مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نظر شما- یک قراردادی میخواهد :مدیر عامل دیپلماسی گفتگو را کامل کند.

مخابرات ما- آنچه می خوانید نوشته یکی از همکاران قراردادی است که مثل همه جوانان در احساساتی متفاوت و متضاد گرفتار آمده است. از مخابرات راضی باشد یا ناراحت! به هر چههست راضی باشد یا آنچه را حق خود می داند طلب کند و …

خودتان این نوشته را بخوانید:

جناب آقای صدری

مدیر عامل محترم شرکت مخابرات ایران.

کشور ما فصل جدیدی از حل مشکلات را با استفاده از دیپلماسی  مذاکره به همه معرفی کرد. حضرتعالی در خصوص حل مشکلات کارکنان نسبت به مقامات گذشته   متفاوت بودید.

انجام امور نیاز به وجود تیم های متخصص و متعهد دارد. تقاضا دارم طبق فرمایش خود فاصله بین کارکنان و مدیریت را کم کنید و دایره اطلاعات خود را به- مدیران – داخل شرکت محدود نکنید.

از مشاوران حقوقی و ناظران و منتخبین کارکنان برای حل مشکلات استفاده کنید.

همه باید از قانون تمکین کنند و تفسیرها تنها دو نتیجه دارد :هدر رفتن زمان و اعتماد. نیروی انسانی جوان شرکت پتانسیل زیادی از تخصص و تعهد دارد. تا زمان و اعتماد کافی وجود دارد از این پتانسیل استفاده فرمایید.

با   اعلام امتیازاتی   همچون اعطای پست مدیریتی و وام ازدواج صورت مسئله را پاک نکنید. اگر از فردا بنده به عنوان مدیری مهم ولی قراردادی در شرکت مخابرات ایران معرفی بشوم در اعتبار قرارداد بنده تفاوتی ایجاد خواهد شد؟هییت مدیره با هر تصمیم و ایده من از اهرم عدم تمدید قرارداد استفاده نخواهد کرد؟ذهن من درگیر حل مشکلات  آینده شغلی خودم نخواهد بود؟

انتظار ندارم تا زمانی که مسئول هستید کلیه مشکلات را حل کنید اما انتظار دارم  تلاش کنید، منطقی باشید، تحت تاثیر و محدود به اطرافیان نباشید و الگویی باشید که در آینده از شما مثال زده شود. شما می توانید تنها اگر بخواهید.

این نوشته از حس واقعی یک قراردادی ریشه گرفته است. و قابل احترام.

حرفی نیست.

اما می دانید دلم میخواهد چه مطلبی بخوانم؟ مطلبی که یک بعدی نباشد.مطلبی که نشان ندهد اگر مشکل (من) حل نشود دنیا سامان نمی گیرد ولی اگر مشکل (من) حل شود همه چیز شرکت درست می شود.

راه حل نجات این شرکت تنها در دائمی شدن قراردادی ها, طبقه بندی شرکتی ها, استخدام شرکتی ها, رفاهیات رسمی ها, رفاهیات بازنشستگان و …. نیست. ولی در همه اینها با هم است.

آیا واقعا راه نجات مخابرات در همه اینها با هم است؟

واقعا؟

حالا اگر از شما بپرسم وقتی مخابرات اینها همه را اجرا کرد, چه اتفاقی می افتد؟ بهار می شود؟ درآمدش بالا می رود؟

نمیدانم!

من فقط بعنوان یک نویسنده سوال ایجاد می کنم! ولی درست مثل کودکان جوابش را نمیدانم! …. نمیدانم!

958230cookie-checkنظر شما- یک قراردادی میخواهد :مدیر عامل دیپلماسی گفتگو را کامل کند.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
13 نظرات
  1. عماد می گوید

