مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سیاست های هیئت مدیره مخابرات ایران (3) – سیاست های دوگانه! چرا؟!

مخابرات ما – این سومین مطلب است که در مورد سیاست گذاری ها و سیاست های هیئت مدیره مخابرات به رشته تحریر درآمده است.شاید کمکی باشد به تصمیم گیری بزرگ هیئت مدیره!

نویسنده: نادری 80

مخابرات ما – از آنجا که طبق اطلاع سردبیر جلسه بعدی هیئت مدیره احتمالا یکشنبه برگزار می شود سعی کردم این رشته از مطالب تا شنبه شب به پایان برسد.در حقیقت سومین مطلب را در اینجا می خوانید , چهارمی و آخری فردا شب منتشر می شود.

.

در این بخش می خواهم در مورد دوگانگی رفتارها در موضوع تصویب رفاهیات با شما صحبت کنم.این امر را با طرح یک سوال آغاز میکنم! از یک جمع 5 نفره برای اخذ یک تصمیم به چند رای نیاز دارید؟

حداکثر 3 رای! حتی اگر لزوما کار به رای گیری برسد!

حالا اگر سه نفر از اعضای هیئت مدیره بطور رسمی و غیر رسمی در جلسات جمعی و فردی موافقت خود را با طرح رفاهیات و تصویب آن اعلام کرده باشند شما باید به چه نتیجه ای برسید؟

از آنجا که دکتر صفری سیاستمداری کهنه کار است و تحمل انتقاد را دارد از خود او شروع می کنیم.در روز مجمع, پس از آن, در دیداری که نمایندگان بطور غیر رسمی و رسمی با ایشان داشته اند ظن همه بر این بوده است که دکتر بعنوان رئیس هیئت مدیره از این طرح دفاع خواهد کرد.

اما نام دو نفر عضو هیئت مدیره و موافق با این طرح را نمی گویم ولی برای حرفم شاهدان بسیاری دارم که با طرح موافق بوده اند.

بنابراین حتی اگر دو نفر دیگر را مخالف با طرح در نظر بگیریم باید طرح رفاهیات بصورت تصویب شده هفته گذشته از هیئت مدیره بیرون می آمد.

دلم نمی خواهد بگویم اعضای هیئت مدیره با طرح موافق نبوده اند ولی برای قرار از جو منفی و انتقادات علنی کارکنان بطور ظاهری با آنان موافقت کرده اند! اصلا چنین قصدی ندارم! بنابراین از این ادعا می گذرم

مورد بعدی ممکن است این باشد که دو نفر باقیمانده دیگران را متقاعد کرده اند که این طرح اشکالاتی دارد!

خودتان هم میدانید که این امر اصلا قابل قبول نیست! در موردش حرفی هم نمی زنم!
پس در حین جلسه چیزی رخ داده که نظر سه نفر را تغییر داده است! ولی ایا امکان رفع ابهام وجود نداشته است؟ آیا این پذیرفتنی است که برای طرحی به این مهمی, موافقت را تبدیل به مخالفت کنیم , بدون اینکه از قبل بطور کامل بررسی اش کنیم؟

.

اجازه بدهید به نقطه آخر بروم!

همه باطرح موافق بوده اند.موافقت آنان نیز واقعی بوده است! هیچکسی هم نمی توانسته حتی در صورت مخالفت نظر دیگران را عوض کند, مگر یک نفر! مگر کسی که رئیس دیگران باشد! مگر کسی که نمایندگی سهام مدیریتی را داشته باشد؟

فقط یک نفر این ویژگی ها را دارد! دکتر صفری رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران!

او متصل به شرکت اعتماد مبین است! شرکتی که میلیاردها دلار سرمایه را در سراسر دنیا به گردش درآورده اند.کسانی که این رقم های هزینه ای برایشان به حساب نمی آید. بنابراین از او انتظاری بیش از این داشتیم.

همه نگاهها دیروز و امروز به دکتر صفری بوده و هست! امروز نگاهها به مغزها فرمان تصمیم داده اند! لذا بر اساس این تصمیم شرکت اعتماد مبین , متاسفانه اعتماد کارکنان را از دست داده است.اعتمادی که با سیاست های خوب دکتر سیدهاشمی بسیار مثبت بوده است.

سردبیر شخصا مصاحبه ای مفصل با دکتر سیدهاسمی داشته است که در همین سایت منتشر شد.دکتر سیدهاشمی زمانی که از بازنشستگی تشویقی حرف میزده سردبیر چنین می نویسد:

“وقتی به پاداش بازنشستگی و هزینه هایش رسیدم از او سوال کردم چرا این همه هزینه را پذیرفتید؟ چه دیدگاهی داشتید؟ … نگاهش برقی زد … . گفت: دلم می خواست بازنشسته مخابرات با خاطرات خوبی از شرکت جدا شود! چه اشکالی دارد بازنشسته با خودش پول خوبی ببرد….! …. حالا ما سود کمتری ببریم … چه می شود …”

.

