رفاهیات, مانع است یا مشوق!

مخابرات ما- مایل نبودیم وارد مجموعه سیاستگذاری شویم.حرمت آنان باید حفظ شود این مطلب نیز چنین نیست فقط نگاهی کوتاه است به سیاست های اخیر.

…………. یادداشت سردبیر- بخش دوم از این نوشته هم توسط نویسنده آماده شده.اگر خواندید و خوشتان آمد کامنت بگذارید تا زودتر منتشر کنم.وگرنه می ماند برای فردا عصر.

نویسنده: نادری 80

مخابرات ما- آموخته های سردبیر سایت مخابرات ما به همه ما گفته است که باید سعی کنیم نقاطی که سیاستگذار اصلی مخابرات در قبال نیروهای بیرونی هستند تقویت کنیم.آن روزی که در مقابل سیاست های بیرونی و تخریبی قرار می گیریم هیچکسی نمی تواند افکار عمومی را اقنا کند مگر همین سیاستگذاران.

در مقاطع مختلف هم همین بوده است.

او می گوید حداکثر سعی باید بشود تا هیئت مدیره مخابرات در موضع قدرت باشد. اگر انتقادی هم هست باید منطقی با حفظ حرمت باشد.

این مطلب نیز نه به قصد انتقاد شدید بلکه بعنوان یک یادآوری به اعضای هیئت مدیره است تا بداند انتظارات ما از آنان چیست .

وقایع این ایام بویژه در مورد اختلاف فی مابین کارکنان و شرکت مخابرات, قطعا به قضاوت اعضای هیئت مدیره می رسد و آنان باید نظر نهایی را صادر کنند.

آنان در موقعیتی قرار گرفته اند که بین سود و مصالح تعیین کننده اعضای هیئت مدیره و یا منافع کارکنان یکی را انتخاب کند.واقعیت این است که کار ساده ای هم نیست.حساب یک ریال و دو ریال نیست.میلیاردها تومان پول است.

پیش از آنکه وارد بحث اصلی خود شوم لازم میدانم یک موضوع را خاطر نشان کنم تا همه دانسته از آن عبور کنند!

وقتی امروز اعضای هیئت مدیره با شنیدن مبلغ 500 میلیارد تومان هزینه تغییر رفاهیات برای یک سال از خدمت کارکنان حرف میزنند بنظرشان می رسد که مبلغ زیادی است.اگر این مبلغ از درآمد مخابرات کم شود به چشم می آید.

بله! درست است!

کاملا هم درست است!

اما یک چیز مغفول مانده است! این پول باید در طی 7-8 سال گذشته هم پرداخت می شده.یعنی مخابرات 8 سال باید این پول را پرداخت می کرده است ولی نکرده! یعنی مخابرات 8 سال است به اندازه این مبلغ بالا, حقوق کارکنان را ضایع کرده است.

چرا وقتی حساب ضایع شدن حق کارکنان است, اشکالی ندارد! منعی نیست! اما وقتی حساب سهامدار و مخابرات است, بزرگی این رقم به چشم می آید!

این نکته ای بود که می خواستم در این مطالب, قبل از هر چیز روشن کنم.

وقتی اعضای هیئت مدیره به بزرگی مبلغ می اندیشند دلشان به حال این کارکنان بسوزد که در طی سالهای گذشته به اندازه این عدد, حقشان ضایع شده! اگر این عدد وارد زندگی کارکنان می شد چه تاثیری در زندگی آنان داشت؟

همه بخاطر دارند کارکنان مخابرات روی حقوق اصلی خودشان حساب نمی کردند.حقوق آنقدر کم بود که بابت اجازه و اقساط وام و … همان دو روز اول تمام می شد.اما در طی ماه دو سه بار پرداختی های مختلف به کمک ما می آمد.حالا آن مبالغ زده شده است.در حالیکه حقوق ما همچنان به مفهوم واقعی ناچیز شده است.

این برای شروع بحث ما با اعضای هیئت مدیره ضروری بود.

در بخش بعدی-مطلب بعدی- به رفتار هیئت مدیره در دیدار با کارکنان , نمایندگان کارکنان و جلسات رسمی هیئت مدیره می پردازم.

مطلب بعدی را صبح فردا منتشر خواهم کرد.با سردبیر وعده کرده ام در سه چهار قسمت به این موضوع بپردازم و فاصله ای هم بین مطلب ایجاد نکنم.انشا الله.