    سلام دوستان
    بیشتر ما شرکتیها زمانی واردمخابرات شدیم که هنوز مخابرات خصوصی نشده بود
    مخابرات پر بوداز نیروهای رسمی
    اون زمان درآمدمخابرات محدود بود به تلفن ثابت
    اما
    حقوق رسمیها پربار
    کم کم رسمیها بازنشست شدن
    ودر طی این پروسه مخابرات هم ازدرآمدواحد کهفقط مکلمه با تلفن ثابت بود ارتقا پیدا کرد
    درآمد دیتاهای ادارات و موسسات
    سیمهای خصوصی
    تلفنهای همگانی
    و بلاخره راه اندازی ای دی اس ال
    (ارتباطات سیار و سرویسهاش ب کنار)
    مخابرات کم کم خلوت شد و به امروز رسید که تعدادشرکتیها بیشتر شد و طبیعتا مسئولیت رسمیها بر عهده شرکتیها شد
    و ما هنوز هم شرکتی هستیم
    باحداقل ترین حقوق والبته محروم از انواع رفاهیات و خدمات بهداشتی
    تا نوبت ما شد چارتها ازبین رفت
    مدرک تحصیلی شد مهمترین ملاک
    هرروز خبری تازه از کم بودن درآمد شرکت
    (باتوجه ب اینهمه درآمد)
    کارکرد صمیمانه و خالصانه و راهبرد مخابرات توسط شرکتی اما شانه خالی کردن مخابرات از مشکلات و خواسته های قانونی و بحق پرسنل شرکتی
    براستی که سیاستگزاران و مدیران و تصمیم گیرندگان مخابرات با این شیوه مدیریت؛شرکت رو به کدامین دره سقوط سوق میدن؟؟؟؟
    همین چندهفته اخیر چقددددرررر
    استرس و فشار و دلخوری رو متحمل شدیم
    چقدر طعم تلخ تبعیض رو چشیدیم
    چقدر شاهد قتل حقمون شدیم
    همین طبقه بندی دستچین شده ای که تفرقه انداخت بین پرسنل
    آخرچرا چنین میکنن
    آخه کجای عدالت نوشته شده که در پردرآمد ترین شرکت کار کنی و فقیرترین و مفلوک ترین نیروی کار باشی
    ب بهانه مدرک پایین و مدرک غیر مرتبط و صدها بهانه مسخره دیگر
    ولاه که باید پاسخگوی تک تک فلاکتهای ما باشن در هردو دنیا
    وای که خسته شدیم از بس عدالت رو یادآوری کردیم
    قانون رو براشون خوندیم
    شما رو بخدا برسونید پیام مارو ب گوش مدیران
    و بهشون بگید قل از هر تصمیمی وضو بگیرن و یک دور نهج البلاغه بخونن و تبرک بسمه تعالی رو با تصمیمی اشتباه تباه نکنن
    یاحق

  2. ناشناس می گوید

    ***

    **

    *

    چه آیتم های واسه رسمی شدن قدیم و قرارداد دائم امروز مورد تایید است ؟؟
    قوانین! ضوابط ! آیین نامه ای که نیروهای که ده، بیست، سی سال قبل با آنها وضعیت آنها بعد از حداقلی سه سال از قراردادی به دائم انجام گرفته چه بود؟

    چرا این فرایند متوقف شد؟

    یعنی حتی یک نیرو بعد از آنها شرایط قبل رو دارا نبودن که از آخرین تبدیل وضعیت دایمی که در زمان خصوصی سازی انجام گرفت یک نفر هم به دایمی ها اضافه نشد!!!

    تمامی قوانین تبدیل وضعیت های های قبل

    حتما مشخص بوده و خواهد بود!

    همان رو ردیف کنین
    ۱- مجوز جذب
    ۲_ آزمون عمومی
    ۳_ مصاحبه
    ۴_ گزینش
    ۵_ شروع قرارداد
    ۶_ سابقه

    تمام قراردادی ها رو در این آیتم ها قرار دهید

    به فرض خیلی دور

    بالاخره حداقل نیمی از این نیروها این ترتیب ها رو کلا گذروندن تبدیل قرارداد آنها رو در فاز اول اجرا نمایید!

    باقی مانده

    هر کدام از آیتم ها کم بود منابع انسانی موجود و فرآیند ادامه دار

    مدارک و ادله کافی ارسال فرصت گفتگو و اقناع هم موجود
    داخل لیست تبدیل به دائم می رود

  3. هیچکس می گوید

    باز در زمان شما دلخوشی موجود بود چون اکثر نیروهایی آزمونی پس از طی حداقل یه سال رسمی قدیم و قرارداد دائم جدید شدن
    ولی علنا بعد از خصوصی سازی به بهانه قراردادی های با رابطه جلوی حق و حقوقات قانونی نیروهایی که تمام و کمال شرائط استخدام عمومی کشوری رو طی کردن سد کردن
    در حالی که این حق نیرویی است، که وقتی فراخوان کشوری جذب صورت می گیرد با جمعیت و سونامی ثبت نام کنندگان که به علت نبود عرضه کار در برابر آن همه متقاضی پس از طی کردن مسیر پر فراز و نشیب انتخاب از سیل چند صد هزار نفری صورت گرفته است
    قطعا آن نیرویی که ۵ سال پیش خود را وارد مخابرات کرد اگر می دانست در بلا تکلیفی می باید خدمت کند عطای طبل تو خالی مخابرات به لقای موقعیت های دیگه می بخشید!