دکتر سیدهاشمی رئیس هیئت مدیره مخابرات بود.در زمانی که وضع مخابرات بهتر از امروز نبود!

کارکنان هنوز اعتماد گذشته را به سیستم دارند.دکتر صفری ارث همان اعتماد را با خود دارد.حالا می تواند با یک تصمیم, هم گذشته اعتبار اعتماد مبین را بر باد دهد هم اعتبار خودش را!.

.

واقعیت این است که در طی شش ماهه مدیریت تیم جدید, فقط یک نفر بوده است که همیشه حرفش یکی بوده! در خفا و در عیان!

.

در مطلب بعدی بی پرده تر حرف خواهم زد! دعا کنید سردبیر اجازه انتشارش را بدهد!

.

 

915920cookie-checkسیاست های هیئت مدیره مخابرات ایران (3) – سیاست های دوگانه! چرا؟!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
2 نظرات
  1. علی ایمانی می گوید

    ببنید از قدیم گفته اند حق دادنی نیست حق گرفتنی هستش
    من در حیرتم از سستی و رخوت این کارکنان مخابرات بالاخص کارکنانی که رسمی هستند
    تقریبا 7 تا 8 سال حق شما را خوردن و شما حرفی نزدید؟؟اسم این را چی میشه گذاشت؟؟؟
    شاید پیش خودتون بگید خواستید به شرکت فرصت بدید یا اینکه خواستید وجدان خودتون را راضی نگه دارید
    اما مگر نمی دونستید یه قدم عقب نشینی باعث میشه اونها صد قدم بیان جلو
    حالا که حقوق شما از اموزش پرورشی ها و صدها ارگان و نهاد دولتی وغیر دولتی کمتر شده تازه از خواب بیدار شدید
    حالا که دیگه ماه رمضان حتی اون صد هزار تومان را هم بهتون ندادن تازه فهمیدید بهتون توهین شده؟؟؟
    حالا هم تا کی می خواهید مذاکره کنید؟؟تا کی می خواهید مهلت دهید؟؟؟بابا مرگ یک بار وشیون هم یک بار
    مخابرات نه درامدش کم است و نه نقدینگی کافی است به ترازهای منتشره شده شرکت در بورس نگاه بکنید مخابرات تنها یک ایراد داره اونم جیب گشاد سهامدار اصلی مخابرات هستش که فقط به عنوان گاو شیرده به مخابرات نگاه میکنه و اصلا متوجه نیست که روز به روز وضع مخابرات را با این شیوه مدیریت و نگاه کردنش داره خراب میکنه
    سردبیرجان شما الان برو مخابرات مناطق برو شهرستان ها عملا خاک مرده باشیدن برو طرف مخابراتی هستش اما راضی نیست اینترنت مخابرات استفاده کنه طرف رییس اداره هستش اما تلفن شخصی اش ایرانسله اینها اعتراض های پنهان هستش طرف عملا شغل دوم پیدا کرده و استراحتش را میاد مخابرات
    من موندم این مدیران متوجه نیستد اخه شما داری هزینه حقوق هزار میلیاردی میده اما واسه 100 میلیارد که کل امید پرسنل هستش و نمیدی اصل اون حقوق را هم زیر سوال میبری و باعث میشید عملا کل کیفیت کار پرسنل و انگیزه پرسنل بیاد پایین
    سردبیر می ترسم می ترسم از این همه بی انگیزگی پرسنل،می ترسم از تعطیلی توسعه تلفن ثابت،می ترسم از بردن پول شهرستان ها به مخابرات ایران،می ترسم از مدیرانی که دروغ میگن،می ترسم از مدیری که به راحتی قانون را زیر پا می گذاره
    حالا چطور من کارمند شهرستان خوب کار کنم وقتی پول درامدم در اختیار خودمون نیست
    وقتی نمیتونم قرارداد ببندم
    وقتی پاداش عملکردی نمیدن
    ولش کن زیاد شد اما سردبیر این مخابرات خوب داره میخوره زمین
    ما هم که خدا روشکر یواش یواش داریم میریم اینم بگم که من ورودی 92 هستم که هیچ امتیازی برای ورود نداشتم و به خاطر تجربه ومهارت خودم الان هم رییس اداره وسرپرست یه شهرستان هستم اما خوب تقریبا مراحل اخر رفتنمون از این ویرانه هستش

  2. ناشناس می گوید

    شاید بد نباشد جناب صفری بداند که کارمندان مخابرات از کامیونداران کمتر نیستند اگر کامیونداران با یک اعتصاب نصفه نیمه به حقشان رسیدند بهتر است جناب دکتر بداند که فقط در استارت شدن سوئیچ های مرکز در کل کشو به صورت هم زمان ( نه خاموش شدن و نه اخلال ) بلکه فقط در استارت شدن هم زمان آنها دودمان خیلی ها را بر باد میدهد.
    امیدوارم هیچگاه چنین اتفاقی نیفتد اما تصور آن هم وحشتناک است

نظرات بسته شده است.