مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نامه وارده-واقعیت موجود,تفاوت میان رسمی و پیمانکاری.

مخابرات ما- نامه ای است بدستمان رسیده. سعی کرده با دیدی منطقی به شرایط امروز مخابرات نگاه کند. هر کسی می تواند با بررسی این مطلب پاسخی برای انتشار بفرستد.

نامه وارده به مخابرات ما

از سوی خوانندگان سایت

مخابرات ما – سلام واقعیت موجود اینست چه خوشمان بیاید چه بدمان بیاید در کل کشور ما و قانون موجود در ایران که حدود ده پانزده سالی است که اجرا می شود کلیه فعالیتهای مربوط به خدماتی را به شرکتهای پیمانکاری واگذار می کنند.  بعبارتی از زمان برون سپاری این فعالیتها که هم در مخابرات ایران هم در کلیه شرکتها اجرا شده است این اتفاق افتاده تا هزینه های شرکتها پایین بیاید این موضوع فقط مختص مخابرات نیست و همه شرکتها به این گونه است . ضمن اینکه بصورت محدود آزمونهای استخدامی اجرا می شود و کسی که می خواهد در سیکل قراردادی و رسمی هر شرکتی قرار بگیرد بایستی از طریق آزمون استخدامی صورت پذیرد. هیچ سازمان و شرکتی هم با نیروهای پیمانکاری خود مانند رسمی رفتار نمی کند . پس واقعیت اینست که قانون چنین موضوعی را تکلیف کرده مگر اینکه آزمون استخدامی برگزار شود و از نیروهای پیمانکاری هم شرکت کنندو تغییر وضعیت دهند و آنهم در صورتی است که شرکت بخواهد نیروی رسمی بگیرد . پس اینکه برخی نیروهای پیمانکاری مخابرات با لعن و نفرین و غیره بخواهند بگویند حق ماست که رسمی باشیم این موضوع به حق تبدیل نمی شود. ضمن اینکه گرفتن نیروی پیمانکاری تحت عنوان برون سپاری عمدتا برای مشاغلی آبدارچی ، دبیرخانه و… انجام شد  و بعد تعدادی مدارک بالا هم وارد شدند یا در مخابرات به تحصیل ادامه دادند . بدلیل عدم تناسب افراد متقاضی کار و نیاز شرکتها امکان استخدام افراد وجود ندارد کافی است به نیروهای بیکار کشورمان که همه مدارک تحصیلی بالا دارند نگاه کنید هرکدام ما در فرزند ، خواهر و برادر و بستگانمان به وفور نیروی بیکار تحصیلکرده حتی در مقطع دکتری داریم و حاضریم با همین شرایط پیمانکاری برای آنهاکار پیدا شود. پس واقعیت جامعه ما اینست . واقعیت اینست که مخابرات هم نیروی مازاد زیاد دارد و اینکه انتظار داشته باشیم حقوق پیمانکاران با رسمیها یکی شود بلحاظ قانونی نه امکانپذیر است و نه عقلایی . اینکه طبقه بندی مشاغل اجرا شده و کارکنان تحصیلکرده بخش پیمانکاری از آن منتفع می شوند و فاصله بسیار اندکی با کارکنان قراردادی و رسمی پیدا می کنند پس این فرصت و هزینه ای است که شرکت مخابرات برای حفظ نیروهای کارآمد و تحصیلکرده انجام داده است . پس بجای اینکه مدام خودتان را با رسمی ها مقایسه کنید و خودتان را عذاب دهید و فاصله افکنید به واقعیتهای موجود نگاه کنید و بپذیرید ما رسمیها هم همینطوری در این شرایط قرار نگرفته ایم با مدارک بالا و حتی با دعوتنامه پذیرفته شدیم بنده خودم در مدت چندماه در یکی از سازمانها استخدام رسمی بودم و زمانی که با دعوتنامه که از طرف دانشگاه به مخابرات معرفی شده بودم آمدم به من گفتند شرایط خوبی خواهی داشت بعد از سه ماه که حقوق قراردادی به من دادند فهمیدم دقیقا نصف حقوق و مزایای قبلی من هم نیست ولی خوب چون وادارم کرده بودند  که در شرکت قبلی استعفا بدهم راه بازگشت نداشتم . بقیه همکاران رسمی هم عمدتا با مدارک بالا و شرایط خاص در شرکت پذیرفته شده اند و کم کم رشد کرده اند . هرچند در حال حاضر وضعیت ما رسمی ها هم نسبت به رسمی های سایر شرکتها بسیار بدتر است . پس بهتر است هرکسی خودش را متناسب با شرایط موجود مقایسه کند .آرزوی ما است که شرایط شما هم تغییر کند چون آینده فرزندان و عزیزان ما هم روشن نیست . اگر مخابرات رشد درآمد داشته باشد کلیه همکاران می توانند منتفع شوند و وضعیت پیمانکاری ها هم بهتر شود . پس بهتر است بیشتر بفکر درآمدزایی شرکت باشیم تا همه با هم در وضعیت بهتری قرار بگیریم .

