مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شورایعالی تشکل ها در اطلاعیه: 25 تیر را تبدیل کنیم به روز مصالحه و آشتی.

مخابرات ما- دبیرخانه شورای عالی تشکل های کارگری مخابرات بدنبال آخرین جلسه اش با مدیر عامل شرکت مخابرات ایران مهندس صدری اطلاعیه ای صادر کرد.

این دبیرخانه از سوی شورایعالی هماهنگی تشکلهای کارگری شرکت مخابرات ایران اعلام مديرعامل را مبنى بر اجراى آيين نامه استخدامى و پرسنلى مصوب سال ١٣٨٩  را برای سال ١٣٩٧  ، فصل نوينى در مديريت شركت مخابرات پس از خصوصى سازى دانست.

شورایعالی تشکل های کارگری در ادامه رسالتش مبنی بر پیگیری مشکلات کارکنان شاغل و بازنشسته در این اطلاعیه می نویسد ” قول مدیریت در بهره مندی بازنشستگان ارجمند شرکت از مزایای آیین نامه را ارج مى نهيم” ضمن آن  هدف از اصرار بر تصویب رفاهیات را فقط بهبود شرایط زندگی کارکنان نمی داند بلکه آن را ” نويد بخش اعتماد و احترام به قانون در مديريت شركت” دانسته است .

.

در ادامه آمده است “بر اين مبنا نمايندگان كاركنان در شورايعالى هماهنگى تشكلهاى كارگرى نيز حسن نيت خود را اعلام مى نمايند و برنامه “اعتراض صنفى روز ٢٥ تير ماه” را ملغى و اين روز را به عنوان روز مصالحه و آشتى در شرکت گرامی می دارند .”

بر این اساس تجمع روز 25 تیر از سوی متولیان اولیه آن و پیشنهاد دهندگان اولیه اش یعنی شورای عالی تشکل ها لغو و روز مصالحه و آشتی نامیده شده است.

.

شورایعالی تشکل ها  به كاركنان  اطمينان مى دهد که “هر عملى كه منجر به انحراف از اجراى آيين نامه گردد را بمنزله خروج از مصالحه و توافق تلقى نموده و در ازاء آن اقدام مقتضى بعمل خواهد آمد.”

بر این اساس تجمع فردا 25 تیر ماه لغو و ابراز امیدواری شده است که فرداهای بهتری در انتظار کارکنان و مخابرات ایران باشد.

 

 

924680cookie-checkشورایعالی تشکل ها در اطلاعیه: 25 تیر را تبدیل کنیم به روز مصالحه و آشتی.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
19 نظرات
  1. رضا می گوید

    سلام واقعا خجالت آور هست این شورای به اصطلاح کارگری فقط برای کارکنان مصوبه گرفته وبرای باز نشسته ها قول . آیا این مصوبه ای که از ان دم می زنید کارگر وبازنشسته را جدا کرده .آیا مصوبه 89 فقط برای کارکنان بود .کمی خجالت بکشید

  2. ناشناس می گوید

    واقعا بچه های بخش خصوصی چی بگن ؟ خداییش کدوم یک از بچه های رسمی یا قراردادی میتونن با حقوق بچه های خصوصی زندگی کننن.خدارو خوش نمیاد هر چی میگیرن نوش جونشون ولی واقعا بچه های خصوصی در حقشون ظلم شده .بجایی که هر چه سریعتر یه فکر درستی به حال بچه های خصوصی کنن ،اما متاسفانه…….

    1. ناشناس می گوید

      اگه براتون سخته برید جای دیگه
      شما قرار داد کاری بستی که در آن قرارداد شفاف مبلغ حقوق ات هم قید شده و تمام و کمال مبلغ قراردادت را می گیری

  3. همکاران بالای سی سال می گوید

    سلام علیکم
    جناب آقای مهندس صدری مدیر عامل محترم شرکت مخابرات ایران تعدادی بیشتری ازخانواده های همکاران بالای سی سال در صورت بازنشستگی همکار تغییر محل و مکان می نمایند لطف کنید دستور فرمائید معاونت نیروی انسانی بخشنامه باز نشستگی را قبل از شروع سال تحصیلی صادر نمایند