    این چه اهرم طنز آلودی باید باشد قراردادی های مشکل دار و مغایر دار.اگر هم چین نیروی در سیستم وجود داشته چرا زمان خصوصی سازی مثل اکثر نیروهایی که قرارداد مستقیم آنها به شرکتی تبدیل شد وضعیت آنها نیز تعیین تکلیف می شد
    چرا نشد
    واسه اینکه باقی مانده قراردادی های دولتی تمام آیتم های قاتونی رو دارا بودن که از خان دولتی به خصوصی به سلامت عبور کردن
    یک بار دیگه براساس آیین نامه و روال قانونی وضعیت قرارداد دائم رو استارت بزنید اگر نیروی قراردادی ضوابط دار با سابقه نزدیک ۲۰ سال قبل از من ۹۲ هست در ماه اول قبل از من قرارداد دائم اون رو ابلاغ کنین
    و به اون قراردادی که از دید شما با رابطه وارد سیستم شده همچنان ترمزش رو بکشید و بهش یاد اور بشین نحوه ورودش رو
    مطمئن باشیین همچین نیرویی قبل شما خودش قانع می شود

    ولی این بحث همه یا هیچ رو که واسه همه از درجه اعتبار ساقط است تمام کنین

    نیرویی که دو سوم خدمت خود را انجام داد عنوان کردن این بحثهای حاشیه ای که واسه بردن خودتون به حاشیه امن درست کردین در حقش یک عذاب است که الان در هر نهاد .. (سردبیر:نتونستم بخونم کلمه رو) در کشور می بود تعیین تکلیف شده بود و صد درصد رسمی

  4. کم سعادت 92 ای می گوید

    با سلام و تحیت
    چرا حاضر نیستیم از قانون تمکین کنیم؟؟؟؟
    متنی که این بزرگوار ارسال کرده اند و حاشیه ای که سردبیر عزیز بر اون نگاشته اند کاملاً وصف پویایی از اوضاع و احوال مخابرات ماست متاسفانه…. دلخراش و روح تراش ترین قسمت نامه همین جاست…
    اگر از فردا بنده به عنوان مدیری مهم ولی قراردادی در شرکت مخابرات ایران معرفی بشوم در اعتبار قرارداد بنده تفاوتی ایجاد خواهد شد؟هییت مدیره با هر تصمیم و ایده من از اهرم عدم تمدید قرارداد استفاده نخواهد کرد؟ذهن من درگیر حل مشکلات آینده شغلی خودم نخواهد بود؟
    جناب آقای صدری باور کنید و قبول داشته باشید که عده ای کثیر از خیل مشتاقان بازنشستگی یعنی همون همکاران عزیز پیش کسوت به زودی و تاکید میکنم در اسرع وقت بازنشست میشوند..
    از مخابرات می روند….
    دیگر در جمع شرکت حاضر نیستند و حاضر نمی شوند…
    جانشین ندارند.
    و سوالی که پیش می آید … چه کسی می تواند سکان این آینده ی متلاطم شرکت را به دست بگیرد؟
    قراردادی های ؟
    کارگزاران روستایی؟
    شرکتی ها؟
    بازنشست ها؟
    دقیقاً چه کسی؟
    .
    .
    .
    قراردادی های ؟ = اعتبار ندارند به آنها بالاتر از کارشناس پست نمی دهند ، مراجه کنید به رفرانس HR که همه ی خرابی ها و کاسه کوزه ها همان جاست…HR نمی گذارد به تو پست بدهیم….
    کارگزاران روستایی؟ = تبدیل وضعیت و خودشان طفلکی ها به طور کلی در هاله ای از ابهام و نور قرار دارند…
    شرکتی ها؟ = +طرح طبقه بندی مشاغل شان کجاست و در چه حالی است؟؟؟؟….
    بازنشست ها؟= ” قانون منع به کار گیری ”
    دقیقاً چه کسی؟ = ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    آقای صدری عزیز تا دیر نشده فکری به حالمان بکنید
    ما کم توقع ایم. ما مخابرات را دوست داریم. ما شما را دوست داریم به ما در دوران خودتان وجهه و آبرو بدهید و تا 26 سال از دعای خیرمان بهره مند شوید.
    آقای صدری دست ما و دامان شما…کارد به استخوان می رسد به زودی….
    یا علی