بهتر است بجای اینکه تا حرفی از حقوق و مزایا و معوقات رسمی ها می شود پیمانکاری ها می گویند پس ما چی . بگذارید هر کسی در سطح خود چه رسمی چه پیمانکاری وضعش بهتر شود و حق خود را بگیرد . اینکه برخی کارکنان پیمانکاری تا موضوعی مربوط به رسمی هاست جبهه می گیرند و اعتراض می کنند اصلا قشنگ نیست بگذارید هرکسی حقش را بگیرد مطمئنا برای شما هم بهتر می شود و راه برای شما هم باز میشود .با کینه و دشمنی با هم برخورد نکنیم بجای پایین کشیدن دیگران خودمان را بالا بکشیم و اگر توانستیم  دست دیگران را هم بگیریم . ما رسمی ها هر قدمی برای شما برداشته شود خوشحال می شویم چون آینده فرزندان و بستگان خودمان را در شما می بینیم .

 

928470cookie-checkنامه وارده-واقعیت موجود,تفاوت میان رسمی و پیمانکاری.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
39 نظرات
  1. جواد می گوید

    سلام به سردبیر عزیز و گرامی
    نمیدونم چرا کامنت هایی که گذاشتم رو تایید نکردید و نمایش داده نشده ؟!!!!
    چیز خاصی ننوشتم که زیاد به کسی بر بخوره …………………

  2. دوست می گوید

    من از طرف کل نیروهای شرکتی اعلام میکنم که ما هیچوقت از رفع مشکل رفاهیات و… شما ناراحت نمیشیم
    ما ها هر چند درامدمون کم هست ولی لاقل درد جامعه رو درک میکنیم و هیچوقت ادعا نخواهیم کرد که چیزی حق ما بوده و حق یکی دیگه نبوده

    ما هر چی داریم و میخاییم رو دوست داریم با همه هم وطن هامون شریک بشیم
    توکل مان هم به خداس.

  3. ناشناس می گوید

    دوستان عزیز الان سالهاست تا کنون هیچ پیشرفتی نداشتند همیشه بی عدالتیو حق کشی بوده تواین مدت ، فقط کشور رو دوست دارند ولی جوانان را نه، تا کی این روند ادامه داره معلوم نیست یک سری خودشان را مالک دستگاه می دانند تند تند تبصره و ماده عوض میکنند نمی دانند چهار روز دیگه بازنشسته می شوند و همین کارکران و کارمندان آنها رو تحویل نمی گیرند

  4. حسن می گوید

    باسلام کاملا صحیح این متن همه موارد راگفته مادنبال حق خودمان هستیم .

