مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آنچه باعث شد با بازنشسته ها مثل شاغلین رفتار نشود مالیات 25 درصدی است.

مخابرات ما-  آنچه در این نوشته می خوانید از هفته گذشته بارها در مطالب ما تکرار شده است.

همان هفته گذشته از مدیران پرسیدیم چرا برای بازنشسته ها  مانند شاغلین رفتار نمی کنید؟ چرا همان آیین نامه را برای بازنشسته ها اجرا نمی کنید؟

پاسخ آنان یک دلیل بود! “هر چه به بازنشسته ها داده شود طبق قانون مشمول 25 درصد مالیات است!”

از آنجا که هر چه به  بازنشسته ها داده شود به حساب درآمدهای جانبی و مازاد است به آن 25 درصدمالیت تعلق می گیرد.به همین دلیل مصوبه آیین نامه 89 اگر اجرا شود فقط به نفع اداره مالیات است.لذا تنها راه ما تغییر آیین نامه است. باید گروهی وکیل وارد بنشینند آیین نامه را اصلاح کنند!
.

این مدیر مطلع می گوید: قطعا باید کارشناسان خبره بنشینند برای این موارد فکری بکنند در حقیقت راهی برای پرداخت مستقیم پیدا کنند که مالیاتی سنگین به آن تعلق نگیرد!
.

امروز یکی از اعضای سایت از مخابرات ما گله میکرد که چرا این موضوع به این مهمی را به اطلاع همگان نرسانده اید!

او راست می گوید اما ما در چند مطلب اینها را نوشته ایم و بطور کامل توضیح داده ایم.چیزی نبوده که بازنشسته ها ندانند! اطمینان داریم رهبران بازنشسته ها بطور کامل تمام اینها را می دانند. چرا که توسط یکی از دوستان مشترک برای آنها موضوع باز شد.

در جلسه ای که پس از گفتگو با مهندس صدری با بازنشسته ها برگزار شد این مسائل نیز گفته شد.

 

925950cookie-checkآنچه باعث شد با بازنشسته ها مثل شاغلین رفتار نشود مالیات 25 درصدی است.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
7 نظرات
  1. کاوه می گوید

    سلام
    اگر هدف پرداختن بود بدون تردید اول راهش مشخص می شد مثل پرداختهای آنچنانی

  2. مجتبی فرهادیفر می گوید

    براساس ماده 91 قانون مالیاتهای مستقیم هیچگونه مالیاتی به پرداختی به بازنشستگان تحت هرعنوانی تعلق نمیگیرد.شایدمشکل آقایان هزینه های قابل قبول مدنظرحسابرس( ………)باشدکه دراینصورت پیشنهادمیشود:تحت عنوان کمک هزینه رفاهی کارکنان( بدون ذکرشاغل یابازنشسته )یاچیزی شبیه به این سندهزینه شود.

  3. بازنشستهه می گوید

    طبق قانون کلیه وجوه رفاهی پرداختی به بازنشستگان از شمول مالیات معاف است لذا به جناب صدری بفرمایید به مشاورینش بفرماید دلیل محکمتری برای سهل انگاری وبی توجهی یا بهتر بگویم خیانت مدیران اسبق ارایه نماید چرا خودش را از روی جهل در معصیت مدیران شریک مینماید

  4. جوادی می گوید

    سلام مگر از 110هزار تومان جیره غیر نقدی مالیات کسر میشود؟اصلا من بازنشسته ریالی مالیات نمیدهم .بنظر این حرفها بهانه باشد در غیر اینصورت به بخشنامه ان اشاره شود یا دستورالعمل انرا در معرض دید همکاران قراردهید

    1. ناشناس می گوید

      مگر مبلغ زیر۲ میلیون تومن از مالیات معاف نیست ؟

  5. رضا می گوید

    سلام این حرف ها شانه خالی کردن از بار مسئولیت است وهیچ توجیهی ندارد .فقط می خواهند با این کار حق بازنشسته ها را ندیده بگیرند . اگر قانون می گوید که به پرداختی های بازنشسته ها 25 درصد مالیات تعلق میگیرد .چه اشکالی هست تمام دعوا بر سر این بود که ایین نامه بر اساس قانون مصوب اجراء شود .حالا می خواهند قانون را دور بزنند . تمام دعوا این بود که آیین نامه سال 89 بی کم وکاست اجرا شود .حال وکیل بیاید ومسیر دور زدن قانون را بگوید وآیین نامه جدید بنویسند . می شود وعده به مرگ پدر . آقای سردبیر محترم خواهش میکنم اینقدر موضوع را ماست مالی وتوجیه نکنید .همان اجرای قانون برای بازنشسته ها کفایت میکند

  6. مریم می گوید

    با کارت هدیه هم فکر کنم میتونه بهشون بده که مالیات بهش تعلق نگیره.

نظرات بسته شده است.