  5. ناشناس می گوید

    سردبیر جان به نظرم برای رهایی از این سردرگمی ابتدا باید مشخص کنیم مخابرات ایران به صورت مجموعه ای از متشکل از ارتباطات ثابت و ارتباطات سیار فرض میشود یا خیر، دو مجموعه ی جداگانه در نظر گرفته میشود.
    در صورتی که مخابرات ایران به صورت مجموعه ای واحد در نظر گرفته شود که شامل همراه اول میباشد که خوب برای تضمین سود همراه اول ارتباطات ثابت موظف به پرداخت هزینه های سیاسی و مالی ست و در مجموع سود این مجموعه با سود همراه اول تضمین میشود و در مجموع شرکتی سود ده است. (در اخبار سایت ذکر شد که همراه اول سال گذشته درآمدی نزدیک به 12 تریلیون داشته که با توجه به تعداد پرسنل شبکه همراه و با توجه به سطح و نیاز برای سرمایه گذاری و توسعه توسط شرکت، میشه حدس زد که حداقل 70 درصد مبلغ مذکور سود خالص بوده که با نرخ ارز سال گذشته بیش از 2 میلیارد دلار میشده و با سود ارتباطات ثابت که با لحاظ سود همراه اول اندک در نظر گرفته میشد، در مجموع شرکت سودده بوده).
    در صورتی که دو مجموعه همراه اول و ارتباطات ثابت دو شرکت مجزا در نظر گرفته شوند که هر یک بایستی برای کسب سود و درآمد تلاش کنند، ابتدا ارتباطات ثابت بایستی بدون توجه به مشکلات احتمالی که ممکن است برای همراه اول در نتیجه فشارهای سیاسی به وجود آید به وزارات ارتباطات برای متعادل کردن تعرفه های مخابراتی متناسب با افزایش تعرفه های سایر دستگاه های کشور فشار وارد آورد، ارتباطات ثابت همچنین بایستی به عنوان یک شرکت خصوصی بدون توجه به عواقب احتمالی اقدام قطع ارتباط و یا افزایش قابل توجه تعرفه ی شرکت های PAP و FCP ها و … نماید. بایستی حتما تمامی تعرفه ها و مبالغ اجاره بهای لینک ها از همراه اول و ایرانسل و رایتل رو به روز دریافت نماید (حداقل در مورد همراه اول مماشات در این مورد صورت میگیرد).
    با لحاظ کردن این موارد مشاهده خواهید نمود که درآمد ارتباطات ثابت بسیار خوب خواهد شد و نیاز به یافتن و اجرای برنامه های اعجاب انگیز هم نیست.
    دقیقا یکی از بزرگترین مشکلات ارتباطات ثابت، همراه اول هست، یعنی برای حفظ سود همراه اول، سهامدار عمده نه تنها از زیر ساخت ارتباطات ثابت استفاده میکند (که در صورتیکه که ارتباطات ثابت و همراه اول دو شرکت مجزا تصور شوند باید از لفظ سوءاستفاده بهره برد) بلکه در خیلی از موارد از احقاق حقوق ارتباطات ثابت صرفنظر میکند و یا نادیده میگیرد که مبادا خللی در سود همراه اول پدید آید! در عین حال موقع محاسبات سود، ارتباطات ثابت یک واحد مجزا در نظر گرفته میشود که سودده نیست (حتی با فرض وضعیت فعلی هم ارتباطت ثابت به میزانی که حقوق و مزایای خوبی برای کارکنانش فراهم کند درآمد دارد).
    مشکل اینجاست که ما از زاویه دید سهامدار عمده به مسایل نگاه میکنیم که متاسفانه یعنی فقط به دنبال سود و نتیجه بدون تلاش و اصلاح هستیم! یعنی صرفا تک بعدی و خودخواهانه مسایل رو نگریستن! از آنجاییکه سهامدار عمده قدرتمندترین نهاد این مملکت هست متاسفانه این دید در همه ی مسایل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی مملکت جاری ست که نتیجه ش هم دقیقا مشابه وضعیت مخابرات هست.

  6. خورشیدی می گوید

    سردبیر محترم.
    اتفاقا این نیروی جوان قراردادی با ادبیاتی مناسب، به روشنی آنچه مورد تقاضای همه پرسنل شریف مخابرات اعم از رسمی و قراردادی دولتی و ۹۲ و بازنشسته و … است را طرح کرده است…. اجرای قانون… مناقشه همه ما با شرکت بر سر همین است….
    ما قراردادیهای زمان دولتی (که رنجی بسی بیشتر از این جوان عزیز کشیده و بنابراین حال و روزشان را بخوبی درک می کنیم) سالها بدنبال وضع قانون دویدیم. بالاخره قانون را در زمان دولتی یافتیم ولی به همین معضل، یعنی اجرا نشدن توسط شرکت مبتلا شدیم.
    هم اکنون که قانون به صراحت اعلام میدارد که تبدیل وضعیت به دائم انجام شود (ماده ۵ تبصره ۱ و ماده ۱۲ از آیین نامه) چرا در این ۸ یا ۹ سال اجرا نشده و هم اکنون نیز اجرا نمی شود؟ چرا صورت مسئله پاک میشود؟ اگر اجرا شود، برای بنده با ۱۸ سال سابقه کار بهار میشود. چون این حالا به یک گره سر دل تبدیل شده که همه انگیزه هایم را تحت تاثیر قرار داده است. به گمانم باقی انگیزه ها نیز در این شرکت به همین منوال است. هر کس به طریقی…
    خواهشم اینست که لااقل شما صورت مسئله را پاک نفرمایید… سپاس

