مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مشکل اینترنت مرز ریمدان چابهار تا پایان شهریور مرتفع می شود

مخابرات ما- روز دوشنبه در نشست شورای اداری و معتمدان چابهار اظهار داشت: 600 روستا در سیستان و بلوچستان دارای پوشش مخابراتی هستند و بقیه روستاها نیز تا شهریور سال آینده زیر پوشش مخابراتی قرار می گیرند.
وی بیان کرد: مشکلات تلفن، اینترنت و پوشش جاده ای در سیستان و بلوچستان در ضعیف ترین حالت ممکن است.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور استانهای وزارت ارتباطات گفت: 240 کیلومتر از مسیرهای جاده ای چهار شهرستان چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان فاقد پوشش تلفنی هستند که با 20 سایت جدید مشکلات آنان حل می شود.
وی با بیان اینکه هزار و 500 روستا در این چهار شهرستان وجود دارد که هزار و 1120 روستا دارای سکنه هستند، خاطرنشان کرد: 500 روستا به دلیل عدم تحویل سوخت در این مناطق اصلا پایش نشده اند.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور استانها وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: نقص های سیستان و بلوچستان را کاملا می دانیم و وزیر تاکید کرده اند که در فرصت یک ساله مشکلات ارتباطی روستاهای بالای 20 خانوار این استان را مرتفع کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: مسائل و مشکلات مخابراتی این استان به حدی زیاد است که هر چه زیرساخت ایجاد شود باز هم کم است.
سید دانیال محبی افزود: مردم بلوچستان از هوش بالایی برخوردار هستند و باید خدمات لازم برای آنان ارائه شود.
وی بیان کرد: جمعیت قابل توجه سیستان و بلوچستان روستایی هستند و باید کاستی ها براساس اولویت ها مرتفع شود.
فرماندار نیکشهر به نمایندگی از فرمانداران سیستان و بلوچستان در این نشست گفت: راه اندازی اینترنت در تمام روستاهای بالای 20 خانوار این استان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
صاحب گل صالحی اظهار داشت: مشکلات تلفن gsm روستایی یک معضل بزرگ در نقاط روستایی سیستان و بلوچستان است که با قطعی برق ارتباط تلفنی نیز قطع می شود.
وی گفت: دستگاه های کارتخوان و گوشی تلفن های نسل جدید در مکان های روستایی کارایی ندارند و باید فکری اساسی شود.
فرماندار نیکشهر تصریح کرد: روستاها و مناطق شهری سیستان و بلوچستان فاصله زیادی با یکدیگر دارند و این امر سبب شده تا شاهد مشکلات ارتباطات تلفن و اینترنت باشیم.
وی به معضلات و مشکلات فیبرنوری اشاره کرد و افزود: در تمام مناطق روستایی و شهری فیبر نوری هوایی است در صورتی که باید زمینی باشد تا شاهد این میزان قطعی نباشیم.
صالحی پوشش ارتباطی در مسیر جاده های ارتباطی سیستان و بلوچستان را خواستار شد و خاطرنشان کرد: همیشه مسافران و گردشگران از نبود ارتباط تلفنی و اینترنت گلایه دارند.
وی ادامه داد: شهرستان نیکشهر با 13 هزار کیلومترمربع و 140 هزار نفر جمعیت دارای مشکلات فراوانی در زمینه اینترنت و تلفن همراه است.
رئیس شورای اسلامی چابهار نیز در این نشست اظهار داشت: این شهرستان پایین ترین پوشش مخابراتی(تلفن و اینترنت) در سیستان و بلوچستان و کشور را دارد.
معین الدین سعیدی افزود: ایجاد دیتا سینتر، تبدیل 60 سایت gsm همراه اول، تعیین تکلیف روستاهای فاقد اینترنت، بکارگیری نیروهای جوان و بومی، توسعه مراکز پست بانک و دفاتر پیشخوان دولت، حل مشکلات اینترنت مرز ریمدان و ارتقای پهنای باند اینترنت از درخواست های مهم مردم چابهار است.
وی ادامه داد: چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران هنوز روستاهای آن از ارتباطات تلفن و اینترنت محروم هستند.
نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: زیرساخت های تلفن و اینترنت در حوزه انتخابیه چابهار پاسخگوی نیاز جامعه نیست و باید مشکلات مردم در تمام روستاهای بالای 20 خانوار مرتفع شود.
عبدالغفور ایران نژاد اظهار داشت: زیرساخت های تلفن و اینترنت موجود در سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور همخوانی با نیازهای این استان را ندارد.
وی بیان کرد: اقدامات انقلاب اسلامی در این منطقه بر کسی پوشیده نیست و علیرغم محرومیت ها خدمات خوبی انجام شده است.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: صدها روستای شهرستانهای چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند فاقد تلفن و اینترنت هستند.
وی ادامه داد: مرز ریمدان پس از گذشت 2 سال از رسمی شدن فاقد فیبر نوری و اینترنت است.
ایران نژاد تصریح کرد: اشتغال هزاران نفر در گرو حل مشکلات اینترنت مرز ریمدان است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز /دوشنبه/ به منظور شرکت در چند برنامه به سیستان و بلوچستان سفر کرد.
وی پس از ورود به چابهار و ادای احترام به مقام شامخ شهدا در نشست شورای اداری این شهرستان حضور یافت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار است عصر امروز در نشست شورای اداری ایرانشهر شرکت کند و فردا نیز عازم سیب سوران و سراوان می شود.
نشست شورای اداری شهرستانهای مهرستان، سیب سوران و سراوان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فردا در فرمانداری سیب و سوران برگزار می شود.
بازدید از قلعه تاریخی سب و روستای هدف گردشگری کلپورگان شهرستان سراوان از دیگر برنامه های محمد جواد آذری جهرمی در سیستان و بلوچستان است.
همچنین سفر به زاهدان و حضور در برنامه زنده تلویزیونی از دیگر برنامه های وزیر ارتباطات است.

943790cookie-checkمشکل اینترنت مرز ریمدان چابهار تا پایان شهریور مرتفع می شود

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.