مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

صرفه جویی در مکالمه و اینترنت با «مدار فیروزه‌ای»

مخابرات ما- تقریبا برای همه پیش می آید که در یک روز خاص، مثلا نیاز به یک مکالمه طولانی یک ساعته داریم و یا در سفرهای خانوادگی و دوستانه، حجم مصرفی اینترنت مان بالا می رود. در این حالت اگر با همان تعرفه همیشگی، به مکالمه بپردازیم و از حجم اینترنت مان مصرف کنیم، باید مبلغ قابل توجهی را برای این کار در نظر بگیریم. شرکت «همراه اول» برای حل این مشکل و کمک به اقتصاد خانواده ها، طرح «مدار فیروزه ای» را راه اندازی کرده است تا هزینه اینگونه مکالمه ها و همچنین تعرفه مصرف اینترنت در یک بازه زمانی کوتاه، ارزان تر تمام شود.

بسته های کوتاه مدت اینترنت و مکالمه، مناسب افرادی است که در یک بازه زمانی کوتاه قصد مکالمه طولانی و یا قصد استفاده زیاد از اینترنت را دارند، مثلا می خواهند از لایو اینستاگرام استفاده کنند. به عبارت دیگر، این سرویس اعمال تخفیف در تعرفه مکالمه و هزینه بسته های دیتای کوتاه مدت بر مبنای لوکیشن، تایم و ترافیک شبکه بصورت پویا است. به این صورت که در مکان هایی که ترافیک شبکه پایین تر است، بسته مکالمه یا دیتا با تعرفه کمتری ارائه می شود.

مشترکان با ارسال پیامک یا شماره گیری کد USSD در سیستم ثبت نام می کنند. پس از آن از طریق کد USSD یا اپلیکیشن مخصوص این سرویس از میزان تخفیف مکالمه و همچنین بسته های پیشنهادی به آن ها مطلع می شوند. مشترکان می توانند با استفاده از شماره گیری کد دستوری #121* این سرویس را فعال کنند.

هدف این طرح، ارائه ارزش بیشتر به مشتری در ساعات و مکان هایی است که ظرفیت شبکه اجازه می دهد. همه مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول می توانند در هر ساعت بسته های اینترنت و مکالمه مدار فیروزه ای را خریداری نمایند. قیمت این بسته ها با توجه به ترافیک شبکه در هر ساعت تعیین می شود.

پای صحبت استفاده کنندگان از طرح مدار فیروزه ای

این روزها مکالمه تلفنی و استفاده از اینترنت به دو نیاز ضروری ایرانی ها تبدیل شده است که برای خیلی از شهروندان، زندگی بدون این دو امکانات، قابل تصور نیست.

مریم همت زاده، کارشناس مشاوره است و به قول خودش، مکالمه و اینترنت برای او یک الزام ضروری برای تداوم کار و زندگی است. همت زاده اهل اصفهان است و از خدمات همراه اول استفاده می کند.

او هم از جمله افرادی است که از طرح مدار فیروزه ای استفاده کرده است و درباره مزایای این طرح می گوید: خیلی اوقات پیش می آید که باید یک مکالمه ضروری و طولانی داشته باشم که در این حالت ها، استفاده از طرح مدار فیروزه ای بسیار بصرفه است و هزینه های مکالمه را کاهش می دهد.

همت زاده می گوید: این سرویس را یکی از دوستانم به من معرفی کرد و من هم به سایر دوستانم معرفی کردم. فکر می کنم که این طرح برای همه افراد فارغ از اینکه چه شغلی دارند و یا در کدام نقطه جغرافیایی زندگی می کنند، بسیار کارآمد و مفید است.

علی رحمتیان، 24 ساله هم از جمله طرفداران طرح مدار فیروزه ای است و درباره تجربه شخصی اش در استفاده از این طرح توضیح می دهد: قبلا یکی از دوستانم کد# 1 *1000* را به من معرفی کرد که با استفاده از این سرویس همراه اول، هر ماه مبلغ 18 هزار تومان را بابت مکالمه رایگان درون شبکه پرداخت می کنم.

رحمتیان ادامه می دهد: با استفاده از این سرویس می توانم بیشتر از 50 ساعت مکالمه رایگان درون شبکه داشته باشم که برای من بسیار بصرفه است. بعد از آن با سرویس مدار فیروزه ای شرکت همراه اول آشنا شدم که فهمیدم با کمک آن می توانم در یک زمان کوتاه، هزینه مصرف اینترنت را بسیار کاهش بدهم. این طرح هم هزینه های اینترنت من را بسیار کم کرد، زیرا گاهی پیش می آید که مثلا در طول یک روز، به ندرت از اینترنت استفاده می کنم، اما روز بعد نیاز به مصرف زیاد اینترنت دارم و حالا با این طرح می توانم کنترل بیشتری روی هزینه های مصرف اینترنتم داشته باشم.

او به گفته خودش، هنوز هم حتی با نیمی از سرویس های همراه اول آشنا نیست، وگرنه می توانست صرفه جویی جدی در هزینه های مکالمه و اینترنت داشته باشد.

نکاتی مهم برای استفاده از سرویس «مدار فیروزه‌ای»

بسته های مدار فیروزه ای، بسته های اینترنت و بسته های مکالمه کوتاه مدت (ساعتی) و به صرفه ای هستند که قیمت آنها در ساعت ها و مکان های مختلف شبکه همراه اول متفاوت خواهد بود. برای آگاهی از بسته های پیشنهادی خود کافی است که ۱۲۱# *را شماره گیری کنید.  همچنین اپلیکیشن مدار فیروزه ای نیز برای آگاهی از بسته های پیشنهادی در هر ساعت در دسترس قرار دارد که  این بسته ها برای همه مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول قابل فعالسازی هستند.

 این بسته ها قابلیت رزرو ندارند و برای فعالسازی بسته مدار فیروزه ای بعدی باید تا اتمام دوره قبلی (اعتبار زمانی یا حجم بسته، هر کدام که زودتر اتفاق افتد) صبر کرد، اما محدودیتی از نظر تعداد بسته های قابل فعالسازی در یک روز وجود ندارد.

 باید در نظر داشت که بسته دیتا مدار فیروزه ای و بسته مکالمه مدار فیروزه ای به صورت همزمان قابل فعالسازی است، اما دو بسته دیتا مدار فیروزه ای یا دو بسته مکالمه مدار فیروزه ای نمی توانند همزمان فعال باشند. یعنی در هر زمان حداکثر یک بسته مدار فیروزه ای دیتا و یک بسته مدار فیروزه ای مکالمه قابل فعالسازی است که البته اولویت مصرف بسته های مدار فیروزه ای از همه بسته های فعلی به علت اعتبار زمانی کوتاه آنها بالاتر است.

 با توجه به اینکه این بسته ها قابلیت رزرو ندارند، مشترکانی که قبلاً بسته نداشته اند باید در مدیریت مصرف خود پس از اتمام بسته مدار فیروزه ای دقت کنند، زیرا پس از اتمام بسته مدار فیروزه ای، مصرف آنها با تعرفه عادی محاسبه خواهد شد.

همچنین نباید از خاطر برد که منظور از مکالمه در بسته های مکالمه فیروزه ای، مکالمه درون شبکه است و مکالمه های خارج شبکه با تعرفه عادی محاسبه می شود.

942970cookie-checkصرفه جویی در مکالمه و اینترنت با «مدار فیروزه‌ای»

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.