مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گزارش مخابرات ما از جلسه هیئت مذاکره کننده تشکل ها, با رئیس هیئت مدیره

مخابرات ما- امروز 4 شنبه دیدار مهمی بین نمایندگان تشکل ها و دکتر صفری انجام شده.اما تغییری در عقیده تجمع 25 ام رخ نداده است.گزارش جلسه را می خوانید.

نویسنده : یادآور 86

مخابرات ما- آنچه امروز در مخابرات اتفاق افتاده است می توانست منشا خیرات بسیاری باشد که آرامش اولین ثمره اش بود.اما در واقع چنین نشد.همچنان پس از این جلسه هم کارکنان بر طبل تجمع در 25 ام می کوبند.یعنی آخر خط!

.

امروز از بین تشکل ها و بازنشستگان و گروههای مختلف, هیئتی برای مذاکره با رئیس هیئت مدیره مخابرات ایران انتخاب شد.قرار بوده است در این جلسه مدیران نظر کارکنان را بشنوند و تصمیمی بگیرند در مورد خواسته کارکنان!

خواسته کارکنا ن چیست؟

اجرای مصوبه قانونی و امضا شده هیئت مدیره مخابرات ایران  در سال 1389 که بمدت دو سال اجرا شد!

در این جلسه افرادی حاضر بوده اند که به تنهایی در تصمیم و موضع مخابرات ایران بسیار مهم هستند چه برسد به جمع آنان.اگر همه چیز خوب بود, همانجا می شد پرونده همه چیز را بست.اما وقتی پس از جلسه  نمایندگان کارکنان از تجمع می گویند, یعنی جلسه بی نتیجه بوده است.

چرا؟

اجازه بدهید به وقایع داخل جلسه بپردازیم.البته از نگاه یک نفر بیرونی و بی طرف!

در سوئی از این جلسه افرادی از سوی مخابرات بوده اند که هر یک ووزنه ای هستند.دکتر صفری, بیگدلی, جباری, فرقانی, صابریوند, تیم حقوقی مخابرات ایران و در نهایت توکلی صبور از سوی مخابرات آماده بودند.

در طرف دیگر بنی سپهر, پایست, لسان صدق, مهدی پناه, شجاعی, مرادی و کسانی که بعنوان هیئت مذاکره کننده شورای عالی تشکل های کارگری مخابرات در جلسه حاضر بوده اند.

ما را ببخشید اگر اسمی از قلم افتاده است.هدف ما بردن اسامی نیست بلکه می خواهیم بگوییم اگر بنا بود تصمیمی گرفته شود به کس دیگری هم نیاز بود؟ همه که جمع بودند! فقط مدیر عامل نبود! آن هم در تصمیم اعضای هیئت مدیره موثر نبوده است. اگر بنا بود تصمیم موافقی با نظر کارکنان گرفته شود ده دقیقه پس از این جلسه می ماندند و نظر مثبت اعلام می شد.

پس بنظر می رسد شاید نظر به موافقت با طرح کارکنان نیست. چه باشد و چه نباشد اجازه بدهید لایه های داخلی جلسه را برداریم شاید به ما کمک کند به یک نتیجه برسیم.

دکتر صفری رئیس هیئت مدیره ابتدا گریزی می زند به صحرای مدیریت های نادرست مخابراتی در گذشته! او می گوید ” طرح همکدی نباید اجرا می شد! این طرح درآمد مخابرات را بشدت کاهش داده است!”

.

این حرف کاملا درست است.سابقه ما در همین سایت نشان میدهد در زمان خودش آنقدر از ضرر و زیان این طرح گفتیم و نوشتیم که خسته شدیم.ولی در ایده های مدیران دولت دوست خللی ایجاد نشد.متاسفانه آن زمان مدیرانی “دولت شیفته” منافع مخابرات را پای یک تصمیم نادرست دولتی قربانی کردند.

تمام کارکنان مخابرات با این طرح مخالف بودند اما مدیران اجرایش کردند.

اینها همه درست, ولی چرا رئیس هیئت مدیره امروز این را مطرح میکند؟ احتمالا می خواهد بگوید درآمد مخابرات بشدت کم شده لذا امکان اجرای این مصوبه نیست! وگرنه چرا باید این حرف به میان بیاید؟

در پاسخ به این نظررئیس هیئت مدیره از ایشان می پرسیم چرا به دو موضوع بسیار مهمتر اشاره نمی کند که توسط اعتماد مبین به این سیتم تحمیل شد؟

1- تفکیک مخابرات ایران از ارتباطات سیار و تبدیل مخابرات به دو بخش دارا و ندار!