 

915330cookie-checkسیاست های هیئت مدیره مخابرات ایران (1) – رقم بزرگ رفاهیات, مانع است یا مشوق!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
9 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام وتشکراززحمات شماها، پیشنهادمیکنیم مقداری بصورت نقدو قبل ازاتمام ششماهه اول امسال ومابقی رانیزسهام همراه اول بدهند

  2. گیلان می گوید

    با سلام
    مگر قرار نبود یکشنبه و چهارشنبه ها اخبار طبقه بندی را منتشر کنید ؟ چرا این هفته خبری منتشر نکردید؟

  3. سوشیانس می گوید

    با سلام و احترام خدمت کلیه عزیزان و عرض خسته نباشید و خدا قوت خدمت عزیزان نماینده تشکلها و مجامع صنفی و تلاشگران عزیز در سایت مخابرات ما
    با عنایت به اینکه 500 میلیار تومن هزینه مبلغ قابل توجهی است و هزینه ای است که از سالهای قبل مانده و به سال 97 منتقل شده است لذا مسلماً نمی توان آنرا در حساب و کتاب سالجاری جمع و خرج کرد ولی می توان با توجه به اهمیت و رقم بالای آن با اخذ مجوز از هیأت مدیره و یا مجمع آنرا بحساب سودو زیان انباشته منظور و در چند سال آتی آنرا مستهلک نمود تا تاثیر چندانی بر سود و زیان سالجاری نداشته باشد ( این از منظر سود و زیان )
    اما مسئله بعد مشکل تامین نقدینگی این امر می باشد که خود مهم است که برای این موضوع نیز راههای مختلفی وجود دارد که من جمله :
    1- فروش املاک مازاد نیاز شرکت ( البته منظور فروش به قیمت عادلانه مدنظر می باشد نه حبه با مبلغ ناچیز به مدیران همچون خانه های سازمانی خیابان شریعتی که بین خود تقسیم کردند و هریک با سود چند برابری فروختند و به ریش من و امثال من خندیدند ) در سطح کشور و تامین نقدینگی این موضوع چنانچه در طی سالهای گذشته نیز سهامدار عمده برای تامین منابع پرداخت اقساط سازمان خصوصی سازی هر ساله شرکت را وادار به این کار نموده است .
    2- واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران و سهام شرکت ارتباطات سیار به کارکنان
    3- انتشار اوراق اجاره ( همانند اوراق صکوک ) و واگذاری آن به همکاران از بابت مطالبات خود با بهره بانکی یک ساله ، دوساله و …. ( بسته به موعد سررسید اوراق )

  4. ناشناس می گوید

    سلام عرض می کنم هیت مدیره محترم به ثروت باد اورده املاک و ساختمانها واون همه وسیله نقلیه وهزاران قلم. اموال واثاثیه وقیمتهای مفت مجانی ودر امدها وودایع مردم که مفت بدست اورده فکر کند ….نه به حقوق پایمال شده کارکنانی که 85 درصد انها ایثارگران و سایر اقشار جامعه جان کندن تا مخابرات را صاحب اوازه کنند این پول کارمزد. حق وحقوق کارکنان دراین چندسال نیز نمیشود.

  5. آ و ب می گوید

    فراموش نکنیم که این مبلغ پول ما این مدت هشت سال پیش اینها بوده و با آن کار و کسب سود کرده اند. یعنی که سود این پولها هم جزو مطالبات ماست. حالا اگر چیزی نمی گوییم به چیزی غیر از نجابت بهترین کارکنان دنیا، تفسیر نشود.

  6. ناشناس می گوید

    کاهش ارزش پول وهزار ویک مشکل که برای کارکنان طی سال های گذشته به دلیل عدم پرداخت حق وحقوق آنها پیش آمد قابل بیان وارزش گذازی نیست وحتی درصورت پرداخت در حال حاضر حکم نوش دارو پس از مرگ سهراب رادارد. ومسببین آن اگر در این دنیا هم پاسخگو نباشند درآن دنیا ناگزیر به پاسخ هستند .

    1. ناشناس می گوید

      چه کاخها که نساختن …
      باید از بیخ ویران بشن

  7. حسین علمداری ایلخچی می گوید

    نکته بسیار بجایی را ذکر کرده آید و امیدوارم ادامه دهید. اما یک نکته را کمی مبهم بیان فرموده آید:

    «مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه تغییر رفاهیات برای یک سال از خدمت کارکنان» کمی عجیب است. بر اساس محاسبات من، رقم مابه التفاوت ناشی از پرداخت اقلام رفاهی بر اساس آیین نامه برای سال ۹۶ چیزی در حدود ۶۰ میلیارد تومان می شود که بسی کمتر از ۵۰۰ ملیاردی است که شما فرمودید.

  8. ناشناس می گوید

    سلام واحترام آن عددی که ذکر فرمودین والان به چشم آقایان بیشتر میاد مال سالیان متمادی است والان ارزش واقعیش خیلی کمتر شده ولی کارمندان نجیب مخابرات به همان مبلغ کم ارزش نیز قانعند خدا کند هیئت مدیره اینو درک کنندواوضاع را وخیمتر نکنند.

نظرات بسته شده است.