مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

کارکنان دقیقا چه می خواهند؟ رفاهیاتی شدنی یا ناشدنی! (حتما نظر بدهید)

نویسنده: یادآور86

یادداشت نویسنده: سردبیرجان اسم مرا بنویس که اینقدر به شما انتقاد نشود. کاش اجازه میدادید وقایع را صراحتا بنویسم تا معلوم شود چه خبر است و چگونه می خواهیم همه چیز را برگردانیم!

خواهش میکنیم فقط در مورد سوال نظرتان را بنویسید.در بقیه موارد در گذشته همه چیز گفته شده.حرفهای خارج از موضوع و طولانی حذف می شود (توسط سیستم-نفر کاری ندارد)

مخابرات ما- فرصت بسیار اندک است.هیئت مدیره شرکت مخابرات برای تصمیم گیری در مورد رفاهیات زمانی اندک در اختیار دارد.شاید لازم است بار دیگر همه چیز را شفاف با هم روی دور بریزیم.می خواهیم بد فهمی ها از میان برخیزد تا خدای ناکرده باز گروهی پای میلیاردها تومان هزینه را وسط نکشند و از تصویب طرح جلوگیری نکنند. از این بد فهمی ها آسیب های زیادی دیده ایم.

ما  بیش از گذشته نگران بد فهمی ها شده ایم.بدفهمی خودمان و کسانی که طرح را بررسی می کنند!

.

گفتگو با تشکل ها

با یکی از نمایندگان کارکنان در تشکل ها حرف می زدم.او در همه مذاکرات با مدیران ارشد شرکت بوده است.

بدون تعارف از او پرسیدم گمان نمی کنی سنگ بزرگی که برداشته اید باعث شود به هدف نزنید؟

او با تعجب پرسید: کدام سنگ؟ منظورت چیست؟

گفتم:

همه شما وضع امروز مخابرات را می دانید. رفتن به این سمت که معوقات را نیز پرداخت کنند قطع و یقین باعث می شود کل طرح زیر سوال برود.

او گفت:

اینجا دو بحث مطرح است.یکی وضعیت امروز با مشکلات دلار و نابسامانی های مالی. در این شرایط زندگی کارکنان بشدت دشوار شده است. همه ما در شوراها و تشکل ها بدنیال این هستیم که وضعیت امروز بهتر شود و زندگی همکاران راحت تر بچرخد.بحث معوقات حرف دیگری است. در واقع بحث دوم است . خودمان هم میدانیم که با این شرایط ممکن است به آن نرسیم. هدف اصلی ما تصویب طرح برای سال 97 است.

گفتم:

ممکن است به آن نرسید؟ همین حالا من به شما میگویم نمی رسید!  هیئت مدیره  جرات ندارد مخابرات را زیر بار چنین دین و قرضی ببرد..البته اگر همراه اول و مخابرات در هم ادغام میشد این ها شدنی بود.ولی حیف که نشد!

عضو تشکل ها به من میگوید:

ما بارها به هیئت مدیره , مدیران و نمایندگان آنان گفتیم که فعلا شما رفاهیات 97 را بر اساس مصوبه سال 89 تصویب کنید, آنگاه کارکنان وقتی تلاش شما را ببیند قطعا کوتاه می آیند.راستش بین خودمان بماند همین 97 مصوب شود در آینده همکاران ما منافع زیادی می برند.بگذارید به موضوعی اشاره کنم …!

تحلیل او بسیار جالب بود.طبق صحبت او با توجه به تغییر ارزش دلار, دولت در سال آینده مجبور خواهد بود حداقل حقوق را دو سه برابر کند آنگاه ببینید همین چیزها چه تاثیری در حقوق کارکنان خواهد داشت.

او اصرار می کند که:

ما بخاطر آینده این همه اصرار داریم که مصوبه 89 مجددا برقرار شود. نه بخاطر گذشته!

.

من نگرانی خودم را به او منتقل کردم.گفتم که می ترسم هیئت مدیره بخاطر رقم بالای معوقات   از تصویب این طرح خودداری کند و حتی سال 97 را هم با درصدهای همیشگی ببندد.