    1. هیچکس می گوید

      باز در زمان شما دلخوشی موجود بود چون اکثر نیروهایی آزمونی پس از طی حداقل یه سال رسمی قدیم و قرارداد دائم جدید شدن
      ولی علنا بعد از خصوصی سازی به بهانه قراردادی های با رابطه جلوی حق و حقوقات قانونی نیروهایی که تمام و کمال شرائط استخدام عمومی کشوری رو طی کردن سد کردن
      در حالی که این حق نیرویی است، که وقتی فراخوان کشوری جذب صورت می گیرد با جمعیت و سونامی ثبت نام کنندگان که به علت نبود عرضه کار در برابر آن همه متقاضی پس از طی کردن مسیر پر فراز و نشیب انتخاب از سیل چند صد هزار نفری صورت گرفته است
      قطعا آن نیرویی که ۵ سال پیش خود را وارد مخابرات کرد اگر می دانست در بلا تکلیفی می باید خدمت کند عطای طبل تو خالی مخابرات به لقای موقعیت های دیگه می بخشید!

      این چه اهرم طنز آلودی باید باشد قراردادی های مشکل دار و مغایر دار.اگر هم چین نیروی در سیستم وجود داشته چرا زمان خصوصی سازی مثل اکثر نیروهایی که قرارداد مستقیم آنها به شرکتی تبدیل شد وضعیت آنها نیز تعیین تکلیف می شد
      چرا نشد
      واسه اینکه باقی مانده قراردادی های دولتی تمام آیتم های قاتونی رو دارا بودن که از خان دولتی به خصوصی به سلامت عبور کردن
      یک بار دیگه براساس آیین نامه و روال قانونی وضعیت قرارداد دائم رو استارت بزنید اگر نیروی قراردادی ضوابط دار با سابقه نزدیک ۲۰ سال قبل از من ۹۲ هست در ماه اول قبل از من قرارداد دائم اون رو ابلاغ کنین
      و به اون قراردادی که از دید شما با رابطه وارد سیستم شده همچنان ترمزش رو بکشید و بهش یاد اور بشین نحوه ورودش رو
      مطمئن باشیین همچین نیرویی قبل شما خودش قانع می شود

      ولی این بحث همه یا هیچ رو که واسه همه از درجه اعتبار ساقط است تمام کنین

      نیرویی که دو سوم خدمت خود را انجام داد عنوان کردن این بحثهای حاشیه ای که واسه بردن خودتون به حاشیه امن درست کردین در حقش یک عذاب است که الان در هر نهادی در کشور می بود تعیین تکلیف شده بود و صد درصد رسمی

  7. قراردادی خراسان جنوبی می گوید

    سلام
    از نتایج بازرسان اعزامی به مخابرات خراسان جنوبی چه خبر؟

  8. منتظر می گوید

    عمل = عکس العمل

    وقتی مخابرات می یاد مفاد آیین نا مه ای خودش رو بنا به سلیقه و خوش آیند سهامدار حتی تنظیم نه! برداشت می کنه، چه انتظاری باید از پرسنل داشت!
    شرکت برق دقیقا یک شرکت زیان ده است تنها وجه تمایز آن با مخابراتی که سود ده است چیست؟
    دوست چندین ساله ای دارم که همزمان با من در شرکت برق استخدام شد!دلیل آن همه روحیه و کار و کار و کار رو از او پرسیدم!
    یک جمله آورد:
    وقتی قرار است صورت هزینه و در آمد شرکت برق به مرحله اظهار در آید… بدون اینکه که شرکت برق سراغ سرفصلهای دیگر خود ( داراییهای در حال تکمیل. موجودی نقد. وصولی. لاوصولی. هزینه ها و در آمدها ) برود ابتدا تمام و کمال حقوق و مزایای پرسنلی خود را بدون در نظر گرفتن سایر ایتم ها در حاشیه امنیت قرار می دهد بعد می رود سراغ اجزای تشکیل دهنده صورت مالی و ترازنامه
    یعنی به هیچ عنوان در ذهنش نیز خطور نمی کند که وقتی می بیند در نهایت حتی به ضرر خواهد رسید، برگردد و از نو حساب کند که اگر x ریال از یک قلم از حقوق پرسنلی رو کم کند این قدر می شود به بحران یا درآمد کمک کند!
    پرسنل که می داند شرکتش اینقدر به حقوق مادی و معنوی وی مقید است، حداقل کاری که واسه شرکت متبوعش انجام می دهد چه خواهد بود ؟، با تمام توان در اختیار شرکت با تمام توان در فکر ارائه خدمات