  4. عیسی زارع می گوید

    با سلام خدمت سردبیر گرامی و مهندس صدری و مهندس فرقانی و نمایندگان محترم تشکل های کارگری مخابرات
    بنظرم ، در قضیه فعلی ، مدیران عالی شرکت و نمایندگان کارکنان سنگ تمام گذاشتند ، و اینکه باب گفتگو و تفاهم را باز کردند کاری بسیار ارزشی و قابل تقدیر بود ، دستشون درد نکند. همه همکاران محترم رسمی و شرکت باید عنایت داشته باشند که مخابرات ایران در زمان دولتی بودن مدینه فاضله نبود ، و اگر به همان شکل دولتی هم باقی می ماند باز یک باندی نفوذ می کردند و این یک واقعیت تلخ است. در زمان دولتی مدیران ما سفارشی وارد کانال مدیریت می شدند و تا بازنشستگی ول کن نبودند و متاسفانه همین روند در مخابرات خصوصی تداوم دارد و همان مدیران هم باز ول کن نیستند. از طرفی همکاران شرکتی هم که بخش اعظمی از این مشکلات را در مخابرات همراه با زیاده خواهی طرح و درخواست افزایش امکانات را دارند و صدها کامنت را هرروز در این سایت می نویسند کمی منصف باشند . کدام یک از این عزیزان بدون سفارش و پارتی وارد مخابرات شده اند ؟ آیا در گذشته و در زمان دولتی می شد به این راحتی وارد مخابرات شد ؟ این عزیزان در بدو استخدام به واسطه همین سفارشات می توانند حتی در مرکز استان وپایتخت شاغل بشوند در حالی که در زمان دولتی این کار خیلی بندرت اتفاق می افتاد . درضمن کسی در بدو ورود به مخابرات آنها را فریب نداده است همه با آگاهی از حقوق کم و با قبول شرایط موجود و التزام خودشان به استخدام در آمده اند و نباید اینقدر مدعی باشند .
    و مورد آخر اینکه ، توجه به اوضاع کنونی جامعه ایران و شروع تحریم هاو هزاران مشکلات دامنگیر دیگر در آینده جامعه ما نمایشگر روزهای سختی است و نباید واقعیت های تلخ آتی جامعه خودمان را کتمان و ایده آلیست فکر کنیم و متوقع باشیم .
    همه چیز ممکن است در آینده جور دیگری رقم بخورد . تنها واقعیتی که نمیشه ازش فرار کرد این است که برای فرار از وضعیت بدتر و رسیدن به وضعیت بد حلقه اتحاد مابین مدیران ارشد و میانی و کارکنان بایستی بسیار مستحکم گردد .
    همه باید به جدیت کار کنیم کارکنیم و کارکنیم و ارگانهایی مثل بازرسی و حراست باید اول خودشان را پاکسازی کنند و سپس با استقلال عمل نمایند . این نهاد ها ، باید هرچه سریعتر شروع به شناسایی و حذف غده های چرکین در بدنه مدیریت ارشد و میانی و هسته کارکنان نمایند.

  5. ناشناس می گوید

    به نظرم شرکت مخابرات ایران فقط وعده های دروغین به مردم میدهد.