او به من نگاه میکند!میداند بی دلیل حرفی نمی زنم! لابد نشانه هایی دیده ام! نگرانی مرا رفع میکند تا حدی و میگوید:

ما که بارها در جلسات گفته ایم اولویت اول ما امسال است یعنی سال 97. ضمن اینکه درست نیست همه مطالبات خودمان را از این مدیر عامل بخواهیم.حالا که او بطرف ما آمده بهتر است در حد مقدوراتش چیزی بخواهیم اصلا چانه زنی یعنی همین.هیچکس نمی تواند روی حرف خودش کاملا بماند.

.

حرفش را قبول دارم! در واقع در گذشته هیچ کاری نشده است.همیشه تصمیمات و تصمیم گیری ها به آینده حواله شده است!  لذا  آنقدر مطالبات کارکنان زیاد, سنگین و پر حجم شده که هر مدیر جدیدی از اجرایش سر باز می زند حالا که مدیری با همفکری کارکنان وارد فضای مطالبات شده باید قدر این موقعیت را بدانیم و حداقل طوری رفتار کنیم که نشان دهیم برای  دوران مدیریت خودش مطالبات داریم.

او حرف مرا قبول می کندوبا من موافق است.

هنوز هم طوری نگاهم می کندکه انگار از چیزی خبر دارم و نمی خواهم بگویم. به او می گویم:

چه من چیزی بدانم چه چیزی ندانم نظر شما را میخواستم بدانم.حرفهایم را می خواستم به شما بگویم و حرفهایتان را بشنوم! گفتم و شنیدم! حالا باید نظر اعضای سایت و همکارانم را بدانم.

.

بله! حالا می خواهیم نظر شما را بدانیم.

چنانچه درخواست  مطالبات سالهای گذشته باعث شود طرح رفاهیات 89 برای 97 هم تصویب نشود, آیا شما فعلا از مطالبات قدیم صرفنظر می کنید و به رفاهیات 97 رضایت می دهید یا اینکه از رفاهیات 97 هم بخاطر معوقات گذشته اش صرف نظر می کنید.

در شرایط حساسی هستیم. آنچه از تعویق نصویب رفاهیات حس میکنم همین است که گفتم. بنظر من تعلل بخاطر همین است. اگر معوقات را بخواهیم, بنظر می رسد  هیئت مدیره طرح را تصویب نخواهد کرد.

باید گفت حتی تصویب همین رفاهیات 89 برای 97 هم بقدر کافی قدمی بزرگ و روبه جلو خواهد بود برای کارکنان. تصویبش توفیق بزرگی خواهد بود.

حالا دلم میخواهد نظر شما اعضای سایت را بدون پرده و ملاحظه بدانم.لطفا از شعار پرهیز کنید و یکی از این دو را انتخاب نمایید. فقط همین!پیرامون انتخاب خود نظر بدهید.

.

فقط یک سوال پرسیده ایم.همین! نه لازم است عصبانی شوید نه خوشحال! نه راضی و نه ناراضی! فقط یک سوال است برای پاسخ دادن! در عین حال حاوی یک پیش بینی بسیار واقعی است!

 

از اینکه پیوسته, مخابرات ما را برای نظرات خود انتخاب کرده اید واقعا سپاسگزاریم.

 

 

921780cookie-checkکارکنان دقیقا چه می خواهند؟ رفاهیاتی شدنی یا ناشدنی! (حتما نظر بدهید)

Please rate this

0 1 2 3 4 5
118 نظرات
  1. بازنشسته مخابرات می گوید

    سلام جناب سردبیر
    در صورت تحقق این وضعیت(ان شا الله)بازنشستگان به توافقی نمی رسند چون دستشان هم از دنیا وهم از اخرت کوتاه است .