    کجای کارمند اداره برق ده سال از عمر و فکر خود را مشغول این باید باشد که امسال وضعیت قرارداد من چه خواهد بود!
    اما اینجا: از همان لحظه ورود روزانه اش به شرکت و ثبت انگشت چه بخواهد شرکت چه نخواهد
    انرژی که نیاز بهترین بهره وری باید باشد و انجام وظایف مطلوب! در ذهن درگیر من هنوز قراردادی هستم ! من هنوز امنیت شغلی ندارم! هست،
    وقتی نیرو می داند که چندین سال است راه همین است، شعار هم همین( هیچ فرقی بین شما و رسمی نیست) چه ساده پندارانه است و محال قبولیت که در عمل همان انتظار اثر بخشی کامل رو از وی درخواست کنیم،( از کوزه همان تراود که در اوست)
    ولی نیروی قراردادی آنجا :
    می داند که امسال قرارداد موقت دارد ولی بعد از دو یا سه سال بدون درخواست پشت درخواست! جلسه بعد جلسه! و تسلسل دور یک مساله بطور خودکار بعد سه سال چه بگوید چه نگوید وضعیت قراردادش دائم است!

    کجای نیروی شرکت برق این ماه دنبال پرداخت بهره وری است که مربوط به سال قبل است! آیا این ماه پرداخت می شود یا می رود برای سال بعد!
    اگر یک رفاهیاتی رو کارمندی که ده سال پیش در مهر ماه گرفته است، او نیز طبق اساسنامه و آیین نامه داخلی اش با ضرایب مشخص و مدون بعد ده سال در همان ماه مهر خواهد گرفت!
    طبقه بندی که شرکت ما هنوز در پیچ و خم نرسیدن اطلاعات است چند سال است که پرداخت می کند آن هم نه براساس صد در صدی مدرک ! براساس سابقه و نوع فعالیتی که هر نیرو انجام می دهد!

    تنها راه برون رفت از این وضعیت استرس زا و بدون امید
    اجرای همان آیین نامه ای است که قبل از خصوصی سازی مخابرات به نحو کامل انجام می گرفت!

    هم نیروی آزمونی می دانست طبق همان مجوز جذب بعد از سه سال دایم است، هم آن نیرویی که بعد از سی سال تمام و کمال مطالبات خود را در زمان بازنشستگی دریافت خواهد کرد
    در بک کلام همه چیز سر جای خود بود!

    الان نیز :
    تا همه چیز سر جای خود قرار نگیرد! ( اجرای آیین نامه)
    هر برنامه ! هر نگرش ! هر چشم انداز ! هر نوع مدیریت ، بر طبل خالی کوبیدن خواهد بود!

  9. منتظر می گوید

    وقتی مخابرات می یاد مفاد آیین نا مه ای خودش رو بنا به سلیقه و خوش آیند سهامدار حتی تنظیم نه! برداشت می کنه، چه انتظاری باید از پرسنل داشت!
    شرکت برق دقیقا یک شرکت زیان ده است تنها وجه تمایز آن با مخابراتی که سود ده است چیست؟
    دوست چندین ساله ای دارم که همزمان با من در شرکت برق استخدام شد!دلیل آن همه روحیه و کار و کار و کار رو از او پرسیدم!
    یک جمله آورد:
    وقتی قرار است صورت هزینه و در آمد شرکت برق به مرحله اظهار در آید… بدون اینکه که شرکت برق سراغ سرفصلهای دیگر خود ( داراییهای در حال تکمیل. موجودی نقد. وصولی. لاوصولی. هزینه ها و در آمدها ) برود ابتدا تمام و کمال حقوق و مزایای پرسنلی خود را بدون در نظر گرفتن سایر ایتم ها در حاشیه امنیت قرار می دهد بعد می رود سراغ اجزای تشکیل دهنده صورت مالی و ترازنامه
    یعنی به هیچ عنوان در ذهنش نیز خطور نمی کند که وقتی می بیند در نهایت حتی به ضرر خواهد رسید، برگردد و از نو حساب کند که اگر x ریال از یک قلم از حقوق پرسنلی رو کم کند این قدر می شود به بحران یا درآمد کمک کند!
    پرسنل که می داند شرکتش اینقدر به حقوق مادی و معنوی وی مقید است، حداقل کاری که واسه شرکت متبوعش انجام می دهد چه خواهد بود ؟، با تمام توان در اختیار شرکت با تمام توان در فکر ارائه خدمات