2- تفکیک مخابرات به چند شرکت مانند مخابرات ثابت, شرکت املاک و …. !

هزینه هر یک از این طرح ها در مقابل آن همکدی اصلا قابل مقایسه نیست!

بگذریم.

رئیس در ادامه می گوید: ما به دو هفته زمان نیاز داریم که نظر خود را در مورد اجرای آیین نامه مشخص کنیم.یعنی بگوییم که اجرایش می کنیم یا نه!

این حرف بسیار مهمتر از حرف قبلی بود! حاضران قطعا در مقابل این نظر رئیس هیئت مدیره موضع می گیرند.

بنی سپهر می گوید: “ما فقط بر اجرای آیین نامه مصوب سال 89 تاکید داریم همین! نظر دیگری هم نداریم.بقیه نظرات ما هم در بیانیه قبلی آمده لذا نیاززی به تکرار نیست!”

تعارفات ما ایرانی ها را ذله کرده است بالاخره یک نفر تعارف را کنار گذاشت.

پایست می گوید:   (شرح به مضمون) “آقای دکتر! در بیرون از اینجا گفته می شود شما تنها مخالف اجرای این طرح هستید.یعنی اعتماد مبین مخالف اجرای طرح است.اگر این طرح اجرا نشود همه از اعتماد مبین می دانند.این برای شرکتی که شما نماینده اش هستید و نظم و آبرویی دارد اصلا خوب نیست.”

پایست سعی میکند نظرات اجتماعی و مخابراتی را به هم نزدیک کند و به دکتر صفری بگوید در داخل کشور خوب نیست اگر نسبت به اعتماد مبین نظر منفی پیدا کنند.

حرف آخر پایست این است: “حالا شما بگویید با این طرح مخالف هستید یا خیر؟ این حرفها درست است یا خیر؟”

سیاستمدار حرفه ای هرگز نمی خواهد صراحتا نظر بدهد.بر اصرارها اضافه می شود تا صفری مجبور می شود بگوید:”مرا بله حساب کنید…”

اما راستش ما هنوز نفهمیده ایم چرا با وجود این “بله”ها اجرای این طرح دوباره تصویب نمی شود؟

یعنی ممکن است این بله ها سیاستمدارانه باشد؟

بهر حال پس از این دیدار تشکل های مخابراتی بر تجمع در روز 25 تیر اصرار دارند چرا که هیچ نتیجه مثبت و کاملی از مدیران نشنیده اند.

حالا باید دید مخابرات در جلسه بعدی هیئت مدیره چه تصمیمی می گیرد.آیا به سمت کارکنان می اید یا به سمت تجمعی که هرگز آینده روشن و مشخصی برای هیچکس ندارد!

 

915400cookie-checkگزارش مخابرات ما از جلسه هیئت مذاکره کننده تشکل ها, با رئیس هیئت مدیره

Please rate this

0 1 2 3 4 5
5 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    عزیزان همکار باور کنید این کارها فقط و فقط زمان خریدن است . و هیچی درست نخواهد شد .

  2. ناشناس می گوید

    دوستان بهرنحویکه توافق میکنیدماهم راضی هستیم فقط طی امسال تسویه بشه والا هیچ ضمانت اجرایی برای سال بعدنیست چون هیات مدیره عوض میشه وما بایددوباره ازصفر شروع به مذاکره کنیم همچنین این مطالبات سالهای گذشته ارزش واقعی خودراازدست داده وامسال میشه دردی رادرمان کرد چه برسدبه سالهای آتی

  3. معصومه می گوید

    سلام جناب سردبیر
    ممنون بابت زحماتتان و خواندن کامنت ها ، اگه ممکنه من یک پیشنهاد داشتم به اینصورت که : میشه این پیشنهاد داد که بار مالی 500 میلیارد طی یک سال نباشه طی دو یا سه سال باشه ولی هر سال را یک جا پرداخت شود بعنوان مثال اگه کل بدهی هر کس 18 میلیون میشه سه سال سالی 6 میلیون بگیره به نظر شما اینطور امکانش هست
    بسیار سپاسگزارم

    1. ناشناس می گوید

      همکار عزیز اخه این چه پیشنهادیه …سالی شش میلیون؟ یعنی هیچ یعنی کل پول از بین میره ..حداقل میگفتی طی سال مثلا هر سه چهار ماه شش میلیون

  4. ناشناس می گوید

    از همه نمایندگانی که از حقوق پرسنل مستضعف مخابرات دفاع می کنند سپاسگزاریم. خدا حفظتان کند.

نظرات بسته شده است.