  6. سوشیانس می گوید

    با سلام
    نه اینکه آدم منفی بافی باشم ولی همانطور که قبلاً هم عرض کردم مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد . بنظر من این حرفهای ( حتی مصوبات ) نیم بند دردی از ما دوا نخواهد کرد .
    اگر آقایون می خواستند کاری بکنند باید مصوبه قبلی مبنی برتغییرات در پرداخت رفاهیات و نیاز به تصویب هرساله آن در هیأت مدیره را لغو و جایگزینی آیین نامه سال 89 بجای آنرا تصویب می کردند و با توجه به اینکه در آیین نامه 89 کلیه پرداختی های رفاهی تابعی است از حداقل حقوق دیگر لازم نبود هرساله 4 ،5 ماه آقایون این پا و اون پا کنند و رفاهیات را در هیأت مدیره تصویب کرده و منت بر سر ما بگذارند ، بلکه با مشخص شدن حد اقل حقوق تکلیف رفاهیات هم روشن و از همان فروردین ماه اجرا میشد و اینهمه سوهان روح و روان نمی شد .
    من فکر می کنم ما بازم مثل چند سال گذشته مثل پینوکیوی پدر ژپتو گول روباه و گربه نره رو خوردیم !!!!!!!!!!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سوشیانس عزیزم
      من در طی این سالها عملا حرف شما رو تجربه کردم
      چی بگم
      ولی چه کنیم؟ یه بخشی از کار همیشه مذاکره است.یه بخشی گفتگوست.
      یه بخشی وعده است.بعدش وقتی مکتوب میشه دیگه کاری نمیشه کرد
      اگر بعد از اونهم بگی قبول ندارم خب گفتگو و قرار مدار بهم میخوره و همه میرن سر جای اولشون
      من در این هفته با جزئیات دنبال کردم
      با دوستان همه تشکل ها در گفتگو بودم
      انصافا همین دریچه های موجود رو هم اگر می بستند دیگه کاری نمیشد کرد
      من کنارشون بودم میدیدم که در یک تصمیم احساسی همه دریجه ها برای همیشه بسته میشد
      دیگه یه جایی دو طرف باید بهم اعتماد کنن
      یه وقت فکر نکنید که این ما هستیم که فقط داریم اعتماد می کنیم. اونا بیش از ما نگران بودن
      اونا میگفتن اگر شما (تشکل ها) زر حرفتون بزنین و ….. ما مدیران دیگه چه میتونیم بکنیم؟
      ببخشید
      قصد نظر دادن نداشتم
      این هفته هم سکوت کردم
      بچه های نویسنده نظرات خودشونو منتقل کردن برخی با شما موافق بودن برخی مخالف
      ولی تفاوت اونا با شما در اینه که وصل شدن به منبع اطلاعات واقعی در سایت و کمتر اشتباه میکنن.
      شما هم اگر موافق هستید بیایید فرض کنیم داریم با هم بحث میکنیم.
      شما جای خودتون , من هم جای یک فرد مطلع
      ببینیم گفتگوی ما به کجا میرسه.البته تا اونجا که بتونم بگم

      1. سوشیانس می گوید

        سردبیر گرامی
        منم شرایط این عزیزان را که در قالب تشکلهای کارگری ، مجامع صنفی و سایت مخابرات ما بی هیچ چشمداشتی زحمت می کشند را درک کرده و بارها و بارها از همه این عزیزان قدردانی نموده ام ولی خوب خواستم یه جورایی نگرانیها و نظرات خودم را به گوششان برسانم .
        منم از خدامه که بقول جنابعالی اشتباه کرده باشم و اینها فقط تراوشات ذهنی من بوده و در عمل اتفاقات جالبی بیافته
        سئولاتی که بای من مطرحه
        1- چرا برای سال 97 پس سالهای بعد چی ؟ یعنی هرساله ما باید این مسائل را تکرار کنیم ؟ ( حالا فرض بر اینکه قبول کنیم برای سالهای قبل بخاطر بارمالی بعداً تصمیم گیری می شود که البته بار مالی این موضوع با عنایت به راه کارهیی که قبلاً نیز ارائه داده ام برای مخابرات مسئله قابل توجهی نیست )
        2- چرا درست یک روز مانده به روز 25 تیر ؟
        .
        .
        .

      2. علی بیغم می گوید

        سلام سردبیر عزیز ببخشید اما ی جوری توجیح کنید که فکر نکنیم از ما نیستید
        دیگه بقیه اش بمونه برا بعداً

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          قربون شکلت
          اولا چرا فکر میکنید همه مطالب رو من می نویسم؟
          دوم اینکه یا اعتماد دارید یا ندارید.
          اگر اعتماددارید این اعتماد یک روزه بدست نیامده در طی سالها لطف شما شامل حالم شده
          پس می تونید دو سه روز دیگه هم صبر کنید تا ببینید نتیجه کدام کار و مطلب به نفع کارکنان است.
          اگر هم اعتمادی نیست … خب دیگه حرفی نمی زنم!
          خیلی دلم میخواست یک نفر در طی این سالها یه تحلیلی میکرد…
          اینجا فضای آزاده.نویسنده ها تعدادشون 20-30 نفره ولی هر وقت دلشون میخواد می نویسن از من هم دستور نمیگیرن
          شما هم اگر بفرستید منتشر میکنم
          در این روزها فرصتی ندارم برای کارهای معمول

      3. ناشناس می گوید

        جالبه کامنتام فوری حذف میشن !!!!!!!!!!!!!!!!!
        از طرفی دعوت به بحث و گفتگو و از طرف دیگر حذف فوری کامنتها !!!!!!!!!!!!!!!!!!

