مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آقای مدیر عامل! به مدیران میانی سلام کنید!

مخابرات ما- این دومین مطلب است که در این باب قلمی می زنیم. تاکنون همیشه مدیران ارشد انگشت نشانه مدیران عامل مخابرات ایران را برای تغییر به سمت خود کشیده است.

ما ضرورت این تغییرات را کتمان نمی کنیم اما مورد دیگری هم هست که بسیار ضروری تر از تغییر مدیران مناطق است.

مدیران میانی را می بینید که حداقل یکی دو دهه بر مسند خود تکیه زده اند و هر مدیر منطقه ای آمده است اینان بر سر صندلی خود بوده اند!

اما در حقیقت اینان هستند که مناطق را اداره می کنند! یا بهتر بگوییم اینها هستند که مناطق را نمی گذارند اداره شوند! مدیران مناطق پس از مدتی ناگزیر به یکی از این دو حالت تن در می دهند:

1- با این مدیران به جنگ و گریز پنهان ادامه می دهند چرا که توان تغییرشان را ندارند.

2- در چنبره تفکرات و سیاست های این مدیران چنان گیر می افتند که گمان می کنند بهترین سیاست را اجرا کرده اند. اما در حقیقت سیاست را دیگری می گذارد.

در یک جمله, این مدیران میانی نمی گذارند آب خوش از گلوی مدیران مناطق پایین برود.اما همیشه در سایبان حمایت های منطقه ای – از جمله نمایندگان مجلس، استاندار و …- آسوده زندگی می کنند و هر گاه نسیم تغییر بیاید، مدیران مناطق را نشانه می رود!

.

چه کسی، چه روزی به سراغ این مدیران خواهد رفت؟

سایت مخابرات ما، به یاری بسیاری از دوستانش و اعضایش به تحلیل کیفیت کار مدیران میانی می پردازد و بدون تعارف آن را منتشر می کند. باشد که مخابرات از کیفیت های ساختگی نجات یابد.

 

930190cookie-checkآقای مدیر عامل! به مدیران میانی سلام کنید!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
8 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    خصوصا که تعدادی ازآنان سه تاچهارسال است بازنشسته شدند وهمچنان برسرجای خود.
    که به خداوندقسم حافظ منافع دوستانشان هستند.لطفا آمارازاستانهابگیرید.

  2. ابوالفضل می گوید

    با سلام
    واقعیت فراتر از اینهاست:
    مدیران میانی همان هایی هستند که حتی دستورات شخص مدیر عامل را تحریف و با تفسیرات غلط سیاستهای کلی و مهم شرکت را از مسیر درست خارج میکنند.
    علت ناکارآمدی بعضی از مدیران عامل عدم نظارت بر همین مدیران میانی است و علت بدبختی بسیاری از کارمندان و مدیران پایه نیز همین قطع ارتباط بین مدیران ارشد و بخش اجرایی است که به عهده مدیران میانی است.

  3. علی بیغم می گوید

    سلام
    من نظرم چیز دیگری است خیلی از مدیران میانی دست نشانده های مدیران مناطق اند مثل خیلی از استان ها و خیلی از مدیران مناطق خود دست نشانده های نمایندگان یا لایه های دیگر روابط غیر رسمی اند شما چه جوابی برای 16 سال مدیر عاملی و مدیر منطقه ای و ریاست ادارات ستادی و یا شهرستانی در یک استان دارید این جز اینکه یک باند مافیائی چیز دیگری می تواند باشد پیکره ی شرکت را به نیستی کشانده اند چطور یک نفر چندین نفر بخش خصوصی نا کارآمد را وارد شرکت مخابرات می کند ؟ و الان از انها حمایت می کند این غیر از پارتی بازی و ویران کردن یک سازمان است ؟ مدیران میانی و بالاتر هر کدام بنوعی سهم خرابکاری خودرا در شرکت داشته اند
    به نظر من دوران پاکسازی و تغییرات مدیران قبلی با سوابق مدیریت نا محدود بسر آمده و توجه به نیروهای دلسوزی باید بیشتر شود همه افراد لایق و کارآمد در شرکت به کناره ها رانده شده اند و شغل های حداکثر کارشناسی دارند و گوشه نشین شده اند کسی حرف آنان را گوش نمی کند و همه منتظر بازنشستگی .
    اینها درد دلهای ما دلسوزان سیستم مخابرات کشور است که اگر بخواهیم بنویسم شاید چندین روز وقت بطلبد عزیزان شما کجائید که بهترین روسای با سواد مراکز SC , PC را تبدیل به کارشناسان مرکز تلفن کردند و به روز مره گی انداختند هر کسی به نوعی رابطه داشت زمان تغییر سازمان پست بهتر و راحت تری را نصیبش کردند بدون اینکه لیاقت داشته باشد . اینک سازمان نیاز به خانه تکانی دارد اگر میخواهد پیشرفت کند
    بحث بر سر این نیست که همه مدیران رابطه ای اند نه مدیران خوب هم داریم که در تله ی روابط گیر افتاده اند و نمی توانند کاری از پیش ببرند.
    اینک که خیل زیادی از همکاران بازنشست شده اند می بینیم ساختمان های بزرگ با چند کارمند فقط استهلاک آب و برق و گاز و تلفن دارند و کارائی صفر و آقایان حاضر نیستند کاخ هایشان را ترک و تجمیع شوند
    ادارات شهرستان ها اکثرا می توانند در مراکز تلفن تجمیع شد و ساختمان های بلا استفاده تعطیل شوند
    بعضی از شهرستان ها باید در حد ناحیه مدیریت شوند نه ریاست و مدیریت
    نیاز به بازنگری جدی پست های سازمانی در استان ها یک ضرورت جدی است مدیریت منابع انسانی در خیلی از استان ها با 150 نفر نیروی کار در استان باید سریعا حذف و به اداره و واحدهای کوچکتر تبدیل شوند
    چرا شرکت مخابرات اقدام عاجل انجام نمی دهد مدیریت ارشد شرکت کجاست
    چرا بفکر بازنشستگی کارکنان بالای 30 سال نیست ؟
    چرا و چرا و چراهای زیادی است که از حوصله ما خارج است
    آقایان اگر بخود نیائید و حرکت مثبتی انجام ندهید چقدر زود دیر خواهد شد و همه چیز را از دست خواهید داد
    نیاز به تغییر داریم تغییر در جهت خدمت به کارکنان و شکوفائی شرکت نو بیاندیشیم تا پویا شویم