  5. مجید می گوید

    با سلام . همکار عزیز و گرامی رسمی .تمامی صحبتهای شما درست و به جا . اما درد ما یکی دوتا نیست . مصائب و مشکلات ما در مخابرات خیل بیش از اینها هست .به مواردی جهت اطلاع شما اشارت کوچکی میکنم .
    1 – بهترین سالهای عمر و جوانی مان را که فرصتهای بسیاری در خود نهفته داشت در مخابرات با وعده های پوچ وبی اساس شرکت هدر شد .
    2-با وجود کار و تلاش مضاعف در شرکت هیچگاه دیده نشده و تمام انگیزه های پیشرفت را در ما خشکانده اند .
    3- همواره نگران فردای کاری خویش بو ده ایم و غم نان داریم
    4- همواره شرمنده زن و فرزندانمان هستیم چون هیچگاه حقوق دریافتی مان حتی کفاف اجاره منزلمان را نمیدهد چه رسد به امور دیگر و همواره باید به طور مداوم مشغول کار باشیم تا اموراتمان بگذرد
    5- گرفتار برخی مدیران و صاحب منصبان تنگ نظر هستیم که علیرغم ایجاد فرصت جهت بهبود وضیعت شغلی با اعمال نظرات شخصی خود مانع از این مهم میشوند . (مانند طبقه بندی مشاغل )
    6- در جامعه کنونی که ثبات اقتصادی تنها شعاری است هر ساله با افت بیش از بیش سطح زندگی ومعاش خویش هستیم در حالی که هیچ امیدی به فردا نداریم .
    7- در این شرایط اسفناک باید پارتی بازی و سفارش اقایان مدیر و نور چشمی ها راهم تحمل کرده زیرا اگر اعتراضی کنیم بیکار شدنمان حتمی است .
    همکار عزیز و گرامی این تنها گوشه ای از مشکلات ما بوده وهست . حدااقل شما این مشکلات را نداشته اید . مطمئن باشید تا زمانی که در شرکت اندیشه های تبعیض امیز و بیمار گونه نژاد پرستانه حاکم باشد وضع ما و شما همین هست وبلکه با گذشت هر روز نیز شما را به وضعیت ما نزدیک تر خواهند نمود . چنانکه امروز میبینیم بازنشتگان ما در چه وضعی بازنشته میشوند و چه مشکلاتی دارند .

  6. امیر می گوید

    باسلام
    همه کامنت ها رو خوندم و همه حقایق گفته شده بود. بنده هم از قبول شدگان مرحله اول آزمون استخدامی بودم ولی بدلیل اینکه فرزند همکار نبودم متاسفانه استخدام نشدم. نکته ای که فرمودین “اینکه طبقه بندی مشاغل اجرا شده و کارکنان تحصیلکرده بخش پیمانکاری از آن منتفع می شوند و فاصله بسیار اندکی با کارکنان قراردادی و رسمی پیدا می کنند” رو واقعا خودتون قبول دارین؟؟ با اجرای به اصطلاخ طبقه بندی مشاغل هیچ ارتقای حقوقی نداشتیم چون همان مبلغ بهره وری به پایه حقوق اضافه شد و در مجموع همان دریافتی قبل می باشد و از طرقی مبلغ مناسبت هایی که در طول سال می گرفتیم هم دیگر به ما تعلق نمی گیرد و اسم مارو گذاشتن قرارداد کارشناس حرفه ای!!! فیش های حقوقی قبل از طبقه ای بندی و بعد طبقه بندی یکی از عزیزان را مشاهده کنید گواهی صحت حرف بنده خواهد بود

  7. رضا می گوید

    سلام
    دوست عزیز شما از دید خودتون صحبت کردید .والبته با بعضی از مواردی که فرمودید موافقم .ولی در بعضی موارد هم باید شرکتی باشی که درد اونها رو بفهمی مثل بی عدالتی در استخدام فرزندان نورچشمی ها طوری که حتی نیاز سنجی بر اساس تعداد فرزندان همکار بوده ودقیقا همه اونا بدون استثنا استخدام شدن .دوم بحث انجام کارها ووظایف هستش که در حال حاضر اکثر نیروهای رسمی نقش ناظر بازی میکنن و اکثرشرکتی ها عملیاتی هستن .(داستان سه ناظر ویک کارگر)البته در میان شرکتی ها هم وضع وحقوق نورچشمی ها فرق میکنه . دوما وضعیت نیروهای شرکتی مخابرات از سال 1388به بعد با ورود بی رویه وبی برنامه اقوام وآشنایان کارکنان رسمی بدتر شد درنتیجه اکثر نیروهای شرکتی هم وابستگان رسمی ها هستن . و …
    در هرصورت شرکت باید وضعیت رو روشن کنه مثلا نیروهای ناکارآمد (رسمی وشرکتی )رو به طریق مناسب ازبدنه شرکت خارج و با اجرای عدالت بین نیروها که بزرگترین سرمایه شرکت هستن همه رو به سوی یک هدف مشترک که تعالی سازمان هستش هدایت کنه .
    جوری که مشکلات نیروها بجای مطالبات شخصی و مزدی مشکلات شرکت باشه .

نظرات بسته شده است.