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          یک نمونه شو بگو.
          فقط یک نمونه!

    2. کارمند می گوید

      جناب سوشیانس عزیز فکر نکن که ما بازهم مثل چند سال گذشته مثل پینوکیوی پدر ژپتو گول روباه مکارو گربه نره رو خوردیم !!!!!!!!!! بلکه این یک واقعیت است که امروز من خود باچشم های خود آن را دیدم . یعنی در ظاهر یک جور عمل می کنند و در باطن به صورت دیگر . بیشتر از این نمیتوان توضیح داد و گذشت زمان آن را ثابت خواهد کرد .

  7. علی می گوید

    سلام .شما چقدر ساده اید .اینها با اینکارشان زمان خریدند،حالا تا 35 روز دیگه یه فکر دیگه ای می کنند.4ماه از سال گذشت ، دریغ از پارسال.اونقدر فکرتون به رفاهیات بود از پاداش 6ماهه دور شدید .مرداد ماه هم بهونه سود سهام رو میارند.خدایا تو شاهد باش .

  8. ش می گوید

    خداییش این طرح سریعتر اجرا شدنش مهم تره یا طبقه بندی . بی انصافا با 1500 نمیشه زندگی کرد.بفهمید . ما گناه کردیم متولد دهه 60 شدیم؟

    1. همکارشما می گوید

      اول این طرح بعد طبقه بندی چرا همیشه همکاران شرکتی تا یه بحث راجع به رسمی ها میشه کلا میخوان فقط منافع خودشون درنظر میگیرند این همه راجع به طبقه بندی کامنت بوده هیچ کدوم ازهمکاری رسمی نیومدند بگن اول ما بعد طبقه بندی چرا همیشه دید منفی دارید نسبت به رسمی ها بابا شما طرف حسابتون شسکام و تی سی تی هست نه مخابرات
      انشااله هرچی زودتر طبقه بندی اجرا بشه تا هم شما راحت بشید هم ما که اینقدر حقوق ها رو مقایسه نکنید
      ببخشید سردبیر خیلی ناراحت میشم بس که توی اداره هم این همکاران دید منفی دارند اگه دوست داشتی بزار اگه هم نه خودتون لطفا جواب بدید بهشون چون واقعا دیگه خسته کننده شده این جو

    2. ناشناس می گوید

      نه عزیز با 1500 نمیشه روزگار گذراند ولی توجه داشته باشید که خیلی ها الان در حسرت همین 1500 هستند و شاید اگر آنهانیز فرصت رقابت با شمارا داشتند الان آنها سرکار بودند .
      همه ما بخوبی می دانیم همه عزیزان شرکتی به یه جایی بندند و تنها گناه شما ورود به مخابرات از طریق پارتی هست .
      یادمه من برای استخدام در این شرکت در آزمون کتبی که در استان بیش از 5700 نفر شرکت کرده بودند امتحان دادیم ، بعدا مصاحبه علمی از ما گرفتند و سوءپیشینه و تحقیقات محلی و مصاحبه عقیدتی و ….
      ولی عزیزان شرکتی کدامیک از این مراحل را گذرانده اند ؟!!!!!!!!!!!!!
      حتی در آزمونی که سال 92 از اینها گرفته شد بجز عده ای معدود در فضای رقابتی بین خود نیز اکثرشان نتوانستند موفق به کسب حتی حداقل امتیاز شوند .
      اگر مایل باشید می توانم مصادیق بارزی از زیانهای وارده از سوی این عزیزان به شرکت مخابرات را بازگو نمایم

    3. ناشناس می گوید

      دوست عزیز این طور حرف نزن اولا ما کارکنان در مقایسه با ادارات دیگه هیچی نمیگیریم دوما این مصوبه خود شرکت هست چرا باید اجرا نشه سوما شما روز اول اومدی مخابرات این شرایط رو قبول کردی ما مصوبه رو قبول کردیم حالا بگو ما محق نیستیم ؟ چرا بحث بی ربط رو با این مسئله قاطی میکنید ؟

نظرات بسته شده است.