  2. کارمندجانباز وایثارگرمخابرات همدان می گوید

    باسلام کاچی به از هیچی اینهااز همین 97رابدهندسالهای قبلی را میشود بعدا کاری کرد

  3. صالح می گوید

    هرچند بالا توضیح داده شده و نمیخواهم مطلبی تکراری بگویم ولی بطور حتم کارکنان قدیمی و بازنشسته با دریافت کل معوقات موافق هستند اکثراً ، آن هم بصورت یکجا. ولی سایر کارکنان حتی شده قسطی و یا حتی نشده معوقه نخواهند و فقط افزایش رفاهیات را براساس 89 مطالبه کنند. باتوجه به تعداد پرسنل در شرف بازنشستگی و سابقه بالای شرکت , به نظر همان بحث دریافت معوقات و مطالبه بصورت یکجا مطرح است .
    نظر خود بنده هم که از استخدامی های92 میباشم, تصویب رفاهیات سال جدید براساس 89 و پرداخت رفاهیات در اقساط دو ساله می باشد . درصورتی که شرکت توان پرداخت رفاهیات را ندارد , می تواند سهامی را به این منظور تخصیص دهد بصورتی که هر سال میزان خاصی از آن سهم قابل ازادسازی باشد که هم باعث میشود بخشی از نقدینگی از شرکت خارج نشود و هم کاکنان سهامدار شرکت بمانند.

  4. همکار می گوید

    با تصویت طرح برای سال 97 موافقم. برای معوقات هم میشه راه کارهایی پیدا کرد اما اولویت تصویت طرح برای 97 هست.

    1. ناشناس می گوید

      ببخشید همکار گرامی اوتوقت چه راهی؟ اگر الان کوتاه امدید دیگر هیچی پرداخت نمیکنن شک نکنید

  5. معصومه می گوید

    به نظر من اینطور بهتر است، که فعلا رفاهیات برای سال 97 تصویب بشود، تا ببینیم خدا چه می خواهد

    1. همکار رسمی می گوید

      این همان چیزیست که مطلوب هیئت مدیره است.و بس.

    2. ناشناس می گوید

      اشتباهه همکار گرامی ..اشتباهه..ما کل حقمون رو مطالبه بکنیم .همین الان هم کلی بی ارزش شده

  6. کارمندی می گوید

    با سلام
    تعجب می کنم از کسایی که همیشه به اندک رضایت میدن. مگه همیشه شرکت برای ماها پول نداره؟ کاش همه چی شفاف بود! بهرحال من که اصلا از حقم نمیگذرم. باید از سال 89 تصویب بشه.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ممنون که صاف و ساده نظر دادین.

      1. علی می گوید

        آقای سردبیر اگر چیزی هست که باید بدانیم بفرمایید

      2. منتظر می گوید

        شرکت اگه بخاد از سال ۸۹ این رفاهیات رو پرداخت کنه نیاز به خدا تومن پول و نقدینگی احتیاج داره،دچیزی که هیچ زمان سهامدار برای انجام آن آن هم از سال ۸۹ رضایت نخواهد داد و به قول معروف سنگ بزرگی خواهد بود که ما کارکنان برداشته ایم و همان نزدن سنگ در آخر سر نصیب ما خواهد شد!!
        اگه از اون سال بخاد اجرایی بشه تمام بازنشستگانی که از سال ۸۹ نیز باز نشست شدن نیز باید تسویه مجدد نماید! در شرایط فعلی شرکت و تورم وحشت زای اقتصادی و نبود نقدینگی فقط در شرکت ثابت اجرای آن از سال ۹۷ هم خود گامی بزرگ است که به نام جناب صدری و هیت همراهش ثبت گردد!!
        واسه موارد قبل ۹۷ هم سر فرصت گفتمان انجام خواهد شد!!
        اما اجرای آن از ۹۷ مثال بارز برادری خود را به کارکنان شرکت اثبات کردن است…

  7. ناشناس می گوید

    با سلام ، بنظر من تا حالاشم زیادی کوتاه اومدیم من که میگم همه شو می خوام

    1. ناشناس می گوید

      افرین..موافقم

  8. ناشناس می گوید

    باسلام ، بنظر من که تا حالاشم خیلی کوتاه اومدیم . درضمن من به هیچ وجه نمی تونم باورکنم که مخابرات برای پرداخت 500 میلیارد تومن مشکل اساسی داره البته راه حلاشو به تفضیل نوشته بودم که سیستم حذف کرد

  9. احسان می گوید

    عنان مال خویش به دست غیر مسپار که ستاندنش کم از گدایی نیست

  10. محمد می گوید

    باسلام
    تصویب رفاهیات 97برپایه 89بزرگترین قدم درحال حاضراست.باتشکرازسردبیرمحترم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      محمد جان
      ممنونم که صریح و ساده نظر دادین.