  4. ناشناس می گوید

    سلام سردبیرجان،به واقع یکی از معضلات موجود که شاید از عوامل افت بهره وری شرکت مخابرات بوده همین مورد می باشد ومن خود شاهد آن بوده وهستم وعلتش هم خوب بیان کردید ای کاش مدیرعامل محترم در این خصوص هم بررسی وتصمیم جدی می گرفت.

  5. اولتیماتوم می گوید

    با سلام و احترام به تمام عزیزان مخابراتی
    اجازه می خواهم با جسارت بسیار زیاد به مدیرعامل مخابرات ایران اولتیماتوم بدهم که آقای مدیرعامل در این شرایط شرکت مخابرات ایران که مشکل نقدینگی بیداد می کند و همکاران مخابراتی در تب بی عدالتی و استضعاف می سوزند و علی رغم تغییرات انجام شده، تمام عملیات و فعالیت های شرکت به سمت بی سرانجامی پیش می روند به فکر آینده نگری برای خود نباشید و رفتارهای سودجویانه و منفعت طلبانه از شما سر نزند.
    حضور شما در هیات رئیسه فدراسیون بسکتبال علاوه بر اینکه منفعتی برای شرکت مخابرات ایران ندارد همچنین در چنین شرایطی یک کار با اهداف مسئولیت های اجتماعی نیست. لازم است سریعا از آن هیات رئیسه خارج شوید و ثابت کنید که یک فرد متعهد نسبت به مخابرات هستید و حرف ها و ادعاهایی که بیان می دارید و کم هم نیستند، دروغ نیستند.
    والسلام

  6. سعدون می گوید

    سلام
    نکته بسیار خوبی را اشاره می کنید.
    متاسفانه این نشانه ساختار نامناسب ایجاد شده در شرکت مخابرات ایران می باشد.
    فرض کنید لازم است بخاطر عملکرد بد یکی از مدیران میانی تعویض گردد. به نظر شما چه اتفاقاتی باید بیافتد؟
    اول اگر دست اندازهایی مثل اپلای و منابع انسانی اجازه بدهد.
    مدیر منطقه می باید علاوه بر راضی کردن مراجع استانی از جمله امام جمعه و استانداری و حراست و … همچنین معاونین مدیرعامل شرکت مخابرات ایران را راضی کند و سپس موضوع را به مدیرعامل شرکت مخابرات ایران منتقل کند و سپس رایزنی هایی با اعضای هیات مدیره شرکت مخابرات ایران که نمایندگان سهامداران هستند انجام دهد که موازنه قوا بهم نخورد و نهایتا تغییر خود را انجام دهد. ولیکن مطمئن باشید اگر مدیر میانی مربوطه فقط کمی سیاسی باشد مدیر منطقه بهیچعنوان نمی تواند وی را تغییر دهد.
    و این ها سازمانی بسیار سیاسی را نشان می دهد که نمی توان در آن کار تجاری و رقابتی انجام داد.
    حالا بروید آدم هایی را بیاورید که یک زمانی بر شرکت مخابرات ایران مدیریت کردند و چون افراد سیاسی بودند ساختار مخابرات ایران را بدین صورت تغییر دادند.
    شرکت مخابرات ایران و شرکت های مخابرات استانی که مثل دسته گل کار می کردند و تنها لازم بود بافت انها را تجاری و رقابتی کنند برداشتند و به این روز سیاه کشاندند.

  7. م.س می گوید

    سلام کاملاموافقم و نه تنها به مدیران مناطق ضربه میزنند بلکه کم کاری و عدم کارایی و کارشکنی های خود رابه مدیر نسبت میدهند

  8. ناشناس می گوید

    نمونه اش معاونت همراه اصفهان
    حدود ۱۶ سال سابقه کار تو مخابرات را دارم از روزی که وارد مخابرات شدم تا امروز ایشون به عنوان مدیریت همراه اول در اصفهان را بر عهده دارند همه نوع انتقادی از کار ایشون شد حتی به جرات میتونم بگم بالای شصت درصد از پرسنل با ایشون مشکل داشته و دارند ولی به هیچ عنوان عوض نمی شوند جای بسی تعجب است حتی راننده این مدیر را با پیگیریهای متعدد رانندگان و قسمت نقلیه تو این مدت هیچ کس نتونسته تغییر بدهد

نظرات بسته شده است.