    کجای کارمند اداره برق ده سال از عمر و فکر خود را مشغول این باید باشد که امسال وضعیت قرارداد من چه خواهد بود!
    اما اینجا: از همان لحظه ورود روزانه اش به شرکت و ثبت انگشت چه بخواهد شرکت چه نخواهد
    انرژی که نیاز بهترین بهره وری باید باشد و انجام وظایف مطلوب! در ذهن درگیر من هنوز قراردادی هستم ! من هنوز امنیت شغلی ندارم! هست،
    وقتی نیرو می داند که چندین سال است راه همین است، شعار هم همین( هیچ فرقی بین شما و رسمی نیست) چه ساده پندارانه است و محال قبولیت که در عمل همان انتظار اثر بخشی کامل رو از وی درخواست کنیم،( از کوزه همان تراود که در اوست)
    ولی نیروی قراردادی آنجا :
    می داند که امسال قرارداد موقت دارد ولی بعد از دو یا سه سال بدون درخواست پشت درخواست! جلسه بعد جلسه! و تسلسل دور یک مساله بطور خودکار بعد سه سال چه بگوید چه نگوید وضعیت قراردادش دائم است!

    کجای نیروی شرکت برق این ماه دنبال پرداخت بهره وری است که مربوط به سال قبل است! آیا این ماه پرداخت می شود یا می رود برای سال بعد!
    اگر یک رفاهیاتی رو کارمندی که ده سال پیش در مهر ماه گرفته است، او نیز طبق اساسنامه و آیین نامه داخلی اش با ضرایب مشخص و مدون بعد ده سال در همان ماه مهر خواهد گرفت!
    طبقه بندی که شرکت ما هنوز در پیچ و خم نرسیدن اطلاعات است چند سال است که پرداخت می کند آن هم نه براساس صد در صدی مدرک ! براساس سابقه و نوع فعالیتی که هر نیرو انجام می دهد!

    تنها راه برون رفت از این وضعیت استرس زا و بدون امید
    اجرای همان آیین نامه ای است که قبل از خصوصی سازی مخابرات به نحو کامل انجام می گرفت!

    هم نیروی آزمونی می دانست طبق همان مجوز جذب بعد از سه سال دایم است، هم آن نیرویی که بعد از سی سال تمام و کمال مطالبات خود را در زمان بازنشستگی دریافت خواهد کرد
    در بک کلام همه چیز سر جای خود بود!

    الان نیز :
    تا همه چیز سر جای خود قرار نگیرد! ( اجرای آیین نامه)
    هر برنامه ! هر نگرش ! هر چشم انداز ! هر نوع مدیریت ، بر طبل خالی کوبیدن خواهد بود!