      1. ناشناس می گوید

        مخلص سردبیرگل وگلاب خودمون هستیم..ممنون بابت پیگیریهای خوب وهمیشگیت…خسته نباشی دلاور….خداقوت پهلوان…

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          سپاس و سپاس

  11. ناشناس می گوید

    سلام
    فعلا همین سال 97 تصویب بشه، تا بعد!!!

  12. ناشناس می گوید

    با سلام
    من که همشو می خوام ، چون به قدرت پرداخت شرکتی که توش کارمی کنم ( مخابرات ) ایمان دارم و می دونم که این شرکت ، شرکت بزرگیه و این مبالغ برای شرکتی با این عظمت چیزی نیست ….

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ممنون که صریح نظر دادین بقیه متن شما ارتباطی به این نظرخواهی نداشته

  13. همکار 32 سال می گوید

    با سلام خدمت سر دبیر عزیز و تلاشگر من فکر می کنم شرکت حق ما را نداده و با زدو بند با اداره کار و دادگاه این کار را کرده چون دلیلی نداره چیزی که خودش مصوب کرده از طریق دادگاه باطلش کنه و اینکه می گوید وضع شرکت بد است باور کردنی نیست تعداد سهام سهامدار عمده چقدر است ؟ ضرب در 400 ریال (سال گذشته) کنید چقدر می شود مگر این پول خرج در رفته نیست؟ خوهید دید که طلب همکاران مبلغ کوچکی است. پس من موافق گرفتن حقم هستم اگر ندهند به خدا واگذار می کنم چون در حال بازنشستگی هستم فایده ای برایم ندارد و همه عمرم را برای شرکت گذاشتم کاری از دست من ساخته نیست .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خدا پدرتو بیامرزه.
      صریح نظر دادی.قربون شما.
      نظر دادن مهمه.نه اینکه نظر چی باشه
      من قول میدم از امروز بر اساس جمع بندی نظرات سایت حرکت کنم.تکلیف من هم روشن میشه

  14. فرنام می گوید

    ازهمین سال 97مصوبه را به اجرا بگذارند تاحدودی مشکلات کارمندان حل شود ازطلاگشتن پشیمان شدیم مرحمت فرماییدما رامس کنید

  15. ناشناس می گوید

    بله جناب سردبیر اگر رفاهیات ۹۷ تصویب بشه برای شما کارکنان گل وبلبل میشه یه وقت بهتون بد نگذره پس ما بازنشستها چی؟وضعیت بد مخابرات به ما ربطی نداره اونم تازه شما میگید وضعیت خرابه ما که باور نمیکنیم حق کارکنان باید از ۸۹ پرداخت میشد که نشد حالا باید پرداخت کنند،یا باید تمام معوقات پرداخت بشه یا هیچ کدوم خوب برای همه بد برای همه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      قربان آن نفست
      ما که دعوا نداریم با هم
      یک سوال پرسیدیم یک جواب دارد.
      بازنشسته ها مگر بر اساس همین آیین نامه چیزی نمی گیرند؟ همین هفته گذشته خاطرم هست دوستان بازنشسته اجرای آیین نامه را می خواستند.
      من خبر دقیق ندارم دارم از شما سوال میکنم. آیا در آیین نامه برای بازنشسته ها چیزی هست یا نه؟

      1. ناشناس می گوید

        سردبیر به نظرم به بازنشستگان رفاهیات تعلق نمی گیره. یعنی اجرای سال 97 تاثیری در حقوق انها ندارد. در صورتیکه معوقات سالهای گذشته ( که شاغل بوده اند) را می توانند دریافت کنن و برای همین خواستار اجرای ایین نامه بوده اند

