با ثبت لوگو و برند مخابرات میلیاردها تومان هزینه صرفه جویی شد!
نوشته: نادری 80
مخابرات ما (تحلیل و نظر) – چندی پیش خبر بسیار مهمی منتشر شد که بقدر لیاقتش به آن پرداخته نشد.آنجا خواندید که برند, لوگو و نام شرکت مخابرات ایران پس از 65 سال ثبت شد.
یعنی تازه, امروز پس از 65 سال, نام مخابرات و ارم و نشانه و برندش بطور رسمی ثبت شده.
یک لحظه تصور کنید اگر کسی یا شرکتی فقط لوگو و آرم مخابرات ایران را برای خودش ثبت می کرد.در این صورت باید مخابرات همین لوگو را تغییر می داد.
در چنین حالتی چقدر باید هزینه می شد تا آرم و لوگوی مخابرات در سربرگ ها, تابلوهای استانها و مخابرات ایران و … تغییر پیدا می کرد؟
ایا با میلیاردها تومان می شد این هزینه را جبران کرد؟
چنانچه کسی ثبتش می کرد و سپس آن را دوباره به مخابرات می فروخت , باید چقدر هزینه می کردیم؟
ما معمولا گره ایجاد می کنیم.سپس برای باز کردن گره میلیاردها تومان هزینه می کنیم.
حالا در پایان این یادآوری می خواهم دو پیشنهاد به مخابرات بدهم.در حقیقت اگر من مدیر عامل شرکت مخابرات ایران بودم قطعا این دو کار را می کردم:
الف – تمام مدیران عامل و مدیران روابط عمومی قبلی شرکت مخابرات ایران را جریمه می کردم.
ب- به تمام کسانی که پس از فهمیدن این موضوع, بدون سر و صدا بدنبال ثبت رسمی لوگو و برند رفته اند, حداقل به سه نفرشان, نفری سوییچ یک اتومبیل صفر را با افتخار تقدیم می کردم.
ثبت بدون سرو صدای این برند, میلیاردها تومان برای مخابرات ارزش داشت.چه اشکالی دارد پاداشی خرد به بانیان ثبتش بدهیم؟
چه استدلال بدی. از شما بعید بود!!