  10. محمد حاصلی می گوید

    به نام خدای عالم و عالمیان
    سلام
    خوب ندانستن عیب نیست ،من هم نمیدانم !، باید پرسید
    از چه کسی ؟
    از کلیه این محترمین : قرادادیهای زمان دولتی و جوانان ، از شرکتیها از بیمه ایها از رسمیها از بازنشستگان
    از کلیه این محترمین : مدیر عامل ، اعضاء هیئت مدیره ، حتی شرکتهای صاحب سهام و سهامداران
    و از مردم عزیز که مشتری این شرکت هستند
    خوب اینجا راجع به مخابرات صحبت میکنیم ، عوامل مهم دیگری هم دخیلند ، وضعیت بازار ، وضعیت سیاسی و اجتماعی و اقتصادی ، و تکنولوژی و اعمال تکنولوژی و…..
    خوب اینکه مثنوی هفتاد من شد . چه کسی باید این سوال را بپرسد ؟
    راستی کدام سوال ؟
    چکار کنیم که مشکلات کلیه پرسنل و شرکت با هم حل شود ؟ آیا با حل اینها بهار می شود ؟!
    از چه کسی بپرسیم ؟ هر کسی از این محترمین پاسخ و پیشنهاد بدهد مفیدتر خواهد بود
    چه کسی عامل این پرسش و پاسخ باید باشد ؟ مشخصا مدیرعامل محترم
    بشخصه و در حد توان اینجانب پاسخ و پیشنهاد میدهم .
    اگر بخواهیم خیلی ریشه ای و آرمانی صحبت کنیم ، بسیار مشکل میتوان بحث را به نتیجه رساند ،
    باید محدوده عوامل را به عوامل موثرتر محدود کنیم و محدوده استفاده از دانش در حل مسائل را وسیعتر
    شروع حل مشکلات پرسنل در رعایت و اجرای کامل قوانین مصوب حداقلی شرکت می باشد .
    شروع حل مشکلات شرکت هم ایضأ مثل بالا ، و همچنین حتما با ،،،مدیریت مدرن اسلامی،،، در تعامل و حل مشکلات داخلی و عوامل و مسائل کلان خارجی شرکت
    اینها شروع کار است ، در ادامه با کمتر شدن مشکلات و بروز پیشنهادات و توجه و پایش کم شدن مشکلات و پیشرفت شرکت ، مسایل راحتتر حل میشود .
    در این بین بازنگری در راهبرد شرکت و اصلاح و تکمیل کمبودهای آن باید انجام شود .
    راهبرد کلی شرکت ، با اعمال استراتژی شرکت و همچنین پیش بینی های تاکتیکی صورت پذیرد .
    در تمامی اینها صداقت و عدالت پرسنلی وتجاری و اجتماعی از اصول مهم و بهینه ساز در کوتاه مدت و دراز مدت است .
    یکی از موانع کار ، مقاومت عناصر خاصی در سازمان و خارج از آن میباشد ، و آگاهی یکی از سلاحهای مفید برطرف کننده این مانع
    اولویت بندی در اجرا و هماهنگی اجرا هم بسیار مهم است .
    برای نواختن این سمفونی با شکوه ، رهبر ارکستر باید بسیار دانا و توانمند باشد .
    عامل انسانی و اخلاقی شخصیت ، عامل اجرا ، یا مدیر عامل نیز علاوه بر دانایی و توانایی بسیار مهم است ، نبود این عامل مانند نبود روغن روانکار در بهترین موتور است .
    بسیاری پیشنهادات مفید از سمت پرسنل دست اندر کار اجرایی که با عدالت برانگیخته شده اند و مستقیما در چرخه اجرا و فیدبک و بهبود و اجرا قرار دارند ، ارائه خواهد شد .
    سیاست شنیدن هر پیشنهاد توسط مدیر عامل و بدون واسطه و تصمیم گیری و ارجاع درجا به تیمهای همراه مدیرعامل برای پخته و کامل و اجرایی کردن ،یا اعلام ارائه پیشنهاد بهتر و پاداش سریع ، بسیار مفید خواهد بود .
    این پیشنهادات مستقیما و بسرعت اصلاح و بهبود مسایل کاری و پیشرفت شرکت را در پی دارد.
    بله همه مسایل و مشکلات و راه حلها در ارتباط تنگاتنگ با هم هستند .
    الویت اول هم به نظر من رفع سریع مشکلات کلیه پرسنل با نیت خیر و اجرای قانونهای مصوب است ، زیرا موتور اجرایی شرکت پرسنل هستند .
    پرسیده بودید که :حالا اگر از شما بپرسم وقتی مخابرات اینها همه را اجرا کرد, چه اتفاقی می افتد؟ بهار می شود؟ درآمدش بالا می رود؟
    در حین اجرا و با نوساناتی ، وضعیت رو به بهبود و شاخصهای مثبت اوج میگیرند ، کیفیت کار و بالطبع رضایت مشتری افزون میشود و درآمد فعلی بالاتر می رود و درآمدهای جدید ایجاد و افزایش می یابد
    البته کنترل کامل و لحظه به لحظه این پروژه با گزارش،،، تیمهای کارشناس کامل،،،مستقیما به مدیر عامل و تیم اجرایی ایشان از ملزومات اصلی است ، تا انحرافات در کمترین زمان اصلاح و تغییرات ضروری ناشی از فیدبک کارها اعمال شود .
    اگر ارزش شخصیت شغلی ، علمی و اجرایی پرسنل دانسته و عملا ارزش یابد، تیم یکدست شرکت با آتش به اختیار بسیاری از مشکلات را در حین اجرا و کف کار بطور اتوماتیک حل میکند . با اینکار مدیریت اجرا فرصت بیشتری برای نوشتن و اجرای شاهکارهای از سمفونی کار و زندگی خواهد داشت .
    بله با حسن نیت و صداقت و احقاق حقوق با اولویت پرسنل و شرکت :
    بهار خواهد آمد !
    محمد حاصلی

  11. شرکتی خدمات اول می گوید

    سلام از تمام مواردی که ذکر شد هیچکدام به اندازه اجرای طبقه بندی شرکتیها واجب نیست، شرکتی ها هستند که از حداقل حقوق و مزایا در این شرکت برخوردارند ، مخابرات باید فکری به حال شرکتی های کند، جناب صدری من به عنوان یک نیروی شرکتی از شما خواستار اجرای هرچه سریعتر طرح طبقه بندی هستم….. ما یکسال از منتظریم…..

  12. ناشناس می گوید

    دراستخدام فرایندی تعریف شده که شامل تعدادی آیتم است مانند آزمون مصاحبه گزینش جذب قرارداد موقت ارزیابی شش ماهه ارزشیابی سالانه و نهایتا قرارداد دایم بر اساس رضایت از فرد .هربخشی از این پروسه یا فرایند دلیل خاص خودش داره و هرچه به انتهای پروسه برسیم باید انگیزه برای مستخدم ایجاد شود ولی در مخابرات برعکس است یک روال ثابت و بی هیچ فراز و نشیبی.

نظرات بسته شده است.