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          نه اینطور نیست اجازه بدین من هم نگاه کنم شما هم آیین نامه رو نگاه کنید ببینیم چه خبره امیدوارم اینطور نباشه
          اگه این باشه کلا نظرم عوض میشه

  16. بیقرار می گوید

    سلام دوستان ، سردبیر گرامی
    ببینید اینکه هیات مدیره تصویب کند بر اساس مصوبه سال 89 سال 97 چیزی اضافه کند از محالات است اما ما ببینیم آنها دارند چکار می کنند امسال اعیاد را نمی خواهند پرداخت کنند و از پاداش دوم سال قبل خبری نیست به نظر میرسد ما باید کل مطالبات را از انها بخواهیم نه به 97 قانع باشیم
    حتما شرکت درآمد دارد که سود توزیع میکند پس اندکی کمتر سود توزیع کند (برای خودشان ) حق مارا تمام و کمال بدهند بازنشستگی تشویقی مطالبه همه همکاران است کوتاه نمی آئیم حتی اگر تا 35 سال تمام در شرکت بمانیم و فقط حقوق حتی بدون رفاهیات و ….بگیریم ببینیم کی ضرر میکنه اینطور که معلومه دولت هم بعداز واگذاری کارکنان از زیر بار مسئولیتی که در قبال آنها تعهد گرفته بود شانه خالی کرده و یا زورش به خریدار سهام مدیریتی نمی رسد ولی ما میگوئیم بدون دولت خودمان حقمان را میگیریم
    منتظر حضور سبز و آرام و با متانت شما در 25 تیر ما هستیم
    نشان میدهیم ما مردان عرصه تلاش اینبار در گرفتن حقوق تضعیع شده ی خود چون کوه استوار و منسجمیم و ذره ای از آن کوتاه نخواهیم آمد
    بدانید و بدانند و میدانیم اگر شرکت درآمد کافی نداشت ما هم اصرار بر حقوقمان در این زمان نداشتیم
    میدانیم و این بار بدانید و بشنوید اگر حق مارا خودتان بدهید کمتر هزینه خواهید کرد
    والسلام من اتبع و الهدی

  17. ناشناس می گوید

    سلام ضمن تشکر از سردبیر محترم طرح این موضوع را در شرایط موجود بسیار مناسب می دانم و بنده موافقم که در صورت تصویب برای سال 97 فعلا از معوقات چشم پوشی کنم انشالله در أینده اگر وضع مخابرات خوب شد به حد کافی به شرکتم اطمینان دارم که امیدوار باشم معوقات را نیز پرداخت کند

  18. رضا می گوید

    سلام ضمن تشکر از سردبیر محترم طرح این موضوع را در شرایط موجود بسیار مناسب می دانم و بنده موافقم که در صورت تصویب برای سال 97 فعلا از معوقات چشم پوشی کنم انشالله در أینده اگر وضع مخابرات خوب شد به حد کافی به شرکتم اطمینان دارم که امیدوار باشم معوقات را نیز پرداخت کند

  19. همکار می گوید

    یک زمانی چندین هزار نفر در شرکت کار کردند تا به سود دهی و درامد زایی رسیده. حالا همون چندین هزار نفر به حق و حقوقشان نرسیده اند. به سهمشان از همان سودی که کسب کرده اند. اگر پولها در جای دیگری خرج یا سرمایه گذاری شده گناه چندین هزار نفر چیست؟ سهامدار از محل فروش املاک و داریی مخابرات، اقساطش را پرداخت نموده، حالا هم یه روشی برای پرداخت حقوق معوقه کارکنان در نظر بگیرد.
    شاید ظرف یکی دوماه اخیر نتواند تمام معوقات را یکجا پرداخت کند ( که آن را هم بعید می دانم) ولی می تواند برنامه زمانبندی اعلام نموده و مثلا تا پایان سال تسویه نماید. در همان زمانی که کارگر بینوا از حق و حقوش بازمانده بود حضرات پاداشهای انچنانی دریافت می نموده و می نمایند.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      همکار خوبم.عزیزم
      نویسنده از شما خواهش کرده انتخاب کنید.انتخاب کنید.
      صریح.کار سختی نیست.اگر شما انتخاب نکنید دیگران به جای شما انتخاب میکنن.
      خدایا! من چکار کنم! از این صریحتر میتونم بگم که …!

  20. عبدولی می گوید

    با سلام و عرض تاسف بابت انتشار مطلب فوق
    اگر موضوع رفاهیات حقی است که باید از سال 89 پرداخت میشد و نشد دیگر بحثی باقی نمی ماند .از آنجاییکه یادمان است طی این ده سال اخیر وضع مخابرات ظاهراً خوب نبوده و مطمئن باشید با توجه به وضعیت عمومی کشور ظاهراً بعد از این هم خوب نخواهد بود.
    .
    (نویسنده در ادامه خواسته اعتماد مبین از سرمایه های خودش و درآمدش از مخابرات طلب کارکنان رو بده چون به سوال ما ربطی نداشت خلاصه شو نوشتم)

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست خوبم برادر عزیزم
      بهتر بود فقط به یک سوال جواب می دادید.
      بحث شما بارها و بارها د رهیئت مدیره و بین اعضای تشکل ها مطرح شده.
      هیئت مدیره و مالکان شرکت میگن اگر یک ذره به این نتیجه برسند که حق کارکنان است در دادنش تردید نمی کنن
      اونا اینو حق نمیدونن. وگرنه همون اول میدادن پس این بحث های شما همین صحبتهای چند وقت گذشته است.امروز یک انتخاب به شما واگذار شده در حقیقت سایت از شما یک سوال داره.فقط یک سوال.
      خواهش کردیم به سوال جواب بدین
      وقتی جواب شما مشخص شد من هم همون مسیر رو میرم.هر چی که باشه

      1. همکار می گوید

        سردبیر جون چرا دوست دارین همه پاسخ بله به اجرای سال 97 بدهند و بیخیال سالهای قبل شوند؟
        پاسختون به کامنتهای همکاران اینجوری نشون میده.

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          تا بحال کاری کردم که شما ضرر کنید؟
          من فقط می خوام صراحتا نظر بگیرم.اصلا و ابدا نظر خودم مهم نیست.
          فقط میخوام همه دانسته تصمیم بگیرن.یعنی مثلا همکار من بدونه که الان دارن روی چی بحث میکنن و جکار میخوان بکنن.
          پوست من کنده میشه تا یه چیزی رو در لفافه به شما برسونم.

          1. همکار می گوید

            به جای ایییییین همه در لفافه سخن گفتن و به در گفتن تا دیوار بشنوه شفاف صحبت کنید. اینجوری نه اعصاب خودتون خرد میشه نه ما.
            باور کنید بیشتر مشکلات و مسائل حل نشده بین مدیران و کارکنان به خاطر همین عدم شفافیته.

      2. آ و ب می گوید

        سردبیر عزیز سلام. اول نظرم رو میگم، با پرداخت۹۷ مطابق ۸۹ موافق هستم. البته نه برای اینکه سنگ بزرگ علامت نزدنه، چون اين مبالغ برای ما زیاد به نظر میاد، بلکه برای اینکه یه مو از خرس غنیمته. مبلغ هر چه باشه نصفش در تعهد ایناست. نصفش با اوناست!
        دوم اینکه این نظر سنجی با اون قسمت فرمایش شما که هیئت مدیره اگه حق ما بدونه ذره ای در پرداخت درنگ نمی کنه، متناقض هست. آگه اونها حق ما نمیدونن (که نمیدونن) پس با پرداخت قسمتی هر چند کوچک از اون هم موافق نیستن. یا ممکنه برای خوابوندن سر و صدا یکی دو ماه بدن و بعد برگردیم سر خونه اول.
        اگر هم نظر ما براشون مهم هست چرا از طریق اچ آر از همه نظر سنجی نمی کنن؟ (از نظر ما بی اطلاع هم نیستن) …

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          سلام
          جئاب سوال شما رو اونا باید بدهند.
          مگر اینکه کلا حرفهای شما غلط باشه.اونایی که … کردم
          فقط میتونم بگم اصلا انتظار نداشتم.

نظرات بسته شده است.